kytkin poljin jää pohjaan?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
remsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 26.09.2009 00:03
Paikkakunta: lahti

kytkin poljin jää pohjaan?

Viesti Kirjoittaja remsu »

eli otsikon mukaisesti kytkin poljin jää pohjaan eikä kytkin irroita kunnolla.välillä irrottaa joten kuten. nesteitä onpi tarpeeksi mutta tuntuu että jostain sinne ilmaa pääsee? alkaisko etsii vikaa laatikon työsylkästä vai polkimen juuresta pääsylkästä. onko samanlaisia kokemuksia. auto on vm89 300 ce
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

pääsylinteristä aloittaisin
milloinka on nesteet vaihdettu :roll:
autodidakti
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jep, pääsylinterin tiivisteet falskaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Rikí
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 25.07.2008 12:52
Paikkakunta: SIILINJÄRVI

Re: kytkin poljin jää pohjaan?

Viesti Kirjoittaja Rikí »

remsu kirjoitti:eli otsikon mukaisesti kytkin poljin jää pohjaan eikä kytkin irroita kunnolla.välillä irrottaa joten kuten. nesteitä onpi tarpeeksi mutta tuntuu että jostain sinne ilmaa pääsee? alkaisko etsii vikaa laatikon työsylkästä vai polkimen juuresta pääsylkästä. onko samanlaisia kokemuksia. auto on vm89 300 ce
Samat oireet pari vuotta sitten omassa ce:ssä. Pikku hiljaa rupes kytkin oikuttelemaan, ei irrottanut kunnolla yms. Pääsylinteri oli rikki.

Korjaa äkkiä ettei matka sitte katkea, kun kytkin painuu lopullisesti sinne pohjaan. Nimim. kokemusta. :)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo, mun w108 oli sama vika. MUTTA kytkin painuin suurimman osan alle 50km matkalla. mutta ei painu pohjaan asti lopullisesti, vaan toimii, mutta varaa ei oo ku 1-2cm painella. sillee ajelin 750km ku olin reissunpäällä ulkomailla ja alko reistaamaan jo mennessä. ELi kytkin toimii lähes on/off tyyppisesti... ihan ku joku limp-mode.

w201 mulla tapahtui sitä että kytkin saattoi painua pohjaan ja jäädä sinne. Mutta kengän kärjellä kun sen nosti takas ylös, niin taas pelitti. Niin se teki aina toisinaan, ja myinkin auton jo pois 2v sitten. Mutta nykyinen omistaja ei oo asialle tehny mitää ja sama oire on siis ollu päällä jo n. 40tkm :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
remsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 26.09.2009 00:03
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja remsu »

joo pitääpi alkaa sitä pääsylkkää tutkiskelemaan.. motonetis näkyypi maksavan pääsylkkä 38€ ja korjaussarja huimat 4.90€ . ahdistaa vaan jo se jumppaaminen ku on nii ikäväs paikas se sylkkä, saapi selän taas jumiin mukavasti yms. nesteet tuleekin sit samal vaihdettuu ku alkaa se ilmaus ruljanssi :D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja korjaussarjan saa helposti rikki, mä melkee ostaisin kokonaa uuden :) w108 osan sain forumtovereilta ruotsista ilmaiseksi mutta ei irronnu putket ni ei sit vaihettu. Oli helpompaa ajaa autol kotii vähän toimivana kun ei ollenkaa toimivana.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Uudet molemmat hetikerralla niin ei tartte heti sitten toista laittaa,samalla vaihtuu uudet nesteet ja ilmaus alakautta tippakannulla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
remsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 26.09.2009 00:03
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja remsu »

jep jep nappasin jo irti sen pääsylkän ja melkoista kuraa oli nesteet siellä sisällä. alempi kumi olikin jo melko huonossa kunnossa. olipa muuten melko kettumainen iroitettava se sylkkä. yleensä on tottunu ku alkaa mersua remppaamaan nii kaikki on suunniteltu sillee että on pultit helpossa paikkaa yms. mut tällä kertaa ei lähteny niin helpolla. no mutta irti lähti kuitenkin ja huomenna kokonaa uus sylkkä tilalle :)
Vastaa Viestiin