Ohjaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
eropappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 19.01.2004 14:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Ohjaus

Viesti Kirjoittaja eropappa »

yhtäkkiä w124:n miellyttävä ohajustuntuma katosi. Ensin ohjaus alkoi tuntua
raskaalta ja nyt siihen on tullut huomattava väljyys. Raskas varsinkin
käännettäessä enemmän. Ohjaustehostimen nesteet on kunnossa.
Mikä vikana?
TEA124
Avatar
eropappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 19.01.2004 14:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

tyhmä kysymys

Viesti Kirjoittaja eropappa »

Aloittelevana mersumiehenä olen ilmeisesti kysynyt tyhmiä kun kukaan ei halua vastata :( ei se mitään.

vien auton telakalle tänään ja eurot saa kyytiä...
TEA124
Avatar
Kalle.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 26.10.2003 11:43
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja Kalle.K »

Itellä oli autossa alpallot väljät ja aiheuttivat kuvaamiasi oireita.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
Avatar
eropappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 19.01.2004 14:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

näin se taitaa olla

Viesti Kirjoittaja eropappa »

Kävin tänään mersutohtorilla ja samaa epäili myös. Leima tuli kuitenkin paperiin joten matka jatkuu...
TEA124
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: näin se taitaa olla

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

veroma kirjoitti:Kävin tänään mersutohtorilla ja samaa epäili myös.
Ei välttämättä osannut tutkia välystä. Huonoin tilanne tulee, kun pallonivel korkkaa vaudissa kupista ulos. Pyörä retkahtaa poikkiteloin lepattamaan iskarin varassa!

Välyksen löytää vain nostamalla tukivarresta pyörää niin, ettei tukivarsien kulma muutu, siis mahdollisimman lähetä tukivarren ulkopäätä.
Sopiva kanki tukivarren ja pyörännavan väliin ja nitkuttelemaan. Väljyyden näkee myös tunkemalla suu-ja-sorkkaraudan mutkapään renkaan alle niin, että pystyy nostamaan rengasta pari senttiä.
Käsin ravistelu on pelkkää silmänlumetta ja itsepetosta; ei sillä noita väljyyksiä tunne.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
Kalle.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 26.10.2003 11:43
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja Kalle.K »

Ei välttämättä osannut tutkia välystä. Huonoin tilanne tulee, kun pallonivel korkkaa vaudissa kupista ulos. Pyörä retkahtaa poikkiteloin lepattamaan iskarin varassa!

Ja kokemusta löytyy tästä!!

Kannattaa tarkastaa mahdollisimman pian niin välttyy isommilta haaverilta.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
Avatar
eropappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ma 19.01.2004 14:56
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

ohjaus

Viesti Kirjoittaja eropappa »

Kiitos vinkeistä. Itellä vaan niin pirun hankala kun ei ole paikkoja missä katsoa ja ei ole kyllä taitoakaan sen puoleen. Korjaamolla ukot kyllä etsi tosissaan vikaa. Tarkastettiin "ohjausiskarin" toiminta ja nitkuteltiin puolelta jos toiselta jne. vaikka mitä.

Jotain häikkää siinä kuitenkin nyt on vaikka ehdottivat vaan sitä pallonivelhommaa. Pitänee kokeilla vielä toista "tohtoria" eihän tuota jaksa
kohta kääntää mutkissa, on niin pirun raskas. En tiedä tehostimesta sitten, ei siinäkään pitäs vikaa olla...

Kaverin vastaavaa kärryä voi pyöritellä pikkusormella ja omaa pitää vääntää kuin kuorma-autoa prkl..
TEA124
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Ns. papukaijapihdeillä (virallisesti ilmeisesi moniotepihdeillä :roll: ) tuon voi myös testata puristamalla sitä niveltä.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
-O-
Valvoja
Valvoja
Viestit: 559
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:27
Paikkakunta: Harjavalta

Narinaa

Viesti Kirjoittaja -O- »

Nivelet on mulla narissu nyt toistavuotta ja tämän otsikon takia aloin kyselemään kukahan ne alapallukat vaihtaisi?

1. Kyssäri työpaikalla...vs.: tota joo, mut kuulemma aika pahat vaihtaa, en ala.

2. Kyssäri Mersuhuollossa...vs : totanoin, pallukat n.19 € / kpl ja 2h töitä / puoli olis yhteensä tommonen 270 € noin sovittuna , koska tuot auton?

3. Piti tänään sitte kattoa KUINKA väljät ne pallukat on , mutta kaljottulukshan tää mäni.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Vastaa Viestiin