ilmausruuvin katkeaminen...
ilmausruuvin katkeaminen...
auto on w202 250td.
katkesipa tänään ilmausruuvi, kun vaihdoin jarruletkut ja putsasin männät.
kokeiltiin irroittaa sitä sit siinä iskemällä pikkuräikän tähtipää sinne.
no sekin katkesi sinne sisään.
ei kyllä vuoda sieltä nestettä ulos mutta nyt sit olis se ongelma et miten ne jarrut voidaan ilmata nyt???
antakaapa jottain vinkkejä.
jarrut toimii aika huonosti ja niitä saa pumppailla aika reippaasti.
kokeiltiin niin että pumpattiin muutaman kerran ja sit pikkasen letkua auki satulasta ja sit taas kiinni. Tehtiin joku 10kertaa näin mut ei auttanut?
katkesipa tänään ilmausruuvi, kun vaihdoin jarruletkut ja putsasin männät.
kokeiltiin irroittaa sitä sit siinä iskemällä pikkuräikän tähtipää sinne.
no sekin katkesi sinne sisään.
ei kyllä vuoda sieltä nestettä ulos mutta nyt sit olis se ongelma et miten ne jarrut voidaan ilmata nyt???
antakaapa jottain vinkkejä.
jarrut toimii aika huonosti ja niitä saa pumppailla aika reippaasti.
kokeiltiin niin että pumpattiin muutaman kerran ja sit pikkasen letkua auki satulasta ja sit taas kiinni. Tehtiin joku 10kertaa näin mut ei auttanut?
Reikää siihen kantaan ja vastakierretapilla (kunnollisella) jämät irti.
Puikolla hitsaa pultin siihen jämään kiinni, odottaa että jäähtyy ja kääntää auki.
Poraa tylysti sen pois ja tekee kierteet seuraavaan kokoon. Tässä pitää muistaa tehdä hyvällä terällä kartiokin sinne pohjalle.
Tai sitten ostaa uudet satulat.
Puikolla hitsaa pultin siihen jämään kiinni, odottaa että jäähtyy ja kääntää auki.
Poraa tylysti sen pois ja tekee kierteet seuraavaan kokoon. Tässä pitää muistaa tehdä hyvällä terällä kartiokin sinne pohjalle.
Tai sitten ostaa uudet satulat.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
kaikista helpoin olis toi uus satula.
hitsaaminen ei varmaankaan onnistu ko toi satula on sellasta metalliseosta mikä on aika haperon olosta.
toi vasta kierre saattas onnistuu??
niin ja ne kierteiden tekemiset vois suosiolla unohtaa. ainakaan ei meikäläisen taidot riitä siihen...ku aina onnistun katkaseen ne tapit!
hitsaaminen ei varmaankaan onnistu ko toi satula on sellasta metalliseosta mikä on aika haperon olosta.
toi vasta kierre saattas onnistuu??
niin ja ne kierteiden tekemiset vois suosiolla unohtaa. ainakaan ei meikäläisen taidot riitä siihen...ku aina onnistun katkaseen ne tapit!
Kylläkai sen saa ilmattua mutta irtaallaan kääntele sitä sellaiseen asentoon että ilma nousisi ylös päin.
Ehkä saisi myös niin että irtaallaan ilman paloja painele mäntiä ulos päin ja sitten letku irti niin että molemmista olis paras asenti painettaessa männät sisään että ilma tulisi ylintä reittiä ulos ja jäljelle jäisi ilmatonta nestettä.Tarpeeksi monta kertaa vaan niin onnistuu.
Se toinen mäntä on ongelma eli se ekaksi ja missä kanavisto kulkee niin se kohti taivasta kun painat männän sisään ja toinen sitten letkun kohta lopuksi ylös ja mäntä sisään .
Ehkä saisi myös niin että irtaallaan ilman paloja painele mäntiä ulos päin ja sitten letku irti niin että molemmista olis paras asenti painettaessa männät sisään että ilma tulisi ylintä reittiä ulos ja jäljelle jäisi ilmatonta nestettä.Tarpeeksi monta kertaa vaan niin onnistuu.
Se toinen mäntä on ongelma eli se ekaksi ja missä kanavisto kulkee niin se kohti taivasta kun painat männän sisään ja toinen sitten letkun kohta lopuksi ylös ja mäntä sisään .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Ihan vaan vastaisuuden varalle pikku vinkki; Jos ilmausruuvi jumii, ei kannata vääntää sitä poikki, vaan kaasupillillä terävä liekki ja raakasti lämpöö siihen ruuviin ja sen juureen. Kannattaa varoa polttamasta koko autoa. Sitten annetaan vähän jäähtyä, ettei punota enää ja irtoaa helposti. Ainakin näin on itselläni useamman kerran käynyt.
Ei sitä ruuvia tietenkään sulattaa voi, vähän silleen maltilla.
Ja jos nyt yrität sitä vanhaa satulaa vielä pelastaa, lämpöä vaan siihen ruuvinkantaan ensin. Sitten voi olla toiveita.
Varotoimena kannattaa ensin varata jotain märkää rasua siihen viereen, että voi sammutella, kun jotain rasvaa tai muuta leimahtavaa noihin aina tahtoo kertyä. Hiilidioksidipullo viereen, jos löytyy.
Ei sitä ruuvia tietenkään sulattaa voi, vähän silleen maltilla.
Ja jos nyt yrität sitä vanhaa satulaa vielä pelastaa, lämpöä vaan siihen ruuvinkantaan ensin. Sitten voi olla toiveita.
Varotoimena kannattaa ensin varata jotain märkää rasua siihen viereen, että voi sammutella, kun jotain rasvaa tai muuta leimahtavaa noihin aina tahtoo kertyä. Hiilidioksidipullo viereen, jos löytyy.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Pe 27.08.2010 14:18
- Paikkakunta: nummela
EI VI**U...vähän repesin täällä eli nykynuorison tyylillä REPS!!!umppo kirjoitti:Jos on oikein romanttiset fiilikset niin kynttiläkin on ihan toimiva peli.
joo sit asiaan...ei ollu mitään laitetta millä lämmittää.
pitää varmaan ostaa se uus satula ja ilmailla sit.
tossahan on toi takajarru ja ristissä oleva etujarru samassa piirissä niin,voiko sen sit ilmata ton etujarrun kautta???
Jos ei lähde nuilla kerrotuilla hommilla irti, niin suosiolla uusi satula, taitavat sanoa katastuksellakin asiasta jos huomaavat
Ja jos ei itsellä ole kokemusta / taitoa / vehkeitä kyseisiin hommiin, niin eivätköhän autokorjaamoillakin nuita tee. sitten, että mikä tulee halvimmaksi, taitaa olla uusi / kunnostettu satula, jos eivät helpolla korjaamolla saa vanhaa irti

Ja jos ei itsellä ole kokemusta / taitoa / vehkeitä kyseisiin hommiin, niin eivätköhän autokorjaamoillakin nuita tee. sitten, että mikä tulee halvimmaksi, taitaa olla uusi / kunnostettu satula, jos eivät helpolla korjaamolla saa vanhaa irti

Mercedes-benz c124 300ce
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Mercedes-benz w124 200d
Mercedes-benz w123 300d
Saa olla vähän pirun romanttinen tyyppi jos sen saa yhtään punastumaan kynttilällä tai bilteman kaasutohottimella...helpommin immen saa punaseksi kun sen nipan, se on kova luu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jos vuori ei tule Muhammedin luo niin Muhammed menee vuoren luo.veskola kirjoitti:Kaikillahan on kotona kaasupilli
Eli lukkopihdeillä puristaa jarruputki tukkoon, satula irti ja kaasupillin luo.

Kaikillahan on tuttavapiirissä yksi Pelle Peloton. Jos saat 10 minuutissa ilmausruuvin irti ja vaihdettua, tulee tuntipalkaksi noin 420€.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Juu tuota hitsaushommaa itse suosin aika usein, sillä on saanut tapit punottamaan kotonakin.
Meiltä on vaan harmittavan pitkä matka esimerkiksi tuonne Loimaan PellePelottomalle, että mieluummin sitä ensin katkoo sen nipan ja käy sitten hakemassa ne uudet satulat. Tuolleenkin on meinaan tapahtunut oikeassa elämässä yksi sunnuntai
...jaa oliskohan tuossa naapurin huoltoasemalla pilli, pitänee kysyä. Niillä menee kyllä hermot aina kun mulla on "projekti" tietyssä mallissa, kän sunnuntaisin kyselemässä ties mitä o-renkaita, ja onhan niitä kyllä löytynyt.
Semmonen pienoispillisarja oli jossain myynnissä, sekin auttaisi tämmöstä kotinikkaria kovasti. Semmoset jotkut kilon kaasupullot siinä ja ne kait pystyi täyttämäänkin jotenkin..ehkä.
Meiltä on vaan harmittavan pitkä matka esimerkiksi tuonne Loimaan PellePelottomalle, että mieluummin sitä ensin katkoo sen nipan ja käy sitten hakemassa ne uudet satulat. Tuolleenkin on meinaan tapahtunut oikeassa elämässä yksi sunnuntai

...jaa oliskohan tuossa naapurin huoltoasemalla pilli, pitänee kysyä. Niillä menee kyllä hermot aina kun mulla on "projekti" tietyssä mallissa, kän sunnuntaisin kyselemässä ties mitä o-renkaita, ja onhan niitä kyllä löytynyt.
Semmonen pienoispillisarja oli jossain myynnissä, sekin auttaisi tämmöstä kotinikkaria kovasti. Semmoset jotkut kilon kaasupullot siinä ja ne kait pystyi täyttämäänkin jotenkin..ehkä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
olihan pullot täysin pystyasennossa kun sytytitte liekkiä, ettei pulloista tupannu tullee nesteenä hönkä pihalleNozzz kirjoitti:satuttiin hommaamaan tuommoset pikkupillit... ei niillä tehny mitään, ainakaan kys, valmistajalta tulleella. ei saanut "kunnon" liekkiä aikaiseksi millään, ja useampi henkilö kokeili.

mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5743
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
onkos pullojen päissä mitään säätöventtiilejä jos letkun paine liian korkea ja sen tautta ei liekki oikein pala taikka sitten aivan liian matala paineNozzz kirjoitti:jep, täysin pystyasennossa. Kaverikin yritti saada toimimaan, ja on metallipuolen käynyt/käy parasta aikaa sitä loppuun, ei onnistunut,
Liekkö sattunut vain maanantai versio![]()

mullon pelkkiä romuja vaan
Hitsaamalla on useimmiten lähteny katkenneet ruuvit. Jos tynkä on kovin lyhyt tai kuopalla, niin kannattaa hitsata ensin tavallinen prikka, ja sitten siihen mutteri tms josta pystyy kiertämään auki.
Työkalu: Vito 116CDI 2018
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms