Automaatti
Automaatti
Eli w124 250d automaatti ja laatikko luistaa aikalailla 2-3 välillä.
Mistä sitä painetta voi säätää ku ei oikein löydy foorumilta kuva ois tosi hyvä?
Mistä sitä painetta voi säätää ku ei oikein löydy foorumilta kuva ois tosi hyvä?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ti 24.07.2007 22:01
- Paikkakunta: Vihti
Re: Automaatti
seuraavassa öljynvaihdossa se 2-3 vaihteen jousi vaihtoon (helppo homma)mikke190e kirjoitti:Eli w124 250d automaatti ja laatikko luistaa aikalailla 2-3 välillä.
Mistä sitä painetta voi säätää ku ei oikein löydy foorumilta kuva ois tosi hyvä?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: Automaatti
Helppo on kyllä vaihtaa mutta hinta on todella suolanen!!kolehmainen2 kirjoitti:seuraavassa öljynvaihdossa se 2-3 vaihteen jousi vaihtoon (helppo homma)mikke190e kirjoitti:Eli w124 250d automaatti ja laatikko luistaa aikalailla 2-3 välillä.
Mistä sitä painetta voi säätää ku ei oikein löydy foorumilta kuva ois tosi hyvä?
Kokonaiset 8,9 euroo makso marmoritiskiltä.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Paineiden säätö sitten vaikuttaa kaikkiin vaihtoihin. Omassa TDT:ssä oli myös tuossa kohti vaivaa enkä paineiden säädöllä saanut kunnolliseksi. Siihen tehtiinkin sitten täyskunnostus...mikke190e kirjoitti:Jos kokeilis eka nostaa painetta vaikka eihän tuo jousi hommakaan aivan kauheasti maksa
Onko se paineensäädin semmonen pöyreä muovinen josta lähtee joku alipaineletku. Ja miten se sitten toimii eli pitääkö pyörittää möytä- vai vastapäivään että paineet nousee ?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Oliko tuosta 2-3 vaihteen jousisysteemin vaihdosta oma ketjukin tällä palstalla? Se siis ilmeisesti on helpohko vaihtaa paikoillaan, kun lootan öljypohja on irti? Muistaako kukaan osanumeroa?
Lieneekö jousisysteemin vaihdosta hyötyä, jos kierrokset nousevat 2-3 vaihdossa koholle vain satunnaisesti kevyellä kaasulla? Ei kait siitä kyllä haittaakaan ole...
Lieneekö jousisysteemin vaihdosta hyötyä, jos kierrokset nousevat 2-3 vaihdossa koholle vain satunnaisesti kevyellä kaasulla? Ei kait siitä kyllä haittaakaan ole...
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Kerrotaan kokemukset ko jousipakan vaihdosta.
Osanumero 126 270 44 77 maksoi Veholla 6,4 euroa.
Eilen vaihdoin ko jousipakan. Samalla Mobil ATF220-öljyt vaihteistoon + uusi suodatin. Ei ole tietoa, mitä öljyä aiemmin ollut.
Öljypohjantiivisteeksi asennettiin ensin KL:n myymä Mann, mutta se vuoti kuin seula. Vuoti kaikkialta, mistä nyt vain voi vuotaa. Kyseinen tiiviste on myös aavistuksen liian pienikokoinen. Laitoin siis aiemmin paikallaan olleen käytetyn orkkistiivisteen takaisin, ja vuoto loppui... Silmämääräisesti tiivisteissä ei ollut isoa eroa, ja myös kumin kovuus tuntui samalta. Silti toinen vuotaa ja toinen ei (ei ollut ensimmäinen kerta tiivisteiden kanssa pelatessa)... Mitä tästä opimme?
Nyt vaihteisto pelaa hienosti. Välikaasu 2-3-vaihteiden väliltä hävisi. Kolmonen menee päälle nyt ehkä hieman turhankin napakasti, mutta eipähän luista. Näppituntumalla muutkin vaihteet menevät päälle napakammin, mutta voi olla erilaisen öljyn aikaan saamaa.
Osanumero 126 270 44 77 maksoi Veholla 6,4 euroa.
Eilen vaihdoin ko jousipakan. Samalla Mobil ATF220-öljyt vaihteistoon + uusi suodatin. Ei ole tietoa, mitä öljyä aiemmin ollut.
Öljypohjantiivisteeksi asennettiin ensin KL:n myymä Mann, mutta se vuoti kuin seula. Vuoti kaikkialta, mistä nyt vain voi vuotaa. Kyseinen tiiviste on myös aavistuksen liian pienikokoinen. Laitoin siis aiemmin paikallaan olleen käytetyn orkkistiivisteen takaisin, ja vuoto loppui... Silmämääräisesti tiivisteissä ei ollut isoa eroa, ja myös kumin kovuus tuntui samalta. Silti toinen vuotaa ja toinen ei (ei ollut ensimmäinen kerta tiivisteiden kanssa pelatessa)... Mitä tästä opimme?
Nyt vaihteisto pelaa hienosti. Välikaasu 2-3-vaihteiden väliltä hävisi. Kolmonen menee päälle nyt ehkä hieman turhankin napakasti, mutta eipähän luista. Näppituntumalla muutkin vaihteet menevät päälle napakammin, mutta voi olla erilaisen öljyn aikaan saamaa.
-W124 E250TD 1995 automaatti&ilmastointi:, 530tkm
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA: 552tkm
-Belarus MTZ-521-4x4 1975 "Igor"
kuulostaa hyvin vastaavalta parannukselta, kuin mitä omassa 300E:ssä tapahtui samojen osien ja öljyn vaihtamisellaosilpi kirjoitti:
Nyt vaihteisto pelaa hienosti. Välikaasu 2-3-vaihteiden väliltä hävisi. Kolmonen menee päälle nyt ehkä hieman turhankin napakasti, mutta eipähän luista. Näppituntumalla muutkin vaihteet menevät päälle napakammin, mutta voi olla erilaisen öljyn aikaan saamaa.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."