On ruvennut tuo kytkin ääntelemään, hankaava ääni liikkeelle lähdettäessä ja eilen antoi pieniä iskuja pedaalille kun polki kytkimen pohjaan! Voisiko olla painelaakeri??? Kävin jo kysymässä valmiiksi koko kytkin setin hintaa, jossain 160 euron paikkeilla! Mutta varsinainen kysymys: onko kellään kokemuksia, mahtuuko 190E ssä aski lähtemään suoraan taaksepäin irti ja siintä vaihtamaan kyseiset lelut, vai irrotuttaako se kattilankin???
Toivottavasti ei sano sopimusta ihan heti kokonaan irti!!
Kuulostaa iisiltä! Eiku yks kaveri joka on pelannut paljonkin autojen kanssa, epäili että saattaa nostattaa koneen ylös,meinasi vaan että loota ei mahdu suoraan taaksepäin riittävästi, jos konetta ei pääse kääntämään! mutta hänen kokemukset rajoittuukin opeleihin ja jenkkeihin ym. ritsoihin!!! Tarkistelin äsken pankkitiliä, niin ei auta luin toivoa että kestäis nyt ainakin kuukauden kasassa! Ääni on tosi ilkeä, jos jää kuuntelemaan, (liian tarkka korva)!
Toisaalta säästäminen on kyllä väärässä kohdassa osoittautunut kalliiksi ainakin omakohtaisesti . Meinaan vaan että metallinen ääni tarkoittaa kulumista ja jos metallia kuluu painelaakerin ympäristöstä siellä on vauhtipyörä ja asetelma hinta kasvaa jos odottelee pitkään. En halua maalata piruja seinille mutta kuitenkin.
saa lootan puotettua lattialle ettei tarvi nostella konetta pois muuta kun kardaanin irroitaa ja pakoputken ainakin puottaa lenksuista alas ja hakee sellaisia 1/2 tuumaisia hylsun jatkoja jotka on päästä pyöristettujä jotka hieman nykäisee pohjasta pois niin voi kulkee mutkilla ja otat kytkin kopan ja startin pultit sillä lailla auki auki...nosturilla varsin helppo homma mutta ilman nosturia hieman veemäinen... kytkimen työsylinterin letkun voi irroitaa kuskin puoleltakin notkean kumiputken ja laatikon yli kulkevan putken liitoksesta jos työsylinterin puoli pää on tiukassa eikä hevillä irtoa...
Dille81 kirjoitti:On ruvennut tuo kytkin ääntelemään, hankaava ääni liikkeelle lähdettäessä ja eilen antoi pieniä iskuja pedaalille kun polki kytkimen pohjaan! Voisiko olla painelaakeri??? Kävin jo kysymässä valmiiksi koko kytkin setin hintaa, jossain 160 euron paikkeilla! Mutta varsinainen kysymys: onko kellään kokemuksia, mahtuuko 190E ssä aski lähtemään suoraan taaksepäin irti ja siintä vaihtamaan kyseiset lelut, vai irrotuttaako se kattilankin???
Toivottavasti ei sano sopimusta ihan heti kokonaan irti!!
Joo mulla on 4-lovisessa w123:ssa samankaltaisia ongelmia. Yleensä lämpimänä kytkin pohjaan painettuna tuntuu polkimessa pientä elämistä. Kytkin toimii muuten normaalisti. Tosissaan metallisen hinkkaavaa ääntä myös kytkin pohjassa. Itse mietiskelin lähinnä sitä, että mitä mahtais joku teollisuusalueen nyrkkipaja ottaa hommasta välistä ja vissiin kannattaa vaihtaa kaikki tarpeellinen kuluva osa samalla?
2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)