
Mistä löytyisi koeajoraportti W202 1994?
Mistä löytyisi koeajoraportti W202 1994?
Kellään Tekniikan Maailmaa/Tuulilasia, jossa koeajo. Voisi vaikka skannata ja lähettää pakattuna sähköpostiin.... 

MB C 180 vm. 1994
Varmaan nopeimmiten saat kotikuntasi kirjastosta. Kotosalla löytyy ainakin Tuulilasi syksyltä 1993, jossa koeajo. Taitaa olla TM:kin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kopiot
Kyllä, TM 13/93:ssa Koeajo ja TM 4/94 törmäystesti. Valokopion saat soittamalla Tekniikan Maailma testi- ja lukijapalveluun Mervi Väreelle, 09 1566 6310, ei käsittääkseni ole aivan älyttömän hintaisia tilata. Tai sähköpostilla mervi.vare@kuvalehdet.fi.
-Daaz
-Daaz
Jaa...a Eräs tuttu kirosi ja valitti että oli mennyt vaihtamaan vanhan kunnon sotaratsun, W123 dieselin, virheettömään C180 Saksantuontiin. Ei kuulemma ole mistään kotoisin, maantiellä muistuttaa jotain japskia ja muutenkin muovinen ritsa...petri.n kirjoitti:On siinä julkaisussa muuten juuttaan perusteellisesti kehuttu tota w202 C180. Oikein hävettää sitä lukiessa, että onpas tullut hommattua hyvä auto.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
C Malli
No onhan se kevyt ja pieni auto, mutta ei ritsa ainakaan minun mielestä. Ja ero japsiin on kuitenkin valovuosi. E-malli olis itselläkin jossain vaiheessa hakusessa, mutta tällä hetkellä ajelen tyytyväisenä c-mallin omistajana.
Ajo-ominaisuudet hyvät (autom + vaknsääd + esp). C tarvii esp:in jotta ajaminen olisi inhimillistä talvella.
Ajo-ominaisuudet hyvät (autom + vaknsääd + esp). C tarvii esp:in jotta ajaminen olisi inhimillistä talvella.
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
Näyttäkääs mulle tänä päivänä auto jossa ei ole muovia. Ei taida kovin monta löytyä, kun siinä 123.ssa on kaa muovia.Köykäynen auto, minusta ainakin 1360kg on aika painava auto. Kun ottaa huomioon, että se on valmistettu 90-luvun alkupuolella. Jos C ei ole hyvä niin se ei ole kunnossa. Koska useampi väyrysen omistaja väittää C paremmaksi ajettavaksi. Itse en voi ottaa asiaan kantaa, koska en ole ajanut väyrysellä.
W202 on ihan kelpo Mersu, oikealla moottorilla 

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: C Malli
Um, ei tuo esp mikään välttämättömyys ole. Hieman enemmän malttia ja tilannetajua vain. Ei se kuitenkaan mikään takavetoinen Toyota Starletti ole.samipet kirjoitti:No onhan se kevyt ja pieni auto, mutta ei ritsa ainakaan minun mielestä. Ja ero japsiin on kuitenkin valovuosi. E-malli olis itselläkin jossain vaiheessa hakusessa, mutta tällä hetkellä ajelen tyytyväisenä c-mallin omistajana.
Ajo-ominaisuudet hyvät (autom + vaknsääd + esp). C tarvii esp:in jotta ajaminen olisi inhimillistä talvella.
C 202 kulutus
Mulla on ollu kuukauden päivät ajossa c 202 2.5 farkku turbodiesel. Mietityttää auton "kovahko" kulutus, vie normaalissa ajossa (matkaajoa ja vähän kaupungissa) n. 8 litraa/100km.
Juttelin kaverin kans jolla on 290 Väyrynen ja sen lulla kuluttaa vain 6 litraa. Onko C:n kulutus normaalia, vai pitääkö lähteä varaamaan aikaa huoltoon?
Juttelin kaverin kans jolla on 290 Väyrynen ja sen lulla kuluttaa vain 6 litraa. Onko C:n kulutus normaalia, vai pitääkö lähteä varaamaan aikaa huoltoon?
Re: C 202 kulutus
Kulutuserolle suurin tekijä löytynee erilaisesta polttoaineen syöttötekniikasta. C 250 TDT:ssä käytettävä moottori on vielä "vanhanaikainen" esikammiomoottori, kun taas E 290 Turbodiesel perustuu suoraruiskutustekniikkaan. Mallihan oli Mersun ensimmäinen ja viimeinen TDI-moottori.a2853 kirjoitti:Mulla on ollu kuukauden päivät ajossa c 202 2.5 farkku turbodiesel. Mietityttää auton "kovahko" kulutus, vie normaalissa ajossa (matkaajoa ja vähän kaupungissa) n. 8 litraa/100km.
Juttelin kaverin kans jolla on 290 Väyrynen ja sen lulla kuluttaa vain 6 litraa. Onko C:n kulutus normaalia, vai pitääkö lähteä varaamaan aikaa huoltoon?
Uskoisin autosi kulutuksen olevan suht kohdillaan. Samoja lukemia löytyy mm. W124:n turbodieseleistä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mistä löytyisi koeajoraportti W202 1994?
Jpartan kirjoitti:Kellään Tekniikan Maailmaa/Tuulilasia, jossa koeajo. Voisi vaikka skannata ja lähettää pakattuna sähköpostiin....
Tuulilasissa myös koeajo numerossa 9/93 ja kova kehuminen jatkuu

Pikku vinkkinä että monesta kirjastosta löytyy vanhat lehdet arkistoituna. Pyytää ne nähtäville ja kopiokone laulamaan

MB C180 vm -95
W202 Mersu (kunnossa oleva) parempaa autoa saa hakea, ajo-ominaisuuksiltaan huippua, tosin vaappuvia yksilöitä olen kokeillut, mutta tuo malli on tarkka renkaista, jotkut ovat moittineet tiloja ahtaiksi, mutta ei pidä paikkaansa, jotkut "haukkuvat" pikku autoksi, W202 on keskiluokan kokoinen, Mersu isolla ämmällä. (M)
Tässä tälläinen linkki, tosin englanninkielinen.
http://www.theaa.com/allaboutcars/carse ... cedes-Benz
Varsin kattava testi?
http://www.theaa.com/allaboutcars/carse ... cedes-Benz
Varsin kattava testi?
Itse olen tyytyväinen C-malliin. Olen ajanut kaverin W124:lla ja täytyy sanoa että jo siinä vaiheessa totesin jos hankin joskus Mersun se on "pikkumersu".
Eiköhän jokaisen kannata mitoittaa nuo hankinnat tarpeen mukaan, itse en haluaisi esim. todella isoa S-sarjalaista. No..jos ilmaiseksi tyrkytetään niin otetaan sitten mutta senhän voisi myydä ja ostaa uuden C-sarjalaisen vaikka AMG:n paketissa
Eiköhän jokaisen kannata mitoittaa nuo hankinnat tarpeen mukaan, itse en haluaisi esim. todella isoa S-sarjalaista. No..jos ilmaiseksi tyrkytetään niin otetaan sitten mutta senhän voisi myydä ja ostaa uuden C-sarjalaisen vaikka AMG:n paketissa

MB C 180 vm. 1994
Itselläni on nyt toinen C. Edellinen oli bensiini ja nykyinen cdi malli farkkuna, olen ollut kaikin puolin tyytyväinen autoon, paitsi nykyisestä ei voi vielä oikein sanoa mitään, kun on ollut niin vähän aikaa. No sen verran, että etellinen oli vm. -94 ja nykyinen 2000. Auto on vaan muuttunut parenpaan päin. Edellisessäkään ei ollut mitään lasten tauteja, ei muuta kuin bensaa tankkiin ja baanalle. Pitkään mietin kumman otan C- vai E mallin ja lopulta päädyin C:hen edellisten hyvien kokemusten pohjalta. Suosittelen kyseistä automerkkiä kaikille. 

Ite oon ajellu w202 c220 -94 sport automatiilla harvasen päivä kun oon tehny isi-liisingiä. Alusta on kyllä todella hyvä tossa sportissa, mutkiin voi ajaa niin että hirvittää jo
Onkohan tossa sportissa jotenki nopeempi ohjaus kun vakiossa ? Matalampi se ainakin on, että taitaa olla joku tehtään alustasarja.
Ainut tyyppivika? mikä tossa on ollut, että etujousen yläpään kuppi repes hitsauksistaan rungosta -> jousi pääsi melkein pois kupista ja ei muuta kuin helvetin hiljaa kotio. KL-varaosien mies ainakin kehu myyneensä näitä jousikuppeja paljon, onko muilla ollu kyseisiä ongelmia ?

Ainut tyyppivika? mikä tossa on ollut, että etujousen yläpään kuppi repes hitsauksistaan rungosta -> jousi pääsi melkein pois kupista ja ei muuta kuin helvetin hiljaa kotio. KL-varaosien mies ainakin kehu myyneensä näitä jousikuppeja paljon, onko muilla ollu kyseisiä ongelmia ?
R170 Slk 320 -00
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Omakohtaisia kokemuksia
Joo tuli tuotua saksasta -96 180C farkku tuossa vuosi sitten.
Ei mitään varusteita (oisko ollut sähkölasit ja grammari mutta ei edes ilmastointia tai kattoluukkua).
Autolla oli ajettu päätähuimaavat 90,000 km (no sekin tuli vasta kun ajettiin sitä ruotsin halki) mutta yli 5 vuotta vanhana se oli saksalaisen MB-dealerin mielestä ongelmajätettä ja se meinattiin myydä "vain jobbareille". Kun soitimme paikan päälle niin kolmannella soitolla heltyivät myymään sen "für Export" hulluille suomalaisille jotka autoveronsa ansiosta rakastavat vanhoja romuja.
Tunnelmia autosta: kone on muuten ihans jees mutta tosi puhditon. Tuntumaltaan auto on taattua Mersua ja minä ainakin tykkäsin mustalla kangaspenkkisisustalla varustetusta kaunottaresta kuin hullu puurosta. Manuaalivaihteisto valitettavasti sopii tähän autoon yhtä hyvin kuin selleri jäätelöön. Ei alavääntöä ja mersumaisen tunnoton kytkin - YÖK. En ikinä unohda sitä kun eksyimme jossakin Tukholmassa Slussenilla tai missä lie vanhassa kaupungissa ja yritin pysyä Antti K:n 300D:n perässä Tukholman ruuhkassa manuaalivaihteisen tehottoman koslan kanssa... *Nykii-repii-nykii-mäkistarttaa-nykii-polttaapäreet-ajaa väärää kaistaa-nykii-nykii* Tuli rikottua kaikkia liikennesääntöjä mitä hurrit ovat keksineet ja meinasinpahan ajaa aika monen laillisesti katua vihreillä ylittävän swedupetterin ylikin ajaessani kierrokset rajoittajaa vasten kakkosella väärää kaistaa päin punaisia jossakin siellä kaaoksessa.... : värisee inhosta :
Anyway turha haukkua autoa, ainakin 90K ajettu yksilö meni kuin juna ja oli kaikin puolin niin ihan vehje että olisin heti antanut Lumikin ja seitsemän tuhannen euron kääpiötä vaihdossa jos olisi saanut ko. yksilön automaattivaihteisena suomen kilvissä autotalliini. Manuaalina taas se kelpaa vaikka verkonpainoksi tai jonkun maaseudulla asuvan vanhuksen (ei turhaa pysähtelyä) kauppakassiksi. Mnuaalina voin vain todeta ruotsalaisittain että fyi fan.
Henkka
"Mikä ketun muoviauto mukamas se on W124senkin kojelauta ja joka helvetin pakka ettäs tiedätte - ja niinhän se on W115takin muovia sisältä"
Ei mitään varusteita (oisko ollut sähkölasit ja grammari mutta ei edes ilmastointia tai kattoluukkua).
Autolla oli ajettu päätähuimaavat 90,000 km (no sekin tuli vasta kun ajettiin sitä ruotsin halki) mutta yli 5 vuotta vanhana se oli saksalaisen MB-dealerin mielestä ongelmajätettä ja se meinattiin myydä "vain jobbareille". Kun soitimme paikan päälle niin kolmannella soitolla heltyivät myymään sen "für Export" hulluille suomalaisille jotka autoveronsa ansiosta rakastavat vanhoja romuja.
Tunnelmia autosta: kone on muuten ihans jees mutta tosi puhditon. Tuntumaltaan auto on taattua Mersua ja minä ainakin tykkäsin mustalla kangaspenkkisisustalla varustetusta kaunottaresta kuin hullu puurosta. Manuaalivaihteisto valitettavasti sopii tähän autoon yhtä hyvin kuin selleri jäätelöön. Ei alavääntöä ja mersumaisen tunnoton kytkin - YÖK. En ikinä unohda sitä kun eksyimme jossakin Tukholmassa Slussenilla tai missä lie vanhassa kaupungissa ja yritin pysyä Antti K:n 300D:n perässä Tukholman ruuhkassa manuaalivaihteisen tehottoman koslan kanssa... *Nykii-repii-nykii-mäkistarttaa-nykii-polttaapäreet-ajaa väärää kaistaa-nykii-nykii* Tuli rikottua kaikkia liikennesääntöjä mitä hurrit ovat keksineet ja meinasinpahan ajaa aika monen laillisesti katua vihreillä ylittävän swedupetterin ylikin ajaessani kierrokset rajoittajaa vasten kakkosella väärää kaistaa päin punaisia jossakin siellä kaaoksessa.... : värisee inhosta :
Anyway turha haukkua autoa, ainakin 90K ajettu yksilö meni kuin juna ja oli kaikin puolin niin ihan vehje että olisin heti antanut Lumikin ja seitsemän tuhannen euron kääpiötä vaihdossa jos olisi saanut ko. yksilön automaattivaihteisena suomen kilvissä autotalliini. Manuaalina taas se kelpaa vaikka verkonpainoksi tai jonkun maaseudulla asuvan vanhuksen (ei turhaa pysähtelyä) kauppakassiksi. Mnuaalina voin vain todeta ruotsalaisittain että fyi fan.
Henkka
"Mikä ketun muoviauto mukamas se on W124senkin kojelauta ja joka helvetin pakka ettäs tiedätte - ja niinhän se on W115takin muovia sisältä"
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
"Koska useampi väyrysen omistaja väittää C paremmaksi ajettavaksi"
Älkää nyt sentään mahdottomuuksiin menkö.
"Ainut tyyppivika? mikä tossa on ollut, että etujousen yläpään kuppi repes hitsauksistaan rungosta -> jousi pääsi melkein pois kupista ja ei muuta kuin helvetin hiljaa kotio. KL-varaosien mies ainakin kehu myyneensä näitä jousikuppeja paljon, onko muilla ollu kyseisiä ongelmia ?"
Ei ole KL Ylivieskassa myynyt yhtään C-mekkeriin tietääkseni, mutta E-malliin useita, ja on pari kertaa jouduttu "hätäkorjaus" tekemään entisestä hitsatenkin.
Kuskin puoleinen pettää.
Älkää nyt sentään mahdottomuuksiin menkö.

"Ainut tyyppivika? mikä tossa on ollut, että etujousen yläpään kuppi repes hitsauksistaan rungosta -> jousi pääsi melkein pois kupista ja ei muuta kuin helvetin hiljaa kotio. KL-varaosien mies ainakin kehu myyneensä näitä jousikuppeja paljon, onko muilla ollu kyseisiä ongelmia ?"
Ei ole KL Ylivieskassa myynyt yhtään C-mekkeriin tietääkseni, mutta E-malliin useita, ja on pari kertaa jouduttu "hätäkorjaus" tekemään entisestä hitsatenkin.
Kuskin puoleinen pettää.
wiimax.fi
Re: Mistä löytyisi koeajoraportti W202 1994?
Kannattaa tosiaan käydä paikallisesta kirjastosta kysymässä. Itse löysin nuo lehdet ihan vaivattomasti ja kopiointiin taisi mennä peräti 2e. Joo, kovasti noissa testeissä kehutaan ja ei sitten yhtään suotta. C-sarja on juuri sopiva normaali perhekäyttöön, hiton hyvä ajaa ja antaa todella luotettavan kuvan itsestään. Eikä ole mikään bensarohmu.Jpartan kirjoitti:Kellään Tekniikan Maailmaa/Tuulilasia, jossa koeajo. Voisi vaikka skannata ja lähettää pakattuna sähköpostiin....
Heitettäköön tähän vielä kommenttina, kun sen vieläkin elävästi muistan.
Kymmenisen vuotta sitten olin saman päivän aikana koeajamassa uutta C180:aa ja uutta Citikka Xantiaa 2.0. Tuossa järjestyksessä. Kyllä vieläkin muistaa ihmetellä, miten herkulliselta peliltä ajaa se Citikka tuntuikaan MB:n jälkeen.
Vaan nyt vanhemmiten, jos samoja autoja ajaisi +200 tai+300tkm mittarissa, niin taitaisivat osat olla aika lailla toisin päin.
Eli kuten hyvistä viineistäkin sanotaan: paranevat vanhetessaan.
Kymmenisen vuotta sitten olin saman päivän aikana koeajamassa uutta C180:aa ja uutta Citikka Xantiaa 2.0. Tuossa järjestyksessä. Kyllä vieläkin muistaa ihmetellä, miten herkulliselta peliltä ajaa se Citikka tuntuikaan MB:n jälkeen.
Vaan nyt vanhemmiten, jos samoja autoja ajaisi +200 tai+300tkm mittarissa, niin taitaisivat osat olla aika lailla toisin päin.
Eli kuten hyvistä viineistäkin sanotaan: paranevat vanhetessaan.

Täällä otetaan vastaan esimerkkejä rengas+vannekoosta tai merkeistä joilla W202 elegance olisi vähemmän sivutuuliherkkä (C36 oli riittävän vakaa, mutta eroja taitaa olla jousien lisäksi myös kallistuksenvakaimissakin).Benzo kirjoitti:W202 Mersu (kunnossa oleva) parempaa autoa saa hakea, ajo-ominaisuuksiltaan huippua, tosin vaappuvia yksilöitä olen kokeillut, mutta tuo malli on tarkka renkaista
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
C230K (W202) + muut lelut
Omaani en kyllä lähtisi sanomaan mitenkään erikoisen sivutuuliherkäksi ja alla on nyt peruskoko 15" 195/65 Michelinin Maxi Ice:t. Kesällä meinas tuulen, urien ja 16" 205/55:n kanssa revetä pelihousut mutta onneksi se kaikki oli vaan tulosta huonosta ohjausiskarista ja alapallonivelistä.MaQe kirjoitti:Täällä otetaan vastaan esimerkkejä rengas+vannekoosta tai merkeistä joilla W202 elegance olisi vähemmän sivutuuliherkkä (C36 oli riittävän vakaa, mutta eroja taitaa olla jousien lisäksi myös kallistuksenvakaimissakin).Benzo kirjoitti:W202 Mersu (kunnossa oleva) parempaa autoa saa hakea, ajo-ominaisuuksiltaan huippua, tosin vaappuvia yksilöitä olen kokeillut, mutta tuo malli on tarkka renkaista
Tosin en ole tuota C36:sta käynyt kokeilemassa mutta mieli tekis:)
MaQe kirjoitti:Täällä otetaan vastaan esimerkkejä rengas+vannekoosta tai merkeistä joilla W202 elegance olisi vähemmän sivutuuliherkkä (C36 oli riittävän vakaa, mutta eroja taitaa olla jousien lisäksi myös kallistuksenvakaimissakin).Benzo kirjoitti:W202 Mersu (kunnossa oleva) parempaa autoa saa hakea, ajo-ominaisuuksiltaan huippua, tosin vaappuvia yksilöitä olen kokeillut, mutta tuo malli on tarkka renkaista
Jostakin joutuu aina tinkimään, eli näillä renkailla jotka esim minulla on kesällä 225/40R18" ja talvella 225/45R17" ei ole ongelmia tuuliherkkyyden kanssa, ja auto menee kuin juna, mutta jos tiet on uraiset ja huonot, nuo renkaat "vetelee"

- Richard Leijonamieli
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: To 18.10.2007 16:09
- Paikkakunta: Vantaa
Itselläni on ollut reilun vuoden verran käyttöautona C 180 vuosimallia -94. Mielestäni auto on todella hyvä ajettava. Ennakkoluuloja oli joskus aikoinaan tätä "tenavatähteä" kohtaan, mutta ne luulot karisi hyvin nopeasti jahka pääsin ratin taakse
Varsinkin maantienopeuksissa ajo-ominaisuudet pääsevät hyvin oikeuksiinsa. Auto on manuaalilaatikolla ja vaatihan se aluksi pientä totuttelua jotta välttyi "nykimisiltä" varsinkin kaupunkiajossa. Ja kyllä tällä pärjää talvella aivan hyvin ilman mitään ESP:tä sun muita "lisävirvokkeita"


