Elikkäs: Kiinnostuksen kohteena on CLS 55 AMG -05. Muutamia sopuhintaisia yksilöitä näyttäisi jo nyt Saksasta löytyvän ja kun uusi malli on tulossa keväällä markkinoille niin oletetulla ostohetkellä (touko-heinäkuu) hintojen luulisi olevan vielä järkevämmät. Pikaisella foorumin kahlaamisella en löytänyt kovin paljoa eksaktia tietoa ko. mallista tai moottorista niin kokeillaanpa ihan kysymällä
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Viimeiset 4 kesää olen päästellyt -01 e39 M5:llä ja enää se ei tarjoa mitään uutta. Kaverilla on Dallasissa tuommoinen seuraavaksi suunnittelemani laitos jota olen päässyt pariin otteeseen koeponnistamaan ja kun muhkeaan alavääntöön on tottunut, niin eipä tuosta 5.4l remmillä kutitellusta AMG:n mosasta voinut olla pitämättä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Nytpä sitten kiinnostaisikin kaikki koetut ja kuullut hyvät/huonot puolet tuosta W219 -korista. Painavahan se ainakin on, mutta premium taitaa painaa joka tapauksessa. Yleisilmeeltään vaikutti todella laadukkaalta ja kuskin paikka sopi meikäläisen kropalle kuin hanska käteen. Takapenkillä taas ei aikuisen kokoisia miehiä ihmeemmin kuskailla, mutta se ei tässä tapauksessa olekaan oleellista. Muuta huomioitavaa? Onko tuo sähköalusta miten kestävässä maineessa?
CLS 55 AMG:ssa käytetty 5v automaattilaatikko on käsittääkseni pomminvarmassa maineessa ja kestänee pikku pulleykit/välijäähy/lastu -kutittelunkin? Eikös Brabus käytä samaa laatikkoa?
Sitten tuo moottori.. Pienempien remmiahdettujen AMG -moottorien osalta ainakin jonkinlaista kestävyysongelmaa oli ollut ruuviahtimen magneettikytkimissä? Olikos tässä kasissa myös samanmoinen vesicooleri kuin kutosessa? Muuta huomioitavaa perusmoottorin osalta? Viritysaste ei vakiona ole kovin kova joten ainakin näillä tiedoilla olettaisin että tuolla saa ajella kivuttomia kilometrejä sen 10-15000/kesä mitä mulla on ollut tapana ajella. Talviauton pitäisin edelleen erikseen.
Verohommista sen verran että äkkivilkaisulla noita on tuotu nyt kesän jälkeen suomeen 3kpl. (ostohinnaltaan tosin hemmetin kalliita)
Auto/Vuosimalli: Hinta Saksassa: Vero Suomessa: Yhteensä:
BMW M5 / 05 37282€ 18044€ 55326€
MB CLS 55AMG / 05 58232€ 26030€ 84262€
MB CLS 55AMG / 05 64942€ 29029€ 93971€
MB CLS 55AMG / 05 69377€ 31011€ 100388€
Onko joku seuraillut verojen kehittymistä jos lanseerataan autosta uusi malli? Tai jos ostohinta Saksassa on esim 35-40000. Omien laskujen mukaan tuommoisen saisi kilpiin Suomessa 50-60ke väliin. meneekö pahasti metsään?
Jälleenmyynnistä ei kannattane puhua tässä vaiheessa jos se on jo tuolla nykyisellä kohtalaisen vaikeaa.. Hinta alas niin kauppakin käy
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Saksan päässä ei olisi hirveästi aikaa lähteä koluamaan tarjontaa. Eli jos joku tietää vahviasti isoihin mersuihin tai AMG:hen orientoituneen kaverin joka hoitaa noita suomeen niin kaikki vinkit ovat tervetulleita!
Kiitokset kaikenlaisista asiaan liittyvistä kommenteista jo etukäteen!