
Kuinka paljon rahaa olet käyttänyt huoltoihin/korjauksiin?
Tein tempun, jota en ole tehnyt kymmeneen vuoteen. Vein autoni, eli W124:sen (250D -92) merkkikorjaamolle 100000km huoltoon. Tosin Hampurissa. Ihan mielenkiintoinen tapahtuma, jota sai seurata sivussa. Nelisen tuntia siinä puuhassa meni ja kaikenmoista tuli opittua. Valohoitoa mersu sai 20 minuutin ajan, kun asentaja kävi kahvitauolla. Muutoin puuhastelu ainakin näytti ammattitaitoiselta. Mukavinta hommassa oli perusteellinen selvitys siitä mitä tullaan tekemään.
Mitä setät teki? Ulkomuistista seuraavat:
Kaikkien laitteitten toimivuuden tarkastus. Jopa takapenkin turvavyön kiinnikekappale käännettiin oikein päin.
- Jarrunesteitten vaihto
- Jäähdytinnesteitten vaihto, (Frostschutz -30C-Grad)
- Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto (synteettinen Mobil)
- Muutama letku ja klemmari konehuoneessa
- Muutama klemmari alustassa
- Yksi palanut lamppu
- Lukkojen ja vastinkappaleitten sekä sähköantennin voitelu
- Renkaitten ilmanpaineitten tarkastus, jopa varapyörä
- Irrotettavan vetokoukun tarkastus sisältäen asennuksen kokeilun!
Menihän siihen rahaa. Öljyt maksoivat toistasataa. Kokonaiskustannus oli noin 600 euroa. Kaupan päälle asiakas sai ihan ok kahvia ja hampurilaisaterialipukkeen McDonaldsille, sekä tietenkin listauksen auton tiedoista mersun datenbank:sta. Oli sekin sitä mitä pitikin.
Työlistaus kustannuksineen:
Wartungdienst 194,60 + muut työt noin 160 euroa
Nesteet ja osat:
1. Mobil 1 ESP 5W-30 6,5 litraa 120,25
2. Jäähdytinneste 5 litraa 21,85
3. Öljynsuodatin 10,44
4. PA-suodatin 13,72
5. Jarruneste 1,3 litraa 13,40
6. Tiivisteitä ja letkuja noin 14 euroa
Taidan ensi kesänä ajella 110tkm huoltoon. Samaan paikkaan. Ihan vaan kurillani.
Ai niin juu. Orggis? Continental-renkaitten tilalle vaihdatin uudet. Continentalit tuli nytkin, koska sellaiset ovat olleet alkuperäisetkin. 261,12 euroa vaihtotöineen. Koko paketti. Made in Portugal, mutta se lukee renkaan sisäkehällä, joten ei haitanne.
Mitä setät teki? Ulkomuistista seuraavat:
Kaikkien laitteitten toimivuuden tarkastus. Jopa takapenkin turvavyön kiinnikekappale käännettiin oikein päin.
- Jarrunesteitten vaihto
- Jäähdytinnesteitten vaihto, (Frostschutz -30C-Grad)
- Moottoriöljyn ja suodattimen vaihto (synteettinen Mobil)
- Muutama letku ja klemmari konehuoneessa
- Muutama klemmari alustassa
- Yksi palanut lamppu
- Lukkojen ja vastinkappaleitten sekä sähköantennin voitelu
- Renkaitten ilmanpaineitten tarkastus, jopa varapyörä
- Irrotettavan vetokoukun tarkastus sisältäen asennuksen kokeilun!
Menihän siihen rahaa. Öljyt maksoivat toistasataa. Kokonaiskustannus oli noin 600 euroa. Kaupan päälle asiakas sai ihan ok kahvia ja hampurilaisaterialipukkeen McDonaldsille, sekä tietenkin listauksen auton tiedoista mersun datenbank:sta. Oli sekin sitä mitä pitikin.
Työlistaus kustannuksineen:
Wartungdienst 194,60 + muut työt noin 160 euroa
Nesteet ja osat:
1. Mobil 1 ESP 5W-30 6,5 litraa 120,25
2. Jäähdytinneste 5 litraa 21,85
3. Öljynsuodatin 10,44
4. PA-suodatin 13,72
5. Jarruneste 1,3 litraa 13,40
6. Tiivisteitä ja letkuja noin 14 euroa
Taidan ensi kesänä ajella 110tkm huoltoon. Samaan paikkaan. Ihan vaan kurillani.
Ai niin juu. Orggis? Continental-renkaitten tilalle vaihdatin uudet. Continentalit tuli nytkin, koska sellaiset ovat olleet alkuperäisetkin. 261,12 euroa vaihtotöineen. Koko paketti. Made in Portugal, mutta se lukee renkaan sisäkehällä, joten ei haitanne.
Jaa, täällä on näköjään jokusen verran kimpaannuttu edellisestä viestistäni.
No, meitähän on moneksi.
Olisi minulla kokemusta 124-Mersujenkin huolto-ja korjauskuluista ... sellaisen omistaneet/omistavat toki tietävät missä mennään mutta lukijoissa on Mersuttomiakin henkilöitä.
Otetaan esimerkiksi viimeisin 124 joka minulla oli vuoden verran ajossa, 300TDT -92.
Kilometrejä oli noin 250000 kun ostin auton ja olikohan 310000 kun myin.
Kilometrit kaikki mittarissa.
Ostaessani auton oli tiedossa että vaihteisto on rikki, siihen upotettiin heti toimintatonni ja reilustikin.
Sitten vaihdeltiin kaikenlaista
-Takapyöränlaakeri 76
-Etupyöränlaakerit 48
(toinen hajosi ennalta varoittamatta niin että melkein pyörä irti kun pysäytin kotipihaan)
-Taka-apurungon etumm. kumit 55
-Takajarrulevy 31
-Käsijarrukengät 20
-Käsijarruvaijerit 25
-Vesipumppu 70
-Jäähdytin 270
-Termostaatti 20
-Viskokytkin 120
-Moottorin tukikumit 140
-Lyhdynlasi 50
-Maskiverkko 12
-Narinahelat 40
-Auraustanko 35
- Etujarrulevyt 70
Tonni toista ? Lie jotain jo unohtunutkin. Työt päälle, taas se tonni jos teettää korjaamolla.
Lisäksi coolerin asennus jotta kansi kestäisi kärrynvetoa ym. raskaampaa ajoa. Tonni kai siihenkin meni ?
Verot ja vakuutukset tekevät jotain 700 vuoteen kun on reilusti bonuksia.
Polttoaineenkulutus taisi olla vajaata 8 litraa.
Hyvää, laadukasta kyytiä sille jolla on varaa upottaa reilusti rahaa niinkin tärkeään kohteeseen kuin autoon.
TDT jatkaa kulkuaan erään foorumilaisen omistuksessa, uskon ja toivon että kilometrit ovat huolettomampia kuin minulla oli - ainakin auto oli kunnossa kun sen myin.

Olisi minulla kokemusta 124-Mersujenkin huolto-ja korjauskuluista ... sellaisen omistaneet/omistavat toki tietävät missä mennään mutta lukijoissa on Mersuttomiakin henkilöitä.
Otetaan esimerkiksi viimeisin 124 joka minulla oli vuoden verran ajossa, 300TDT -92.
Kilometrejä oli noin 250000 kun ostin auton ja olikohan 310000 kun myin.
Kilometrit kaikki mittarissa.
Ostaessani auton oli tiedossa että vaihteisto on rikki, siihen upotettiin heti toimintatonni ja reilustikin.
Sitten vaihdeltiin kaikenlaista
-Takapyöränlaakeri 76
-Etupyöränlaakerit 48
(toinen hajosi ennalta varoittamatta niin että melkein pyörä irti kun pysäytin kotipihaan)
-Taka-apurungon etumm. kumit 55
-Takajarrulevy 31
-Käsijarrukengät 20
-Käsijarruvaijerit 25
-Vesipumppu 70
-Jäähdytin 270
-Termostaatti 20
-Viskokytkin 120
-Moottorin tukikumit 140
-Lyhdynlasi 50
-Maskiverkko 12
-Narinahelat 40
-Auraustanko 35
- Etujarrulevyt 70
Tonni toista ? Lie jotain jo unohtunutkin. Työt päälle, taas se tonni jos teettää korjaamolla.
Lisäksi coolerin asennus jotta kansi kestäisi kärrynvetoa ym. raskaampaa ajoa. Tonni kai siihenkin meni ?
Verot ja vakuutukset tekevät jotain 700 vuoteen kun on reilusti bonuksia.
Polttoaineenkulutus taisi olla vajaata 8 litraa.
Hyvää, laadukasta kyytiä sille jolla on varaa upottaa reilusti rahaa niinkin tärkeään kohteeseen kuin autoon.
TDT jatkaa kulkuaan erään foorumilaisen omistuksessa, uskon ja toivon että kilometrit ovat huolettomampia kuin minulla oli - ainakin auto oli kunnossa kun sen myin.
wiimax.fi
Auto on w124 300td-92. osto hinta 3000 e. mittarissa 330000 km. vuoden aikana laitettu : Jäähdytin , termostaatti, takaiskarit, uusi moottori(katkes ketju), takalasin pyyhin, auto-laatikon joku kello. plus uudet renkaat ja alu-vanteet. tulossa alipaine moottorin vaihto ja ehkä vetarin vaihto.
eli rahaa on menny ehkä liikaa. auto ollu mulla vuoden.
eli rahaa on menny ehkä liikaa. auto ollu mulla vuoden.
KETJU POIKKI!
W124 200D -90-
Maalaus 500€+n.20€ maalarille kaljalaatikko.
400€ PP-D.
Kesäalut 500€+seuraavana vuonna uudet kumit n.250€
Kannentiiviste remontti 300€
etujousi+vaihto 60€
öljyt+suodattimet ja hallin vuokra vajaan 2 vuoden aikana n.300€
Saattoi jäädä ehkä 100€ pois laskuista kun en muista kaikkea mitä olen laittanut...
n.2060€ ja auto maksoi 1700€...
Maalaus 500€+n.20€ maalarille kaljalaatikko.
400€ PP-D.
Kesäalut 500€+seuraavana vuonna uudet kumit n.250€
Kannentiiviste remontti 300€
etujousi+vaihto 60€
öljyt+suodattimet ja hallin vuokra vajaan 2 vuoden aikana n.300€
Saattoi jäädä ehkä 100€ pois laskuista kun en muista kaikkea mitä olen laittanut...
n.2060€ ja auto maksoi 1700€...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
euroja on palanut joo....
W 203, 220 cdi-04, ollut vajaan vuoden ja mennyt n. 400€ (118tkm A-huolto sis. automaattilootan öljyhuuhtelun) + uusi ahdin 2050€ + 800€ (150tkm B-huolto sis. toisen etupyörän laakerin ja moniurahihnan vaihdot). Eli yhteensä 10 kk:n aikana 3250€ 

- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: euroja on palanut joo....
Alkuperäisesti saksassa rekisteröityihin autoihini;
Tottakai hyviin huoltoihin (mobilolife) on mennyt rahaa 60 000 km aikana W211 eemeli V6 CDI 3.0 l facelift (110 000 km ajettu)... korjauksiin ei ole tarvinnut rahaa ollenkaan.
Huoltoihin rahaa toki tähänkin 60 000 km aikana; mutta 201 190 2.0 E -94 pentseeniruiskuun piti ostaa ihan uudet alapallot veholta (190 000 km ajettu ) ... 9 eur / kpl.
Näihin vanhempiin kertyy näymmä vikoja...
Tottakai hyviin huoltoihin (mobilolife) on mennyt rahaa 60 000 km aikana W211 eemeli V6 CDI 3.0 l facelift (110 000 km ajettu)... korjauksiin ei ole tarvinnut rahaa ollenkaan.
Huoltoihin rahaa toki tähänkin 60 000 km aikana; mutta 201 190 2.0 E -94 pentseeniruiskuun piti ostaa ihan uudet alapallot veholta (190 000 km ajettu ) ... 9 eur / kpl.
Näihin vanhempiin kertyy näymmä vikoja...
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Toisaalla (http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=) Foorumissa tilitän kokemuksia käsiin tippuneen, nyt jo kiintymyksen kohteeksi muuttuneen s124:n parissa. Siihen onkin sitten uponnut euroja kahdesta syystä: 1) auton huolto oli laiminlyöty viimeisten parin vuoden ajalta ja 2) omat korjaustaidot ovat pyöreä nolla.
Tarkat kululaskelmat alla:
-Uudet jarruletkut (2kpl) Iisalmesta 20e
-Pielaveden Nesteellä iso jarruremppa, jossa vaihdettiin kaikki jarruletkut ja jarrusatulat, ei muuta 865,30e - kaksi kaveria teki pari tuntia turhaa työtä, kun eivät osanneet ilmata jarruja kunnolla, ja veloittivat tietysti duunista silti
-Merkkihuolto Iisalmen Hartikaisella 137,95 (jarrujen ilmaus edellisten jäljiltä!!! Lisäksi laakerin kiristys, ja selvittivät myös, että peruutusvalon kytkin on rikki, mutta koska osaa ei ollut hyllyssä, ei voitu korjata)
-Takalasin pyyhinsulka Lahdesta Nesteeltä 12,55e
-Uusi vara-avain suutarilla Kouvolassa 22e
-Uudet Nokian kesärenkaat Vammalasta 400e
-Polttoainetankin luukun ympärystön ruostetyö Pielavedellä 120e
-Hinaus 100e Hki-Vantaa (kuolinpesän = aiemman omistajan vakuutus ei kattanut hinausta)
-Remontti yksityisellä pk-seudun korjaajalla 330e, sis. uuden vetoakselin, vilkun merkkivalon vaihdon, peruutusvalon kytkimen korjauksen, käsijarrun kiristyksen, takasumuvalojen korjauksen ja mystisen bensanhajun jäljittämisen
-Uusi kierros samalla kaverilla 120e, sis. öljynvaihdon ja suodattimen, keskuslukitusjärjestelmän korjauksen (sähköissä kosketushäiriö) ja kuskinpuolen lukkopesän uusimisen (lukkoseppä tuli pajalle tekemään)
Lisäksi uponnut:
-Katsastuksiin 46+19e
-Rekisteröintiin 17e
-Liikennevakuutukseen ja kevyeen peruskaskoon (molemmissa nollabonukset) 794,5e
-Ajoneuvoveroon 144,20e (nousee ensi vuodeksi pariinsataan)
Yhteensä siis ajonautinto on kustantanut n. 3150 euroa, auto ollut käytössä nelisen kuukautta...
Listalla on vielä paljon pikkuvikoja (mm. vakinopeudensäädin, tuuletusjärjestelmän temppuilu - liian kallis korjata täydellisesti tosin, mystisiä sähkövikoja jne.), joten toimintatonneille on tarvetta tulevaisuudessakin.
Tarkat kululaskelmat alla:
-Uudet jarruletkut (2kpl) Iisalmesta 20e
-Pielaveden Nesteellä iso jarruremppa, jossa vaihdettiin kaikki jarruletkut ja jarrusatulat, ei muuta 865,30e - kaksi kaveria teki pari tuntia turhaa työtä, kun eivät osanneet ilmata jarruja kunnolla, ja veloittivat tietysti duunista silti
-Merkkihuolto Iisalmen Hartikaisella 137,95 (jarrujen ilmaus edellisten jäljiltä!!! Lisäksi laakerin kiristys, ja selvittivät myös, että peruutusvalon kytkin on rikki, mutta koska osaa ei ollut hyllyssä, ei voitu korjata)
-Takalasin pyyhinsulka Lahdesta Nesteeltä 12,55e
-Uusi vara-avain suutarilla Kouvolassa 22e
-Uudet Nokian kesärenkaat Vammalasta 400e
-Polttoainetankin luukun ympärystön ruostetyö Pielavedellä 120e
-Hinaus 100e Hki-Vantaa (kuolinpesän = aiemman omistajan vakuutus ei kattanut hinausta)
-Remontti yksityisellä pk-seudun korjaajalla 330e, sis. uuden vetoakselin, vilkun merkkivalon vaihdon, peruutusvalon kytkimen korjauksen, käsijarrun kiristyksen, takasumuvalojen korjauksen ja mystisen bensanhajun jäljittämisen
-Uusi kierros samalla kaverilla 120e, sis. öljynvaihdon ja suodattimen, keskuslukitusjärjestelmän korjauksen (sähköissä kosketushäiriö) ja kuskinpuolen lukkopesän uusimisen (lukkoseppä tuli pajalle tekemään)
Lisäksi uponnut:
-Katsastuksiin 46+19e
-Rekisteröintiin 17e
-Liikennevakuutukseen ja kevyeen peruskaskoon (molemmissa nollabonukset) 794,5e
-Ajoneuvoveroon 144,20e (nousee ensi vuodeksi pariinsataan)
Yhteensä siis ajonautinto on kustantanut n. 3150 euroa, auto ollut käytössä nelisen kuukautta...
Listalla on vielä paljon pikkuvikoja (mm. vakinopeudensäädin, tuuletusjärjestelmän temppuilu - liian kallis korjata täydellisesti tosin, mystisiä sähkövikoja jne.), joten toimintatonneille on tarvetta tulevaisuudessakin.
- Merbensium
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
- Paikkakunta: Vantaa
Onpas typerä aihe. Taidan itse kyllä olla vieläkin typerämpi, kun kerran vaivaudun tähän ketjuun mitään kirjoittamaan.
Meinaan, oliskohan kannattanut jotenkin rajata aihetta? Nyt täällä on harraste- ja käyttökiesit täysin sekaisin, ja selväähän on, että vanhaan harrasteraatoon uppoaa rahaa niin paljon kuin vain jaksaa laittaa..

Meinaan, oliskohan kannattanut jotenkin rajata aihetta? Nyt täällä on harraste- ja käyttökiesit täysin sekaisin, ja selväähän on, että vanhaan harrasteraatoon uppoaa rahaa niin paljon kuin vain jaksaa laittaa..
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Wahlerin verran
MB 190 vm 1990, ostettu kesällä Joupin huutokaupasta. Kelien kylmettyä ostin termostaatin, 27€. Ei pakollinen hankinta, lämpö jäi snadisti alas. Wahler on melkein 4% hankintahinnasta Muuten on mennyt vain bensarahat.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/3308765

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/3308765
W302 CDI 200
Laturi, moniurahihna ja kiristimet, cr pumpun huolto, isompi huolto = 1600€.
Tuulilasi Pilkington asennuksineen 350€.
Ovien ja konepellin ruoste/kiveniskemämaalaus, kytkin ja asennus ~750€.
Renkaat Toyo Proxes 360€ asennuksineen.
Käsijarrun säätö ja alustan tsekkaus 65€.
Lastun ohjelmointi, 299€.
Talvirenkaat menossa vaihtoon, mutta saan varmaan sopivasti...
Auto ollut puoli vuotta.
Tuulilasi Pilkington asennuksineen 350€.
Ovien ja konepellin ruoste/kiveniskemämaalaus, kytkin ja asennus ~750€.
Renkaat Toyo Proxes 360€ asennuksineen.
Käsijarrun säätö ja alustan tsekkaus 65€.
Lastun ohjelmointi, 299€.
Talvirenkaat menossa vaihtoon, mutta saan varmaan sopivasti...
Auto ollut puoli vuotta.