Miksi savuttaa???
Miksi savuttaa???
Moi!
Kyselin aikaisemmin Mersujen kulutuksista joka saikin aika hyvin keskustelua aikaiseksi.
Liittykö kulutukseen vai ei mutta nyt alkaa ilmestyä takapuskuriin nokea melko nopeasti pesun jälkeen.Aikaisemmin en ole moista huomannut.Kesällä perä oli hurjan näköinen mutta siihen oli syynä rikkoutunut polttoaineletku.
Olisiko tähän mitään ideaa miksi nokeaa? Auto on 220 cdi W211 -05.
Kyselin aikaisemmin Mersujen kulutuksista joka saikin aika hyvin keskustelua aikaiseksi.
Liittykö kulutukseen vai ei mutta nyt alkaa ilmestyä takapuskuriin nokea melko nopeasti pesun jälkeen.Aikaisemmin en ole moista huomannut.Kesällä perä oli hurjan näköinen mutta siihen oli syynä rikkoutunut polttoaineletku.
Olisiko tähän mitään ideaa miksi nokeaa? Auto on 220 cdi W211 -05.
..
Sama juttu meikäläisellä, toki alla w210 200cdi, mutta oireet ovat samat.
Tässä muutama mahdollisuus :
Putki tukossa, ilmansuodatin tukossa, imusarja+EGR-venttiili moskaa täynnä. Katalysaattori tukossa...?
Tässä muutama mahdollisuus :
Putki tukossa, ilmansuodatin tukossa, imusarja+EGR-venttiili moskaa täynnä. Katalysaattori tukossa...?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
onistuu koti konstein kannatta myös tarkistaa imusarjan läpät,iidaeetu kirjoitti:Onko imusarjan ja egr:n puhdistus vaikea toimenpide eli onnistuuko kotikonstein?
ja kuunella mahdolisia ahto vuotoja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
..
Itse heitin saman kysymyksen ilmoille, mutta ei mitään tarkempia ohjeita löytynyt. Moskat mekaanisesti puhdistamalla ja sit vielä pesu päälle... Imusarja muovia, joten aika hellät otteet saa varmaankin olla. Tiivisteet tietenkin uusiksi koska käytetään imusarjaa irti.
joku oli kuulemma tehny ekakertaa ja 10h oli menny kaikkinensa. Viihtis vain jaksaa niin tekisin itsekkin...
joku oli kuulemma tehny ekakertaa ja 10h oli menny kaikkinensa. Viihtis vain jaksaa niin tekisin itsekkin...
Re: ..
vainiott kirjoitti:Sama juttu meikäläisellä, toki alla w210 200cdi, mutta oireet ovat samat.
Tässä muutama mahdollisuus :
Putki tukossa, ilmansuodatin tukossa, imusarja+EGR-venttiili moskaa täynnä. Katalysaattori tukossa...?
heitetääs topikkii lisäkyssäri et voiskos nuo samat oireet johtua myös c mersun savutukseen? kun itsellä K arvo on liika korkea sallittu 2.5 ja mitattu 2.89 ei paljosta kiinni mutta kuitenkin hylky tuli ja nyt on putsattu suuttimet kaikki ja ilmanputsari vaihdettu ja ei auta ja öljynsuodattimenkin on edellinen omistaja vaihdellut ennen minulle tuloa. eli olisiko heittää tietoa missä vika kattia kolistelin mutta ei minun mieklestä ollut mitään vikaa eli ei vaadita aukaisua ja sisuskaluja mäkeen tekniikkaa. ja auto siis c220 vm97 ja dieselillä liikkuu
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: ..
finnpower kirjoitti:vainiott kirjoitti:Sama juttu meikäläisellä, toki alla w210 200cdi, mutta oireet ovat samat.
Tässä muutama mahdollisuus :
Putki tukossa, ilmansuodatin tukossa, imusarja+EGR-venttiili moskaa täynnä. Katalysaattori tukossa...?
heitetääs topikkii lisäkyssäri et voiskos nuo samat oireet johtua myös c mersun savutukseen? kun itsellä K arvo on liika korkea sallittu 2.5 ja mitattu 2.89 ei paljosta kiinni mutta kuitenkin hylky tuli ja nyt on putsattu suuttimet kaikki ja ilmanputsari vaihdettu ja ei auta ja öljynsuodattimenkin on edellinen omistaja vaihdellut ennen minulle tuloa. eli olisiko heittää tietoa missä vika kattia kolistelin mutta ei minun mieklestä ollut mitään vikaa eli ei vaadita aukaisua ja sisuskaluja mäkeen tekniikkaa. ja auto siis c220 vm97 ja dieselillä liikkuu
tuo nokiarvon kohoaminen on yleensä seurausta juuri tuosta imusarjan tukkeutumisesta...itsellä samat oireet audissa, ollut lastutettuna muutaman vuoden ja viime katsastuksesta ei meinannut mennä läpi...savuttaa silminnähdenkin enemmän kuin aikasemmin vaikka otin lastun pois.
lueskelin juuri audipalstalta aikoinaan näistä oireista...ja tottahan ne on.
onko sinulla ollut lastu tuossa mersussa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Eihän "lastu"imusarjaa sotke se on se
paskan kierätys(minkä monet lastu firmat jättää
sen toimintaan jos ei asikas huomaa pyytää
että sulkevat(maksaa niilä luonolisesti lisää)
paskan kierätys(minkä monet lastu firmat jättää
sen toimintaan jos ei asikas huomaa pyytää
että sulkevat(maksaa niilä luonolisesti lisää)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Putsasitko myös imusarjan?
Läpät on kunnossa?
Ahto paine ei karkaa mihinkään?
Läpät on kunnossa?
Ahto paine ei karkaa mihinkään?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
jonkunlainen säde?iidaeetu kirjoitti:Moi!
Imusarjaa ei ole putsattu koska ei ole tallia jossa fiksailla eikä välttämättä uskallusta ryhtyä hommaan.Joten imusarjan kunnosta ei hajuakaan eikä ahtopaineista.
Jos Kotkan lähettyviltä löytyy joku joka näitä osaa rassata olisin kyllä kiinnostunut.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
...
Vaihdoin äskettäin ilmamassa-anturin niin loppui savutus täysin. 70€/kpl muistaakseni. Vaihtoon menee noin 1min.
Toki anturi lähettikin jo vikailmoitusta testeriin... Jos sulla ei lähettänyt mitään vikakoodia, niin ei siinä sitten välttämättä oo vikaa.
Toki anturi lähettikin jo vikailmoitusta testeriin... Jos sulla ei lähettänyt mitään vikakoodia, niin ei siinä sitten välttämättä oo vikaa.
Tällä hetkellä: W213 E 200 d 2016
Sellaista olisin kysynyt imusarjan irroittamisesta et pitääkö akku ottaa pois toimenpiteen ajaksi.
Mun autossa tulee johtosarja imusarjan yläpuolen josta haarautuu alas startille johdot jotka menevät imusarjan kanavien välistä joten ne on irrotettava jotta sen saa pois.
Olisko kokemuksia ja vinkkejä?
Mun autossa tulee johtosarja imusarjan yläpuolen josta haarautuu alas startille johdot jotka menevät imusarjan kanavien välistä joten ne on irrotettava jotta sen saa pois.
Olisko kokemuksia ja vinkkejä?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe 27.08.2010 14:18
- Paikkakunta: nummela
iidaeetu kirjoitti:Sellaista olisin kysynyt imusarjan irroittamisesta et pitääkö akku ottaa pois toimenpiteen ajaksi.
Mun autossa tulee johtosarja imusarjan yläpuolen josta haarautuu alas startille johdot jotka menevät imusarjan kanavien välistä joten ne on irrotettava jotta sen saa pois.
Olisko kokemuksia ja vinkkejä?
no se akun irrotus on vähän niin ja näin.. ne johtosarjat menee sielt imusarjan välist niin et on ne johdot ainakin otettava irti liittimistään. ja ainakin siin menee yx startille et pitää olla varovainen.. sit taas jos akun ottaa irti pitäis varmistua ettei menis kauheesti amppeereit mihinkään ja avain pois virtalukost. kannattaa laskee jäähdytinnesteet pois ennen imusarjan irrotusta
ei oo hoppu hyväx
Re: ..
[quote="finnpower
heitetääs topikkii lisäkyssäri et voiskos nuo samat oireet johtua myös c mersun savutukseen? kun itsellä K arvo on liika korkea sallittu 2.5 ja mitattu 2.89 ei paljosta kiinni mutta kuitenkin hylky tuli....[/quote]
Mulla oli viikko sitten katsastuksessa k-arvo 0,95 ja kolme vuotta ja 100 tkm aikaisemmin 1,90. Autolle ei tuon kolmen vuoden aikana ole tehty sen kummempia, mutta tällä kertaa muutama kunnon kiihdytys edellisenä päivänä sekä juuri ennen katsastusta ilmeisesti putsasi röörit ja painoi k-arvon alas.
heitetääs topikkii lisäkyssäri et voiskos nuo samat oireet johtua myös c mersun savutukseen? kun itsellä K arvo on liika korkea sallittu 2.5 ja mitattu 2.89 ei paljosta kiinni mutta kuitenkin hylky tuli....[/quote]
Mulla oli viikko sitten katsastuksessa k-arvo 0,95 ja kolme vuotta ja 100 tkm aikaisemmin 1,90. Autolle ei tuon kolmen vuoden aikana ole tehty sen kummempia, mutta tällä kertaa muutama kunnon kiihdytys edellisenä päivänä sekä juuri ennen katsastusta ilmeisesti putsasi röörit ja painoi k-arvon alas.
W203CDI