w211 jarrupalojen vaihto
w211 jarrupalojen vaihto
Ruotsalaisten ja muiden saksalaisten jälkeen mersukantaan palanneena w211 sielunelämä on vielä hieman hukassa. Koitin hakua huonoin tuloksin..
- Jarrupalat pitäisi uudistaa eli deadaktivointi ymmärtääkseni vaatisi autoa piuhan nokkaan? Onnistuuko palojen vaihto: ovet kiinni - kaukosäädin kauas käsistä/taskusta - satula irti- meneekö sylinteri sisään painamalla vai kiertämällä? - uudet palat ja kasaan`?
- Kuluneisuuden ilmaisin - johdot yhteen.. ettei enää herjaa?
Sedanin takakontin luukun jarruvalo palaa epämääräisellä kuviolla.. täytyykö kannen sisäpuolen verhoilut purkaa vai kammetaanko lasi irti ulkopuolelta?
- Jarrupalat pitäisi uudistaa eli deadaktivointi ymmärtääkseni vaatisi autoa piuhan nokkaan? Onnistuuko palojen vaihto: ovet kiinni - kaukosäädin kauas käsistä/taskusta - satula irti- meneekö sylinteri sisään painamalla vai kiertämällä? - uudet palat ja kasaan`?
- Kuluneisuuden ilmaisin - johdot yhteen.. ettei enää herjaa?
Sedanin takakontin luukun jarruvalo palaa epämääräisellä kuviolla.. täytyykö kannen sisäpuolen verhoilut purkaa vai kammetaanko lasi irti ulkopuolelta?
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: w211 jarrupalojen vaihto
W211 cdi kirjoitti:Ruotsalaisten ja muiden saksalaisten jälkeen mersukantaan palanneena w211 sielunelämä on vielä hieman hukassa. Koitin hakua huonoin tuloksin..
- Jarrupalat pitäisi uudistaa eli deadaktivointi ymmärtääkseni vaatisi autoa piuhan nokkaan? Onnistuuko palojen vaihto: ovet kiinni - kaukosäädin kauas käsistä/taskusta - satula irti- meneekö sylinteri sisään painamalla vai kiertämällä? - uudet palat ja kasaan`?
- Kuluneisuuden ilmaisin - johdot yhteen.. ettei enää herjaa?
Sedanin takakontin luukun jarruvalo palaa epämääräisellä kuviolla.. täytyykö kannen sisäpuolen verhoilut purkaa vai kammetaanko lasi irti ulkopuolelta?
Aikoinaan oli foorumilla kyseiset ohjeet,kuluneisuuden tunnistimet kannattaa tietenkin vaihtaa samalla kuin palat,ei maksa montaa euroa.
________________________________________
w211 etu/takajarrupalojen vaihto ilman STAR DIAGNOSTIC:ia
1. Avaa kuskin ikkuna
2. Sulje kaikki sähkölaitteet ja ota avain pois virtalukosta.
3. Estä SBC-selftest seuraavasti:
3.1 Sulje ovet pidä lukittuna väh. 30 sek.
3.2 Avaa ovien lukitus 15 sek. ajaksi
3.3 Lukitse auto ( HUOM AVAIN JOHONKIN PAIKKAAN, JOSSA KUKAAN
EI VAHINGOSSA KÄYTÄ SITÄ ) 15 sek. päästä lukituksesta voidaan
vaihtaa etu-ja taka-jarrupalat, jarrulevyt ja käsijarrukengät
5. Jarrupalojen aktivointi
5.1 Avaa auton lukot
5.2 Nosta auto siten, että pyöriä voidaan pyörittää
5.3 Käännä virta-avain ignitation on asentoon ( 2. asento alusta ,
avoimen kuskin ikkunan kautta)
5.4 Käännä virta-avain ignitation off asentoon ( alkuasento ). Odota
1...5 sek. ja käännä virta-avain jälleen asentoon ignitation on ( 2.
asento alusta )
6. Pyöritä ensin vasenta takapyörää min 3 sek. ja sen jälkeen vasenta
etupyörää max. 60 sek. normaaliin pyörintäsuuntaan. Jarruvalon
välähdys 3 kertaa kertoo onnistuneesta aktivoinnista. Nyt käynnistyy
myös jarruputkien paineistus ja se on valmis 50 sek. kuluttua.
7. Laske auto pyörilleen ja käännä virta-avain alkuasentoon
8. Käynnistä moottori ja paina 5-10 kertaa jarrupolkimesta
9. Jos tulee vielä vika-ilmoitus niin kertaa aktivointi-kohdat
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
w211 jarupalojen vaihto
Jarrupalojen vaihto lyhyen kaavan mukaan.
1. Ovet lukkoon ja avain hyllyyn.
2. Vaihda palat
2.1 Purista männät normaalisti pohjaan jollian puristimella.
2.2 Kitinälevyt ruostuu heti, joten heitä pois.
3. Käynnistä auto. Tulee punaisella ABS ja jarru vikailmoitusta yms. Ajo pitäisi keskeyttää. Tehostus ei toimi, auto ei kiihdy.
Aja kuitenkin jonkin matkaa ( huomioi tehostus ei toimi ) ja pysäytä , käännä virta pois. Toista tarpeen vaatiessa.
Kun kytket virran uudelleen kaikki on taas OK.
t AT
1. Ovet lukkoon ja avain hyllyyn.
2. Vaihda palat
2.1 Purista männät normaalisti pohjaan jollian puristimella.
2.2 Kitinälevyt ruostuu heti, joten heitä pois.
3. Käynnistä auto. Tulee punaisella ABS ja jarru vikailmoitusta yms. Ajo pitäisi keskeyttää. Tehostus ei toimi, auto ei kiihdy.
Aja kuitenkin jonkin matkaa ( huomioi tehostus ei toimi ) ja pysäytä , käännä virta pois. Toista tarpeen vaatiessa.
Kun kytket virran uudelleen kaikki on taas OK.
t AT
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
kuluneisuusilmaisimet
Kuluneisuusilmaisimelle kannattaa tehdä piuhojen oikosulku juottamalla piuhat yhteen. Ilmaisimet ovat yhtä tyhjän kanssa. Palojen kulumista voi seurata renkaiden vaihdon yhteydessä ja viimeistään silloin kun rupeaa antamaan metallin kirskumisääniä. Ilmaisimet antavat sitäpaitsi signaalin turhan aikaisin. Palat kestää 100 tkm.
Jostain syystä itsellä vasemmalla puolella palat kului huomattavasti nopeammin kuin oikealla etusissa.
Jostain syystä itsellä vasemmalla puolella palat kului huomattavasti nopeammin kuin oikealla etusissa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: w211 jarrupalojen vaihto
W211 cdi kirjoitti:Ruotsalaisten ja muiden saksalaisten jälkeen mersukantaan palanneena w211 sielunelämä on vielä hieman hukassa. Koitin hakua huonoin tuloksin..
- Jarrupalat pitäisi uudistaa eli deadaktivointi ymmärtääkseni vaatisi autoa piuhan nokkaan? Onnistuuko palojen vaihto: ovet kiinni - kaukosäädin kauas käsistä/taskusta - satula irti- meneekö sylinteri sisään painamalla vai kiertämällä? - uudet palat ja kasaan`?
- Kuluneisuuden ilmaisin - johdot yhteen.. ettei enää herjaa?
Sedanin takakontin luukun jarruvalo palaa epämääräisellä kuviolla.. täytyykö kannen sisäpuolen verhoilut purkaa vai kammetaanko lasi irti ulkopuolelta?
Jarruvalo irtoaa sisäpuolelta. Verhoilua pois, kerran poistanut paneelin, mutta en muista tarkempia ohjeita. Ainakin niitä mustia muovitutteja joilla verhoilu on kiinni saa vedettyä esim talttapää meisselillä, laittamalle ruuvari sen hatun alle ja kääntää hatun ulos, jonka jälkeen vain vetää pois. EI verhoilun ja muovin väliin. Tekis mieli kans selvittää saako paneelista vaihdettu tai kolvattua ledejä ja vaihtaa. Uusi paneeli maksaa noin 100-150€ koska siinä tulee kaikki, ulkokuorista lähtien.
Kiitän ohjeista!!
Ilmaisimet olisin ottanut kyllä hinnan puolesta, mutta varaosaliikkeen hyllyssä ei ollut...toisaalta palat on puolessa välissä kun alkaa herjaan.
Eli takakontin jarruvalo on led paneeli.. tuntuu ihmeelliseltä miten 120tkm matka-ajettu suomiauto voi menettää puolet ledeistään?
Autossa on vehon huoltokirja ja tunnen edellisen omistajan
Pitää purkaa ja kattoa kuinka ledit sais vaihdettua
Ilmaisimet olisin ottanut kyllä hinnan puolesta, mutta varaosaliikkeen hyllyssä ei ollut...toisaalta palat on puolessa välissä kun alkaa herjaan.
Eli takakontin jarruvalo on led paneeli.. tuntuu ihmeelliseltä miten 120tkm matka-ajettu suomiauto voi menettää puolet ledeistään?
Autossa on vehon huoltokirja ja tunnen edellisen omistajan
Pitää purkaa ja kattoa kuinka ledit sais vaihdettua
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
W211 cdi kirjoitti:Kiitän ohjeista!!
Ilmaisimet olisin ottanut kyllä hinnan puolesta, mutta varaosaliikkeen hyllyssä ei ollut...toisaalta palat on puolessa välissä kun alkaa herjaan.
Eli takakontin jarruvalo on led paneeli.. tuntuu ihmeelliseltä miten 120tkm matka-ajettu suomiauto voi menettää puolet ledeistään?
Autossa on vehon huoltokirja ja tunnen edellisen omistajan
Pitää purkaa ja kattoa kuinka ledit sais vaihdettua
Herjaus jarrupaloissa ei pidä paikkaansa,mulla nyt 80000 ajettu,eikä vielä herjaa,rupeaa saamaan maita kun 2-3mm palaa jäljellä,ja silloin on jo järkevä vaihtaa palat.Se on hyvä jos nykyää palat kestää 100000km kun ennen 124 4-matickissa kesti 30000km.Eikai siinä mitään järkeä ole ruveta tunnistinjohtoja ohitteleen,hyvä jos hälyyttelee 100000 valein.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Pe 15.10.2010 21:53
Aiemmassa elämässä mulla oli W203CDI siinä paloja jäljellä vaikka kuinka pirusti mutta ei kun herjaa jarrupaloista, siitä suivaantuneena avasin jarrut vaikka paloja oli jäljellä ja tutkin asiaa....
Havaitsin että jarrulevyyn oli tullut kulumaa ja täten tunnistin pala oli kulunut oikkariin ja herjasi jarruja, joten levyt vaihtoon ja taas nopeaa kaarre ajoa ei ne insinöörit välttämättä niin tyhmiä ollutkaan
Nyt en ole tutustunut jarrujen sielun elämään muuta Kuin käkkärin palat keräsivät sontaa kun insinöörit ovat laittaneet W211 malleissa palat päälekkäin ja kuten kaikki tiedämme paska valuu aina alas niin ongelma kohta on valmis
Havaitsin että jarrulevyyn oli tullut kulumaa ja täten tunnistin pala oli kulunut oikkariin ja herjasi jarruja, joten levyt vaihtoon ja taas nopeaa kaarre ajoa ei ne insinöörit välttämättä niin tyhmiä ollutkaan

Nyt en ole tutustunut jarrujen sielun elämään muuta Kuin käkkärin palat keräsivät sontaa kun insinöörit ovat laittaneet W211 malleissa palat päälekkäin ja kuten kaikki tiedämme paska valuu aina alas niin ongelma kohta on valmis

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w211 jarrupalojen vaihto
Semonen lisäys jos keyles go systeemi niin se läpykkä tarpeeksi pitkälle autosta...jussilampi kirjoitti: Aikoinaan oli foorumilla kyseiset ohjeet,kuluneisuuden tunnistimet kannattaa tietenkin vaihtaa samalla kuin palat,ei maksa montaa euroa.
________________________________________
w211 etu/takajarrupalojen vaihto ilman STAR DIAGNOSTIC:ia
1. Avaa kuskin ikkuna
2. Sulje kaikki sähkölaitteet ja ota avain pois virtalukosta.
3. Estä SBC-selftest seuraavasti:
3.1 Sulje ovet pidä lukittuna väh. 30 sek.
3.2 Avaa ovien lukitus 15 sek. ajaksi
3.3 Lukitse auto ( HUOM AVAIN JOHONKIN PAIKKAAN, JOSSA KUKAAN
EI VAHINGOSSA KÄYTÄ SITÄ ) 15 sek. päästä lukituksesta voidaan
vaihtaa etu-ja taka-jarrupalat, jarrulevyt ja käsijarrukengät
5. Jarrupalojen aktivointi
5.1 Avaa auton lukot
5.2 Nosta auto siten, että pyöriä voidaan pyörittää
5.3 Käännä virta-avain ignitation on asentoon ( 2. asento alusta ,
avoimen kuskin ikkunan kautta)
5.4 Käännä virta-avain ignitation off asentoon ( alkuasento ). Odota
1...5 sek. ja käännä virta-avain jälleen asentoon ignitation on ( 2.
asento alusta )
6. Pyöritä ensin vasenta takapyörää min 3 sek. ja sen jälkeen vasenta
etupyörää max. 60 sek. normaaliin pyörintäsuuntaan. Jarruvalon
välähdys 3 kertaa kertoo onnistuneesta aktivoinnista. Nyt käynnistyy
myös jarruputkien paineistus ja se on valmis 50 sek. kuluttua.
7. Laske auto pyörilleen ja käännä virta-avain alkuasentoon
8. Käynnistä moottori ja paina 5-10 kertaa jarrupolkimesta
9. Jos tulee vielä vika-ilmoitus niin kertaa aktivointi-kohdat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
