722.4 automaattiloota puskee öljyä pihalle

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

722.4 automaattiloota puskee öljyä pihalle

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Joo elikkäs mikähän tuossa lootassa on antautunut?
Äkkiseltään näytti kusevan vähän joka puolelta, turbiinin kohilta tippasi, myöskin laatikon ö-pohjan luona oli tippoja (kirrasin pultit) no ei vaikutusta, tippasee öljyä melko paljon auton ollessa käynnissä, luultavasti juuri tuolta turbiinin tyköä. mikä siellä rupeaa yleensä vuotamaan?

sitten tuo laatikko temppuili muutenkin, 3-vaihe luisti. kun ajoi 40km/h kierrokset 2000rpm. kierrokset rupesi humppaamaan 2000-2700rpm välillä ja auto "nyki" eli vissiin ei tiennyt mikä vaihe olisi pitänyt olla?

itselle nämä automaatti laatikot on aivan outoja, ensimmäinen pitemmän aikaa ollut automaatti mersu.

Sitten se viimeinen kysymys, kannattaako rueta laittamaan tuo vanha loota kuntoon, vai hommata joku toinen loota? vai vaihanko tallissa jököttävän 5-lovisen manuaalin tilalle? :lol:
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Todennäköisesti etupäästä vuotaa turbiinin kaulan stefa-tiiviste. Vaihtotyö otattaa laatikon irti.

Ja sitten niihin kannattavuuskysymyksiin.

Kaikki kannattaa. Ihan miltä kantilta katsoo.

Jos remppaat vanhan, se maksaa - mutta tiedät mitä siellä on sisällä. Se kannattaa auton ja oman tietoisuutesi kannalta.

Jos ostat käytetyn, voit päästä kirjoittelemaan jo viikon/kuukauden päästä uudelleen, että mikähän nyt renaa. Se kannattaa, jos haluat opetella kymmensormijärjestelmää.

Jos laitat 5-lovisen, niin sitten oikealla kädelläsi ja vasemmalla kintullasi on viikottaista liikuntaa huomattavasti enemmän, kuin tähänasti. Sekin kannattaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Alkanut pikkuhiljaa kallistumaan tuon 5-lovisen puoleen.. mutta yritetääs vielä kysellä :lol:
kysymyksiä tomaatista
1. Onko tuon tomaatin korjaus halpaa vai kallista? (luistaa 3-4 vaihteet, kävin juuri kokeilemassa, ja loota miettii 3-5s ennenkuin lyö pienempää silmään /edes lähtee kylmänä liikenteeseen)
2. kestääkö tämä 722.4 loota viritystä miten? tarkoitus kun olisi maltillisesti nostaa tehot +150ponihevoseen, mutta ajotyyli on ainakin tähän asti ollut nilkka suorana kiihdytyksessä :x

kysymyksiä tomaatin tilalle manuaali
1. mitä kaikkea pitää muuttaa kun lyö manuaalin kiinni? ainakin polokimet+kytkin+loota+kytkin neste hommat. muuta?
2.käykö -87 300d:n vauhtipyörä+kytkinhilut+loota 250d -89? ja onko tietoa onko nuissa eripituset laatikon akselit? (jos helpottaa kysymystä niin 300d:kin ollut ennen automaatti)

Kiittäisin kovasti jos jollain on tietoa ja tuo sen julki (ja saahan sitä muutenkin höpöttää ainakin asian vierestä :lol: )
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
puuhapena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ti 23.02.2010 21:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

Ootkos tarkistanut että öljyä on tarpeeksi?
Jos luistaa sen takia että ei ole öljyä..
Mb C180 A
ex-MB 190E 2.6A

Oi mikä ihana mies, naisten ja eläinten ystävä,
ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

tomaatti öljyä lisäsin, kun oli menny alle alarajan. kokeilu sen jälkeen (ajoa 20km) luistaa 3-4 vaihteet. paikaltaan 0-90km/h ei luista.
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

jos päätät pysyä tomaatissa niin mulla ois ehjä 722.4, 300 euroo, mitä tolla rahalla sit korjaa, siihen en osaa sanoo mittään :?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

No ensinnäkin kiinnostaa mitä tämä loota kestää ilman vahvistusta? vai onko 722.3 kestävämpi?
ja näitä 722.4 oon nähny myytävän satasen kahtapuolen :) mutta kunnoistahan ei ikinä voi mennä takuuseen, ennenkuin pystyy koe ajamaan.

heittäkäähän kaikki arvauksia / vastauksia kysymyksiin.! ei viihtis lähtä "soitellen sotaan" :oops:
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

onhan toi 722.3 vahvempi, joku osaa kertoo miten paljon se sietää enempi jatkuvaa vääntöö kuin 722.4, kun ny rupesit heti tinkaan ni ton saa 200 eurolla, jos haluut halvemman niin tää ei oo sun :wink:
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

mietitään. mutta silti haluan kuulla lisää näistä tomaateista, että kannattaako vai ei?

5-lovinen loota löytyy hyllystä ja varaosa auto mistä saa kytkinhilppeet, mutta silloin pitäisi uusia asetelma+levy+painelaakeri+silmälaakeri ainakin uusiin jolloin hintaa kertyy jo 200-300€ + muut tulevat kulut päälle.

arvatkaa tai kertokaa faktaa :lol:
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

ei kai tota tarvii arpoo, päätät vaan kumman haluut tomaatin vai manun :D
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

itselle kelpaa kumpi vain, mutta orotellaas viisaampia, tuleeko hyviä neuvoja :)
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos multa kysyt niin helpoimmalla pääset kun laitat tomaatin kuntoon ja ostat sen vielä TIMO N askin ,mies ainakin takaa kunnossa olemista ja on vielä foorumilainen.
Eikös tomaatin kunnostus ole sen tonnin paukku?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

niin toi toosa on kotoisin 300d:stä, se että kestääkö se tota +150 ponia pitää kysyä stuttgartista, onhan se melkein tuplat tohon 300 vapariin
jarkko s osaa varmaan myös vastata tohon, niin ja varmaan moni muukin
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
teppo21
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ma 02.02.2009 12:04

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Timo N kirjoitti:niin toi toosa on kotoisin 300d:stä, se että kestääkö se tota +150 ponia pitää kysyä stuttgartista, onhan se melkein tuplat tohon 300 vapariin
jarkko s osaa varmaan myös vastata tohon, niin ja varmaan moni muukin
Eikös 300 vaparissa kuitenkin ole 110 hummaa :?:

Eli kolmasosa lisää :roll:

Vaan vääntöhän se laatikon rikkoo, että sinänsä huipputehoilla ei niin väliä laatikon keston suhteen...
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

onkos tossa ollut noin paljon?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
teppo21
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ma 02.02.2009 12:04

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Timo N kirjoitti:onkos tossa ollut noin paljon?
No tarkkaan ottaen 109 :roll:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

722.4 kestää kaikki hevosvoimat, kunhan vääntöä ei ole enempää kuin 200 newtonia. Sen ylimenevillä väännöillä tarvitaan 722.3:sta.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Nyt nytkähti tämä homma eteenpäin, hommasin auton jossa toimiva 722.4 loota, mitäs sinne vaihdellaan samoilla tulilla muuta kuin, öljyt+suod+tiiviste+ turbiinin kaulan stefa? Että päästäisiin edes jonkin aikaa liikenteeseen :lol: Ja jotkut puhuu laatikon paineiden nostosta? mitenkäs tämä tapahtuu ja mistä väännellään ja mitä :?:
niin ja onko tomaatti lootan irroituksessa jotain niksejä verrattuna manumaaliin? ihan kuin olisin kuullut, että pitää turbiini irroittaa?

kaikki vinkit tervetulleita :twisted:
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Maxii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Su 14.12.2008 12:47

Viesti Kirjoittaja Maxii »

Kuskin puolelta laatikosta löytyy paikka josta paineita säädetään
Kuva
Toi punainen osa tossa otat siitä keskeltä vaan musta kumitutin pois niin alta löytyy T haara josta lisätään paineita myötäpäivää pyörittämällä.
Koita nyt ekaks vaikka puol kierrosta ja jos ei vaikuta luistamiseen niin sitten kokonainen kierros. Niitä paineita tarpeeksi lisäämällä saa vaihteet oikeen pamahtamaan silmään, mut laatikko ei tykkää hyvää siitä

Ja joo ennenkuin irrottaa kaikkia pultteja joilla laatikko on koneessa kiinni pitää muistaa irrottaa turbiini joka on 6 pultilla kiinni koneen perässä, ne pultit löytää kun ottaa koneesta siitä laatikon juuresta mustan muovisuojan pois ja alkaa vaikka meisselillä pyörittää turbiinia niin että aina 2 saa kerralla irti.

Sitten myös kun laitat laatikon takas niin kannattaa kattoa että se turbiini on kunnolla pohjassa siellä laatikossa ennen kuin alkaa sovittelemaan koneen perään.
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

muistan kuulleeni että se laatikko kannattais yrittää irrottaa siten että turbiini jäis kiinni laatikkoon eikä moottoriin, en tiä miks oisko sen stefan takia :?:
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
Nozzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ma 21.05.2007 20:15

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

joo elikkäs, nyt on laatikko moottori paketti irti varaosa koslasta, nyt vasta juolahti mieleen, että onko w124 ja w201 722,4 loota variaatioissa mitään eroja, ettei se kävisi w124 farkkuun :?: :oops:

ajattelin vaihtaa moottori pakettina, helepompi ja melkein nopeampi tapa, entä kuin auton alla ährätä, kun ei tosiaankaan omista sitä autonosturia :cry:

ja mitenkäs suurella putkella sen turbon öljynpaluun piti olla ? :roll:
Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Easy Rider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
Paikkakunta: Esbåå

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mesedesi kirjoitti:Todennäköisesti etupäästä vuotaa turbiinin kaulan stefa-tiiviste. Vaihtotyö otattaa laatikon irti.
Kerran on tullu vastaan vuotava turpaanin kaulan hitsisauma, tosin th400:sessa. Joku huoko josta kuona karannu ja alakanu kusta. Mitään murtumaa ei ollu. Tehva vaihettiin jo kahiste ennenku äkättiin mistä on kyse. :?
romanov
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 19.10.2010 20:14
Paikkakunta: tampere

tomaatin korjaus hinta

Viesti Kirjoittaja romanov »

Itelläni kajahti pakki tämmösestä 300 te 24 v farkusta viime syksynä ja
siihen vaihettiin kaikki sisuskalut ja hinta 1800 egee ja on pelannut
loistavasti sen jälkeen.
Vastaa Viestiin