mikä muuten oli kone jossa sitä käytit ja petyit sen laatuunW210 E420 kirjoitti:
muistaakseni, korostan muistaakseni tuo motuli maksoi silloin (-05?) noin 17-20€ LITRA!.....hinnan perusteella se ei voi olla paskaa....se purkki taitaa olla muuten vielä tallin hyllyllä...katsompa kun seuraavan kerran olen mökillä.
säästin sen "teräketjuöljyksi".....osan taisin käyttää ketjujen rasvaamiseen....![]()
W211 longlife vai normiöljyt?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
KTM EXC 450 -05.....vaahtosi eli öljyikkunassa oli pelkkää vaahtoa, en tiedä ylikuumeniko mutta samaa teki (muistaakseni) shellin öljytkin....trial pyörässä shellit vaahtosi melkein tyhjäkäynnillä.napa kirjoitti:mikä muuten oli kone jossa sitä käytit ja petyit sen laatuunW210 E420 kirjoitti:
muistaakseni, korostan muistaakseni tuo motuli maksoi silloin (-05?) noin 17-20€ LITRA!.....hinnan perusteella se ei voi olla paskaa....se purkki taitaa olla muuten vielä tallin hyllyllä...katsompa kun seuraavan kerran olen mökillä.
säästin sen "teräketjuöljyksi".....osan taisin käyttää ketjujen rasvaamiseen....![]()
ihan vain mielenkiinosta, joku 2 pyöräinen se tais olla
castrolin öljy toimi hyvin ja niitä olen käyttänyt kaksipyöräisissä nykyisin....tosin nyt tallissa enää tuo skootteri jossa käytän hondan öljyä....en muista kuka sen valmistaa mutta on pelannut ainakin ilman vaahtoamista.
Opel, "weird lieben autos"....
motulin 2-pyöräisiin tarkoiteuista öljyistä ei vaahtoamisen osalta ole omakohtaista kokemusta, mutta shell:n öljyistä samaa mieltä, ne on helppo saada vaahdoksi...
eihän siellä olisi ollut sitä shell öljyä vielä vanhastaan jossain kolossa sopivasti ja kun vaihdoit motulit, niin ne shell öljyt sitten pilas ne motulitkin
vai huuhtelitko ensin normaalisti ja silti vaahtos...
nuo siis arvailuja, kun en tiedä kuinka ja missä järjestyksessä niitä öljyjä vaihtelit... ja kai se motul nyt edes oli 2-pyöräisiin tarkoitettua...
eihän siellä olisi ollut sitä shell öljyä vielä vanhastaan jossain kolossa sopivasti ja kun vaihdoit motulit, niin ne shell öljyt sitten pilas ne motulitkin
nuo siis arvailuja, kun en tiedä kuinka ja missä järjestyksessä niitä öljyjä vaihtelit... ja kai se motul nyt edes oli 2-pyöräisiin tarkoitettua...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
oli se ihan mopoihin tarkoitettua.napa kirjoitti:motulin 2-pyöräisiin tarkoiteuista öljyistä ei vaahtoamisen osalta ole omakohtaista kokemusta, mutta shell:n öljyistä samaa mieltä, ne on helppo saada vaahdoksi...
eihän siellä olisi ollut sitä shell öljyä vielä vanhastaan jossain kolossa sopivasti ja kun vaihdoit motulit, niin ne shell öljyt sitten pilas ne motulitkinvai huuhtelitko ensin normaalisti ja silti vaahtos...
nuo siis arvailuja, kun en tiedä kuinka ja missä järjestyksessä niitä öljyjä vaihtelit... ja kai se motul nyt edes oli 2-pyöräisiin tarkoitettua...
shellit oli eka (ensiasennus, taitaa kotari olla muistaakseni vaihtanut merkkiä nykyisin) ja nehän "palasi" jäähdyttyään ihan normin näköiseksi...joten minä poika laskin ne ulos (valuivat varmaan pari tuntia, tiptip malliin), vaihdoin suodattimen ja pesin toisen (se on pestävä) ja pistin motulit sisään...voi muuten olla että shelliä oli vielä sisällä?, mene ja tiedä...mutta sittenhän tuo motul sopii hyvin tuohon huuhteluun
voi olla että motul on ihan hyvää öljyä mutta kuten aikasemmin laittelin, meistä jokainen pelaa "vahän" tunteella ja kuulo/luulopuheilla....minäkin....noitten öljyjen kanssa.
näistä kirjoituksista päätellen toiset ovat tosiaan perehtyneet aiheeseen ja tietävät ihan helvetin paljon noista viskoista jne. minä en tiedä mitään sen voin myöntää, mutta käytän silmiä ja teen sitten päätelmiä....on ne oikeita tai ei.
mutta, en voi haukkua oikein mitään öljyjä ihan oikeasti koska tiedän hyvin monta ihmistä kenen laitteissa on shelliä, motulia,mobilia ja xingzong öljyjä....ja ne tuntuu kaikki toimivan jotensakin oikein?.
ps. ihan huvikseen faijan luona äsken käydessäni kysäisin mitä öljyä sen potkulaudassa (nissan note) on käytetty.....ukko (huonokuuloisena) sanoi -MUSTAA.....
en edes viitsinyt kysyä onko niitä vaihdettu....
Opel, "weird lieben autos"....
Se on vähän sama näissä voiteluöljyjen paremmuudessa kuin "mölyöljyjenkin" vertailussa yhdelle sopii yksi ja toiselle toinen.
Tuskin mistään löytyy pitävää näyttöä minkään öljyn totaalisesta huonoudesta, elikkäs kaikilla pärjäilee. Näihin ns. autolehtien testeihin en ole luottanut ikinä niin öljyjen kuin renkaittenkin suhteen. Siinä pätee sanonta: "Sen lauluja laulat jonka leipää syöt"
Tuskin mistään löytyy pitävää näyttöä minkään öljyn totaalisesta huonoudesta, elikkäs kaikilla pärjäilee. Näihin ns. autolehtien testeihin en ole luottanut ikinä niin öljyjen kuin renkaittenkin suhteen. Siinä pätee sanonta: "Sen lauluja laulat jonka leipää syöt"
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
täytyypä itselläkin sitten vaihtaa tuo rf 5w50 johonki halvempaan esim king 5w40 sama laatuluokitus 229.3 kun rf:ssä on puolet halvempaakin.
ihmetyttää miksi amg ja porche käyttää tuota rf 5w50 ensiasennus oljynä kerta se on niin huonoakin.
ois kiva tietää oljyjen erot paljon ajetuista koneista mitä eroa oljyissä tod on, kaikki vaan kehuu omiaan mutta fakta tietoa ei vaan oo tuskin käytännön eroja tämän päivän oljyissä tuskin on kuhan vaan ei käytä liian pitkiä vaihtovälejä.
ois kiva tietää mitä vaurioita tuo rf on tehnyt?
itse ikäni ajanut kyseisellä oljyllä ilman minkäänlaisia ongelmia.
ihmetyttää miksi amg ja porche käyttää tuota rf 5w50 ensiasennus oljynä kerta se on niin huonoakin.
ois kiva tietää oljyjen erot paljon ajetuista koneista mitä eroa oljyissä tod on, kaikki vaan kehuu omiaan mutta fakta tietoa ei vaan oo tuskin käytännön eroja tämän päivän oljyissä tuskin on kuhan vaan ei käytä liian pitkiä vaihtovälejä.
ois kiva tietää mitä vaurioita tuo rf on tehnyt?
itse ikäni ajanut kyseisellä oljyllä ilman minkäänlaisia ongelmia.
-
jussilampi
- Mersumies

- Viestit: 1559
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 longlife vai normiöljyt?
Jacka kirjoitti:Kummat kannattaa laittaa moottoriin?
Auton tietokoneen huoltoasetuksistahan (huoltoajankodat) sai säätää, että kumpaa öljyä käyttää...
Olen vaan kuullut puhuttavan, että voisi olla "terveellisempää" ajaa normiöljyillä ja vaihdella niitä esim. 15000 km välein?
Jos auto on W211 CDI,on öljyvaatimuksena MB229,5 ja uusimmissa vaatimuksena vielä lisäksi vähätuhkainen ACEA C3. Kannattaa käyttää vaatimukset täyttävää öljyä ja sillä voi kyllä lisäämättä ajaa sen huoltovälin n.20000km,jos auto on kunnossa. Veho käyttää Mobil 1 esp Formula 0W-30 ja esim.Teboil Diamont Diessel 5W40 täyttää vaatimukset MB229,5 ja myös ACEA C3 ja on puolta edullisempaa.Jos öljy ei täytä sille asetettuja tehtaan vaatimuksia ei sitä kannata mielestäni käyttää, vaikka joku tietämättään suosittelee.
Esim.Mobil 1 5W-50 Rally Formula ei täytä MB 229,5 vaatimusta puhumattakaan ASEA C3:sta.Varmaan kaikki ylläolevat vaatimukset täyttävät öljyt käy,mutta niitä ei valitettavasti ole monta.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
olenkohan käsittänyt väärin?
itsellä alkupään w211 320cdi ja huoltokirja kertoo että 229.3 ja siitä korkeamman laatuluokituksen öljyä voi käyttää kun huoltoilmaisimen nollaa niin sehän antaa normiöljylle 15tkm ajoa ja 229.5 laadun öljylle 20 tkm.
mielestäni parempi ajaa halvemmalla oljyllä ja vaihtaa vaikka 10 tkm välein kun tuolla puolet kalliimma 229.5 laadun oljyllä liekkö vielä yhtä hyvää kun halvempi 20tkm ajon jälkeen!
mihin se noki ym paska sieltä pääsee vaikka se oljy oliski vielä voitelevaa.
uudemmat vaatii 229.5 laadun partikkelisuodattimen takia ettei nokea synny, jostain kuulin että aivan myyntipuhetta! vai paljonko sitä oljya sieltä pakoputkesta menee ulos?
onko jollain menny katti tai hiukkasuodatin väärän oljyn vuoksi tuskin.
korjatkaa jos oon väärässä.
itsellä alkupään w211 320cdi ja huoltokirja kertoo että 229.3 ja siitä korkeamman laatuluokituksen öljyä voi käyttää kun huoltoilmaisimen nollaa niin sehän antaa normiöljylle 15tkm ajoa ja 229.5 laadun öljylle 20 tkm.
mielestäni parempi ajaa halvemmalla oljyllä ja vaihtaa vaikka 10 tkm välein kun tuolla puolet kalliimma 229.5 laadun oljyllä liekkö vielä yhtä hyvää kun halvempi 20tkm ajon jälkeen!
mihin se noki ym paska sieltä pääsee vaikka se oljy oliski vielä voitelevaa.
uudemmat vaatii 229.5 laadun partikkelisuodattimen takia ettei nokea synny, jostain kuulin että aivan myyntipuhetta! vai paljonko sitä oljya sieltä pakoputkesta menee ulos?
onko jollain menny katti tai hiukkasuodatin väärän oljyn vuoksi tuskin.
korjatkaa jos oon väärässä.
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
On mennytjani k kirjoitti:olenkohan käsittänyt väärin?
itsellä alkupään w211 320cdi ja huoltokirja kertoo että 229.3 ja siitä korkeamman laatuluokituksen öljyä voi käyttää kun huoltoilmaisimen nollaa niin sehän antaa normiöljylle 15tkm ajoa ja 229.5 laadun öljylle 20 tkm.
mielestäni parempi ajaa halvemmalla oljyllä ja vaihtaa vaikka 10 tkm välein kun tuolla puolet kalliimma 229.5 laadun oljyllä liekkö vielä yhtä hyvää kun halvempi 20tkm ajon jälkeen!
mihin se noki ym paska sieltä pääsee vaikka se oljy oliski vielä voitelevaa.
uudemmat vaatii 229.5 laadun partikkelisuodattimen takia ettei nokea synny, jostain kuulin että aivan myyntipuhetta! vai paljonko sitä oljya sieltä pakoputkesta menee ulos?
onko jollain menny katti tai hiukkasuodatin väärän oljyn vuoksi tuskin.
korjatkaa jos oon väärässä.
ei ole pelkää myynti puhetta(se taas on että ei olis väliä)
myös sen kalliman(oikena laadun voi vaihtaa vaikka 10tkm välein jos epäilee että ei pysy tarpeeksi hyvänä koko vaihto väliä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Olen ihmetellyt tuota "mobil 5w-50" menee liruksi, eikös sen pitäisi sitten tulla helposti pihallekkin?. Nyt käyttöautona 290td ja ajettu 500tkm. Ainakaan tässä ei tuota oljyä nimeksikään ole kulunut 10tkm vaihtovälin aikana.
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
-
jussilampi
- Mersumies

- Viestit: 1559
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Kyllä se on sinun autoosi ihan hyväksytty öljy,ja varmaan toimii.Turmelo kirjoitti:Olen ihmetellyt tuota "mobil 5w-50" menee liruksi, eikös sen pitäisi sitten tulla helposti pihallekkin?. Nyt käyttöautona 290td ja ajettu 500tkm. Ainakaan tässä ei tuota oljyä nimeksikään ole kulunut 10tkm vaihtovälin aikana.
Kysymys olikin W211 CDI:stä jossa vaatimukset MB-sivut 229,3 ja 229,5 lisäksi uusimmissa vaatimuksena vähätuhkainen ACEA C3, jos joku ajanut vaatimukset täyttämättömällä öljyllä,hyvällä menestyksellä,ei se tarkoita että muidenkin pitäisi siihen siirtyä, vaan mieluummin toisin päin.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Öljy purkista vastaavat luokitukset löytyy taka tai etupuoleltaPEPI kirjoitti:Meikäläisellä ainakin tuossa w211 e320 faceliftissä on moottoritilassa tarra, jossa lukee öljylle vaatimuksena mb229.31 tai mb 229.51. Autossa on vielä toistaiseksi partikkelisuodatin.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
jussilampi
- Mersumies

- Viestit: 1559
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
CDI203 kirjoitti:Öljy purkista vastaavat luokitukset löytyy taka tai etupuoleltaPEPI kirjoitti:Meikäläisellä ainakin tuossa w211 e320 faceliftissä on moottoritilassa tarra, jossa lukee öljylle vaatimuksena mb229.31 tai mb 229.51. Autossa on vielä toistaiseksi partikkelisuodatin.
Ei se valitettavasti aina auta asiatuntijaankaan sana,vaikka rautalangasta vääntää.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa

- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
-
jussilampi
- Mersumies

- Viestit: 1559
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Käyttää auton valmistajan vaatimuksen täyttävää öljyä,ei ole mikään äkkipoika,voi olla kilsojakin takana !Pekka Kaleva kirjoitti:Älköön kukaan tehkö kuin minä; Teboil diesel 5/40 229,51 ja nyt vaan arvailuiksi kuinka moottori kestää.....![]()
Hyvä öljy;)
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa

- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
PaHa kirjoitti:Tietääkö kukaan onko -02 270cdi:ssä vielä hiukkas suodatinta eli pitääkö käyttää 229,5 öljyjä? Kuvittelisin ettei ole vielä tuolloin ollut, vasta -04 malleissa?
On nimittäin muutama kannu mobil rf1 öljyä jäänyt entisen auton ajoilta.
Ei taida olla tuonikäisessä onneksi noita hiukkassuodattimia.
kun huoltonäyttöä nollaa niin se antaa standart oljyille 15 tkm ja 229.5 laadulle sen 20 tkm.
mittausjärjestelmä on 0.5 litran tarkkuudella eli kun vaihdat oljyt niin ei kannata lisätä sitä puolta litraa jos tietokone vaatii muuten se saattaa ilmoittaa liiallisesta oljystä kuumassa moottorissa.
itse teen sillain kun koko tilavuus on 7,5l kun vaihdan oljyt niin pistän vähän alle 7.5l ja tietokone ilmoittaa kylmänä ja kuumana oil level ok.
mittausjärjestelmä on 0.5 litran tarkkuudella eli kun vaihdat oljyt niin ei kannata lisätä sitä puolta litraa jos tietokone vaatii muuten se saattaa ilmoittaa liiallisesta oljystä kuumassa moottorissa.
itse teen sillain kun koko tilavuus on 7,5l kun vaihdan oljyt niin pistän vähän alle 7.5l ja tietokone ilmoittaa kylmänä ja kuumana oil level ok.


