E 280 T CDI A handsfree/BT
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti 17.10.2006 16:53
E 280 T CDI A handsfree/BT
Tervehdys,
hankin muutama viikko sitten Saksasta otsikossa mainitun auton, facelift -07. Aiheesta on täällä kirjoitettu paljonkin, mutta kun en noista boxeista, SAPeista ym. mitään ymmärrä kysyn selkokielellä vastausta seuraavaan kysymykseen. Autossa on kantakortin mukaan soittimena Audio 20 ja lisäksi 386 mobile pre-installation (MTUS). Kyynärnojan sisällä on litteä liitin ei muuta. Mitä pitää hankkia että saan puhelimet (Nokia E 51 ja 3210 classic) toimimaan auton audio 20 järjestelmässä. Ilmeisesti pitää hankkia joku bluetooth mötikkä, SAP v2 bluetooth moduli vai joku muu? Miten laitteen pitäisi tuon modulin jälkeen toimia? Pystyykö puhelinta senjälkeen käyttämään audio 20 järjestelmän näppäimiltä (esim puhelutiedot, numeronäppäimet, osoitekirja) ja ratin luurinäppäimiltä? Ja mistä värkki kannattaa hankkia? Eräs automyyjä oli sitä mieltä että laite pitäisi suoraan toimia puhelimen BT ja ajotietokoneen kautta ilman mitään lisälaitteita, mutta olen ymmärtänyt tätä palstaa lukemalla että pitää olla tuo mötikkä. Täällä paikallisella mersuhuollolla tuntuvat ainakin varaosapuolella olevan täysin pihalla tai sitten haluttomia neuvomaan, vaikka voisivat ehkä saada kauppaakin aikaiseksi.
Etukäteen kiittäen!
hankin muutama viikko sitten Saksasta otsikossa mainitun auton, facelift -07. Aiheesta on täällä kirjoitettu paljonkin, mutta kun en noista boxeista, SAPeista ym. mitään ymmärrä kysyn selkokielellä vastausta seuraavaan kysymykseen. Autossa on kantakortin mukaan soittimena Audio 20 ja lisäksi 386 mobile pre-installation (MTUS). Kyynärnojan sisällä on litteä liitin ei muuta. Mitä pitää hankkia että saan puhelimet (Nokia E 51 ja 3210 classic) toimimaan auton audio 20 järjestelmässä. Ilmeisesti pitää hankkia joku bluetooth mötikkä, SAP v2 bluetooth moduli vai joku muu? Miten laitteen pitäisi tuon modulin jälkeen toimia? Pystyykö puhelinta senjälkeen käyttämään audio 20 järjestelmän näppäimiltä (esim puhelutiedot, numeronäppäimet, osoitekirja) ja ratin luurinäppäimiltä? Ja mistä värkki kannattaa hankkia? Eräs automyyjä oli sitä mieltä että laite pitäisi suoraan toimia puhelimen BT ja ajotietokoneen kautta ilman mitään lisälaitteita, mutta olen ymmärtänyt tätä palstaa lukemalla että pitää olla tuo mötikkä. Täällä paikallisella mersuhuollolla tuntuvat ainakin varaosapuolella olevan täysin pihalla tai sitten haluttomia neuvomaan, vaikka voisivat ehkä saada kauppaakin aikaiseksi.
Etukäteen kiittäen!
Re: E 280 T CDI A handsfree/BT
On se kumma kun menee merkkiliikkeestä mersua ostamaan tai siihen varaosia niin pitää itse osata kertoa mitä niitten pitää toimittaa. Sen verran fiksuja ovat että asiakkaan tieto hinnasta ei käy vaan osaavat sen itse asettaa. Onneksi poikkeuksiakin on, ymmärtääkseni jokunen täällä foorumillakin.havskryssare kirjoitti:Tervehdys,
hankin muutama viikko sitten Saksasta otsikossa mainitun auton, facelift -07. Aiheesta on täällä kirjoitettu paljonkin, mutta kun en noista boxeista, SAPeista ym. mitään ymmärrä kysyn selkokielellä vastausta seuraavaan kysymykseen. Autossa on kantakortin mukaan soittimena Audio 20 ja lisäksi 386 mobile pre-installation (MTUS). Kyynärnojan sisällä on litteä liitin ei muuta. Mitä pitää hankkia että saan puhelimet (Nokia E 51 ja 3210 classic) toimimaan auton audio 20 järjestelmässä. Ilmeisesti pitää hankkia joku bluetooth mötikkä, SAP v2 bluetooth moduli vai joku muu? Miten laitteen pitäisi tuon modulin jälkeen toimia? Pystyykö puhelinta senjälkeen käyttämään audio 20 järjestelmän näppäimiltä (esim puhelutiedot, numeronäppäimet, osoitekirja) ja ratin luurinäppäimiltä? Ja mistä värkki kannattaa hankkia? Eräs automyyjä oli sitä mieltä että laite pitäisi suoraan toimia puhelimen BT ja ajotietokoneen kautta ilman mitään lisälaitteita, mutta olen ymmärtänyt tätä palstaa lukemalla että pitää olla tuo mötikkä. Täällä paikallisella mersuhuollolla tuntuvat ainakin varaosapuolella olevan täysin pihalla tai sitten haluttomia neuvomaan, vaikka voisivat ehkä saada kauppaakin aikaiseksi.
Etukäteen kiittäen!
Joka tapauksessa 07 211 vaatii 386-sarjalla joko puhelinkohtaisen adapterin jolloin se adapteri kiinnitetään kyynärnojan laatikon pohjalla olevaan liittimeen ja puhelin asetetaan siihen tai sitten pitää hankkia jokin Bluetooth adapteri joka taas laitetaan tuohon samaan liittimeen ja puhelin toimii sitten BT-yhteyden yli autoon.
Vasta uudemmissa (NTG2.5 211:ssä, W204, W212 jne. on sisäänrakennettu BT HF tuki radiossa).
BT HF profiilin adaptereista voi valita MB:n oman ja ViseeO:n MBU2:n väliltä. Jos pitää enemmän BT SAP adapterin ominaisuuksista niin kannattaa ostaa MB:n BT SAP V2 adapteri, niitä kun saa nykyään jo aika edullisesti (itse pidän sitä luurillista mallia paljon parempana).
Hinta varaosina Veholla suolainen ellei joku liike ole hankkinut varastoon ja halua päästä siitä eroon. eBaystä saa noita kaikkia, jos jaksaa seurata tarjontaa niin saa aika edullisestikin.
Toivottavasti vanhoista viesteistä löysit selityksiä BT SAP ja BT HF vaihtoehtojen eduista ja haitoista (Nokialaisten puhelimien kanssa molemmat toimivat joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta).
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti 17.10.2006 16:53
Kiitos neuvoista!
Kysyisin vielä onko tässä (http://cgi.ebay.com/Mercedes-SAP-V2-Blu ... 3361319583) sitten joku juttu että tämä ei toimisikaan meidän 3G verkossa vai mitä tuossa ilmoituksessa tarkoitetaan?
Mercedes SAP V2 Bluetooth phone cradle
Part Number B6 787 6125 ( B67876125 )
The cradle connects via Bluetooth to your phone and you can make calls via the steering wheel controls and COMAND if you have it on your car.
This is the genuine Mercedes Benz SAP Version 2 cradle
The SAP cradle uses Bluetooth Remote Sim Access Profile to take over the ID of your phone, so that this cradle uses the car's external antenna for calls and puts your phone in a low power mode to preserve it's batteries.
Works with *all* recent Nokia phones. It does not work with Blackberry, iPhone or Windows Mobile.
You can also put a SIM straight into the device (which turns off the bluetooth) so you can have a permanent connection in your car or make an emergency call if your phone battery is flat.
Don't mistake this with the SAP V1 cradle which doesn't remember the phone's PIN and doesn't work with many phones
Please note this cradle is a phone in itself, and works on GSM900 and GSM1800 networks, therefore it will not work on the 3G networks (such as UK's '3' network) or USA / Canada networks.
Olenko ymmärtänyt oikein että suurin etu kai tässä SAP V-2:ssa olisi viseeO MB-2:seen se että käyttää auton omaa antennia=> parempi kenttä ja kuuluvuus ja säästää näin puhelimen virtaa.
Onko tätä SAP V-2:ta sekä luurillisena ja luurittomana minkä näköinen se luuri versio. Tunnistaako luuriversion jotenkin mallimerkinnästä tai varaosanumerosta.
Kysyisin vielä onko tässä (http://cgi.ebay.com/Mercedes-SAP-V2-Blu ... 3361319583) sitten joku juttu että tämä ei toimisikaan meidän 3G verkossa vai mitä tuossa ilmoituksessa tarkoitetaan?
Mercedes SAP V2 Bluetooth phone cradle
Part Number B6 787 6125 ( B67876125 )
The cradle connects via Bluetooth to your phone and you can make calls via the steering wheel controls and COMAND if you have it on your car.
This is the genuine Mercedes Benz SAP Version 2 cradle
The SAP cradle uses Bluetooth Remote Sim Access Profile to take over the ID of your phone, so that this cradle uses the car's external antenna for calls and puts your phone in a low power mode to preserve it's batteries.
Works with *all* recent Nokia phones. It does not work with Blackberry, iPhone or Windows Mobile.
You can also put a SIM straight into the device (which turns off the bluetooth) so you can have a permanent connection in your car or make an emergency call if your phone battery is flat.
Don't mistake this with the SAP V1 cradle which doesn't remember the phone's PIN and doesn't work with many phones
Please note this cradle is a phone in itself, and works on GSM900 and GSM1800 networks, therefore it will not work on the 3G networks (such as UK's '3' network) or USA / Canada networks.
Olenko ymmärtänyt oikein että suurin etu kai tässä SAP V-2:ssa olisi viseeO MB-2:seen se että käyttää auton omaa antennia=> parempi kenttä ja kuuluvuus ja säästää näin puhelimen virtaa.
Onko tätä SAP V-2:ta sekä luurillisena ja luurittomana minkä näköinen se luuri versio. Tunnistaako luuriversion jotenkin mallimerkinnästä tai varaosanumerosta.
Se eBay linkin BT SAP adapteri on se MB:n luuriton malli. Se ei tue UMTS-verkkoja eli 3G:tä mikä onkin yksi adapterin etuja (minulla ainakin kotimatkalla katkeaa puhelu joka kerta 3G-peiton reunalla mutta ei katkea auton BT adapterilla tai jos laittaa puhelimen GSM-only moodiinhavskryssare kirjoitti:Kiitos neuvoista!
Kysyisin vielä onko tässä (http://cgi.ebay.com/Mercedes-SAP-V2-Blu ... 3361319583) sitten joku juttu että tämä ei toimisikaan meidän 3G verkossa vai mitä tuossa ilmoituksessa tarkoitetaan?
Mercedes SAP V2 Bluetooth phone cradle
Olenko ymmärtänyt oikein että suurin etu kai tässä SAP V-2:ssa olisi viseeO MB-2:seen se että käyttää auton omaa antennia=> parempi kenttä ja kuuluvuus ja säästää näin puhelimen virtaa.
Onko tätä SAP V-2:ta sekä luurillisena ja luurittomana minkä näköinen se luuri versio. Tunnistaako luuriversion jotenkin mallimerkinnästä tai varaosanumerosta.

UK:n "3"-operaattorin verkossa tuota ei voi käyttää kun sillä operaattorilla ei ole ollenkaan GSM-verkkoa (sen asiakkaat saa roamata muistaakseni Vodan verkossa ja siksi 3:n asiakkaat aluksi laittoivatkin SIM-korttinsa GSM-only puhelimeen niin saivat halvat puhelut 3:n asiakkaana Vodfonen verkosta. Sittemmin estivät puhelimen rekisteröinnin ellei se ilmoita UMTS-tukea eli siirry heidän verkkoonsa kun sellainen on saatavilla).
Noita BT HF:n ja BT SAP:in etuja on puitu useampaan kertaan vanhoissa threadeissa. En varmaan muista kaikkea oleellista mutta sen auton ulkoisen antennin (ja auton oman antennivahvistimen) käytön lisäksi minusta iso etu on se että puhelin ei syö autokäytössä sähköä käytännössä ollenkaan kun ne puhelut (lähetin) toimii sieltä BT SAP adapterin GSM-puhelimesta. BT:n etu katoaa hyvinkin jos puhelin pitääkin kaivaa taskusta ja laittaa laturiin. Saman tien sen sitten laittaisi puhelinkohtaiseen telineeseen jolloin myös ulkoinen antenni toimii.
Siinä eBay mainoksessa sanottiinkin että yksi etu on se kun adapteriin saa laitettua SIMin, vaikka dual SIMillä käyttäisi tuota halutessaan autossa, se kun on oikea puhelin samalla kun se on myös BT adapteri.
BT SAP:in haitta tai BT HF:n etu on se että BT SAP:ia ei tue läheskään kaikki puhelinmerkit.
Tällaselta se luurimallinen BT SAP adapteri näyttää (tässä kuitenkin V1 adapteri).
http://cgi.ebay.co.uk/MERCEDES-BLUETOOT ... 27b57b4bb6
Tämän linkin laite oli V1-mallia. Nykyään näitä pystyy päivittämään Starilla jos on sille tarkoitettu adapteri. Joku foorumin jäsen Veholta voisi kommentoida päivittyykö V1 V2:ksi?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti 17.10.2006 16:53
Sain postista tänään tuon SAP V2 mallin. Kiitoksia tähänastisista neuvoista! Kokeilin SAP V2:ta ja ajotietokoneen näyttö löytää meidän molemmat puhelimet mutta käsittääkseni ajotietokoneen näytölle pitäisi tulla 16 numeroinen salasana joka syötetään puhelimelle. Tähän asti kaikki menee hyvin mutta näytöllä on vain 11 numeroinen sarja ja sarjan edessä kolme tai neljä pistettä. Mikä siis vikana. Puhelin siis kysyy tuota salasanaa mutta kun syötän sinne ajotietokoneen (mittaristossa) olevan 11 numeroisen sarjan ei yhteyttä synny. Miten saan sen koko 16 numeroisen sarjan näkyviin siihen ratin takana olevalle näytölle. Vai mistä ne puuttuvat numerot saa?
Omassa ne numerot tulevat radion/Comandin näytölle mutta olisivat varmaan ilmaantuneet mittaristollekin jos olisi tullut katsottua sinne.havskryssare kirjoitti:Sain postista tänään tuon SAP V2 mallin. Kiitoksia tähänastisista neuvoista! Kokeilin SAP V2:ta ja ajotietokoneen näyttö löytää meidän molemmat puhelimet mutta käsittääkseni ajotietokoneen näytölle pitäisi tulla 16 numeroinen salasana joka syötetään puhelimelle. Tähän asti kaikki menee hyvin mutta näytöllä on vain 11 numeroinen sarja ja sarjan edessä kolme tai neljä pistettä. Mikä siis vikana. Puhelin siis kysyy tuota salasanaa mutta kun syötän sinne ajotietokoneen (mittaristossa) olevan 11 numeroisen sarjan ei yhteyttä synny. Miten saan sen koko 16 numeroisen sarjan näkyviin siihen ratin takana olevalle näytölle. Vai mistä ne puuttuvat numerot saa?
Autossa ilmeisesti Audio 20 radio? Tässä tapauksessa pitäisi CLR (tai vastaava) nappulalla poistaa loppuosan digittejä jotta alkupää tulisi näkyviin. Tietenkin poistetut numerot pitäisi kirjata muistiin. Operaation tekee hankalaksi se että puhelin ei välttämättä odota numeroiden syöttöä kovin pitkään, ehkä 30 sekuntia.
Onko sinulla tuon BT adapterin käyttöohje? Tarpeen tullen voisin laittaa pdf-kopion sähköpostilla.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti 17.10.2006 16:53
Minulla on todellakin tuo audio 20 radio/cd ja kyse on 2007 facelift mallista vaikka auto onkin tehty reilusti 2006 vuoden puolella. Englanninkielisenä versiona on tuo SAPin manuska ja tosiaan kun tarkemmin katsoo vanhemissa kuin 6/2008 malleissa näyttöön pitäisi tulla vain 12 numeroa (minusta niitä on kyllä 11) ja CLR painikkeella pitäisi vikoja numeroita poistaa jotta kaikki ekat näkyisi, en vain keksinyt mikä se CLR namiska on? Olen kokeillut vähän kaikkia ja aikaa on tosiaan vain 20 sekunttia.DBFI kirjoitti:Omassa ne numerot tulevat radion/Comandin näytölle mutta olisivat varmaan ilmaantuneet mittaristollekin jos olisi tullut katsottua sinne.havskryssare kirjoitti:Sain postista tänään tuon SAP V2 mallin. Kiitoksia tähänastisista neuvoista! Kokeilin SAP V2:ta ja ajotietokoneen näyttö löytää meidän molemmat puhelimet mutta käsittääkseni ajotietokoneen näytölle pitäisi tulla 16 numeroinen salasana joka syötetään puhelimelle. Tähän asti kaikki menee hyvin mutta näytöllä on vain 11 numeroinen sarja ja sarjan edessä kolme tai neljä pistettä. Mikä siis vikana. Puhelin siis kysyy tuota salasanaa mutta kun syötän sinne ajotietokoneen (mittaristossa) olevan 11 numeroisen sarjan ei yhteyttä synny. Miten saan sen koko 16 numeroisen sarjan näkyviin siihen ratin takana olevalle näytölle. Vai mistä ne puuttuvat numerot saa?
Autossa ilmeisesti Audio 20 radio? Tässä tapauksessa pitäisi CLR (tai vastaava) nappulalla poistaa loppuosan digittejä jotta alkupää tulisi näkyviin. Tietenkin poistetut numerot pitäisi kirjata muistiin. Operaation tekee hankalaksi se että puhelin ei välttämättä odota numeroiden syöttöä kovin pitkään, ehkä 30 sekuntia.
Onko sinulla tuon BT adapterin käyttöohje? Tarpeen tullen voisin laittaa pdf-kopion sähköpostilla.
Ehkä asia selviää kun saan auton suomenkielisen manuskan. Paikallinen mersudiileri ei vaan tunnut paljon piittaavan, tilasin sen useita viikkoja sitten ja kävin pari viikkoa sitten kyselemässä vaan eipä ole kuulunut, kuuluneeko koskaan, enpä tiedä.
Jos jollekin on tuttu mikä tuo CLR namiska on voisi neuvoa.
Onko sinulla auton mukana tullut Audio 20 radion käyttöohje? Kumma mutta netistä ei tunnut löytyvän minkäänlaista kopiota käyttöohjeesta. Olisi pitänyt ottaa kopio kun joskus on itsellä tuollainen ollut.havskryssare kirjoitti: Minulla on todellakin tuo audio 20 radio/cd ja kyse on 2007 facelift mallista vaikka auto onkin tehty reilusti 2006 vuoden puolella. Englanninkielisenä versiona on tuo SAPin manuska ja tosiaan kun tarkemmin katsoo vanhemissa kuin 6/2008 malleissa näyttöön pitäisi tulla vain 12 numeroa (minusta niitä on kyllä 11) ja CLR painikkeella pitäisi vikoja numeroita poistaa jotta kaikki ekat näkyisi, en vain keksinyt mikä se CLR namiska on? Olen kokeillut vähän kaikkia ja aikaa on tosiaan vain 20 sekunttia.
Ehkä asia selviää kun saan auton suomenkielisen manuskan. Paikallinen mersudiileri ei vaan tunnut paljon piittaavan, tilasin sen useita viikkoja sitten ja kävin pari viikkoa sitten kyselemässä vaan eipä ole kuulunut, kuuluneeko koskaan, enpä tiedä.
Jos jollekin on tuttu mikä tuo CLR namiska on voisi neuvoa.
Se BT-adapterin ohje puhuu soft-key:stä, siinä radiossahan on neljä nappia näytön alla. Tuleekohan siihen jotain tekstiä tai merkkejä joka selittäisi mikä noista on se CLR-nappi?
En usko että suomenkielinen BT-adapterin ohje selventää asiaa yhtään, sen Audio 20 radion ohje saattaisi auttaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti 17.10.2006 16:53
Auton mukana ei valitettavasti tullut minkäänkielistä ohjetta audio 20:lle.DBFI kirjoitti:Onko sinulla auton mukana tullut Audio 20 radion käyttöohje? Kumma mutta netistä ei tunnut löytyvän minkäänlaista kopiota käyttöohjeesta. Olisi pitänyt ottaa kopio kun joskus on itsellä tuollainen ollut.havskryssare kirjoitti: Minulla on todellakin tuo audio 20 radio/cd ja kyse on 2007 facelift mallista vaikka auto onkin tehty reilusti 2006 vuoden puolella. Englanninkielisenä versiona on tuo SAPin manuska ja tosiaan kun tarkemmin katsoo vanhemissa kuin 6/2008 malleissa näyttöön pitäisi tulla vain 12 numeroa (minusta niitä on kyllä 11) ja CLR painikkeella pitäisi vikoja numeroita poistaa jotta kaikki ekat näkyisi, en vain keksinyt mikä se CLR namiska on? Olen kokeillut vähän kaikkia ja aikaa on tosiaan vain 20 sekunttia.
Ehkä asia selviää kun saan auton suomenkielisen manuskan. Paikallinen mersudiileri ei vaan tunnut paljon piittaavan, tilasin sen useita viikkoja sitten ja kävin pari viikkoa sitten kyselemässä vaan eipä ole kuulunut, kuuluneeko koskaan, enpä tiedä.
Jos jollekin on tuttu mikä tuo CLR namiska on voisi neuvoa.
Se BT-adapterin ohje puhuu soft-key:stä, siinä radiossahan on neljä nappia näytön alla. Tuleekohan siihen jotain tekstiä tai merkkejä joka selittäisi mikä noista on se CLR-nappi?
En usko että suomenkielinen BT-adapterin ohje selventää asiaa yhtään, sen Audio 20 radion ohje saattaisi auttaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti 17.10.2006 16:53
Sitä Audio 20 CD käyttöohjetta en googlettamalla löytänyt edes englanninkielisenä. Noita kun foorumilaisilla kuitenkin on niin olisi mukava jos joku skannaisi PDF:n (pitääköhän työkavereilta kysellä lainaksi).havskryssare kirjoitti:No niin puhelin adapteriyhdistelmä toimii kiitos ohjeista.
Tekstiviestit kyllä katoaa jonnekin, mitenkä ne saa purettua tai edes säilymään puhelimella?
Onko jollain tuota Audio 20 käyttöohjetta?
Audio 20:llä ei pysty autossa viestejä lukemaan mutta ei ne silti kokonaan häviä. Puhelimesta kun lukee viestit SIM-kortilta niin löytyy ne jotka on tulleet autolla ajon aikana. Eipä noita viestejä olisi niin väliksi ajon aikana lukeakaan.
Moi, täällä myös E 280 T CDI A jne tosin vm. -05 ja handsfree/BT askarruttaa...
Audiosysteemin Bluetooth valikosta saan kyllä puhelimen ja auton tunnistamaan toisensa; MUTTA bluetooth pysyy connected tilassa vain hetken, mistähän johtuu? siis molemmista vastakappaleiden BT salasanat syötetty ja tämän jälkeen 10s pysyy tämä connected tila, mistä lienee johtuu... ?
täällä oli hyviä lontoonkielisiä ohjeita: ja sivun related documents kohdasta löytyy listää.
Audiosysteemin Bluetooth valikosta saan kyllä puhelimen ja auton tunnistamaan toisensa; MUTTA bluetooth pysyy connected tilassa vain hetken, mistähän johtuu? siis molemmista vastakappaleiden BT salasanat syötetty ja tämän jälkeen 10s pysyy tämä connected tila, mistä lienee johtuu... ?
täällä oli hyviä lontoonkielisiä ohjeita: ja sivun related documents kohdasta löytyy listää.
Siis olet ilmeisesti parittanut puhelimen Comandin (UHI) kanssa, oliko se BT laite auton puolella nimeltään "UHI-xxxx"? Jos oli niin sinulta puuttuu UHI BT HF adapteri tai jos ei puutu niin et ole aktivoinut sitä adapteria paritustilaan.PYY kirjoitti:Moi, täällä myös E 280 T CDI A jne tosin vm. -05 ja handsfree/BT askarruttaa...
Audiosysteemin Bluetooth valikosta saan kyllä puhelimen ja auton tunnistamaan toisensa; MUTTA bluetooth pysyy connected tilassa vain hetken, mistähän johtuu? siis molemmista vastakappaleiden BT salasanat syötetty ja tämän jälkeen 10s pysyy tämä connected tila, mistä lienee johtuu... ?
täällä oli hyviä lontoonkielisiä ohjeita: ja sivun related documents kohdasta löytyy listää.
Täällä case ratkesi, eli ei ole UHI BT HF adapteria lainkaan. Joten nyt sitten vaan sellaista hankkimaan. Suosituksia?
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Täällä homma ratkesi viseeo MB-2 adapterilla. Adapteri kiinni UHI liittimeen, virrat päälle. pair napin painallus. puhelimesta BT päälle, yhteyden salliminen. ja puhelinkirjan +300 yhteyden synkkaus. kaikki alle 5min yhteensä ja toimii mahtavasti.PYY kirjoitti:Täällä case ratkesi, eli ei ole UHI BT HF adapteria lainkaan. Joten nyt sitten vaan sellaista hankkimaan. Suosituksia?
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….