Miksi savuttaa???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Miksi savuttaa???

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Moi!
Kyselin aikaisemmin Mersujen kulutuksista joka saikin aika hyvin keskustelua aikaiseksi.
Liittykö kulutukseen vai ei mutta nyt alkaa ilmestyä takapuskuriin nokea melko nopeasti pesun jälkeen.Aikaisemmin en ole moista huomannut.Kesällä perä oli hurjan näköinen mutta siihen oli syynä rikkoutunut polttoaineletku.
Olisiko tähän mitään ideaa miksi nokeaa? Auto on 220 cdi W211 -05.
vainiott
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: La 13.02.2010 23:50
Paikkakunta: Kokkola

..

Viesti Kirjoittaja vainiott »

Sama juttu meikäläisellä, toki alla w210 200cdi, mutta oireet ovat samat.

Tässä muutama mahdollisuus :

Putki tukossa, ilmansuodatin tukossa, imusarja+EGR-venttiili moskaa täynnä. Katalysaattori tukossa...?
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Onko imusarjan ja egr:n puhdistus vaikea toimenpide eli onnistuuko kotikonstein?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

iidaeetu kirjoitti:Onko imusarjan ja egr:n puhdistus vaikea toimenpide eli onnistuuko kotikonstein?
onistuu koti konstein kannatta myös tarkistaa imusarjan läpät,
ja kuunella mahdolisia ahto vuotoja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Onko moisista toimenpiteistä tällä foorumilla ohjeita tai kuvia josta tällainen tyhmempikin ymmärtäisi?
vainiott
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: La 13.02.2010 23:50
Paikkakunta: Kokkola

..

Viesti Kirjoittaja vainiott »

Itse heitin saman kysymyksen ilmoille, mutta ei mitään tarkempia ohjeita löytynyt. Moskat mekaanisesti puhdistamalla ja sit vielä pesu päälle... Imusarja muovia, joten aika hellät otteet saa varmaankin olla. Tiivisteet tietenkin uusiksi koska käytetään imusarjaa irti.

joku oli kuulemma tehny ekakertaa ja 10h oli menny kaikkinensa. Viihtis vain jaksaa niin tekisin itsekkin...
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Re: ..

Viesti Kirjoittaja finnpower »

vainiott kirjoitti:Sama juttu meikäläisellä, toki alla w210 200cdi, mutta oireet ovat samat.

Tässä muutama mahdollisuus :

Putki tukossa, ilmansuodatin tukossa, imusarja+EGR-venttiili moskaa täynnä. Katalysaattori tukossa...?


heitetääs topikkii lisäkyssäri et voiskos nuo samat oireet johtua myös c mersun savutukseen? kun itsellä K arvo on liika korkea sallittu 2.5 ja mitattu 2.89 ei paljosta kiinni mutta kuitenkin hylky tuli ja nyt on putsattu suuttimet kaikki ja ilmanputsari vaihdettu ja ei auta ja öljynsuodattimenkin on edellinen omistaja vaihdellut ennen minulle tuloa. eli olisiko heittää tietoa missä vika kattia kolistelin mutta ei minun mieklestä ollut mitään vikaa eli ei vaadita aukaisua ja sisuskaluja mäkeen tekniikkaa. ja auto siis c220 vm97 ja dieselillä liikkuu
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: ..

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

finnpower kirjoitti:
vainiott kirjoitti:Sama juttu meikäläisellä, toki alla w210 200cdi, mutta oireet ovat samat.

Tässä muutama mahdollisuus :

Putki tukossa, ilmansuodatin tukossa, imusarja+EGR-venttiili moskaa täynnä. Katalysaattori tukossa...?


heitetääs topikkii lisäkyssäri et voiskos nuo samat oireet johtua myös c mersun savutukseen? kun itsellä K arvo on liika korkea sallittu 2.5 ja mitattu 2.89 ei paljosta kiinni mutta kuitenkin hylky tuli ja nyt on putsattu suuttimet kaikki ja ilmanputsari vaihdettu ja ei auta ja öljynsuodattimenkin on edellinen omistaja vaihdellut ennen minulle tuloa. eli olisiko heittää tietoa missä vika kattia kolistelin mutta ei minun mieklestä ollut mitään vikaa eli ei vaadita aukaisua ja sisuskaluja mäkeen tekniikkaa. ja auto siis c220 vm97 ja dieselillä liikkuu


tuo nokiarvon kohoaminen on yleensä seurausta juuri tuosta imusarjan tukkeutumisesta...itsellä samat oireet audissa, ollut lastutettuna muutaman vuoden ja viime katsastuksesta ei meinannut mennä läpi...savuttaa silminnähdenkin enemmän kuin aikasemmin vaikka otin lastun pois.

lueskelin juuri audipalstalta aikoinaan näistä oireista...ja tottahan ne on.

onko sinulla ollut lastu tuossa mersussa?
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ke 05.11.2008 17:48
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

ei tietääkseni omassa c ssä ole ollu lastua kyllä.. noo pitää tänää käyttää kokeilee suosiolla päästöt uudellee josko ne menis jollai kikalla nyt läpi kun ei oikiasti enää ymmärrystä piisaa mikä olisi hätänä
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eihän "lastu"imusarjaa sotke se on se
paskan kierätys(minkä monet lastu firmat jättää
sen toimintaan jos ei asikas huomaa pyytää
että sulkevat(maksaa niilä luonolisesti lisää)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Käytin Mersun starilla testissä.Ei vikoja eikä vuotoja.Putsasin egr:n pari viikkoa sitten ja edelleen auton perä nokinen.
Auto on leimattu kesäkuussa jolloin ei päästöissä ollut sanomista.
Voisko vika olla katalysaattorissa joka olisi vaikka tukossa???
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Putsasitko myös imusarjan?
Läpät on kunnossa?
Ahto paine ei karkaa mihinkään?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Moi!

Imusarjaa ei ole putsattu koska ei ole tallia jossa fiksailla eikä välttämättä uskallusta ryhtyä hommaan.Joten imusarjan kunnosta ei hajuakaan eikä ahtopaineista.
Jos Kotkan lähettyviltä löytyy joku joka näitä osaa rassata olisin kyllä kiinnostunut.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

hiukkassuodatin ei mahda tykätä tuosta noesta,,ainakaan pitemmän päälle :roll:
tuo musta savu viittaa tosiaan ilmansantiin eli imusarja/läpät kannattaa putsata!
paljonkos muuten autolla ajettu?
ML W164
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

iidaeetu kirjoitti:Moi!

Imusarjaa ei ole putsattu koska ei ole tallia jossa fiksailla eikä välttämättä uskallusta ryhtyä hommaan.Joten imusarjan kunnosta ei hajuakaan eikä ahtopaineista.
Jos Kotkan lähettyviltä löytyy joku joka näitä osaa rassata olisin kyllä kiinnostunut.
jonkunlainen säde?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
vainiott
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: La 13.02.2010 23:50
Paikkakunta: Kokkola

...

Viesti Kirjoittaja vainiott »

Vaihdoin äskettäin ilmamassa-anturin niin loppui savutus täysin. 70€/kpl muistaakseni. Vaihtoon menee noin 1min.

Toki anturi lähettikin jo vikailmoitusta testeriin... Jos sulla ei lähettänyt mitään vikakoodia, niin ei siinä sitten välttämättä oo vikaa.
Tällä hetkellä: W213 E 200 d 2016
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Tekivät jonkun pikatestin starilla joka näytti ettei olisi vikaa.Autolla ajettu nyt 337 tkm ja kyseessä vanha taksi.Nokeaminen alkoi kesällä kun yksi polttoaineletku meni poikki.
Ja ajattelin että jos 150 km:n säteellä löytyisi joku auttava niin kiinnostaisi.
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Putsasin äsken ilmamäärämittarin josta ei ollut sen suurempaa riemua.
Tuli tuossa mieleen et voiko johtua turbosta.
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Jos EGR ei toimi niin auto menee heti vikatilaan, sekä näkyy testeissä vikakoodina.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Jos EGR ei toimi niin auto menee heti vikatilaan, sekä näkyy testeissä vikakoodina.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Jos imusarjaa rupeaa irrottaa niin pitääkö se "rautamutikka" jossa termari on kiinni myös irrottaa ja puhdistaa???
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Sellaista olisin kysynyt imusarjan irroittamisesta et pitääkö akku ottaa pois toimenpiteen ajaksi.
Mun autossa tulee johtosarja imusarjan yläpuolen josta haarautuu alas startille johdot jotka menevät imusarjan kanavien välistä joten ne on irrotettava jotta sen saa pois.
Olisko kokemuksia ja vinkkejä?
sammy.razer
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 27.08.2010 14:18
Paikkakunta: nummela

Viesti Kirjoittaja sammy.razer »

iidaeetu kirjoitti:Sellaista olisin kysynyt imusarjan irroittamisesta et pitääkö akku ottaa pois toimenpiteen ajaksi.
Mun autossa tulee johtosarja imusarjan yläpuolen josta haarautuu alas startille johdot jotka menevät imusarjan kanavien välistä joten ne on irrotettava jotta sen saa pois.
Olisko kokemuksia ja vinkkejä?

no se akun irrotus on vähän niin ja näin.. ne johtosarjat menee sielt imusarjan välist niin et on ne johdot ainakin otettava irti liittimistään. ja ainakin siin menee yx startille et pitää olla varovainen.. sit taas jos akun ottaa irti pitäis varmistua ettei menis kauheesti amppeereit mihinkään ja avain pois virtalukost. :arrow: kannattaa laskee jäähdytinnesteet pois ennen imusarjan irrotusta :idea:
ei oo hoppu hyväx
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: ..

Viesti Kirjoittaja hanta »

[quote="finnpower
heitetääs topikkii lisäkyssäri et voiskos nuo samat oireet johtua myös c mersun savutukseen? kun itsellä K arvo on liika korkea sallittu 2.5 ja mitattu 2.89 ei paljosta kiinni mutta kuitenkin hylky tuli....[/quote]

Mulla oli viikko sitten katsastuksessa k-arvo 0,95 ja kolme vuotta ja 100 tkm aikaisemmin 1,90. Autolle ei tuon kolmen vuoden aikana ole tehty sen kummempia, mutta tällä kertaa muutama kunnon kiihdytys edellisenä päivänä sekä juuri ennen katsastusta ilmeisesti putsasi röörit ja painoi k-arvon alas.
W203CDI
Vastaa Viestiin