MB Carsoft 7.4 Multiplexer
MB Carsoft 7.4 Multiplexer
http://www.e-ville.hk/fi/product/3225/m ... ultiplexer
Mitäs kivaa tolla saa autoonsa tehtyä vai saako mitään? Kannattaisko hankkia?
Mitäs kivaa tolla saa autoonsa tehtyä vai saako mitään? Kannattaisko hankkia?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
livedataa moottorista ja laatikosta. sekä nollattua ne.
vikakoodit luettua ja nollattua.
eipä paljon muuta, maksaa itsensä takaisin yhdessä pikku huoltovalon nollauksessa tai vian etsinnässä.
tyytyväinen olen ollut....hintansa väärtti on.
vikakoodit luettua ja nollattua.
eipä paljon muuta, maksaa itsensä takaisin yhdessä pikku huoltovalon nollauksessa tai vian etsinnässä.
tyytyväinen olen ollut....hintansa väärtti on.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, To 26.08.2010 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
tarvitsee EHDOTTOMASTI tuon sarjaportin.....ja vanhoja läppäreitä saa muutamalla kympillä.jpeltoma kirjoitti:Search:llä löytää juttua. Tarvitsee sitten mieluummin tietokoneen jossa on oikea sarjaportti. Alkaa läppäreistä puuttua.
Piraattihan tuo on tietysti, piraattisoftakin toimitetaan mukana. Alkuperäinen maksaa vissiin muutaman tonnin.
lisäksi tarvitsee XP:n....
vain tällä yhdistelmällä toimii moitteettomasti.
nimim. kokemusta on!...kokeilin kaikki kortit jne.

Onko tiedossa jotain tiettyjä asetuksia millä tämän carsoftin saa toimimaan? Tällä hetkellä com-portti on kohdallaan, nopeus on 9600, bitit 8 ja pariteetti none. Miten fifo-puskurien pitää olla? Koneessa EI ole sarjaporttia...
Aluksi kokeilin usb-adapteria mutta sai yhteyden ainoastaan airbagiin.
Sitten ostin pcmcia-adapterin ja nyt ei saa yhteyttä mihinkään vaan herjaa piuhasta että se on viallinen tai ei ole kytketty. Onkohan tämä kiinalaisten toimittama sprinter-piuha OK vai pitääkö ostaa obd-piuhan perään tuleva sprinter-adapteripiuha? VAI onko kyse sittenkin vain siitä että koneessa pitäisi olla oikea sarjaportti?
Onko joku saanut toimimaan pcmcia tai expresscard sarja-adapterin carsoftin kanssa?
Aluksi kokeilin usb-adapteria mutta sai yhteyden ainoastaan airbagiin.
Sitten ostin pcmcia-adapterin ja nyt ei saa yhteyttä mihinkään vaan herjaa piuhasta että se on viallinen tai ei ole kytketty. Onkohan tämä kiinalaisten toimittama sprinter-piuha OK vai pitääkö ostaa obd-piuhan perään tuleva sprinter-adapteripiuha? VAI onko kyse sittenkin vain siitä että koneessa pitäisi olla oikea sarjaportti?
Onko joku saanut toimimaan pcmcia tai expresscard sarja-adapterin carsoftin kanssa?
Läppäri ilman sarjaporttia + Carsoft + Belkin f5u103 usb adapteri ja w203 pre facelift mutta cdi 3 systeemin koneella eli 07/2003. Sai yhteyden instrument cluster, airbag, airco, pts mutta ei esim. moottoriin eikä livedataa, ei myöskään suutin testiä. Voiko johtua sarjaportin puutteesta?
W213 220d +W242 electric drive
Kyllä toimii jotenkuten noissa alkupään 203. Ei välttämättä johdu siitä sarjaportin puutteesta. Myös 211 sähkösysteemi päivittyi radikaalisti noista alkupään malleista. Se uudempi CAN-väylätyyppi sitten lopetti kokonaan yhteensopivuuden. Carsoft toimii täydellisesti vain noissa vanhoissa sähköjärjestelmissä mitkä oli esim 202 ja 210 malleissa.
Mitä täältä nyt on lueskellut niin onko olemassa jotain asetuksia jotka on havaittu toimiviksi tuolta porttiasetuksista? Nyt Käytössä PCMCIA kortti jolla en pääse kaikkiin toimintoihin käsiksi. Yksiköihin joihin pääsin Instrument cluster, CDI, EGS, Airbag. Kaikkia en edes käynyt läpi. Ainakin laatikosta sain myös livedataa. Se tärkein eli suutintesti ei toimi, myös ME jää saavuttamattomiin. Vinkkejä otetaan vastaan josko asetuksia pelaamalla saisi toimimaan. Myös usb to rs toimi vajaavaisesti 

Viimeksi muokannut tmosth, Ma 18.10.2010 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
valitettavasti, osta vanha läppäri missä COM (sarjaportti, sellainen puolisoikea neliöliitintmosth kirjoitti:Mitä täältä nyt on lueskellut niin onko olemassa jotain asetuksia jotka on havaittu toimiviksi tuolta porttiasetuksista? Nyt Käytössä PCMCIA kortti jolla en pääse kaikkiin toimintoihin käsiksi. Yksiköihin joihin pääsin Instrument cluster, CDI, EGS, Airback. Kaikkia en edes käynyt läpi. Ainakin laatikosta sain myös livedataa. Se tärkein eli suutintesti ei toimi, myös ME jää saavuttamattomiin. Vinkkejä otetaan vastaan josko asetuksia pelaamalla saisi toimimaan. Myös usb to rs toimi vajaavaisesti

ainoa millä toimii.
nimimerkillä: myydään pcmcia korttia ja usb/rs sovitinta.

Opel, "weird lieben autos"....
Toimisikohan carsoft porttitoistimella? koneeseeni saa siis telakan jossa olisi com portti. Tuollaisen saisin huutonetistä halvalla että ei kai auta kun kokeilla. Onko kenelläkään kokemusta porttitoistimista?
Edit:
Tuolla etsiskelin tietoa aiheeseen niin sain hyviä vinkkejä kaikille saman asian kanssa painiville.
- Usb to serial muuntimet ei siksi toimi, että laitteiden nollatasot ei täsmää. Kannettavan maa tulisi olla auton maadoituksessa. Tästä joku kokeilemaan!
-PCMCIA adaptereista tulisi etsiä cardbus väyläistä muunninta jossa kortilta haaroitetaan Y-kaapelilla kaksi erillistä sarjaporttia.
-sarjaportti toki se pomminvarma
Edit:
Tuolla etsiskelin tietoa aiheeseen niin sain hyviä vinkkejä kaikille saman asian kanssa painiville.
- Usb to serial muuntimet ei siksi toimi, että laitteiden nollatasot ei täsmää. Kannettavan maa tulisi olla auton maadoituksessa. Tästä joku kokeilemaan!
-PCMCIA adaptereista tulisi etsiä cardbus väyläistä muunninta jossa kortilta haaroitetaan Y-kaapelilla kaksi erillistä sarjaporttia.

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
tmosth kirjoitti:Toimisikohan carsoft porttitoistimella? koneeseeni saa siis telakan jossa olisi com portti. Tuollaisen saisin huutonetistä halvalla että ei kai auta kun kokeilla. Onko kenelläkään kokemusta porttitoistimista?
Edit:
jaa, sä meinaat sitten olla palstan kovin sissi.
mä aikanaan koitin noi "editit" ja en uskonut kaikki palstalla sanoi että ainoa millä toimii, sen mitä toimii on vanha läppäri portilla.
noi kaikki muut antaa jonkun "härön".
jollakin on muistaakseni nimimerkki "kun kiipee perse edellä puuhun tippuu pää edellä alas".....ei kannata kokeilla turhaan, vanhat läppärit maksaa max 50€....
tosin eipä se ole kiellettyä tuo kiipeilykään.

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
ohjelmaa?S202 kirjoitti:Saako noita enää msitään???
http://www.sixtek.fi/pdf/electronic%20catalogue-ok.pdf
Kumpaa versioo etsit? KL adapterille itse etsin taannoin softaa, muttei tuntunut löytyvän mistään (olis ollu interface purkki valmiina). Multiplekser versoita tuntuivat kaikki torrentitkin olevan. Niinpä tilasin sitten koko multiplekser paketin dealextremestä.OSS1 kirjoitti:mistä löytää MB 7.4 crackin?
onko linkkiä jonnekkin josta voin sen ladata?
minulla on tämä dealExtreme paketti
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16919
Mukana tuli pikku cd jossa ohjema+crackit,
herjaa asennukssa että mb7.4crack on väärä tai jo asennettu?
En vaan ilmeisesti osaa, mutta jo kahteen koneeseen asennettuna tekee samat kuviot ja ohjelma ei tunnista multiplexeriä kun yrittää ajaa testiä.
Siitä siis päättelin että mukana tulleessa cd:ssä on väärä crackki.
En vaan ilmeisesti osaa, mutta jo kahteen koneeseen asennettuna tekee samat kuviot ja ohjelma ei tunnista multiplexeriä kun yrittää ajaa testiä.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
no en ole minäkään mikään atk nero mutta muistaakseni se asennettaessa herjasi noita, johtunee jotenkin piraattiohjelmasta?OSS1 kirjoitti:minulla on tämä dealExtreme paketti
tai sitten se oli niin että se crakkäys ei mennyt oikeassa järjestyksessä...
mä lähettelin jokin aika sitten jollekin ne cräkit cd:llä...voisko se henkilö vaikka ilmoittautua sulle yv:nä ja pistää sen cräkki-cd:n kiertoon?....
näin voitas vaikka auttaa jokainen vuorollaan toistamme

Kannattaiskohan lukee ne ohjeet, mitkä on siellä cd:llä hyvin yksityiskohtaisesti vaihe vaiheelta selostettuna, että miten juuri tämä kyseinen cd pitää asentaa ja missä vaiheessa mikäkin tiedosto ajetaanOSS1 kirjoitti:minulla on tämä dealExtreme paketti

sohimalla ja kokeilemalla ei saa mitään aikaan....masaf1 kirjoitti:Kannattaiskohan lukee ne ohjeet, mitkä on siellä cd:llä hyvin yksityiskohtaisesti vaihe vaiheelta selostettuna, että miten juuri tämä kyseinen cd pitää asentaa ja missä vaiheessa mikäkin tiedosto ajetaanOSS1 kirjoitti:minulla on tämä dealExtreme paketti
siksipä tein juuri niin kuin ohje kertoi, rivi riviltä etenin ja klikkailin...
mutta patch vaiheessa mb7.4crack herjaa eikä suostu menemään läpi hyväksytysti...
"jatkan sukeltamista netissä ja löydän vielä sen oikean"
Re: MB Carsoft 7.4 Multiplexer
Ja vanhaa ylös.
Minkäslainen tuo laite on käyttää ? Helppo/hankala ?
Saako tuon ohjelman suomeksi ?
Vai onko jokin toinen laite minkä hankintaa kannattaisi harkita ?
Minkäslainen tuo laite on käyttää ? Helppo/hankala ?
Saako tuon ohjelman suomeksi ?
Vai onko jokin toinen laite minkä hankintaa kannattaisi harkita ?
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S124 300TDT -92
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Helppo käyttää ja vaikea asentaa.
Mulla on kohta joutilaana yksi sarjaportillinen läppäri XP:lla, jossa on jotain ohjelmiakin.
Joku sitä keväällä jo kyseli, mutta en ole halunnut luopua toimivasta XP-koneesta.
Mulla on kohta joutilaana yksi sarjaportillinen läppäri XP:lla, jossa on jotain ohjelmiakin.
Joku sitä keväällä jo kyseli, mutta en ole halunnut luopua toimivasta XP-koneesta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Mikäs tuossa asennuksessa ongelmia tuottaa ?JarkkoN kirjoitti:Helppo käyttää ja vaikea asentaa.
xXx:
MB S124 300TDT -92
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S124 300TDT -92
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
Oikeesti siinä ei tuota mikään ongelmaa jos vähän osaa atk:ta....luulen että 95% carsoftan omistajista on saanut sen asennettua ihan normisti, jos on tämmöinen keskikämmenpeukalo kun mulla voi noitten cräkkien kanssa tulla vähän ohjelmaa...ja sitten tietty tämmöinen kivipää ettei usko että koneessa pitää olla sarjaportti ja xp.h3ba kirjoitti:Mikäs tuossa asennuksessa ongelmia tuottaa ?JarkkoN kirjoitti:Helppo käyttää ja vaikea asentaa.
ohjelma on mielestäni ihan yksinkertainen käyttää....ja jos minä sanon jotain ohjelmaa yksinkertaiseksi niin sen pitää silloin olla yksinkertainen koska minäkin olen hyvin yksinkertainen.
.