Haulla koettanut etsiä ratkaisua, ei ole tullut vastaan kuin muutama toimimaton linkki, joten täytynee uus kirjoitelma tehdä.
Tuossa jokin aika sitten tiedustelin tuon -86 230E ongelmia, mm. kasvanut kulutus, nykiminen yms. ja kyllähän ke-jetistäkin vikaa löytyi ihan riittävästi.
Mutta aloin pohtia sitä, et ongelmien alku ajoittui samoille tienoille kuin huomasin letkun puuttuvan laatikon kuskinpuoleisesta säätimestä. Siihen siis irtoinaisen ap-letkun laitoin paikoilleen, joka löytyi hieman omituisesta paikasta, mutta ei kuitenkaan ollut kiinni missään.
Noh, nyt sitten kokeilin irrottaa sen letkun, ja heti katosi muutama ongelma. Ei enää kylmänäkään ala nykimään siinä 2-3t rpm tienoilla, lähtee reippaammin kiihtymään ja laatikon suunnalta kuuluvat äänetkin vähentyneet. Vaihdot tietysti taas kolahtelee enemmän, mutta kokonaisuutena auton käyttäytyminen on parantunut. Vaikutusta kulutukseen ei vielä ole saanut tarkemmin tutkiskeltua.
Onko se siis säädetty ihan liian pehmeälle, vai mikäköhän lienee ongelmien aiheuttaja? Siinä on se vanhemman mallin säädin.