190 cossu om603 st, Feenikslintu?
Onko tietoa mille syöttömäärälle se on jätetty, ne jätetään melko maltilliselle, jollei erikseen pyydä...eli ainakin ruuvista voi vääntää lisää heti.
Myöhäinen ennakko kyllä syö tehot nopeasti.
Myöhäinen ennakko kyllä syö tehot nopeasti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo nyt selevis. Ahtoputkisto oli sen verran irti, että ei nostanu ensi paineita. Ja sitten ei vaan raaskinu painaa kaasua ekoilla vedoilla, mutta nyt ku vähän tottu ni alko se painekkin nousemaan.
Helposti 2.6-2.7bar ahto. Paikallaan 0.7bar. Pakopaineet oli kilon luokkaa, kun ahto 1.5bar ja alle 1.5bar kun ahot 2bar.
Ennakko on aika lähellä, kun ei mitään erinäistä vikaa, muutakun tuo pieni seilaus. Eikä se oo suuri, mutta sen verran että kuulee.
Pitää koittaa saaha ahot pysymään 2bar, nimittäin hukkaportissa on kaikki jouset paikallaan, ni on ehkä turhan jäykkä. Sen jälkeen saa laittaa syötön kohalleen.
Se punanen liitin on jo irti, ei oo koko liittimiä ikinä ollukkaan...
Olikos se liitin se kylymäkäynnin säädin tms. nimellä?
Öljyn paine vähän huolestuttaa, kun oma mittarisa näyttää tyhjäkäynnillä 2bar, ja kun kaasuun koskee, nousee heti pohjaan. Mutta neste teollisuusmittari näyttää tyhjäkäynnillä 1bar, ja melko hitaasti nousee kun alkaa painamaan kaasua. Mutta siinä putkistossa on aika paljon ilimaa, että vaikuttaakohan se siihen paineen nousun hitauteen? Klymänä kyllä on yli 4bar, ja lämpösenäkin nousee, mutta hitaasti.
Molemmat paineet, oma kellonsa ja nestemittari on turbon öljyletkun lähössä, että en tiiä onko virtaus sitten kuiteski niin suuri että mittarit "huijaa"...

Ennakko on aika lähellä, kun ei mitään erinäistä vikaa, muutakun tuo pieni seilaus. Eikä se oo suuri, mutta sen verran että kuulee.
Pitää koittaa saaha ahot pysymään 2bar, nimittäin hukkaportissa on kaikki jouset paikallaan, ni on ehkä turhan jäykkä. Sen jälkeen saa laittaa syötön kohalleen.
Se punanen liitin on jo irti, ei oo koko liittimiä ikinä ollukkaan...

Öljyn paine vähän huolestuttaa, kun oma mittarisa näyttää tyhjäkäynnillä 2bar, ja kun kaasuun koskee, nousee heti pohjaan. Mutta neste teollisuusmittari näyttää tyhjäkäynnillä 1bar, ja melko hitaasti nousee kun alkaa painamaan kaasua. Mutta siinä putkistossa on aika paljon ilimaa, että vaikuttaakohan se siihen paineen nousun hitauteen? Klymänä kyllä on yli 4bar, ja lämpösenäkin nousee, mutta hitaasti.
Molemmat paineet, oma kellonsa ja nestemittari on turbon öljyletkun lähössä, että en tiiä onko virtaus sitten kuiteski niin suuri että mittarit "huijaa"...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Ahtamaton tais olla 46, tai 48 kuutiomilliä, ja 120 morkoolin kans.veskola kirjoitti:Onko tietoa mille syöttömäärälle se on jätetty, ne jätetään melko maltilliselle, jollei erikseen pyydä...eli ainakin ruuvista voi vääntää lisää heti.
Myöhäinen ennakko kyllä syö tehot nopeasti.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Pistä öljynpainemittaus mieluummin siihen öljynsuodatin jalkaan. Mulla näytti teollisuusmittari ja autometer (painekello+sähköinen mittari) ihan samaa painetta...eli juuri noita mitä sullakin (4 bar kylmä 2 bar lämpimänä tyhjäkäynillä).
Tosin virtausta ei ahtimen letkussa pitäisi paljoakaan olla...
Tuon videon lopusta ehkä näkee miten se nestevaimennettu teollisuusmittari nousee kun lähdetään liikkelle (tuo on siis öljynpaine suodatin jalasta).
http://www.youtube.com/watch?v=SifkDIYhHns
Punainen liitin on yleensä tyhjäkäynnin "tasain" eli se pitää tyrhäkäynnin 750 rpm kohdalla vaikka ilmastoinnin kompura kytkeytyy päälle ja pois. Auttaa tietysti myös kylmänä, eli kone pyörii aina tuota 750 rpm nopeutta. Mulla se on käytössä ja tuntuu toimivan ihan ok. Kokeiltu nyt kahdella eri elementtityypillä.
Tosin virtausta ei ahtimen letkussa pitäisi paljoakaan olla...
Tuon videon lopusta ehkä näkee miten se nestevaimennettu teollisuusmittari nousee kun lähdetään liikkelle (tuo on siis öljynpaine suodatin jalasta).
http://www.youtube.com/watch?v=SifkDIYhHns
Punainen liitin on yleensä tyhjäkäynnin "tasain" eli se pitää tyrhäkäynnin 750 rpm kohdalla vaikka ilmastoinnin kompura kytkeytyy päälle ja pois. Auttaa tietysti myös kylmänä, eli kone pyörii aina tuota 750 rpm nopeutta. Mulla se on käytössä ja tuntuu toimivan ihan ok. Kokeiltu nyt kahdella eri elementtityypillä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
No aika pitkälti samalla lailla nousee, mutta tuo tyjhjäkäynnin 1bar paine vähän hirvittää...
Se oliskin siellä omassa jalassaan, mutta kone on niin takana että liitintä ei sinne saa laitettua. koitin sitä "hienovarasesti" kääntää, ni katkeshan se painekellon liitin.
Pitänee laittaa se takas sinne, sitte ku ottaa taas koneen jossain vaiheessa pois.
Onkohan tuo oma painemittari ottanu osumaa joskus, kun se näyttää kone sammuksissa 1bar. Eli kun kääntää virrat päälle, näyttää mittari että olis painetta? Nestemittari ei näytä.
Pitää ottaa videota tuosta, ja laittaa vaikka naamakirjaan, ni näkee vähän vertailla...

Se oliskin siellä omassa jalassaan, mutta kone on niin takana että liitintä ei sinne saa laitettua. koitin sitä "hienovarasesti" kääntää, ni katkeshan se painekellon liitin.

Pitänee laittaa se takas sinne, sitte ku ottaa taas koneen jossain vaiheessa pois.
Onkohan tuo oma painemittari ottanu osumaa joskus, kun se näyttää kone sammuksissa 1bar. Eli kun kääntää virrat päälle, näyttää mittari että olis painetta? Nestemittari ei näytä.
Pitää ottaa videota tuosta, ja laittaa vaikka naamakirjaan, ni näkee vähän vertailla...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Itse olen myös kahdella erilaisella mynäpumpulla sitä koittanut. Tyhjäkäynnin aaltoilu ei vaan itsellä lopu, ennenkuin liitin on irti. Ja samanlainen aaltoilu alkaa välittömästi, kun liittimen laittaa kiinni.veskola kirjoitti: Punainen liitin on yleensä tyhjäkäynnin "tasain" eli se pitää tyrhäkäynnin 750 rpm kohdalla vaikka ilmastoinnin kompura kytkeytyy päälle ja pois. Auttaa tietysti myös kylmänä, eli kone pyörii aina tuota 750 rpm nopeutta. Mulla se on käytössä ja tuntuu toimivan ihan ok. Kokeiltu nyt kahdella eri elementtityypillä.
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Onkos tuossa sellasta mahollisuutta, että pitäis kenties olla pienempi tuo turbon reikä? Eli pitäskö siinä olla joku kurstin nippa? Nyt menee aika isolla putkella turbolle asti, ni ei tartte paineet kovin isot olla siinä letkussa... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Vähän kuvaa: pitää vielä siistiä konehuonetta, piilottaa johtoja, uusia joitaki letkuja ja akku siirtää konttiin, uusi vesisäiliö, öljynkeruu säiliö jne. pientä näpräystä. Sais vaan katsastettua ennen lopullisia lumia. Tänään nimittäin tuli pari senttiä, eivätkä oo sulanu koko päivänä...





It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
LDS-turbon "eemeli"
joskus kirjoitteli, että ei mitään nippoja. Joissakin tosin on tehtaalta lähtiessä (esim Viton KKK K03:ssa noin 2mm kuristus), mutta ei niihin pitäisi tarvita laittaa, jollei ahtimen valmistaja toisin määrää. Ahdin kyllä kuristaa sen virtauksen sopivaksi.
Mikäli tuntuu että pukkaa öljyä kompressoripesään niin paluuputken kokoa voi miettiä ja huohottimen toimivuutta, eli onko kampikammiossa mahdollisesti painetta. Paperi öljyntäyttöauton kohdalle ja sitten katsoo miten korkealle se nousee kun polkaisee...
Mukavan näköinen tuo jäähdyttimien toteutus, erilainen kuin muilla...niin ja uutta hienoa osaa, kuin tehtaan paketista. Ei ole mikään räpellys vaan taideteos

Mikäli tuntuu että pukkaa öljyä kompressoripesään niin paluuputken kokoa voi miettiä ja huohottimen toimivuutta, eli onko kampikammiossa mahdollisesti painetta. Paperi öljyntäyttöauton kohdalle ja sitten katsoo miten korkealle se nousee kun polkaisee...
Mukavan näköinen tuo jäähdyttimien toteutus, erilainen kuin muilla...niin ja uutta hienoa osaa, kuin tehtaan paketista. Ei ole mikään räpellys vaan taideteos

Viimeksi muokannut veskola, Ti 12.10.2010 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Nii, en tiiä sitte. Kyllä oman järjen mukaan pitäs sen paineen nousta yhtä suureks joka paikassa.
Tuntuu oudolta kun paineet niin alhaset, en minä sitte tiiä... Ei se ainakaan sinistä savuta, eikä mitään sellasta ongelmaa. Ainut on tuo, että paine ei nouse tyhjällä käynnillä tuota korkeemmaks.
Kiitos kiitos. Useampi tunti tuohon keulaan on mennykki!
Kyllähän sylettää kun se eka rusakko tuohon pölähtää... Siellä on aika kovat tukirakenteet tuolla kennojen alla, ja vähän välissäkin, että varmasti on jäykempi tuo keula mitä normaalisti sillä huonekaluputkella.
Pitäs riittää noitten virtaus. Jos 105 asteessa aukee vasta termostaatti, niin ensinnäkin tuollasella vähän reilulla normaalilla ajolla oli öljyn lämmöt 70. Ja vesi alle 80. Että tuskin nousee pienessä polkasussakaan kovin korkeelle.
Meinaako Jeemu että ei piisaa kennojen koko? Kyllä ihan takuulla on isompi noitten kennojen reikien yhteispinta-ala kun 18mm letku. Tuo väli tuossa on 10mm reijällä, että siitäkin aika lailla menee öljyä 4bar paineella... Tarkotus oli alunperin laittaa ne rinnakkain, puolet öljyistä toiseen, ja puolet toiseen, mutta loppu tila kesken. Nytkin on ahasta, ja vielä pitäs saaha se propelli pyörimään jotenki... :S Koneen puolelle ei ainakaan mahu.

Kiitos kiitos. Useampi tunti tuohon keulaan on mennykki!

Pitäs riittää noitten virtaus. Jos 105 asteessa aukee vasta termostaatti, niin ensinnäkin tuollasella vähän reilulla normaalilla ajolla oli öljyn lämmöt 70. Ja vesi alle 80. Että tuskin nousee pienessä polkasussakaan kovin korkeelle.
Meinaako Jeemu että ei piisaa kennojen koko? Kyllä ihan takuulla on isompi noitten kennojen reikien yhteispinta-ala kun 18mm letku. Tuo väli tuossa on 10mm reijällä, että siitäkin aika lailla menee öljyä 4bar paineella... Tarkotus oli alunperin laittaa ne rinnakkain, puolet öljyistä toiseen, ja puolet toiseen, mutta loppu tila kesken. Nytkin on ahasta, ja vielä pitäs saaha se propelli pyörimään jotenki... :S Koneen puolelle ei ainakaan mahu.
Viimeksi muokannut Kummeli, Ke 13.10.2010 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Nii ja Jeemu, toi näyttää siltä että kennot on syylärissä kiinni, kun syylärin päädyt on sentin leveemmät mitä ite kenno-osa. Joten siinä on ainakin 2-3cm tilaa noitten kennojen välillä. Coolerin ja syylärin välissä on varmaan ~2cm.
Vielä sitä, että tuolla on ainakin sellasta mitä en oo missään muualla ennen nähny. Mm. kummastakin "pesästä" oma pakopaineen lähtö. Kahella hanalla saa sitte valita kumman laittaa T:haaran kautta mittarille.
Vielä sitä, että tuolla on ainakin sellasta mitä en oo missään muualla ennen nähny. Mm. kummastakin "pesästä" oma pakopaineen lähtö. Kahella hanalla saa sitte valita kumman laittaa T:haaran kautta mittarille.

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Onha toki kennoje yhtee laskettu pinta ala riittävä, mutta täsä tapauksesaha ensin se ölijy virtaa ton toisen pikku kennon läpi ja sitte menee tonne toisee.
Niihä sitä äkkiseltää luulis että se paine o joka paikas sama, muttaku ei oo.
Niihä sitä äkkiseltää luulis että se paine o joka paikas sama, muttaku ei oo.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
eiköhän se ole öljynjäähdyttimelle (tai lauhduttimelle, ihan kuinka vain kukin haluaa nimetäDuPu kirjoitti:Kertokaa tyhmälle, että mikä tuo iso letku on, mikä katoaa turbon alle ja tulee jostain suodattimenjalan seutuvilta..
DuPu

holsetille ei missään nimessä saa asentaa kuristimia siihen öljyletkuun sen pitää saada öljyä kunnolla... kuulalaakeri garrett taas sellaisen "vaatii" tai ainakin suositellaan sellaisen käyttöä...
öljynjäähdyttimet itse kyllä yrittäisin saada rinnakkain toimiviksi, tuo sarjaan asennus kyllä syö virtausta aika tehokkaasti... tai ainakin se 10 mm kuristin sieltä kennojen välistä pois ehdottomasti... ei muuten, mutta talvella tulee turhaa rasitusta ja pahimmassa tapauksessa puskee öljyt mäelle jostain, kun kennoissa on ajoviiman jäähdyttämää oljyä (lähinnä kai pitäis puhua vaseliinista

oliko sulla se turbon öljypumppu tai sitä vastaava välitys öljypumpulle... nyt kun öljynkierrossa on tuo holsetin ahdin mukana, niin eihän se vaparin pumppu (lähinnä välitys) ainakaan pysty sellaisia litramääriä tuottamaan, että siitä enää painetta tulisi... olet varmaan sen asian jossain kertonut, mutta en jaksa nyt alkaa selailemaan enempää...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mitenkäs pelais jos laittas ison öljynjäähdyttäjän jonnekkin minne se sopii ja mahtuu. Jos paikka on semmonen että ajoviima ei siitä läpi mene, niin siihen sitten sopivan kokoine sähköflekti puhaltamaan. Ei tietystikkään mitään peltiä vasten että ei minkäänlaista virtausta synny edes puhaltimella, mutta tulis vähän enemmän mahdollisuuksia asennukselle. Saako riittävää jäähdytystehoa? Olis jotain jäähdytystä myös sillon kun paikallaan suttailee eikä ajoviimaa ole....
IG: @pyrytakkunen
Jaa? Ihan tosi, ei tullukkaan mieleen...!jeemu kirjoitti:Onha toki kennoje yhtee laskettu pinta ala riittävä, mutta täsä tapauksesaha ensin se ölijy virtaa ton toisen pikku kennon läpi ja sitte menee tonne toisee.
Niihä sitä äkkiseltää luulis että se paine o joka paikas sama, muttaku ei oo.

Joo kyllähän se kuristaa, mutta en usko että kertaakaan tulee sellasta tilannetta, että se öljy tulis koko putken täydeltä tuolta. Kun termostaatti aukee niin myöhään. Talvella tuolta ei edes tuu mitään öljyä, nytkin jonku verran vetäny autolla jo, ni aina letkut kylymät. Kesällä sen sitte näkee miten kuumiaa.
Mulla oli sellanen yks iso kenno, mutta se ei mahtunu mihinkään. Nokka niin matala, että ei menny normaaliin paikkaansa etupyörän eteen. Nokkaan ei mahtunu, ku korkeus on niin rajotettu. Kaikkia on kyllä koitettu, mutta tällähetkellä paras on tuo kennosysteemi. Tilaa ei tosiaan oo liikaa, ei mahtunu tuossakaan muutakun taotut liittimet ja kuuskulmaset uppokantaset pultit.
Joo se on tosiaan öljycoolerin letku tuo iso teräspunos. Pitää se vetää vielä paremmin tuohon. Tarkouts kuiteski vetää kummatki näkyviin, ku mun mielestä aika hyvännäköstä letkua. Tahtoo vaan tulla tilanpuute siinäkin...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Jahas. Tuskin kennot paljon öljynpaineeseen ainakaan alentavasti vaikuttaa. Eikä sulta oo tullu vielä yhtään auttavaa kommenttia tässä asiassa että... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
kyllä se taitaa olla niin, että ne kennot jonkin verran syö ö-paineita.
kun ö-pumppu joutuu pukkaamaan moneen eri paikkaan öljyä --> paineet laskee, jotta jokainen paikka saa ees jonkun verran sitä öljyä.
Ainakin näin järkeilin omassa päässä ja mitä muistan amiksen fysiikan tunnilta virtauksista.
kun ö-pumppu joutuu pukkaamaan moneen eri paikkaan öljyä --> paineet laskee, jotta jokainen paikka saa ees jonkun verran sitä öljyä.
Ainakin näin järkeilin omassa päässä ja mitä muistan amiksen fysiikan tunnilta virtauksista.

Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Jos puutarhaletkusta tuloo vettä tietyllä paineella tietty määrä. Puristat letkun tukkoon, ni paine nousee. Tilavuus x lämpötila x paine ja niin poispäin. Ja miten nuo kennot voi vaikuttaa, kun siellä ei ees kierrä mitään?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 177
- Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
- Paikkakunta: 08
Toi kennon vaikutus paineeseen on vain siellä kennon toisella puolella, kennon etupuolella pitäisi olla se öljypumpun "näkemä" 5 bar (kun kaasu on 'pohjassa'), johon se paineen maksimissaan säätää. Koko linja pitäisi mitoittaa 16 mm paksuksi (tai suuremmaksi), silloin se vastaa lohkossa olevaa reikää.
Kummallas puolella se mittari nyt taas olikaan, mun pikaisen päättelyn mukaan se on kennon toisella puolella (koska öljypumpun jälkeen on suodatin ja jäähdytysliitokset, sitten tulee runkolinja josta ahtimelle öljy)...mutta tosiaan se termostaatti ohittaa kennot, joten paine"ongelman" ei pitäisi liityä mitenkään kennoihin.
Vai oliko meillä oikeasti mitään öljynpaineongelmaa
oliko vain mittariongelma.
...niin jalisäksi epäilen että suodatin jalassa on vielä pienempää linjaa kuin tuo 16mm mutta enpäs tiedä tuotakaan
Kummallas puolella se mittari nyt taas olikaan, mun pikaisen päättelyn mukaan se on kennon toisella puolella (koska öljypumpun jälkeen on suodatin ja jäähdytysliitokset, sitten tulee runkolinja josta ahtimelle öljy)...mutta tosiaan se termostaatti ohittaa kennot, joten paine"ongelman" ei pitäisi liityä mitenkään kennoihin.
Vai oliko meillä oikeasti mitään öljynpaineongelmaa

...niin jalisäksi epäilen että suodatin jalassa on vielä pienempää linjaa kuin tuo 16mm mutta enpäs tiedä tuotakaan

Lisää tietoa: www.skg.fi
Mittarit on molemmat turbolle lähtevästä reijästä T:haaralla. Saattaa hyvinkin olla että ne vaan näkee tuon paineen pienenä tuossa.veskola kirjoitti:Toi kennon vaikutus paineeseen on vain siellä kennon toisella puolella, kennon etupuolella pitäisi olla se öljypumpun "näkemä" 5 bar (kun kaasu on 'pohjassa'), johon se paineen maksimissaan säätää. Koko linja pitäisi mitoittaa 16 mm paksuksi (tai suuremmaksi), silloin se vastaa lohkossa olevaa reikää.
Kummallas puolella se mittari nyt taas olikaan, mun pikaisen päättelyn mukaan se on kennon toisella puolella (koska öljypumpun jälkeen on suodatin ja jäähdytysliitokset, sitten tulee runkolinja josta ahtimelle öljy)...mutta tosiaan se termostaatti ohittaa kennot, joten paine"ongelman" ei pitäisi liityä mitenkään kennoihin.
Vai oliko meillä oikeasti mitään öljynpaineongelmaaoliko vain mittariongelma.
...niin jalisäksi epäilen että suodatin jalassa on vielä pienempää linjaa kuin tuo 16mm mutta enpäs tiedä tuotakaan
Onhan sen pakko tuon ~10mm reijän piisata, kun pitäähän sen öljyn mennä samaa vauhtia toinenkin kierto. Eihän se pumppu voi kaikkea öljyä kiertoon laittaa, joten se ite painepuoli on oltava isompi, tai siis öljyn tultava yhtä nopeasti laakereilta tms. kuin mitä se tulee tuolta 10mm reijästä. Ja vaikka niitä painekiertoja onki monta yhtäaikaa, niin siellä on sen verran pieniä reikiä että luulisin tuon kennosysteemin silti virtaavan enemmän mitä ite painepuoli...

Mutta sehän on totta, että ei tuo virtaukseltaan hyvä oo tuo kaksoiskennosysteemi, mutta nyt ei vaan ollu oikee muuta mahollisuutta, jos meinais keulaan noita laittaa. Ei se renkaan etupuolikaan häävi paikka oo, kumminkin kuraa tms. lentää sen verran vaikka on minkälainen pelti siinä eessä.
Eihän tässä tosin muuta ongelmaa oo, muutakun että voiko noihin mittareihin nyt luottaa. Eli onko se jokapuolella nyt oikeasti se 1bar paine tyhjäkäynnillä? Ja miks oma painekellonsa nostaa paineet paljon paremmin ku neste? Toisaalta tämä syy voi olla noitten sijottelussa, koska kuvasta näkyen oma painekellonsa on kohtisuorassa lohkon reikää vastaan, ja turbon öljyntulo ja nestemittarin painelähtö 90 asteen kulmassa:

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Nii joo, ja kun napa puhu siitä öljypumpusta, niin tuo konehhan on alkuperänen turbo, että on ne öljypumpun hilutkin turbon omat.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Toi yhistelmä ku napsahtaa poikki, nii sit voi olla tojellin ölijynpaine ongelma.Kummeli kirjoitti: [ http://kuvablogi.com/nayta/iso/img2826681.jpg ]
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com