
200cdi -05 vikatila
200cdi -05 vikatila
Itsellä tuollainen juuri sisäänajettu (460th) 211 hakeutuu vikatilaan. Ensimmäinen huomio oli, jotta imuläppiä ohjaava tanko oli irronnut käyttömoottorin puolelta. Tyrkkäsin alakautta sen takaisin paikoilleen, ja luulin, jotta helppo rasti. Ei vaikutusta. Auto menee vikatilaan, kohta ajamaan lähdettyä. Kierrokset maksimi 3000rpm. Luettu vikakoodi, antoi edelleen 2513, imuaukon läpät. Onko tietoa jostain ns. tyyppiviasta, esim johto hankautunut, "läppämoottori" rikki, tmv. Ihmettelen, kuinka se vipu on irronnut, toki MB on saanut sangen raskasta saapasta, mutta siitähän se tykkää. Ja muuten, se keltainen moottorinkuva siinä kellotaulussa loistaa, kuin kesäinen aurinko
Autosta on tarkistettu ilmamassamittari, ahtoilmanputket. Hyviä vinkkejä teiltä ammattilaisilta pyytäisin...niin saataisiin taas mersun kulkupuoli kuntoon.

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 200cdi -05 vikatila
Ne läpät voi olla jumissa/irti akseleistaan(sen takia poksautta sen vivun irti, yksi syy)anttisu kirjoitti:Itsellä tuollainen juuri sisäänajettu (460th) 211 hakeutuu vikatilaan. Ensimmäinen huomio oli, jotta imuläppiä ohjaava tanko oli irronnut käyttömoottorin puolelta. Tyrkkäsin alakautta sen takaisin paikoilleen, ja luulin, jotta helppo rasti. Ei vaikutusta. Auto menee vikatilaan, kohta ajamaan lähdettyä. Kierrokset maksimi 3000rpm. Luettu vikakoodi, antoi edelleen 2513, imuaukon läpät. Onko tietoa jostain ns. tyyppiviasta, esim johto hankautunut, "läppämoottori" rikki, tmv. Ihmettelen, kuinka se vipu on irronnut, toki MB on saanut sangen raskasta saapasta, mutta siitähän se tykkää. Ja muuten, se keltainen moottorinkuva siinä kellotaulussa loistaa, kuin kesäinen aurinkoAutosta on tarkistettu ilmamassamittari, ahtoilmanputket. Hyviä vinkkejä teiltä ammattilaisilta pyytäisin...niin saataisiin taas mersun kulkupuoli kuntoon.
teitkö *:rila myös sen läppätestin?
jos läpät on riikki niin ne voi poistaa koknaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Pitää vielä tarkistaa, jotta onko kaikki läpät kiinni siinä yhdystangossa. Kokeilin 1.imusarjan läppää liikuttaa, ja näytti kyllä kääntävän tuota käyttömoottorin vipua. Autoa paikallaan "kaasutettaessa" , läpät ei hievahdakkaan.., pitäisikökään? Kaverin 270cdi , läpät "räpättää" kyllä paikallaankin "huudatettaessa".
MB 124 300CE-24
MB exät:
MB 211 200Cdi -05
MB 124 300EA -91
MB 124 230EA amg -85
MB 124 200D -85 - 88 >10kpl
MB 124 250D -85 -88 3kpl
MB 202 C180 -95 ostettu uutena.
..ja vielä joukko 201 ja 202 malleja
MB exät:
MB 211 200Cdi -05
MB 124 300EA -91
MB 124 230EA amg -85
MB 124 200D -85 - 88 >10kpl
MB 124 250D -85 -88 3kpl
MB 202 C180 -95 ostettu uutena.
..ja vielä joukko 201 ja 202 malleja
.
Läppämoottorin täytyy olla "sähköisesti" kunnossa, siis ei oikosessa.
Moottorin sisällä on rajakytkimet, joilla valvotaan, että läppiä liikuttava varsi todellakin liikkuu ja liikuttaa tarpeeksi.
Jos ei puhdistus auta, niin uusiminen kienee ainoa korjaus, löytyy erillisenä, eikä ole kallis, eikä tuossa mallissa mahdottoman vaikea vaihtaakkaan.
Kunnossa ollessaan liikkuvat hieman myös paikoillaan poljettaessa, muttei nyt tieten, jos moottori on jatkuvassa vikatilassa.
Läppämoottorin täytyy olla "sähköisesti" kunnossa, siis ei oikosessa.
Moottorin sisällä on rajakytkimet, joilla valvotaan, että läppiä liikuttava varsi todellakin liikkuu ja liikuttaa tarpeeksi.
Jos ei puhdistus auta, niin uusiminen kienee ainoa korjaus, löytyy erillisenä, eikä ole kallis, eikä tuossa mallissa mahdottoman vaikea vaihtaakkaan.
Kunnossa ollessaan liikkuvat hieman myös paikoillaan poljettaessa, muttei nyt tieten, jos moottori on jatkuvassa vikatilassa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Joskus myös on onnistunut sen mootorin elvytys,
niin että jaksaa siellä surista ilman niitä läppiä ja tankoja
niin että jaksaa siellä surista ilman niitä läppiä ja tankoja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Minäpä tarkistan tuon "läppämoottorin" toiminnan. Vähän "vistossa" paikkaa, tällaiselle 11" hanskalle, mutta tarkistan ensiksi nuo johdot, jottei ne ole hankautuneet. Ja tietysti itse moottorinkin pystyy mittaamaan sinne paikoilleen, jotta onko toimintakunnossa. Kiitosta vinkeistä, hätähän ei ole tämän näköinen, kuulemma ruskeampaa
Laitan infoa taas, kun homma edistyy...

anttisu kirjoitti:Minäpä tarkistan tuon "läppämoottorin" toiminnan. Vähän "vistossa" paikkaa, tällaiselle 11" hanskalle, mutta tarkistan ensiksi nuo johdot, jottei ne ole hankautuneet. Ja tietysti itse moottorinkin pystyy mittaamaan sinne paikoilleen, jotta onko toimintakunnossa. Kiitosta vinkeistä, hätähän ei ole tämän näköinen, kuulemma ruskeampaaLaitan infoa taas, kun homma edistyy...
..noniin...kaivoin, kaverin hyvällä avustuksella, läppämoottorin irti, ja tutkailimme sitä. Kovin tuntui mykältä, mittauksien perusteella. Aukaisimme seuraavaksi kannen, lievää väkivaltaa käyttäen. Piirilevy oli kärynnyt. Homma näyttää aika selvälle. Laitoin tilluuseen uuden moottorin, hinta 130€ KL-Varaosilla. Odotellaan sitä, ja ajellaan sen aikaa muulla kalustolla

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Savu oli sitten pääsyt karkuun...piuhat kaannataa katela sillä silmällä että ei niihin ole tullut mitänanttisu kirjoitti:anttisu kirjoitti:Minäpä tarkistan tuon "läppämoottorin" toiminnan. Vähän "vistossa" paikkaa, tällaiselle 11" hanskalle, mutta tarkistan ensiksi nuo johdot, jottei ne ole hankautuneet. Ja tietysti itse moottorinkin pystyy mittaamaan sinne paikoilleen, jotta onko toimintakunnossa. Kiitosta vinkeistä, hätähän ei ole tämän näköinen, kuulemma ruskeampaaLaitan infoa taas, kun homma edistyy...
..noniin...kaivoin, kaverin hyvällä avustuksella, läppämoottorin irti, ja tutkailimme sitä. Kovin tuntui mykältä, mittauksien perusteella. Aukaisimme seuraavaksi kannen, lievää väkivaltaa käyttäen. Piirilevy oli kärynnyt. Homma näyttää aika selvälle. Laitoin tilluuseen uuden moottorin, hinta 130€ KL-Varaosilla. Odotellaan sitä, ja ajellaan sen aikaa muulla kalustolla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Jep, läppämoottorin uusiminen auttoi. Pirssi pelaa kuin enkeli. Kaveri taas avitti...Hänelle iso kiitos taas! Kyllä nämä Mersut kaikinpuolin hyviä, mutta hermot menisi, jos merkkihuollon varassa
..noniin...kaivoin, kaverin hyvällä avustuksella, läppämoottorin irti, ja tutkailimme sitä. Kovin tuntui mykältä, mittauksien perusteella. Aukaisimme seuraavaksi kannen, lievää väkivaltaa käyttäen. Piirilevy oli kärynnyt. Homma näyttää aika selvälle. Laitoin tilluuseen uuden moottorin, hinta 130€ KL-Varaosilla. Odotellaan sitä, ja ajellaan sen aikaa muulla kalustolla
[/quote]
Savu oli sitten pääsyt karkuun...piuhat kaannataa katela sillä silmällä että ei niihin ole tullut mitän[/quote]

..noniin...kaivoin, kaverin hyvällä avustuksella, läppämoottorin irti, ja tutkailimme sitä. Kovin tuntui mykältä, mittauksien perusteella. Aukaisimme seuraavaksi kannen, lievää väkivaltaa käyttäen. Piirilevy oli kärynnyt. Homma näyttää aika selvälle. Laitoin tilluuseen uuden moottorin, hinta 130€ KL-Varaosilla. Odotellaan sitä, ja ajellaan sen aikaa muulla kalustolla

Savu oli sitten pääsyt karkuun...piuhat kaannataa katela sillä silmällä että ei niihin ole tullut mitän[/quote]