W203 korkeapainepumppu vuoto, vaihto, asennus, korjattu
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
W203 korkeapainepumppu vuoto, vaihto, asennus, korjattu
Elikkäs nyt on ilmennyt vuoto tuossa 220CDI -01:ssä,
Tiivisteet vuottaa kyseisestä pumpusta. Auto on muuttunut jotenkin mielestäni melko laiskaksi tänä aikana mitä on isäukon käytössä ollut. Todella laiskan olonen kiihtyvyys. Käynistysongelmista auto kärsii vasta 2 päivän seisomisen jälkeen. Eli jos joka päivä ajossa, niin käynnistyksen kanssa ei ole ongelmia.
Noh kysymys kuuluu, että kannattaako vaihtaa pelkkä tiivistesarja?
Vai kokonaan uusi korkeapainepumppu?
Vai käyttää vanha pumppu jossain pajalla laitossa, ja missä kannattaa käyttää?
Mitä suosittelette?
Tiivisteet vuottaa kyseisestä pumpusta. Auto on muuttunut jotenkin mielestäni melko laiskaksi tänä aikana mitä on isäukon käytössä ollut. Todella laiskan olonen kiihtyvyys. Käynistysongelmista auto kärsii vasta 2 päivän seisomisen jälkeen. Eli jos joka päivä ajossa, niin käynnistyksen kanssa ei ole ongelmia.
Noh kysymys kuuluu, että kannattaako vaihtaa pelkkä tiivistesarja?
Vai kokonaan uusi korkeapainepumppu?
Vai käyttää vanha pumppu jossain pajalla laitossa, ja missä kannattaa käyttää?
Mitä suosittelette?
Viimeksi muokannut Kryptonite, La 23.10.2010 12:57. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
220.128 Black Mirror
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Hmm, tämä ei auttanut yhtään jube.Jube kirjoitti:Vaihtamaan takaisin 124 koriseenW203 korkeapainepumppu vuotaa, mitä suosittelette?![]()
Eli edelleen neuvoa vailla, kiitos
Noh soittelelin isäukolle ja käskin häneen ajaa tänään tampereen Kl-varaosan kautta ja hakea tiiviste sarja jos löytyy hyllystä, kun ohi siitä ajaa. Täytyy varmaan se alustavasti vaihdella ensiksi. Katsotaan sitten jatko toimenpiteitä.
220.128 Black Mirror
Bosch tiivistesarja (15€) sinne ja taas mennään 
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Diesel huoltoliikkeet. (Oulussa esim. Diesel Turunen ja Kemissäkin oli samaa hintaluokkaa kun joskus kyselin..) Perus tiiviste setti bosch pumpulle.Kryptonite kirjoitti:Niin mistähän tuohon hintaan saa?simppa80 kirjoitti:Bosch tiivistesarja (15€) sinne ja taas mennään
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Uudet tiivistee kun laittaa niin tarkkan niiten orenkaiten
ja niiten tuki renkaitten kanssa, menee helposti asentaessa huonosti paikallen(jos tunttuu että ei oikeen onnistu tai epäilyttää että on jotain muutakin kuin vuoto niin Salossa on hyvä paikka jussin diisel mikä noita korjaillee)
ja sitte ei kestä kaauaa kun vuotaa taas(pumppun saa melkeen kaikki osat varaosina)
ja niiten tuki renkaitten kanssa, menee helposti asentaessa huonosti paikallen(jos tunttuu että ei oikeen onnistu tai epäilyttää että on jotain muutakin kuin vuoto niin Salossa on hyvä paikka jussin diisel mikä noita korjaillee)
ja sitte ei kestä kaauaa kun vuotaa taas(pumppun saa melkeen kaikki osat varaosina)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Nyt on päästy siihen tulokseen että pumppu olisi tarkoitus tässä irroittaa ja käyttää pajalla penkissä. Uudet tiivisteet tuossa odottaa, mutta vuoto on sen verta suurta, että olisi hyvä käyttää pumppu ammattilaisella ennen kiinnitystä.
Eli Kertokaas PKS:n lähettyvillä olevat hyvät pajat jotka ovat perehtyneet mersun pumppuihin. Vai missä pajalla kannattaisi pumppu käyttää tarkastuksessa? kokemuksia?
Eli Kertokaas PKS:n lähettyvillä olevat hyvät pajat jotka ovat perehtyneet mersun pumppuihin. Vai missä pajalla kannattaisi pumppu käyttää tarkastuksessa? kokemuksia?
220.128 Black Mirror
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Edellä mainitussa Salossa olevassa paikassa
(vuoto voi olla isoa vaikka vaan olis se orenkula paskan)
purkaessa ja kasaileissa katto että osat menne just samoihin
paikkoihin)
(vuoto voi olla isoa vaikka vaan olis se orenkula paskan)
purkaessa ja kasaileissa katto että osat menne just samoihin
paikkoihin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Lainattu toisesta topicista.. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Varsinkin tiivisteet numero 14 ja tukitiiviste 15 ottavat aika paljon
siipeensä.
Yleensä tuohon pumppuun kannattaa vaihtaa nuo 14,15, 55 ja 56
tiivisteet saa esim Kl-varaosista hintaan n.25-30e


Varsinkin tiivisteet numero 14 ja tukitiiviste 15 ottavat aika paljon
siipeensä.
Yleensä tuohon pumppuun kannattaa vaihtaa nuo 14,15, 55 ja 56
tiivisteet saa esim Kl-varaosista hintaan n.25-30e


* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Noilla pärjää pitkälle ja vielä kun muistaa että puhdasta pitää olla
niin remontti yleensä onnistuu
niin remontti yleensä onnistuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitokset sinulle noista kuvista. Tuli tarpeeseen. Todella hyvä räjäytyskuva tiivisteiden vaihtoon. Taidankin jättää pajakeikan väliin.joskami kirjoitti:Lainattu toisesta topicista.. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Varsinkin tiivisteet numero 14 ja tukitiiviste 15 ottavat aika paljon
siipeensä.
Yleensä tuohon pumppuun kannattaa vaihtaa nuo 14,15, 55 ja 56
tiivisteet saa esim Kl-varaosista hintaan n.25-30e
]
Muokkasin kuvia itse hivenen tummemmaksi, että sain kuvista selkeämmät. Ovat hitusen haaleat. Pistän parannetut versiot jakoon kun jaksan.
vaihtelen nuo tiivisteet isäukon pumppuun kun tässä kerkiän paneutuun ajan kanssa. Voin ottaa vie eri vaiheista todellisia kuvia jos tulee muistettua. Selkeyttää hommaa.
220.128 Black Mirror
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Juu tosiaan jos jollain löytyisi tieto noista momenteista vielä, niin lisäisin kyseiseen räjäytyskuvaan nuo momentit.hanta kirjoitti: Vielä jos saisit jostain pumpun ruuvien momentit......

Jos joku osaa pistää minulle linkkiä noista ebayn täydellisistä 70 euron huoltosarjoista, niin olisin kiitollinen. Tosiaan jos tuohon hintaan saa pumppuun uudet sisuskalut, niin huoltosarja samantien tilaukseen.joskami kirjoitti:Mitä olen kuullut niin pitää olla jo aika paljon ajettu, että tuo osa 31 menee vaihtokuntoon.Benjamin kirjoitti: Onkohan muille sattunut että on kulunut väljäksi adapterilevy(osa 31) ja itse epäkeskoakseli(osa 2)??? Omassa korjasin muutama vuosi sitten hitsaamalla lisää tavaraa akseliin tigillä.
Sain hiukan tekohengitettyä.
Kannattaa tarkistaa tuokin vaihtoehto.
Täällä päin dieselhuolto sano et vitoista on mennyt noita, tiedä sitten.
Elementit (männät) on samat 200 ja 220, mut 270 ja 320 on jo eri, mut voi vaihtaa isommat jos pelkää tuoton loppuvan..
Täydellisiä huoltosarjoja saa tilattua ebaystä edullisesti muistaakseni luokkaa 70e..
Ainoastaan mitä minä löydän on näitä uudistettuja pumppuja.
korkeapainepumppu
220.128 Black Mirror
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Tällä kertaa kävi näin vaihteeksi, että isäukko päätti haluta uudistetun pumpun autoon, jonka sitten tilasin saksasta ja tänään se saapui.
http://i868.photobucket.com/albums/ab24 ... mppu-1.jpg
http://i868.photobucket.com/albums/ab24 ... umppu2.jpg
Oisko jollain vielä tarkat kiinnitys momentit pumpulle?
Pärjään kyllä ilmankin, mutta jos jollain on tieto, niin voisi valaista minua.
kiitos etukäteen.
Vanha pumppu jää sitten varalle, johon vaihdan ainoastaan tiivisteet uusiksi, kun kerta tiivistesarjakin siihen löytyy. Nappailen kuvia kun saan aikaiseksi pumpun purettua.
http://i868.photobucket.com/albums/ab24 ... mppu-1.jpg
http://i868.photobucket.com/albums/ab24 ... umppu2.jpg
Oisko jollain vielä tarkat kiinnitys momentit pumpulle?
Pärjään kyllä ilmankin, mutta jos jollain on tieto, niin voisi valaista minua.
kiitos etukäteen.
Vanha pumppu jää sitten varalle, johon vaihdan ainoastaan tiivisteet uusiksi, kun kerta tiivistesarjakin siihen löytyy. Nappailen kuvia kun saan aikaiseksi pumpun purettua.
220.128 Black Mirror
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
tänään vaihtelin sitten uuden pumpun autoon. Hiukan vitutti, sillä en tutkinut vuotoa ennen pumpun tilaamista, vaan isäukon puheiden perusteella oletin pumpussa olevan vian.
Vaihdoin uuden pumpun ja huomasin vuodon jatkuvan. Vika olikin pumpun letkujen O-renkaissa. Tuli vaihdettua aivan turhaan kallis uusi pumppu, kun viasta selvittiin nyt vain muutamalla o-renkaalla.
Noh ompa autossa sitten uusi pumppu kiinni.
Jos jollain on tarvetta uudelle pumpulle, niin minulta löytyisi täysin ehjä käytetty pumppu. Lisäksi löytyy uusi tiivistesarjakin.
Näissä merkeissä.
Vaihdoin uuden pumpun ja huomasin vuodon jatkuvan. Vika olikin pumpun letkujen O-renkaissa. Tuli vaihdettua aivan turhaan kallis uusi pumppu, kun viasta selvittiin nyt vain muutamalla o-renkaalla.
Noh ompa autossa sitten uusi pumppu kiinni.
Jos jollain on tarvetta uudelle pumpulle, niin minulta löytyisi täysin ehjä käytetty pumppu. Lisäksi löytyy uusi tiivistesarjakin.
Näissä merkeissä.
220.128 Black Mirror
No juu niin se mullakin edellisessä oli että ensin vuoti o-renkaat ja kohta sitten vuoti pumpun kansi.. Että älä ole harmissaan. Nyt ainakin kestää varmasti pitkään, 
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Ei ole todellista. homma oli seuraava. Kesti sitten vajaa 200km kunnes
rupesi o-renkaat vuotamaan jälleen. Johtui noista Fixuksen tarvikse o-renkaista. Hain vehosta uudet o-renkaat. Tänään sitten olin niitä vaihtamassa ja kun rupesin irroittamaan korkeapainepumpun kyljestä pulttia jolla kiilataan kyljessä olevat polttoaineletkut, niin eikö se heletin pultti mennyt oikeasti katkeamaan.
Nyt täytyy taas ottaa koko helvetin pumppu irti, porata vastakierretapilla ja saada pultin loppu pois pumpusta. hommata uusi pultti jostain.
Ei voi olla todellista. Ei kukaan osaisi sanoa heti heittämällä minkä kokoinen tuo pultti on, tai siis kuinka pitkä se on? onko kellään jotain ohjelmaa mistä näkisi pultin koon? voisi käydä hakemassa uuden pultin tilalle. Vehosta tuota ei saaa kuin tilaamalla ja maksaa monen pultin verran ja muutenkin launtaina pitäisi laittaa auto kuntoon. ettei tässä ruveta saksasta tilaileen pultteja..
Tiedän että farkusta jos irrotan, niin nään, mutta ei huvittaisi siihen kajota kun kaikki on hyvin.
rupesi o-renkaat vuotamaan jälleen. Johtui noista Fixuksen tarvikse o-renkaista. Hain vehosta uudet o-renkaat. Tänään sitten olin niitä vaihtamassa ja kun rupesin irroittamaan korkeapainepumpun kyljestä pulttia jolla kiilataan kyljessä olevat polttoaineletkut, niin eikö se heletin pultti mennyt oikeasti katkeamaan.
Nyt täytyy taas ottaa koko helvetin pumppu irti, porata vastakierretapilla ja saada pultin loppu pois pumpusta. hommata uusi pultti jostain.
Ei voi olla todellista. Ei kukaan osaisi sanoa heti heittämällä minkä kokoinen tuo pultti on, tai siis kuinka pitkä se on? onko kellään jotain ohjelmaa mistä näkisi pultin koon? voisi käydä hakemassa uuden pultin tilalle. Vehosta tuota ei saaa kuin tilaamalla ja maksaa monen pultin verran ja muutenkin launtaina pitäisi laittaa auto kuntoon. ettei tässä ruveta saksasta tilaileen pultteja..
Tiedän että farkusta jos irrotan, niin nään, mutta ei huvittaisi siihen kajota kun kaikki on hyvin.
220.128 Black Mirror
No kuvasta katsoen näyttäis joltain 1,5 cm mittaiselta mutta älä tätä karkeaa arviota nyt vakavasti ota, vaan tilaa se pultti heti aamulla Veholta niin saatat saada sen iltapäiväksi. Ei se Vehollakaan voi montaa euroa maksaa. Olen hakenut sieltä useita erilaisia pultteja ja ihan kohtuuhintaisia ovat. Sen pultin momentti on muuten 9 Nm. 
W203CDI
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
käväsin tänään pitskun vehossa töiden jälkeen. No tuota alkuperäistä pulttia ei löytynyt suoraan hyllystä, mutta selvisi ainakin koko. 6X12mm ja pultti tuli hommattua.
Huomenna aamusta alkaa operointi jälleen. korkeapainepumpun irroitus ja asennus.. Jos tällä kertaa tulisi kuntoon..
Huomenna aamusta alkaa operointi jälleen. korkeapainepumpun irroitus ja asennus.. Jos tällä kertaa tulisi kuntoon..
220.128 Black Mirror
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Todii, nyt on on läjässä. Yllätyin että kuinka helposti sainkin katkenneen pultin pois pumpusta irrottamatta korkeapainepumppua. Kerrankin jotain meni nappiin.
Ainoa jonka kanssa vähän aikaa taistelin, kun vaihdoin uudet polttoaineletkujen kiinikkeet, jotka sijaitsevat pumpun alla. Todella ahdas väli irroittamatta pumppua tai moniurahihnaa, mutta sain vaihdettua.
Nyt on vimpan päälle kunnossa se puoli. Uusi pumppu, uudet o-renkaat ja kiinikkeet.
Kolmas kerta toden sanoo
Ainoa jonka kanssa vähän aikaa taistelin, kun vaihdoin uudet polttoaineletkujen kiinikkeet, jotka sijaitsevat pumpun alla. Todella ahdas väli irroittamatta pumppua tai moniurahihnaa, mutta sain vaihdettua.
Nyt on vimpan päälle kunnossa se puoli. Uusi pumppu, uudet o-renkaat ja kiinikkeet.
Kolmas kerta toden sanoo
220.128 Black Mirror
Nyt Kyllä sylettää! kokeilin itsekkin ensimmäistä kertaa vaihtaa tuon korkeapainepumpun tiivistesarjan ja sehän meni ihan perseelleen koko homma
pumppu vuoti vähän sieltä sun täältä,kolmannella uudelleen yrittämällä huomasin että yhdessä(ylimmäinen) elementin kannessa olin tunaroinut niitä helekatin pieniä metallirenkuloita kaks päällekkäin
laitoin sitten vanhan "renkulan" sinne paikalleen ja nyt ei ainakaan tiputtamalla tule polttoainetta mutta pumppu pysyy kosteana
onneksi sattu olemaan oma auto,mitähän tuon kanssa tekisi,vieläkö uhrata tiivistesarja vaikon heittää pumpulla vesilintua
pumppu vuoti vähän sieltä sun täältä,kolmannella uudelleen yrittämällä huomasin että yhdessä(ylimmäinen) elementin kannessa olin tunaroinut niitä helekatin pieniä metallirenkuloita kaks päällekkäin
laitoin sitten vanhan "renkulan" sinne paikalleen ja nyt ei ainakaan tiputtamalla tule polttoainetta mutta pumppu pysyy kosteana
onneksi sattu olemaan oma auto,mitähän tuon kanssa tekisi,vieläkö uhrata tiivistesarja vaikon heittää pumpulla vesilintua
ML W164
-
teinitähti
- Mersumies

- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Pistänpä tähän omat kokemukset tiivisteiden vaihdosta parin päivän takaa! Eli pumppu vuosi alunperin kylmänä, muttei lämpöisenä!
Vuoto oli jo todella kova yhden kannenvälistä koska kasteli moniurahihnan yms!
Tiivisteet vaihdoin, suht helppo homma ja puhtaus on valttia niinkun kaikki sanoo
Pumppu paikoilleen ja sauhausta, tuli ärräpäitä että menikö ihan päin p:tä kun ei käynnisty!
Vilkaisu konepellin alle selitti homman=>Kusee suoranaan naftaa päällikannenvälistä
No siitä en lannistunu, pumppu irti ja ruuvipenkkiin kiinni
Kiristelin pumpun kannenpultit 3/8 vääntiöllä varmasti ylimomenttiin
Pumppu takasin autoon ja siinä se, nyt on ajeltu pikkupakkasessakin ilman minkäänlaista vuotoa
Tiedä sitten olisiko kannen iso O-rengas ollut vähä huonosti, että piti kiristää vähä enempi tai jotakin muuta
Mutta nyt toimii ja pysyy kuivana!
Teppo L Kannanttaa ottaa pumppu irti ja kokeilla kasata se vain uudestaan, jos tiivisteet ei ihan ole asettuneet kohdalleen/tms
En usko että kannattaa toista uutta tiivistesarjaa hommata, jos ei ole jääneet väärään väliin ja "tuhoutuneet"
Ja putsaa hyvin ne tiivisteen "urat/paikat"!
Kyllä itselläkin epätoivo meinas iskeä, mutta kyllä piristi kun ei tarvinnu kallista uutta pumppua ostaa
Vuoto oli jo todella kova yhden kannenvälistä koska kasteli moniurahihnan yms!
Tiivisteet vaihdoin, suht helppo homma ja puhtaus on valttia niinkun kaikki sanoo
Vilkaisu konepellin alle selitti homman=>Kusee suoranaan naftaa päällikannenvälistä
No siitä en lannistunu, pumppu irti ja ruuvipenkkiin kiinni
Kiristelin pumpun kannenpultit 3/8 vääntiöllä varmasti ylimomenttiin
Pumppu takasin autoon ja siinä se, nyt on ajeltu pikkupakkasessakin ilman minkäänlaista vuotoa
Tiedä sitten olisiko kannen iso O-rengas ollut vähä huonosti, että piti kiristää vähä enempi tai jotakin muuta
Mutta nyt toimii ja pysyy kuivana!
Teppo L Kannanttaa ottaa pumppu irti ja kokeilla kasata se vain uudestaan, jos tiivisteet ei ihan ole asettuneet kohdalleen/tms
En usko että kannattaa toista uutta tiivistesarjaa hommata, jos ei ole jääneet väärään väliin ja "tuhoutuneet"
Ja putsaa hyvin ne tiivisteen "urat/paikat"!
Kyllä itselläkin epätoivo meinas iskeä, mutta kyllä piristi kun ei tarvinnu kallista uutta pumppua ostaa
-
teinitähti
- Mersumies

- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Omassakin oli syntisen lujaa kiinni, tosin säilyivät ehjinä!Teppo L kirjoitti:Pitää vielä kokeilla kiriä noita pultteja!
pinnat olivat kyllä puhtaat kun kasasin pumpun.
entiset pultit olivat muuten järkyttävän tiukalla,kaikista vaurioitui jo aukaistaessa se torxikanta joten korvasin pultit uusilla kuusiokantaisilla kasatessa!
Mutta lujaa itsekin ne kiristin, eikä ole kyllä vuotoa esiintynyt enään
Re: W203 korkeapainepumppu vuoto, vaihto, asennus, korjattu
No nyt vuotaa täälläkin korkeapainepumpun yksi kansi.
Mistähän ton tiivistesarjan saa täällä pääkaupunkiseudulla ?
Ja olisiko kellä momentteja noihin kannen ruuveihin ja niihin millä pumppu on kiinni koneessa ?
danke schön !
Ja olisiko kellä momentteja noihin kannen ruuveihin ja niihin millä pumppu on kiinni koneessa ?
danke schön !
W203CDI
Re: W203 korkeapainepumppu vuoto, vaihto, asennus, korjattu
Kl-varaosista ainakin saa. Niitä ei taida olla kuin 2 erilaista mutta kl saa oikean rekisterinumeron perusteella. Pumpun kannen pultit taisi olla 25 nm ja pultit jolla itse pumppu on kiinni voi vetää vaikka 10nmhanta kirjoitti:No nyt vuotaa täälläkin korkeapainepumpun yksi kansi.Mistähän ton tiivistesarjan saa täällä pääkaupunkiseudulla ?
Ja olisiko kellä momentteja noihin kannen ruuveihin ja niihin millä pumppu on kiinni koneessa ?
danke schön !
Kannattaa hommata laadukas torx-kärki jo varuiksi
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A


