w211 omituinen surina/jurina jarruissa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 18:27
w211 omituinen surina/jurina jarruissa?
Mistä johtuu omituinen jurina/surina jarruissa välillä?Ilmenee joskus kun laittaa esim.pakin päälle (manuaalilaatikko) ja auto on paikallaan.Samanlainen ääni voi myös kuulua kun käynnistää auton ja pieni jurina myös tuntuu polkimessa.Aivan kun jossain abs systeemissä olisi jotain outoa.Ääni tulee joskus ja muistan kun aikanaan omistin e 260 mesen niin siinä oli vähän vastaava juttu.Jarru neste tarkistettu.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 18:27
Joo eli on -03 200cdi e.Voi siitä kuulua myös se ääni kun avaa oven mutta en ole pannut asiaan niin merkille.Viimeksi kuului kun aika pienellä nopeudella kotipihassa jarrutin ja toinen etupyörä luisti märällä nurmikolla niin sen jälkeen.
Pitääkö noita SBC jarruja käyttää jotenkin erillaisesti kun muita ja onko niistä mitään hyötyä muihin jarruihin verrattuna?
Pitääkö noita SBC jarruja käyttää jotenkin erillaisesti kun muita ja onko niistä mitään hyötyä muihin jarruihin verrattuna?
Eihän niitä jarruja kannatta käyttää vaan kaasupoljinta.Marsumarsu kirjoitti:Joo eli on -03 200cdi e.Voi siitä kuulua myös se ääni kun avaa oven mutta en ole pannut asiaan niin merkille.Viimeksi kuului kun aika pienellä nopeudella kotipihassa jarrutin ja toinen etupyörä luisti märällä nurmikolla niin sen jälkeen.
Pitääkö noita SBC jarruja käyttää jotenkin erillaisesti kun muita ja onko niistä mitään hyötyä muihin jarruihin verrattuna?

Ihan alkupään autoissa ei ollut sitä SBC HOLDia, jos sinulla on tuo hold-toiminto niin siltä osin käyttö poikkeaa vanhemmista autoista (niistä kun koko ominaisuus puuttuu, samoin SBC STOP, vai mikä se oli).
Hyötyä varmaan jarrujen tehokkuus vaikka onhan kaikkien nykymersujen jarrut tehokkaita. Haittana SBC-jarrujen heikohko maine mutta siitä ei juuri kannata välittää, viat on jo korjattu.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 18:27
Hold toimii niin että ensin pysäytetään auto ja painetaan jarrua kohtalaisesti ja sen perään reipas, terävä polkaisu lisää niin mittaristoon tulee HOLD-teksti ja auto pitää jarrun päällä kunnes sitä jarrua polkaisee uudestaan (ja eikös 211:stäkin lähde hold pois myös kaasupolkimesta).Marsumarsu kirjoitti:Mistä sen tietää onko tossa vehkeessä sbc hold ja miten sitä käytetään?
Toi ohjekirja on suht sekava kun siinä puhutaan oikestaan vaan automaattilootasta.
Auto on manuaali.
Tässä asiasta lisää.Marsumarsu kirjoitti:Mistä sen tietää onko tossa vehkeessä sbc hold ja miten sitä käytetään?
Toi ohjekirja on suht sekava kun siinä puhutaan oikestaan vaan automaattilootasta.
Auto on manuaali.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=sbc+hold
Tuonne haku osion kun laitat hauksi sanat SBC Hold ,
niin löytyy lisää asiasta.
Hold on minullakin, mutta vielä kätevämmäksi olen havainnut vakionopeussäätimen yhteydessä oleva SBC-S toiminnon. Kun pitää pysähtyä valoissa, pikku nipautus viikseen ja auto pysyy paikallaan. Kaasulla tietty vapautuu tai sitten työntämällä viikseä tuulilasiin päin. Silloin kuuluu kilahdus joka sekin kuuluu asiaan.
W211-03
W211-03
Stoppi-toiminto taisi olla vain ihan alkupään malleissa ja pääosin se on poistettu kaikista Mersuista, merkkihuollossa tehtävän SBC -ohjelmistopäivityksen yhteydessä.RikuK kirjoitti:Miten tuo SBC-stop toiminto laitetaan päälle ja onko sitä 2006 (ei facelift) mallissa?
Sen saanee kyllä jokaiseen SBC-jarrut omaavaan autoon, jos erikseen ruinaa autoonsa jonkun vanhan ohjelmaversion. Softatyöthän eivät ole erityisen kalliita, yleensä merkkihuolto pyytää niistä 40 eur.
Siitä minulla ei ole tietoa, että mitä eroja vanhassa ja uudessa SBC-softassa on, eli en tiedä, että mitä ns. "häviää", jos ottaa autoon vanhan jarrusoftan, saadakseen tuon stoppitoiminnon. Luultavasti ne uudet jarrusoftat säästävät jollain tasolla noita jarruja, ettei tehtaan piikkiin tarvitse vaihdella niitä jarruboxeja niin tiuhaan.
Itselläni ei ole ollut tuota stop-toimintoa kummassakaan pre-facelift autossa. Hold-toiminto kyllä on molemmissa
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Oliko niin että siellä kone laskee kuinka monta kertaa on jarrua poljettu ja sen mukaan tulee huoltoon kutsu näytölle ja noissa uudemissa ohjelmissa tätä rajaa on vain nostettu jolloin huolto tarve vähenee...Division kirjoitti:Stoppi-toiminto taisi olla vain ihan alkupään malleissa ja pääosin se on poistettu kaikista Mersuista, merkkihuollossa tehtävän SBC -ohjelmistopäivityksen yhteydessä.RikuK kirjoitti:Miten tuo SBC-stop toiminto laitetaan päälle ja onko sitä 2006 (ei facelift) mallissa?
Sen saanee kyllä jokaiseen SBC-jarrut omaavaan autoon, jos erikseen ruinaa autoonsa jonkun vanhan ohjelmaversion. Softatyöthän eivät ole erityisen kalliita, yleensä merkkihuolto pyytää niistä 40 eur.
Siitä minulla ei ole tietoa, että mitä eroja vanhassa ja uudessa SBC-softassa on, eli en tiedä, että mitä ns. "häviää", jos ottaa autoon vanhan jarrusoftan, saadakseen tuon stoppitoiminnon. Luultavasti ne uudet jarrusoftat säästävät jollain tasolla noita jarruja, ettei tehtaan piikkiin tarvitse vaihdella niitä jarruboxeja niin tiuhaan.
Itselläni ei ole ollut tuota stop-toimintoa kummassakaan pre-facelift autossa. Hold-toiminto kyllä on molemmissa
jarrut
toimii kuin junan vessa. ainut vaa että katsmies sanoi että kannattaa pitää huolta jarrujen liikkuvuudesta eli herkistellä aika-ajoin eli aina kun vaihtaa renkaat. surina kuuluu asiaan systeemi kontraa jarrut ja ilmoittaa jos on vikaa. ÄLÄ vaihda paloja itse jos et ole täysin varma mitä teet saattaa männät pulpahtaa.
S211 E220 cdi vm, 2008