c220 hävittää nestettä?
c220 hävittää nestettä?
tiedän tyhmä kysymys taas mutta miten/mihin voisi c220 vm97 automaatti hävittää jäähynestettä? ei jätä länttiä eikä vuoda letkut(kuivat letkut/liitokset) mutta parinviikon välein saa nestettä lisätä? tässähän tämä lyhyesti ja ytimekkäästi kysyttynä ja tosiaan ei ole esim öljyt/nesteet sekaisin joka tuli heti mieleen kyllä tarkistaakkin
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
miten sitten oletko katsonut ettei pohjassa ole roiskeita nesteestä, voisko olla sellainenkin vuoto että vuotaa vain kun käynnissä ja paineet järjestelmässä kasvaa?...roiskii auton alle ja kuivaa ajoviimassa.finnpower kirjoitti:normaalisti käy ei mitän poikkeavaa käynnisä.
???
paljonko pitää muuten lisätä nestettä parin viikon välein?...litra,kaksi kolme...vai desejä?
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
no sitten aloittaisin hyvin tarkan seulonnan syylarin kanssa, josko on ihan pistesyöpymä ja haihtuu samointein kun vuotaa ulos...?finnpower kirjoitti:ei roiskinut kunmontulla käyttelin ja katselin? ei omaan silmään näkynyt eikä kyllä toisen näkevämmänkään ja no noin 0.5L-1L pitää lisäillä
sellainen tuli vielä mieleen, ihan hullu ajatus mutta se pissapojan kierukka, eihän vuoda sinne ja mene pisupojan vetenä maailmalle...huhhuh tulihan villi veikkaus.

Opel, "weird lieben autos"....
Itellä samainen c220 d ja 97
syö sen saman litran tonnilla jäähdytysnestettä ja käy kuin kello.
siinä vaihdelaatikon alla olevassa suojamuovissa näkyy mulla märkää.. en ole tarkemmin katsonut mutta johonkin menee vaikka maahan asti ei tippaakaan, voi olla että on vanhaa öljyäkin/ jäähd.nestettä mutta öljyä tuo ei juuri edes vie.
Mulla myös paisuntasäiliöön kerääntyy öljyä
no ainakin voitelu pelaa sielläkin..... jäähdytysletkutkin alkaa olla jo aika lakritsia siis pehmeää ja tahmeaa mutta moottoriöljyä se varmaan on.
Missä näissä on termostaatti??
syö sen saman litran tonnilla jäähdytysnestettä ja käy kuin kello.
siinä vaihdelaatikon alla olevassa suojamuovissa näkyy mulla märkää.. en ole tarkemmin katsonut mutta johonkin menee vaikka maahan asti ei tippaakaan, voi olla että on vanhaa öljyäkin/ jäähd.nestettä mutta öljyä tuo ei juuri edes vie.
Mulla myös paisuntasäiliöön kerääntyy öljyä

Missä näissä on termostaatti??
W123 - 83. 2.4D. 4-vaiht. Manuaali
vesipumppu 

MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
noh pitää iis omaa tutkia tarkemmin vielä et VOISKO se olla kansipahvi/tiiviste tms et joku pirupien reikä sylärissä et sielt haihuttais kun ei kerta mikkää paikka prkl kostukkaan :/ eli siis näi uuden viikon kunniaksi kauhia vuotojen tiirailu. eihä se haittaa tee ku ne tilikihtee vaikkakin eivät ajoa haittaa 

No, ihan maallikkona tuli mieleen parikin tarkistuskohdetta, jos todellakaan ei vuoda konehuoneesta. Onko viat ilmenneet nyt vasta kylmemmillä keleillä?
1, Lämmityslaitteen sisäkenno. Tarkasta onko matot kuivana ym.
2. Polttonestekäyttöinen lisälämmitin. Tietysti liitoksista voi vuotaa, mutta voi myös keittää/haihduttaa nestettä jos palopesän "vaippa" kulunut/palanut
Ton toisen tapauksen "öljyä jäähdytysnesteessä" en ajaisi enää yhtään ennenkuin vika on selvitetty (öljynjäähdyttimet tarkastettu ym.)
1, Lämmityslaitteen sisäkenno. Tarkasta onko matot kuivana ym.
2. Polttonestekäyttöinen lisälämmitin. Tietysti liitoksista voi vuotaa, mutta voi myös keittää/haihduttaa nestettä jos palopesän "vaippa" kulunut/palanut
Ton toisen tapauksen "öljyä jäähdytysnesteessä" en ajaisi enää yhtään ennenkuin vika on selvitetty (öljynjäähdyttimet tarkastettu ym.)
-99 C220CDI farkku oma käyttis raato
-82 300GD "kimppaprojekti/offroad"
emännällä -00 C200CDI farkku
ex. -99 C220CDI farkku
ex. -96 C230K
ex. -95 C180
ex. -79 508D
+ muita
-82 300GD "kimppaprojekti/offroad"
emännällä -00 C200CDI farkku
ex. -99 C220CDI farkku
ex. -96 C230K
ex. -95 C180
ex. -79 508D
+ muita
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Moro
Repsikan puoleinen takanurkka on yleinen ja vaikeasti havaittavissa oleva vika. Mullakin vuoti jo tosi paljon ennenkuin sen huomasin. Pakosarjan lämpö vissiin haihduttaa ajaessa tehokkaasti...
Mutta tarkista tuo
Repsikan puoleinen takanurkka on yleinen ja vaikeasti havaittavissa oleva vika. Mullakin vuoti jo tosi paljon ennenkuin sen huomasin. Pakosarjan lämpö vissiin haihduttaa ajaessa tehokkaasti...
Mutta tarkista tuo
--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
Onko se muovinen läpivientiosa siinä konehuoneesta lämppärin kennolle menevässä pellissä ehjä kummaltakin puolelta? Ei siinä näy merkkejä vuodosta? Ei olisi ensimmäinen muoviosa joka pettää.finnpower kirjoitti:juu mutta kun minulla EI ole nesteet ja öljyt sekaisin sehän tässä ihmetyttääkin jaei kupli nesteet paisuntasäiliössä käytön aikana. nooo huomenna kaiveltava ja tutkittava lisää asiaa
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Onko nestekiertoinen "lohkolämmitin"? Ainakin Defan -97 vuonna asennetuissa malleissa tuntui olevan sellaista vikaa, että T-haaran tulppa syöpyi puhki ja alkoi vuotaa.
Itselläni lähti Passatissa nesteet harakoille tuosta vuotavasta haarasta n. 1L/kk vauhdilla.
Itselläni lähti Passatissa nesteet harakoille tuosta vuotavasta haarasta n. 1L/kk vauhdilla.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
ei minunmielestäni ole moinen jkrestelmä prkl ja huomenna otan oikee urakan asiasta ja tutkin meni tämäki päivä taas iha harakoille.Division kirjoitti:Onko nestekiertoinen "lohkolämmitin"? Ainakin Defan -97 vuonna asennetuissa malleissa tuntui olevan sellaista vikaa, että T-haaran tulppa syöpyi puhki ja alkoi vuotaa.
Itselläni lähti Passatissa nesteet harakoille tuosta vuotavasta haarasta n. 1L/kk vauhdilla.
nonnii ja vuoto löyty oliha siellä nestekiertonen lohkolämmitin minun silmää näytti et siitä missä on vastus ja 2 putkea niin oli märkänä eli onko sinne mahdollista vaihtaa joku tiiviste vai pitääkö vaan vaihtaa koko mötikkä? auttaako yhtään jos sanon et ainakin omaasilimää näytti kanta olevan 32mm et semmoosella avaiemlla lähtis auki ja pääsis tutkimaan?
huonotuurinen kirjoitti:Moro
Repsikan puoleinen takanurkka on yleinen ja vaikeasti havaittavissa oleva vika. Mullakin vuoti jo tosi paljon ennenkuin sen huomasin. Pakosarjan lämpö vissiin haihduttaa ajaessa tehokkaasti...
Mutta tarkista tuo
meinasikkos tuolla repsikantakanurkassa tuota lohkolämppärin vastusta jossa 2 putkea? et siitä vuotaa ja 32mmsellä auki ? vaiko onko tuo edes mahdollinen vuotokohta vai onko sokeen kuvitelmaa
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Moro
Mulla se tuli kyllä kannen välistä ihan takanurkasta. Huomasin vian vasta, kun alhaalta päin katselin. Muovit oli aina mätkiä ja auto haisi nesteelle ajon jälkeen. Pakosarja oikein höyrysti sitä valuvaa nestettä

Mulla se tuli kyllä kannen välistä ihan takanurkasta. Huomasin vian vasta, kun alhaalta päin katselin. Muovit oli aina mätkiä ja auto haisi nesteelle ajon jälkeen. Pakosarja oikein höyrysti sitä valuvaa nestettä


--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Nykyisen C220-käyttöpelin kannentiiviste vuoti 2-sylinteristä paineet vesitilaan moottorin käydessä ja sammuksissa kävi sitten toisinpäin eli paineistettu jäähdytysjärjestelmä vuoti hitusen nestettä palotilaan. Pikkuhiljaa paheni niin että kylmäkäynnistyksessä kävi ensin hetken huonosti kunnes vesi poistui ja sitten käynti parani. Vesitilaan ei tullut öljyä tai öljyjen sekaan vettä, kuplintaa ei näkynyt paisarissa kaasun kanssakaan koska vuoto oli sen verran pieni. Korkki sammutuksen jälkeen auki ja seuraava käynnistys korkki kiinni -> kävi ongelmitta. Painetta siis kertyi paisuntasäiliöön -> letkut oli suhteellisen kivikovat käydessä ja löystyivät selvästi korkin aukaisun jälkeen sekä nestepinnan merkkivalo syttyi aika-ajoin, muita oireita ei ilmennyt.
Homma tokeni kannentiivisteen vaihdolla.
Helpotuksesta voit huokaista jos lohkolämppärin rukkaamisella selviät.
Homma tokeni kannentiivisteen vaihdolla.
Helpotuksesta voit huokaista jos lohkolämppärin rukkaamisella selviät.

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Kuulostaa siis juuri siltä samalta jota epäilinkin. Itselläni siihen vaihdettiin muistaakseni se mötikkä tai pelkkä tiiviste ja kustannus oli parikymppiä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Samat oireet kuin finnpowerilla (meillä W202 220D -95). Tuttu asentaja veikkasi oireet kuultuaan termostaatin huonoa toimintaa. Joten termostaatti vaihtoon.
Piti se tuossa näppärästi vaihtaa, mutta missä näissä on termostaatti?Perinteisessä paikassa (ylävesiletkun ja kannen välissä) ei näy mitään termarikotelon näköistä?
Piti se tuossa näppärästi vaihtaa, mutta missä näissä on termostaatti?Perinteisessä paikassa (ylävesiletkun ja kannen välissä) ei näy mitään termarikotelon näköistä?