
Projekti: W201 2.3-16 KOMPRESSOR (MYYNNISSÄ HALVALLA!)
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Jep, yksi syy tarkkaan dokumentointiin on juurikin se, että JOS joskus myy niin voi näyttää mitä on tehty. Ja kuinka.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Hiljattain tapahtunut muun muassa seuraavaa:
Vasen takalokari maalattu paukkupullolla. Ei mennyt ihan putkeen, tuli valuma pitkittäiseen vaakapokkaukseen.
En lähtenyt hiomaan uudelleen, koska toisaalta värisävykään ei vastaa muuta autoa (25v vanha muu maalipinta ei enää ihan vastaa alkup. värikoodia...).
Suora se nyt ainakin on, peilaamalla ei virheitä löydy, eikä tullut roskiakaan kun kastelin tallin lattian ja pidin imuria vieressä kun
suihkutin maalin ja lakan.
Myös puskuri maalattu.


Kaikki ruosteet takakontista korjattu. Happopohjamaali ja sitten pintamaali. Akulle tuli uusi paikka varapyöräkoteloon.
Bensatankin peitoksi tuli saranoitu levy, jonka takapuolelle kiinnitin vahvistimen.
Kaikki terävät kulmat, hitsaussaumat ja muut kulumiselle alttiit kohdat käsitelty maalauksen jälkeen dinitrol tiivistysliimalla.
Samalla aineella tiivistin kaikki vedenpoistoaukkojen kumit (siis reunat, ei itse sitä aukkoa
).
Takaosan kaikkiin koteloihin ruiskutettu kotelosuojaaine pitkällä letkulla. Puskuri ja rekisterikilpi kiinnitetty koriin niin että missään metalli ei kosketa metallia, aina kumi tai tiivisteaine kerros välissä.



Takimmaisen vaimentimen kiinnike ja sen ympäristö olivat melko pahasti ruosteessa (pari reikääkin).
Tein uuden (vähän erilaiset kuin alkuperäinen) kannakkeen ja modifioin uudessa pöntössä olevan korvakkeen vastaavasti:






Pakoputkisto tulee koostumaan Marteliuksen cat-back putkistosta, alkuperäisestä downpipestä ja niiden väliin tehtävästä S-mutkasta
(johon tulee kiinni myös laajakaista lambda):


Oli muuten viimeinen Marteliuksen putkisto jonka ostin. Ainakin asennuksen kannalta täysi susi.
Päällekkäisliitoksissa putkien sovite toisiinsa on niin tiukka että hajottamatta liitosta ei saa tehtyä.
Jouduin tekemään myös sisempään putkeen pitkittäisen viillon, jotta suostui menemään paikalleen.
Putkiston mukana tulleet klemmarit eivät puolestaan mahdu putken päälle liitoskohdassa.
Jos sitä klemmarin U-lenkkiä levittää, niin vastakappale ei enää mene päälle.
Hain motonetistä jo 5mm isommat klemmarit.
Valmiin sarjassa osien olettaisi sopivan toisiinsa...
Downpipessä olevista "esikateista" otin sisukset pois. Ei muuten tule suosiolla. Voin antaa tarvittaessa pari
kallisarvoista vinkkiä jos joku aikoo tämän tehdä.



Muuta:
- Takalasin tummennuskalvo poistettu. Liimat jäi tietty lasiin ja kesti noin 4 tuntia raapia ne pois asetonilla ja partakoneenterällä.
- Varapyöräkotelon kannen halkeama muovihitsattu

- Oikeasta pyöränkotelosta löytyi vielä yksi reikä, korjattu.




Vasen takalokari maalattu paukkupullolla. Ei mennyt ihan putkeen, tuli valuma pitkittäiseen vaakapokkaukseen.
En lähtenyt hiomaan uudelleen, koska toisaalta värisävykään ei vastaa muuta autoa (25v vanha muu maalipinta ei enää ihan vastaa alkup. värikoodia...).
Suora se nyt ainakin on, peilaamalla ei virheitä löydy, eikä tullut roskiakaan kun kastelin tallin lattian ja pidin imuria vieressä kun
suihkutin maalin ja lakan.
Myös puskuri maalattu.


Kaikki ruosteet takakontista korjattu. Happopohjamaali ja sitten pintamaali. Akulle tuli uusi paikka varapyöräkoteloon.
Bensatankin peitoksi tuli saranoitu levy, jonka takapuolelle kiinnitin vahvistimen.
Kaikki terävät kulmat, hitsaussaumat ja muut kulumiselle alttiit kohdat käsitelty maalauksen jälkeen dinitrol tiivistysliimalla.
Samalla aineella tiivistin kaikki vedenpoistoaukkojen kumit (siis reunat, ei itse sitä aukkoa

Takaosan kaikkiin koteloihin ruiskutettu kotelosuojaaine pitkällä letkulla. Puskuri ja rekisterikilpi kiinnitetty koriin niin että missään metalli ei kosketa metallia, aina kumi tai tiivisteaine kerros välissä.



Takimmaisen vaimentimen kiinnike ja sen ympäristö olivat melko pahasti ruosteessa (pari reikääkin).
Tein uuden (vähän erilaiset kuin alkuperäinen) kannakkeen ja modifioin uudessa pöntössä olevan korvakkeen vastaavasti:






Pakoputkisto tulee koostumaan Marteliuksen cat-back putkistosta, alkuperäisestä downpipestä ja niiden väliin tehtävästä S-mutkasta
(johon tulee kiinni myös laajakaista lambda):


Oli muuten viimeinen Marteliuksen putkisto jonka ostin. Ainakin asennuksen kannalta täysi susi.
Päällekkäisliitoksissa putkien sovite toisiinsa on niin tiukka että hajottamatta liitosta ei saa tehtyä.
Jouduin tekemään myös sisempään putkeen pitkittäisen viillon, jotta suostui menemään paikalleen.
Putkiston mukana tulleet klemmarit eivät puolestaan mahdu putken päälle liitoskohdassa.
Jos sitä klemmarin U-lenkkiä levittää, niin vastakappale ei enää mene päälle.
Hain motonetistä jo 5mm isommat klemmarit.
Valmiin sarjassa osien olettaisi sopivan toisiinsa...
Downpipessä olevista "esikateista" otin sisukset pois. Ei muuten tule suosiolla. Voin antaa tarvittaessa pari
kallisarvoista vinkkiä jos joku aikoo tämän tehdä.



Muuta:
- Takalasin tummennuskalvo poistettu. Liimat jäi tietty lasiin ja kesti noin 4 tuntia raapia ne pois asetonilla ja partakoneenterällä.
- Varapyöräkotelon kannen halkeama muovihitsattu

- Oikeasta pyöränkotelosta löytyi vielä yksi reikä, korjattu.




Viimeksi muokannut jesse, La 09.10.2010 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
mullakin oli hieman katalysaattori kärsinyt, joten poistin sen käytöstä...

onko muuten nuo esikatit aina putkistossa, kun autossa on katti
mulla jäi sitten nimittäin ne vielä putsaamatta ja varmasti ovat yhtä sulaneet, kuin tuo isompikin katti...
joskus yritin kysellä, että onko ne kammiot jotain esikatteja, vai mitä, mutta sain vastaukseksi, että ne on vain "kammioita", vaikka itse olen epäillyt niiden sisältävän juuri tuollaista katalysaattori paskaa...

onko muuten nuo esikatit aina putkistossa, kun autossa on katti

joskus yritin kysellä, että onko ne kammiot jotain esikatteja, vai mitä, mutta sain vastaukseksi, että ne on vain "kammioita", vaikka itse olen epäillyt niiden sisältävän juuri tuollaista katalysaattori paskaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Minä olen ymmärtänyt että kaikissa 16V malleissa on nämä "esikatit".napa kirjoitti:onko muuten nuo esikatit aina putkistossa, kun autossa on kattimulla jäi sitten nimittäin ne vielä putsaamatta ja varmasti ovat yhtä sulaneet, kuin tuo isompikin katti...
Paitsi Evo II:ssa. WIS:ssä mainitaan oikein erikseen että kyseisestä mallista ne on jätetty pois.
En ole itsekään täysin varma pönttöjen merkityksestä, mutta oletin että ne on jonkin sortin "esikatteja" kun sisältö oli tuollainen.napa kirjoitti:joskus yritin kysellä, että onko ne kammiot jotain esikatteja, vai mitä, mutta sain vastaukseksi, että ne on vain "kammioita", vaikka itse olen epäillyt niiden sisältävän juuri tuollaista katalysaattori paskaa...
Viimeksi muokannut jesse, La 14.08.2010 00:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Jaa-a, siinä oli hitsattu alkuperäisen putken päälle hieman isompaa mustaa putkea ja siihen perään kaksi pikkupätkää rosteria!
Tähän autoon on valitettavasti tehty aikojen saatossa muitankin "pikakorjauksia", joiden siistiminen/uudelleen teko on sitten aiheutunut pirusti töitä minulle.
Esim. takakaaret ja takapuskuri joista oli juttua aiemmin. En vieläkään käsitä, miksi joku laittaisi tämmöiseen autoon vetokoukun...
Alustahan tästä oli hienosti massattu (ilmeisesti juuri ennen myyntiä) PESEMÄTTÄ ensin pois hiekkaa, pölyä jms. Näyttää hyvältä hetken mutta...
Tähän autoon on valitettavasti tehty aikojen saatossa muitankin "pikakorjauksia", joiden siistiminen/uudelleen teko on sitten aiheutunut pirusti töitä minulle.
Esim. takakaaret ja takapuskuri joista oli juttua aiemmin. En vieläkään käsitä, miksi joku laittaisi tämmöiseen autoon vetokoukun...
Alustahan tästä oli hienosti massattu (ilmeisesti juuri ennen myyntiä) PESEMÄTTÄ ensin pois hiekkaa, pölyä jms. Näyttää hyvältä hetken mutta...
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Kaikenlaista taas väkästelty...:
Bensalinjat tehty uusiksi kiinnikkeitä myöten:








Pakoputki maalattu kuumankestomaalilla (kovettuu lopullisesti lämmön vaikutuksesta):

Pakoputken etupään kannakkeen tein 8mm:n levystä. Alkuperäinen oli hukkunut johonkin ja uusi olis maksanut maltaita.


Kardaanin takapään rättinivel ja keskilaakeri uusittu:





WIS:ssä keskilaakerin vaihto-ohjeissa käytetään muuten kuutta!! erilaista erikoistyökalua
Homma onnistuu vallan mainiosti ilman mitään niistä.
Laakeri on akselillaan kevyellä krympillä. Lähtee irti sopivalla tuurnalla ja vasaralla (kts. kuva).
Uusi menee paikalleen antamalla kevyesti lämpöä esim. kuumailmapuhaltimella.
Laakerin eteen tulevan heittolevyn saa parhaiten paikalleen käyttämällä 32mm putken pätkää, jossa seinämävahvuus jotain 1-2mm.
VINKKI: Jos kardaanissa on värähtelynvaimennin niin kardaanin etuosan saa irti autosta VAIN JOS etummaisen rättinivelen poistaa ensin.
Tällöin kardaanin mahtuu kardaanitunnelissa olevan poikkituen yli KUN kardaanin peräosaa ensin laskee reilusti alaspäin.
Tämä koskee siis vanhempia W201:iä joissa poikkituki on kiinteä(). Uudemmissahan se on kiinni pulteilla.

Pohjasta ja kuskin jalkatilasta korjailtu pintaruosteita sieltä täältä reseptillä neekerintukka-happomaali-pintamaali-kotelonsuoja-massa.
Käsijarrun vaijerit uusittu:



Moottorinohjaukseen tarvittavan 12-hampaisen triggerilevyn hitsasin kiinni alkuperäiseen hihnapyörään. Levy veteli tässä yhteydessä jonkin verran.
Jotta ilmarako hall-anturiin olisi joka hampaalla sama, mittasin hampaiden tasoerot kivitasolla ja t-mitalla ja naputtelin ne +/- 0,1mm sisään samalle tasolle.




Laajakaistalambda-anturi ja ohjainboksi:


Lämpösuoja ahtimelle (joka siis sijaitsee suoraan pakosarjan yläpuolella):


Öljyjäähy:

Bensalinjat tehty uusiksi kiinnikkeitä myöten:








Pakoputki maalattu kuumankestomaalilla (kovettuu lopullisesti lämmön vaikutuksesta):

Pakoputken etupään kannakkeen tein 8mm:n levystä. Alkuperäinen oli hukkunut johonkin ja uusi olis maksanut maltaita.


Kardaanin takapään rättinivel ja keskilaakeri uusittu:





WIS:ssä keskilaakerin vaihto-ohjeissa käytetään muuten kuutta!! erilaista erikoistyökalua

Homma onnistuu vallan mainiosti ilman mitään niistä.
Laakeri on akselillaan kevyellä krympillä. Lähtee irti sopivalla tuurnalla ja vasaralla (kts. kuva).
Uusi menee paikalleen antamalla kevyesti lämpöä esim. kuumailmapuhaltimella.
Laakerin eteen tulevan heittolevyn saa parhaiten paikalleen käyttämällä 32mm putken pätkää, jossa seinämävahvuus jotain 1-2mm.
VINKKI: Jos kardaanissa on värähtelynvaimennin niin kardaanin etuosan saa irti autosta VAIN JOS etummaisen rättinivelen poistaa ensin.
Tällöin kardaanin mahtuu kardaanitunnelissa olevan poikkituen yli KUN kardaanin peräosaa ensin laskee reilusti alaspäin.
Tämä koskee siis vanhempia W201:iä joissa poikkituki on kiinteä(). Uudemmissahan se on kiinni pulteilla.

Pohjasta ja kuskin jalkatilasta korjailtu pintaruosteita sieltä täältä reseptillä neekerintukka-happomaali-pintamaali-kotelonsuoja-massa.
Käsijarrun vaijerit uusittu:



Moottorinohjaukseen tarvittavan 12-hampaisen triggerilevyn hitsasin kiinni alkuperäiseen hihnapyörään. Levy veteli tässä yhteydessä jonkin verran.
Jotta ilmarako hall-anturiin olisi joka hampaalla sama, mittasin hampaiden tasoerot kivitasolla ja t-mitalla ja naputtelin ne +/- 0,1mm sisään samalle tasolle.




Laajakaistalambda-anturi ja ohjainboksi:


Lämpösuoja ahtimelle (joka siis sijaitsee suoraan pakosarjan yläpuolella):


Öljyjäähy:

Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
-----
Viimeksi muokannut jesse, To 07.10.2010 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
-----
Viimeksi muokannut jesse, To 07.10.2010 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
------
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
katsoin kans, että tuo voi vaatia vielä jäykistämistä tai jopa kokonaan uuden tekemistä, mutta kokeilemallahan se selviää... voi olla, että se menee noinkin...jeemu kirjoitti:Kai toi hall anturin teline o vaa koe vejos?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Se olis ollut huomattavasti kalliimpaa enkä näe mitään lisäarvoa niissä.CDW210 kirjoitti:Olisit nyt laittanut noi bensalinjat teflon letkusta! Tuolla letkulla saat ainakin parkkipaikan haisevimman auton tittelin.
Hajujuttua en ymmärtänyt, voitko selventää.
Mistä muuten tiesit että ne ei ole teflonit?
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Kyllä ne on molemmat ihan lopullisia.jeemu kirjoitti:Kai toi hall anturin teline o vaa koe vejos?
Meinaatko että lähtee värähtelemään? No, teen sit uusiks, jos näin käy.
Luulisin kyllä että tuo triggeri levy on noissa se joka lähtee helpoiten värähteleen.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Re: Projekti: W201 2.3-16 KOMPRESSOR (projekti jatkuu jällee
Mitäs tänne kuuluu? Joko on ruosteeton "cosworth supercharged" liikenteessä? Hyvin olet ainaki tähän mennessä hommat tehny.
On ittelläki aikeissa vaihtaa coupe cossuun niin näitä on kiva seurailla
On ittelläki aikeissa vaihtaa coupe cossuun niin näitä on kiva seurailla

R129 300SL vm-92
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Ex- C124 230ce vm-89
Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!
**ttu mä oon sekasin...
Re: Projekti: W201 2.3-16 KOMPRESSOR (projekti jatkuu jällee
perkkele että tulloo komia
tää oli kiva nähä livenä 


Diiiiiiiissseli
Re: Projekti: W201 2.3-16 KOMPRESSOR (projekti jatkuu jällee
Moro,
Tämmöstä puuhailtu viime aikoina:
- Ilmanputsari, Tatechin boksi, releet ja sulakeboksi asennettu

- Lämppärin vedelle tehty uusi reitti

- Kaasuvaijeri ja bensanpainemittari asennettu

- Sytytysyksikkö asennettu

- Bensalinjan toiminta testattu, tiivis on ja paineensäätö toimii
Jäähdytysjärjestelmä koeponnistettu (1,3bar). Sisälämppärin kennoon vaihdettu o-renkaat.
Moottoriin ja ohjaustehostimeen laitettu öljyt ja filtterit.
Konetta pyöritelty startilla, hyvältä vaikutta ja Eatonin remmikin pysyy rullillaan
- Getraggiin vaihdettu uudet öljyt, Redline MT-90
- Virtalukko oli tarkoitus uudelleensarjoittaa, koska siihen ei käy sama avain kuin lukkoihin.
Otin vanhan virtalukon irti ja vein sen Aseman-lukko nimiseen liikkeeseen Tampereella, joka kuulemma tekee MB:n lukkojen sarjoituksia.
Siellä kumminkin sanottiin että ei kannata, ei tule hyvä kun laittaa kuluneeseen lukkoon uuden haitat. Ja maksaa 70 euroa.
En kyllä ymmärrä mikä muu siellä lukossa kuluu paitsi haitat?
No, täytyy sit varmaan tilata Veholta uus. Tai tyytyä siihen että on kaksi avainta...
VAI ONKO muita ideoita?? Kannaatako edes yrittää itse sarjoittaa uudelleen, onko vaikea homma?

- Sähköjä testailtu ja korjailtu
Tämmöstä puuhailtu viime aikoina:
- Ilmanputsari, Tatechin boksi, releet ja sulakeboksi asennettu


- Lämppärin vedelle tehty uusi reitti

- Kaasuvaijeri ja bensanpainemittari asennettu

- Sytytysyksikkö asennettu

- Bensalinjan toiminta testattu, tiivis on ja paineensäätö toimii
Jäähdytysjärjestelmä koeponnistettu (1,3bar). Sisälämppärin kennoon vaihdettu o-renkaat.
Moottoriin ja ohjaustehostimeen laitettu öljyt ja filtterit.
Konetta pyöritelty startilla, hyvältä vaikutta ja Eatonin remmikin pysyy rullillaan

- Getraggiin vaihdettu uudet öljyt, Redline MT-90
- Virtalukko oli tarkoitus uudelleensarjoittaa, koska siihen ei käy sama avain kuin lukkoihin.
Otin vanhan virtalukon irti ja vein sen Aseman-lukko nimiseen liikkeeseen Tampereella, joka kuulemma tekee MB:n lukkojen sarjoituksia.
Siellä kumminkin sanottiin että ei kannata, ei tule hyvä kun laittaa kuluneeseen lukkoon uuden haitat. Ja maksaa 70 euroa.
En kyllä ymmärrä mikä muu siellä lukossa kuluu paitsi haitat?
No, täytyy sit varmaan tilata Veholta uus. Tai tyytyä siihen että on kaksi avainta...
VAI ONKO muita ideoita?? Kannaatako edes yrittää itse sarjoittaa uudelleen, onko vaikea homma?

- Sähköjä testailtu ja korjailtu
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Re: Projekti: W201 2.3-16 KOMPRESSOR (projekti jatkuu jällee
jos on alkuperäinen keskuslukitus niin muuttaa sen kaukosäätöiseksi.No, täytyy sit varmaan tilata Veholta uus. Tai tyytyä siihen että on kaksi avainta...
VAI ONKO muita ideoita?? Kannaatako edes yrittää itse sarjoittaa uudelleen, onko vaikea homma?
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
201 2.0E
124 200D
Re: Projekti: W201 2.3-16 KOMPRESSOR (projekti jatkuu jällee
Vähän päivitystä:
Tatechin johtosarja valmis ja asennettu. Kaikki liitokset tinattu ja piuhat suojattu punosletkulla ja liimakutistesukalla.




Ahtimen imuputki tehty:








Tatechin johtosarja valmis ja asennettu. Kaikki liitokset tinattu ja piuhat suojattu punosletkulla ja liimakutistesukalla.




Ahtimen imuputki tehty:








Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Re: Projekti: W201 2.3-16 KOMPRESSOR (projekti jatkuu jällee
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/