mutta miten sinne lootaan vois kaikki öljyt vaihtaa ilman huuhtelua jos kerta muuntimen proppukin uupuu ja tässä tapauksessahan on nyt maksettu osaöljynvaihdosta??
Tälläistä veholla tälläkertaa.
-
h.hartikainen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
tai lisätään ainoastaan jos mittatikussa vajaata, onhan sekin tavallaan moottoriöljynvaihto. osa öljystähän vaihtuu. tämä on nyt se asia mistä purnaan.--->>
mutta miten sinne lootaan vois kaikki öljyt vaihtaa ilman huuhtelua jos kerta muuntimen proppukin uupuu ja tässä tapauksessahan on nyt maksettu osaöljynvaihdosta??
ei varmaan kovin usein oo öljyjä siihen sun lootaan vaihdeltu jos ne aivan mustat on?
mutta miten sinne lootaan vois kaikki öljyt vaihtaa ilman huuhtelua jos kerta muuntimen proppukin uupuu ja tässä tapauksessahan on nyt maksettu osaöljynvaihdosta??
Kuten Hessuha kirjoitti että kirjoitellaan vaikka EI TIEDETÄ MISTÄÄN MITÄÄN
Voit lukea itsesi samaan kastiin jos alat kyseenalaistamaan täällä esim jäsen Dealerin ammattitaidon tällä sarkaa. Täällä palstalla oleva moni käyttäjä on vielä imeny paskat housussa peukaloa kun hän on jo huoltanut/korjannut autoja. Ja osaltaan näyttää tilanne olevan edelleen sama
.
Käsitin jutuistasi että jos turbiinissa ei ole proppua niin vaihteiston öljyä laitetaan pohjaan vain 8L ja lasketaan se n. 4 L pois samasta propusta samantien ja öljy ei käytännössä käy ns."kierroksella" ollenkaan. Selkeästikään et tiedä mitä sanamuoto HUUHTELU tarkoittaa.
Mitäpä näistä täällä sen enempää jauhaa kun täällä sekotetaan 5v, 7v ja kohta vanhat 4 laatikotkin keskenään. Kohta joku varmaan sanoo että kun se 115 oli viimenen kunnon mersu. Mun mielestä se oli 120-korinen
Voit lukea itsesi samaan kastiin jos alat kyseenalaistamaan täällä esim jäsen Dealerin ammattitaidon tällä sarkaa. Täällä palstalla oleva moni käyttäjä on vielä imeny paskat housussa peukaloa kun hän on jo huoltanut/korjannut autoja. Ja osaltaan näyttää tilanne olevan edelleen sama
Käsitin jutuistasi että jos turbiinissa ei ole proppua niin vaihteiston öljyä laitetaan pohjaan vain 8L ja lasketaan se n. 4 L pois samasta propusta samantien ja öljy ei käytännössä käy ns."kierroksella" ollenkaan. Selkeästikään et tiedä mitä sanamuoto HUUHTELU tarkoittaa.
Mitäpä näistä täällä sen enempää jauhaa kun täällä sekotetaan 5v, 7v ja kohta vanhat 4 laatikotkin keskenään. Kohta joku varmaan sanoo että kun se 115 oli viimenen kunnon mersu. Mun mielestä se oli 120-korinen
Joku mersupurkaamo??
Minusta tämä veho keskustelu menee nyt vähän oudoksi koska yleensä asikas ja liike hoitaa nämä keskenään ja jälkeen päin sovittua on turha itkeä ja sättiä vehoa.
Muutenkin asioin esim.tojotan merkkiliikkeen kanssa ja kaikki on oolut aika hyvin toimivaa ja ainahan näissä on orkkis osa hintoja ja sehän on selvä.
Tuntuu vain oudolta että veho olisi korjaamon alaarvoinen muihin nähden mutta kuitenkin heillä on ammattitaitoa .Toki on hyviä muitakin korjaamoita jotka ovat perehtyneet mersuihin ja ovat alansa pelle pelottomia.tosiammattilaisia.
Häpeän kaikkien vehoa haukkivien puolesta koska tällöin saa kuvan että mersu on hyvä ja veho on paska ja foorumimme saa lukijoiden mielestä kuvan että tämähän on vasta valittajien ja köyhien foorumi.
Eihän kaikki tieten täällä oleniitä jotka aina vie autonsa vehoon pukupäällä ja laitattaa autonsa siellä kuntoon ja makselee laskunsa tyytyväisenä että taas päästään mutta olenkin katsellut jo uutta autoa alle.
Minusta kaikki tietää merkkiliikkeen olevan kallis mutta varaosat ovat orginaalia ,se on hyvä ja myöskin se että heillä kuitenkin on mersun kokemus ja he pelkästään laittavat mersuja ja tehtaan tieto ja tuki takanaan.
Voihan asentajille tulla mokiakin mutta ihmisiähän me kaikki olemme.
minusta ei Toyota kuski hauku merkkiliikettään mutta mersu mies voi ja mistähän tämä johtuu?
Muutenkin asioin esim.tojotan merkkiliikkeen kanssa ja kaikki on oolut aika hyvin toimivaa ja ainahan näissä on orkkis osa hintoja ja sehän on selvä.
Tuntuu vain oudolta että veho olisi korjaamon alaarvoinen muihin nähden mutta kuitenkin heillä on ammattitaitoa .Toki on hyviä muitakin korjaamoita jotka ovat perehtyneet mersuihin ja ovat alansa pelle pelottomia.tosiammattilaisia.
Häpeän kaikkien vehoa haukkivien puolesta koska tällöin saa kuvan että mersu on hyvä ja veho on paska ja foorumimme saa lukijoiden mielestä kuvan että tämähän on vasta valittajien ja köyhien foorumi.
Eihän kaikki tieten täällä oleniitä jotka aina vie autonsa vehoon pukupäällä ja laitattaa autonsa siellä kuntoon ja makselee laskunsa tyytyväisenä että taas päästään mutta olenkin katsellut jo uutta autoa alle.
Minusta kaikki tietää merkkiliikkeen olevan kallis mutta varaosat ovat orginaalia ,se on hyvä ja myöskin se että heillä kuitenkin on mersun kokemus ja he pelkästään laittavat mersuja ja tehtaan tieto ja tuki takanaan.
Voihan asentajille tulla mokiakin mutta ihmisiähän me kaikki olemme.
minusta ei Toyota kuski hauku merkkiliikettään mutta mersu mies voi ja mistähän tämä johtuu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Noista foorumi ja häpeä kohdista olen eri mieltä, mutta muuten samoilla linjoilla.atlas kirjoitti:Häpeän kaikkien vehoa haukkivien puolesta koska tällöin saa kuvan että mersu on hyvä ja veho on paska ja foorumimme saa lukijoiden mielestä kuvan että tämähän on vasta valittajien ja köyhien foorumi.
Hintaerosta, Toyotalla saa jopa vähän vastinetta rahoilleen, mutta sama palvelu Veholla ei riitä samaan hinta/laatu suhteeseen.atlas kirjoitti:minusta ei Toyota kuski hauku merkkiliikettään mutta mersu mies voi ja mistähän tämä johtuu?
Marmoritiskin hinnoilla pitäisi palvelun olla täysin moitteetonta.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
vastaus.
Käsitin jutuistasi että jos turbiinissa ei ole proppua niin vaihteiston öljyä laitetaan pohjaan vain 8L ja lasketaan se n. 4 L pois samasta propusta samantien ja öljy ei käytännössä käy ns."kierroksella" ollenkaan. Selkeästikään et tiedä mitä sanamuoto HUUHTELU tarkoittaa.
Ei öljyä proputtomasta mallista lasketa heti täytön jälkeen lasketa pois. Kyllä sitä joutuu käyttelemään ennen pois laskua.
Mutta ei siittä sen enempää..
Eli en puhunut siinä huuhtelusta vaan normi vaihdosta ilman huuhtelua.
Uskoisin tietäväni mitä huuhtelu 7G vaihteistoon tarkoittaa koska olen itse nähnyt miten se pitää tehdä.
Itse en vaihdata muuta kuin huuhtelemalla koska yleensä näihinkin meinaa jäädä likaa paljon sekaan ilman huuhtelua. Siis jos ei oo sitä proppua.....
Mitäpä näistä täällä sen enempää jauhaa kun täällä sekotetaan 5v, 7v ja kohta vanhat 4 laatikotkin keskenään. Niinpä
Ei öljyä proputtomasta mallista lasketa heti täytön jälkeen lasketa pois. Kyllä sitä joutuu käyttelemään ennen pois laskua.
Mutta ei siittä sen enempää..
Eli en puhunut siinä huuhtelusta vaan normi vaihdosta ilman huuhtelua.
Uskoisin tietäväni mitä huuhtelu 7G vaihteistoon tarkoittaa koska olen itse nähnyt miten se pitää tehdä.
Itse en vaihdata muuta kuin huuhtelemalla koska yleensä näihinkin meinaa jäädä likaa paljon sekaan ilman huuhtelua. Siis jos ei oo sitä proppua.....
Mitäpä näistä täällä sen enempää jauhaa kun täällä sekotetaan 5v, 7v ja kohta vanhat 4 laatikotkin keskenään. Niinpä
M-B W 203 220cdi
EX:
M-B W 124 200TD
M-B W 124 250ST
EX:
M-B W 124 200TD
M-B W 124 250ST
Re: Tälläistä veholla tälläkertaa.
Syprus kirjoitti:veholla juurikin sovittiin huuhtelemalla öljynvaihto->sopimuksessa lukee öljynvaihto
Voiko vaatia että asiakkaan pitää tietää erinlaiset korjaamotermit? Jos suullisesti sovitaan että öljyt vaihdetaan huuhtelemalla pitäisi asiakkaalle tulla ahaa-elämys kun sopimuksessa lukeekin "öljynvaihto" ?hessuha kirjoitti:Eli oisit halunnut työläämmän homman helpomman työn hinnalla?
elikkäs suullinen ja kirjallinen sopimus poikkeaa toisistaan.
Minähän en tuollaisen öljynvaihdosta tiedä mitään. Kuulostaa vaan melko oudolle jos tuo "ylitäyttö" on 4 litraa? Eli otetaan 4? litraa pihalle öljypohjan kautta ja laitetaan tilelle 8 litraa? Mikä hyöty tuossa saavutetaan? Käytetäänkö autoa välillä ja vaihdellaan pikkuhiljaa öljyä...No ei kai minun tarvitsekaan ymmärtää.
Tätäkään en ymmärtänytatlas kirjoitti:minusta ei Toyota kuski hauku merkkiliikettään mutta mersu mies voi ja mistähän tämä johtuu?
Re: vastaus.
Jep jep. Toiset tietää ja toiset tekeehessuha kirjoitti:
Uskoisin tietäväni mitä huuhtelu 7G vaihteistoon tarkoittaa koska olen itse nähnyt miten se pitää tehdä.
Joku mersupurkaamo??
- mika4matic
- Vakiokalustoa

- Viestit: 147
- Liittynyt: Ma 12.04.2010 22:12
- Paikkakunta: Espoo
Ei se välttämättä ole ala-arvoisempi kuin muutkaan, mutta ei se tee siitä hyvääkään.atlas kirjoitti:Tuntuu vain oudolta että veho olisi korjaamon alaarvoinen muihin nähden...
Edellisen autoni kanssa huoltoa piti harjoitella kolme kertaa, että oppivat lukemaan Veholla mitä asioita pitää huoltaa määräaikaishuollossa. Jostain syystä en preferoi Vehoa enää.atlas kirjoitti: ...mutta kuitenkin heillä on ammattitaitoa
Ei tarvitse hävetä. Se vain kertoo, ettei Veho pysty samaan laatuun huollon kanssa mitä Mercedes-Benz autojen kanssa. Mikä on tietysti Mercedes-Benz auton omistajalla oletuksena, että myös huollon laatu vastaa vähintään auton laatua.atlas kirjoitti: Häpeän kaikkien vehoa haukkivien puolesta koska tällöin saa kuvan että mersu on hyvä ja veho on paska
Veho myy ja huoltaa seitsemää merkkiä: Mercedes-Benz, Citroën, Mitsubishi, Ford, Škoda, Honda ja smart.atlas kirjoitti: ...ja he pelkästään laittavat mersuja ja tehtaan tieto ja tuki takanaan.
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5748
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
sano varaosamyyjälle jos työt ei kiinnosta, että miten sattuki ja viimesenä työpäivänä ja pyydät johtajan paikalleAapo.T kirjoitti:Tossa pitähänmäessä niitä ei veholla enää varaosamyynti kiinnosta, palvelua saa aina lypsää niiltä ukoilta.
mullon pelkkiä romuja vaan
Mersun status taitaa tehdä varaosa myyjistäkin ylimielisiä kun halutaan palvella vain pukukansaa ja köyhät kyselijät katsotaan nenänvartta pitkin.
Toki omalla käytöksellään vaikuttaa myös palveluun.
Toyota -liike ehkä on kohde myynti ryhmänä keski siis rahvasta kansan osaa ja silloin palvellaan kunnolla???
Joskus on muuten sattunut niin että asiakas ja työnjohto eivät ymmärrä toisiaan ja jälkeen päin sitten on huomattu että tätä ei pitänyt ja tämä jäi tekemättä.
Mutta näistä on pitänyt oppia ja nykyään katson vielä itse tilaus lapun läpi kun hyväksyn sen.
Kyllähän on tosi että liikkeiden erot palveluissa on valtavia eroja.
Itse kyllä käytän enemmän vehon kuorma-auto puolta joka toimii mutta on joka liikkeessä kuitenkin joskus ollut jotain ongelmia mutta ne on sitten kuitenkin selvitetty takuun kautta tai ihan sovittelemalla.
Tosiaan jos ei saa hyvää ,ystävällistä palvelua niin tällainen asiakas palvelija joutaa lapion varsi töihin.
Toisekseen on tullut huomattua että mitä suurempi firma sitä huonompaa on sen palvelu.
Toki omalla käytöksellään vaikuttaa myös palveluun.
Toyota -liike ehkä on kohde myynti ryhmänä keski siis rahvasta kansan osaa ja silloin palvellaan kunnolla???
Joskus on muuten sattunut niin että asiakas ja työnjohto eivät ymmärrä toisiaan ja jälkeen päin sitten on huomattu että tätä ei pitänyt ja tämä jäi tekemättä.
Mutta näistä on pitänyt oppia ja nykyään katson vielä itse tilaus lapun läpi kun hyväksyn sen.
Kyllähän on tosi että liikkeiden erot palveluissa on valtavia eroja.
Itse kyllä käytän enemmän vehon kuorma-auto puolta joka toimii mutta on joka liikkeessä kuitenkin joskus ollut jotain ongelmia mutta ne on sitten kuitenkin selvitetty takuun kautta tai ihan sovittelemalla.
Tosiaan jos ei saa hyvää ,ystävällistä palvelua niin tällainen asiakas palvelija joutaa lapion varsi töihin.
Toisekseen on tullut huomattua että mitä suurempi firma sitä huonompaa on sen palvelu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Joskus kiinnitin huomiota, että moottoriöljyn tilavuuden perusteella laskutetaan uudet öljyt, mutta tuskin "imemällä" saadaan kaikkea ulos.AM kirjoitti:Vaihdetaankohan siellä moottoriöljyistäkin vain puolet jos ei ole vieressä katsomassa?
Tästä lauseesta muuttaisin sanan "hinnoilla" muotoon "statuksella."JeremyH kirjoitti:Marmoritiskin hinnoilla pitäisi palvelun olla täysin moitteetonta.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
tässä nähdään taas kun "matti köyliöstä" joka on joskus omaa kahdeksankymmentäluvulla w201 mersuunsa pyyhkimensulan vaihtanut jopa itse ja sen johdosta pirun hyvä mekaanikko, niin sitten mutuillaan p***** tänne asioista joista näyttää ettei ole pienintäkään hajua jälleen.. jos ei asiasta ole mitään tietoa niin parempi silloin olla kirjoittamatta niitä turhia kommentteja.Arno kirjoitti:Joskus kiinnitin huomiota, että moottoriöljyn tilavuuden perusteella laskutetaan uudet öljyt, mutta tuskin "imemällä" saadaan kaikkea ulos.AM kirjoitti:Vaihdetaankohan siellä moottoriöljyistäkin vain puolet jos ei ole vieressä katsomassa?
osataan sitä muuallakin kuin veholla... viimeviikolla oli äijä käynyt opelinsa kanssa merkkihuollossa, kun sen kone oli alkanut käymään huonosti... no ne oli sitten vaihtaneet siellä vedenlämpöanturin (niissä kuulemma on vikaa...) ja kaataneet 2 kpl 25 €:n hintaista forte purkkia tankkiin, kun olivat meinanneet, että kone olis niin karstasta tukossa, että johtuu siitä... puristuksetkin ne oli mitanneet ja kun vähän kyselin tekniikaa, että miten ja millä tyylillä, niin lakkasin uskomasta niihin lukemiin (ekassa pytyssä 13, toisessa 10, kolmannessa 8 ja 4 pytyssä enää 7...) suuttimia/ruiskua ei siis oltu eliminoitu toiminnasta ja pesty kone bensalla... eikä kukaan ollut edes kaasua painanut mittauksen aikana...
hetken sitä päivällä ihmettelin ja totesin 3 pytystä olevan tulpanjohdon paskana... no tottakai uudet koneet menee sekaisin, jos yksi pytty jättää polttamatta bensa annoksensa, lambda luulee koneen käyvän laihalla ja lisää annostusta sitten sen mukaan... vaihdoin sen rikkinäisen tulpanjohdon ja kone pelaa taas kuin uutena
opelin merkkihuolto veloitti sähläilyistään yli 300 € ja vika oli vain 5 €:n johdossa 
mä olen kyllä kieltänyt sitä viemästä autoaan ikinä sinne opelin merkkihuoltoon, mutta ei se oikein meinaa uskoa
hetken sitä päivällä ihmettelin ja totesin 3 pytystä olevan tulpanjohdon paskana... no tottakai uudet koneet menee sekaisin, jos yksi pytty jättää polttamatta bensa annoksensa, lambda luulee koneen käyvän laihalla ja lisää annostusta sitten sen mukaan... vaihdoin sen rikkinäisen tulpanjohdon ja kone pelaa taas kuin uutena
mä olen kyllä kieltänyt sitä viemästä autoaan ikinä sinne opelin merkkihuoltoon, mutta ei se oikein meinaa uskoa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mä voin kyllä auttaa sua sen pyyhkimen kanssa, jos tuut käymään.shade_z kirjoitti:tässä nähdään taas kun "matti köyliöstä" joka on joskus omaa kahdeksankymmentäluvulla w201 mersuunsa pyyhkimensulan vaihtanut jopa itse ja sen johdosta pirun hyvä mekaanikko, niin sitten mutuillaan p***** tänne asioista joista näyttää ettei ole pienintäkään hajua jälleen.. jos ei asiasta ole mitään tietoa niin parempi silloin olla kirjoittamatta niitä turhia kommentteja.Arno kirjoitti:Joskus kiinnitin huomiota, että moottoriöljyn tilavuuden perusteella laskutetaan uudet öljyt, mutta tuskin "imemällä" saadaan kaikkea ulos.AM kirjoitti:Vaihdetaankohan siellä moottoriöljyistäkin vain puolet jos ei ole vieressä katsomassa?
Tuosta haukkumisestako sitten on hyötyä?
Vehohan todellakin laskuttaa sen mukaan mitä sinne laatikkoon tms. mahtuu tavaraa, ei sen mukaan kuinka paljon sinne on oikeasti laitettu. Ainakin oman vähäisen kokemukseni perusteella Vehosta tai muistakaan merkkiliikkeistä. (Käytän nykyään ammattilaisten palveluja, en Vehon amispoikien)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
...ja tosiuskovaisia riittää, merkkiin katsomatta. Mitenköhän Ruotsin poikien invaasio onnistuu. Kun kerran Suomi menetettiin jo parisen sataa vuotta sitten, niin kaappaavat sen takaisin auto kerrallaan.napa kirjoitti:
mä olen kyllä kieltänyt sitä viemästä autoaan ikinä sinne opelin merkkihuoltoon, mutta ei se oikein meinaa uskoa
Ikävä kyllä monella eri merkkien merkkiliikkeillä tosiaan on tapana käyttää vielä ammattikoulusta valmistumattomiakin poikia asentajina paikkakunnilla, jossa tämä on mahdollista.
Eikä siinä sinällään mitään, hyvähän kokemusta on saada, mutta se pitäisi tapahtua kyllä kokeneemman henkilön valvonnassa ja saisiko täyttä hintaakaan ottaa "epäpätevän" työstä...
Eikä siinä sinällään mitään, hyvähän kokemusta on saada, mutta se pitäisi tapahtua kyllä kokeneemman henkilön valvonnassa ja saisiko täyttä hintaakaan ottaa "epäpätevän" työstä...
Kyllähän se työn lopputulos hinnan pitäisi ratkaista. Jos epäpätevä ja pätevä tekevät työn samalla hyväksyttävällä lopputuloksella, pitää työstä veloitettava hinta olla sama, siis saman firman sisällä. Eri asia on sitten, jos lopputuloksessa on sanomista. Silloin haetaan/annetaan jotain hyvitystä, jos pelataaan reilusti. Yrityksellehän vaan on tietenkin taloudellisesti järkevämpää käyttää matalapalkkaisempia työntekijöitä, jotta kate on suurempi. Varmaan samasta syystä pyritään minimoimaan "työparit" eli vanhemman asentajan mukana koulutettava, koska joutuu maksamaan tuplapalkan yhden miehen hommista.tn62634 kirjoitti:...ja saisiko täyttä hintaakaan ottaa "epäpätevän" työstä...
Jotta ei menisi ihan OT:ksi, voisko joku kertoa, mikä ero on (uudemman) automaattilaatikon öljynvaihdolla ja huuhtelulla, joista tässä kinasteltiin? Kiinnostaa niin kovasti.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Moro,
OT jatkuu:
t.
Risto
OT jatkuu:
Jep tätä mieltä myös. Tieten jos tuntihinta on sama ja ei-niin-pätevä asentaja käyttäisi esim. tupla-ajan pätevään verrattuna, niin silloin tulee korjaukselle myös tuplahinta. Tietenkin minkään firman toimintaan puuttumatta, joissain puljuissahan voidaan pyöristää asiakkaalle näkyvää tuntimäärää alaspäin, jos aikaa on mennyt uutta asiaa opetellessa normaalia enemmän.Sami H. kirjoitti:Kyllähän se työn lopputulos hinnan pitäisi ratkaista. Jos epäpätevä ja pätevä tekevät työn samalla hyväksyttävällä lopputuloksella, pitää työstä veloitettava hinta olla sama, siis saman firman sisällä.
t.
Risto
E500 – 211.070
Ja joissakin firmoissa on kiinteät taksat esim. iskarien vaihdoille, öljynvaihdoille jne. riippumatta siitä tunaroiko joku sitä kolme tuntia vai yhden. Se on sitten firman sisäinen asia hoitaa ne hommat kannattavassa tuntimäärässä tai antaa pojan opetella.Roisto kirjoitti:...joissain puljuissahan voidaan pyöristää asiakkaalle näkyvää tuntimäärää alaspäin, jos aikaa on mennyt uutta asiaa opetellessa normaalia enemmän.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Kokeilin joskus tuota imemishommaa. Kun imemällä ei enää tullu avasin piruuttani propun. Noin 1/2 litraa lorahti astiaan. Tän jälkeen nuo imemishommat loppu tyystin vaikka hommaan on ihan kunnon kone käytettävissä. Voi tietty olla etten vaan osaa.MatKa kirjoitti:Kyllä imemällä saadaan ulos kaikki se mitä propun kauttakin.Arno kirjoitti:Joskus kiinnitin huomiota, että moottoriöljyn tilavuuden perusteella laskutetaan uudet öljyt, mutta tuskin "imemällä" saadaan kaikkea ulos.
ei tuo imemällä tehty öljynvaihto nyt niin "vaarallinen" ole, vaikka sinne sitä vanhaa öljyä hieman jäiskin... moneen moottoriin jää se 1/2 litraa öljyä, vaikka propun kautta vaihtaisJari Ke kirjoitti:
Kokeilin joskus tuota imemishommaa. Kun imemällä ei enää tullu avasin piruuttani propun. Noin 1/2 litraa lorahti astiaan. Tän jälkeen nuo imemishommat loppu tyystin vaikka hommaan on ihan kunnon kone käytettävissä. Voi tietty olla etten vaan osaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5748
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
kyllä ne öljyt koneesta tullee aivan kaikki, siihen mittatikun reikään tarttee vaan olla just sopiva ja tiivis liitin kappaleJari Ke kirjoitti:Kokeilin joskus tuota imemishommaa. Kun imemällä ei enää tullu avasin piruuttani propun. Noin 1/2 litraa lorahti astiaan. Tän jälkeen nuo imemishommat loppu tyystin vaikka hommaan on ihan kunnon kone käytettävissä. Voi tietty olla etten vaan osaa.MatKa kirjoitti:Kyllä imemällä saadaan ulos kaikki se mitä propun kauttakin.Arno kirjoitti:Joskus kiinnitin huomiota, että moottoriöljyn tilavuuden perusteella laskutetaan uudet öljyt, mutta tuskin "imemällä" saadaan kaikkea ulos.
mullon pelkkiä romuja vaan
Jonkun öljynvaihdon varmaan tekee kuka tahansa, mutta esim. jos pitäisi tehdä vaikkapa kitkalukollisen tasauspyörästön kasaus niin se vaatii jo enemmän. Tosin ei näitä kai laitetakaan tehtäväksi kuin osaavammille kavereille.
Ja olisi se varmaan vähän myrkkyä esim. monelle tuliterän ässämersun omistajalle, jos tiskillä selviäisi jonkun koulupojan tehneen työt. Tosin ei varmaan kaikille kuitenkaan. Jos minulla olisi sellainen auto, en haluaisi sen toimivan kenenkään opettelukohteena, koska luultavasti olisin autostani melkoisen tarkka.
Ja olisi se varmaan vähän myrkkyä esim. monelle tuliterän ässämersun omistajalle, jos tiskillä selviäisi jonkun koulupojan tehneen työt. Tosin ei varmaan kaikille kuitenkaan. Jos minulla olisi sellainen auto, en haluaisi sen toimivan kenenkään opettelukohteena, koska luultavasti olisin autostani melkoisen tarkka.
Terve,
Kun asia lähti lipsumaan, niin liukastellaan lisää...
Omalla imurilla vaihtaessanini pukkaan imurin oman letkun sinne mittatikun putkeen ja öljypohjaan asti.
t.
Risto
Kun asia lähti lipsumaan, niin liukastellaan lisää...
Mittatikun putkessa on ainakin M104:ssä sekä ylä-, että alapäässä pienet "ilmausreiät". Horineko se alapään reiästä jossain tapauksessa ilmaa?touhottaja kirjoitti:kyllä ne öljyt koneesta tullee aivan kaikki, siihen mittatikun reikään tarttee vaan olla just sopiva ja tiivis liitin kappale
Omalla imurilla vaihtaessanini pukkaan imurin oman letkun sinne mittatikun putkeen ja öljypohjaan asti.
t.
Risto
E500 – 211.070





