C 220 D egr ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Fortum
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 11.08.2010 13:02

C 220 D egr ?

Viesti Kirjoittaja Fortum »

En löytänyt haulla enkä muualta googlaamalla niin kysytään täältä.

Tarkotus että kone saisi mahdollisimman terveet elämäntavat :) itsellä ollut muutaman kuukauden ja 10tkm ja hyvin pelittää

Eka kysymys:

Joku tietää miten saa 220 -97 diisselin pakokaasuntakaisinkierrätysjärjestelmähuh pois toiminnasta. Otin sen egr-venttiilille menevän alipaineletkun irti ( toinenpää menee sinne vasemman etuiskarin viereen mustaan mötikkään) toimii näin?

Toinen kysymys:

Mikä sen venttiilin tarkotus on joka on imusarjan ja ilmanputsarin putken puolessa välissä? sitä kun vääntää tyhjäkäynnillä niin tuntuu ettei saa ilmaa tarpeeksi tai ainakin ääni muuttuu imupuolella.

Mynädieseliin vien varmaan myös pumpun säätöön. Jotain huomioitavaa kellään mielessä. Muutakin hyvä tietää juttuja saa kertoa ??!
kiitosta!
W123 - 83. 2.4D. 4-vaiht. Manuaali
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Taisi pelkkä letkun irrotus+tulppaus riittää(jos ei sitten ollut just niin päin että ei ali paineta niin on koko ajan auki) mutta sen ventiilin ja imusarjan väliin laippa niin on ainakin tukossa näissä onnistuu, voi jättä kaikki letkut kiinni (uudemissa"cdi"
vekotimissa ei onnistu näin helpolla)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Fortum
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 11.08.2010 13:02

Viesti Kirjoittaja Fortum »

kellään muulla kokemusta tästä aiheesta?
W123 - 83. 2.4D. 4-vaiht. Manuaali
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuossahan oli jo ohjeet. Tukit sen reijän mistä savua tulee ja nakkaat sen läpän pois sieltä kuristamasta ilman kulkua
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jarjoo kirjoitti:kellään muulla kokemusta tästä aiheesta?
Minkäs moista kokemusta?
kenties epäilyksenä että ei toimisi noin?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Fortum
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 11.08.2010 13:02

Viesti Kirjoittaja Fortum »

En epäile ja varmaan toimii näin kun se on. Varmistan vaan että kyse oli samasta asiasta kun en ite tiedä näistä vielä.

Toimiiko niin että jumitan sen läppäsysteemin ( ilmanputsarin putkessa) auki asentoon, siitähän lähtee joku letku/johto alaspäin ja menee mustaan mötikkään josta lähtee harmaa putki joka taas menee lopulta vasemman etuiskarin yläpuolella mustaa mötikkkään---> josta lähtee putki siihen egr-venttiilille.

sori tyhmyyteni mutta kun ei tajua vaan oikeen

kiitos ja anteeksi
W123 - 83. 2.4D. 4-vaiht. Manuaali
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13730
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Fortum kirjoitti:En epäile ja varmaan toimii näin kun se on. Varmistan vaan että kyse oli samasta asiasta kun en ite tiedä näistä vielä.
...
kiitos ja anteeksi
Ei siinä mitään syytä pyydellä anteeksi. Toinen ohje oli "taisi riittää pelkkä letkun irrotus" ja oma ymmärrykseni ei sitä toista saanut kokonaan samaksi tulkittua.

Mutta ei kannata hermostua puolin eikä toisin, kyllä nuo ekspertit antavat ohjeet sen mukaan mikä kullekin tarve on kunhan jaksaa kysellä tarpeeksi.
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Kannattaa harkita myös sen imusarjan putsaamista tässä yhteydessä, mulla oli 250 tkm ajettuna imusarja melkosen törkysessä mallissa. Eikä se ainakaan vaparin hengitystä paranna, että imusarjassa on sentin karsta...
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Ota se läppä kokonaan pois sieltä imusarjasta, niin ei ainakaan ahdista. Kahdella ristipääruuvilla lähtee, kun irrottaa ilmanputsarilta tulevan letkun. sille pakokaasupuolen alipainekellolle riittää pelkkä tulppaus, sillä alipaine avaa sitä venttiiliä. Imusarja kannattaa samalla puhdistaa. Se ei ole kovin vaikea homma, kun tuossa ei ole pahemmin tavaraa päällä tiellä. Oman autoni imusarjasta lähti varmaan lähemmäs kilo sitä nokea, kun pesin sen painepesurilla.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Fortum kirjoitti:En epäile ja varmaan toimii näin kun se on. Varmistan vaan että kyse oli samasta asiasta kun en ite tiedä näistä vielä.

Toimiiko niin että jumitan sen läppäsysteemin ( ilmanputsarin putkessa) auki asentoon, siitähän lähtee joku letku/johto alaspäin ja menee mustaan mötikkään josta lähtee harmaa putki joka taas menee lopulta vasemman etuiskarin yläpuolella mustaa mötikkkään---> josta lähtee putki siihen egr-venttiilille.

sori tyhmyyteni mutta kun ei tajua vaan oikeen

kiitos ja anteeksi
Eipä mitään

tarkentaviksi olivat omatkin kysymykset tarkoitettu

aina kanntta kysyä jos jotain jää epäselväksi, tai muuten epäilyttä että olikohan noin
(voihan olla että vastaaja on ymmärtänyt kysymyksen vaikka väärin tms)
myös vastukset voi joskus olla selvenyksen tarpeesa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Fortum
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 11.08.2010 13:02

Viesti Kirjoittaja Fortum »

Jees nyt selkeni ni saa palikat kohalleen. tarttee toi imusarjakin putsata viel ennen talvea ja naftasuodatin ja öljyt vaihtaa. Mobil 1 10/40 täyssynteettistä joku suositteli. kiitos vastauksista 8)
W123 - 83. 2.4D. 4-vaiht. Manuaali
Vastaa Viestiin