230 kone 190

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TEIDEN_RITARI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 04.09.2010 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

230 kone 190

Viesti Kirjoittaja TEIDEN_RITARI »

elikkäs mimmone projekti tuloo kun ois tarkotus ottaa 230 2.3l ruisku kone ja laittaa 190 2.0l kaasari koneen tilalle pitääkö enne leimalle vientiä parantaa jarruja tai muuta vastaavaa hommaa tehä onko koneen vaihto mahollista tehdä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kerropa ensin autosi vuosimalli että onko vähäpäästöinen?
Jos kaasari koneen tilalle laitat ruisku koneen niin helvetin moinen homma.Paras ois siirtää toisesta autosta moottori sähkö , bensa ja alusta laitteineen kaikki.
Mutta nyt vuosimalli kertoo kaiken mitä saa tehdä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
TEIDEN_RITARI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 04.09.2010 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja TEIDEN_RITARI »

vm o 88 .
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mielestäni saat tehdä muutoksen mutta selvin homma olisi sellainen että sulla on toinen auto jossa on kaikki 2.3 vermeet josta siirrät ne omaasi.
Kova homma mutta jos itsestäsi tuntuu järkevältä niin anna palaa.
Osina etsittynä tulee kalliiksi että tällöin olisi halvempaa vaihtaa koko auto.Ei nämä muutenkaan niin kalleita ole jos nyt ei ihan helmestä puhuta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
TEIDEN_RITARI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 04.09.2010 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja TEIDEN_RITARI »

koko auto löytyyp mistä on tarkotus ottaa 2.3 romut .onkohan 2.0l ja 2.3l 190 jarruissa ja muissa osissa mitään eroa vai onkohan samat jarrut?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Itse en suoraltaan voi tuohon vastata mutta mittaamallahan se selviää.
Toisekseen kannattaa aina kysyä paikalliselta katsastus konttorilta siitä tekniikan vaihdosta että ei jälkeen päin kaduta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei ole alustassa eroja. vain tekniikassa. vissii ei edes bensatankki ole sama. eli joutuu koko polttoaine- ja sähköjärjestelmän yms vaihtamaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
TEIDEN_RITARI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 04.09.2010 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja TEIDEN_RITARI »

juu sen oon itekki kuullu että tankissa on eroa meinaa eikös tuossa ruisku tekniikassa pumppu ole tankissa kiinni tai sen lähettyvillä ?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja moska »

Mistään mitään tietämättä, oisko tankin sisällä loiskepellit ja jonkinlainen keruualue syöttöpensalle?
Avatar
umppo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 24.08.2010 09:01
Paikkakunta: Punkaharju

Viesti Kirjoittaja umppo »

Edessä pitäs olla 2.3 jäähdytetyt jarrulevyt.
Tero.N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 19.03.2007 14:33

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

Ruiskun tankissa tosiaan on ainakin lähdön kohdalla sellainen muovinen "keräysamme". Toimii kyllä kaasarin tankillakin mutta tankki tyhjänä pumppu haukkailee tyhjää aika helposti että kannattaa se tankkikin vaihtaa jos sellainen löytyy, helppo homma kuitenkin.
Vastaa Viestiin