SAA POISTAA

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Oltzin 124 TDT ---> ST:x

Viesti Kirjoittaja napa »

BTriker kirjoitti:
PTracing kirjoitti:
oltzi kirjoitti:elikkäs tarkotus ois sijottaa veronpalautus rahat fiksuiten. ja mikäs sen fiksumpaa ku vanha mercedes :D
Taitaapa itelläkin käydä juuri näin! :lol:
Kuin myös.. :roll:
siis tätä on vissiin oikeasti liikkeellä :shock: itse sijoitin maltillisesti vain 1/3 palautuksista mersedes tuotteisiin, eli ostin tuon 200E:n (hinta tuttu ja turvalinen 500€..., mutta tällä kertaa tais tulla autoa hieman enemmän, mitä tuosta hinnasta vois äkkiä päätellä :roll:)

jouduin vain ottamaan hieman ennakkoa tuon ostamisen kanssa, kun auto meinas mennä nettiautoon myyntiin, onneksi kuulin siitä asiasta ajoissa, se ei olis siellä kauaa vanhentunut sillä pyynnillä... ihan puoli leikilläni kyselin tutulta, että joko se olis myynnissä sopivaan hintaan ja olihan se...

tuon värisen, näköisen ja kuntoisen sijoituksen tein (kuva ei ole omasta autosta, mutta vastaavasta...)

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Toho vaimennin hommaan, nii Vibrant valamistaa rst resonaattoreita ja vaimentimia. Noisa sisä putkisa oleva poraus on isompi ku vastaavisa muisa.

Toi resonaattori varsinki o pätevä. Omaa iskin moisen koos 3.5" ja äänet muuttu melekosesti.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

jeemu kirjoitti:Toho vaimennin hommaan, nii Vibrant valamistaa rst resonaattoreita ja vaimentimia. Noisa sisä putkisa oleva poraus on isompi ku vastaavisa muisa.

Toi resonaattori varsinki o pätevä. Omaa iskin moisen koos 3.5" ja äänet muuttu melekosesti.
okei täytyy googlettaa.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

kiitti.

nyt on espaaniaa veesii pumppuu! :lol: Dolz takuu 1 vuosi tai 25000km..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

aika masokistin hommaa toi flektin pultin kiristys syylärin ja flektin välissä. tuntuu et puukot raapis ranteita ku on kädet siel välis :D

nostan hattua niille jotka syyläri paikoillaan vaihtaa tuon stefan. omassa oli meinaan hiukka tiukas se siiva pyörä. jouduin purkaa limput irti siitä että sain ulos vetäjän sopimaan kun on ilmastointi ni sitä kennoa ei viittiny purkaa pois. ulos vetäjästä väänty se kierro tanko ennen ku lähti siiva irti.. kun ei mahtunu edes vasaralla avittaa. noh mutta lähti se sitte viimein. hiukan oli uraa jo kulunu, saa nähdä vuotaako..

tänää ois sitte kumien vuoro. tai ainakin moottorin kumien.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Juu, kylä sitä audin (ja volkkarin) suunnittelijaa alkaa arvostamaan, kun niistä voi keulan kääntää huoltoasentoon, jolloin ilmastoinnin kenno ja jäähdytin kääntyvät pois edestä.

Mersu on ajatellut, että ei näitä tarvitse korjata. :roll:

Siinä on ilmastoinin kenno ja jäähdytin käännetty pois tieltä:

Kuva

Tuo ratkaisu helpottaisi vaikkapa Vitossa korjailua ja huoltoja ihan kummasti...vähän kumiletkua niiden metalliputkien sijaan mutta kun ei niin ei :evil:
Lisää tietoa: www.skg.fi
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

toi on kyllä vaaag autoisa kätevä eikä silti ollenkaa edes työläs vaikka joutuu koko keulan purkaan.
ja toinen on t4 transporteri kun siitäki saa sen lukkopellin huolto asentoon jos ei sais niin joutus hehkun vaihdossaki ottaa koneen irti :D
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

veskola kirjoitti:Juu, kylä sitä audin (ja volkkarin) suunnittelijaa alkaa arvostamaan, kun niistä voi keulan kääntää huoltoasentoon, jolloin ilmastoinnin kenno ja jäähdytin kääntyvät pois edestä.

Mersu on ajatellut, että ei näitä tarvitse korjata. :roll:

Siinä on ilmastoinin kenno ja jäähdytin käännetty pois tieltä:

<..>

Tuo ratkaisu helpottaisi vaikkapa Vitossa korjailua ja huoltoja ihan kummasti...vähän kumiletkua niiden metalliputkien sijaan mutta kun ei niin ei :evil:
nii ei se tossa 124 niin mutta ahtaassa vitossa ois varmaankin plussaa..

snadi vääntö varsi sulla :lol:
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kun on voimaa vähän niin pitää olla pitkä varsi.

(Oikeasti se meni silleen, että otin vain yhden varren mikä oli hyllyssä, hitsasin sen avaimeen kiinni ja se oli siinä, tuo toinen varsi onkin Petehriltä edelleen lainassa :oops: )

Tolla meni kyllä se viimeinen 90 astetta aika kivuttomasti :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

tuossa tuota yhtä st rojektia kattelin ku kartaani menny poikki ja perä hajonnu. mites on mun auton vakio kardaani kestääkö? perä ois tarkotus vaihtaa muutenkin kun joku vieny lukko perän..

sitten pakosarja. auton mulle myyny kehu kuinka vakio satsi riittää yli 400 hepan. mutta mites sopiiko hx:n pultti jako toho satsiin? entä sopiiko ahdin fyysisesti konehuoneeseen?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
laetine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 17.12.2008 22:25
Paikkakunta: Vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja laetine »

oltzi kirjoitti:tuossa tuota yhtä st rojektia kattelin ku kartaani menny poikki ja perä hajonnu. mites on mun auton vakio kardaani kestääkö? perä ois tarkotus vaihtaa muutenkin kun joku vieny lukko perän..

sitten pakosarja. auton mulle myyny kehu kuinka vakio satsi riittää yli 400 hepan. mutta mites sopiiko hx:n pultti jako toho satsiin? entä sopiiko ahdin fyysisesti konehuoneeseen?

kyllä pitääs kardaanin kestää ja perä riippuu ihan siitä minkä kuntonen se on, ajotyyli ja mikä perä se on.. :) mulla tua kardaani meni poikki siks ku perästä pamahti tasauspyörästön rattahat irti ja meni sitte sinne sun tänne välihi ja veti lukkohon koko paketin. ihmettelin vain ku ei antanu rättinivelestä periksi? :lol: emmä kyllä rupees yrittään millään vakio pakosarjalla 400hv. :o
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

vakiosatsilla ei oikeen mikään isompi puhallin edes sovi konehuoneeseen.. jää niin alas että ottaa koriin kiinni.. kokeilin jo.. :lol:
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

taidan sitten vaan ostaa tollasen KKD pulssi sarjan. mutta mikä hukkaportti valitaan?

mitäs kannelle kannattais tehdä ku kumminki pahvin vaihtaa ni samalla?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ota sieltä kkd myös semmonen kiinamallin hukkaportti, ovat hyväks todettuja. Ainakin se 60mm versio.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

-
Viimeksi muokannut BTriker, Ti 08.01.2013 00:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

BTriker kirjoitti:
oltzi kirjoitti:taidan sitten vaan ostaa tollasen KKD pulssi sarjan. mutta mikä hukkaportti valitaan?

mitäs kannelle kannattais tehdä ku kumminki pahvin vaihtaa ni samalla?
Tarkastaa kannen suoruus ja tarvittaessa otattaa pikku lastu poies. Ohjurit kahtoa, jos meinaa hölökkästä, niin niiden vaihto. Venttiilivarren kumit vaihtaa uusiin ja venttiilit kevyesti läpätä. Nämä vähintään teen itse aina jos kantta käyttää pois.
å

eli joo koneistamolla taidan käyttää. 200e makso viimeks kutosen kannen ehostus. virtasen moottori on best.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

h.hartikainen kirjoitti:vakiosatsilla ei oikeen mikään isompi puhallin edes sovi konehuoneeseen.. jää niin alas että ottaa koriin kiinni.. kokeilin jo.. :lol:
HX40 superi ainakin mahtuu, tarvitaanko tässä projektissa isompaa?

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

DuPu kirjoitti:
h.hartikainen kirjoitti:vakiosatsilla ei oikeen mikään isompi puhallin edes sovi konehuoneeseen.. jää niin alas että ottaa koriin kiinni.. kokeilin jo.. :lol:
HX40 superi ainakin mahtuu, tarvitaanko tässä projektissa isompaa?

DuPu
eipä taieta tarvii :D myöhemmi sitte jos nälkä kasvaa syödessä :D
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

DuPu kirjoitti:
h.hartikainen kirjoitti:vakiosatsilla ei oikeen mikään isompi puhallin edes sovi konehuoneeseen.. jää niin alas että ottaa koriin kiinni.. kokeilin jo.. :lol:
HX40 superi ainakin mahtuu, tarvitaanko tässä projektissa isompaa?

DuPu

suoraanko mahtuu? eikös ne yleensä oo t4 laipalla ja mersun oma t3?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

h.hartikainen kirjoitti:
DuPu kirjoitti:
h.hartikainen kirjoitti:vakiosatsilla ei oikeen mikään isompi puhallin edes sovi konehuoneeseen.. jää niin alas että ottaa koriin kiinni.. kokeilin jo.. :lol:
HX40 superi ainakin mahtuu, tarvitaanko tässä projektissa isompaa?

DuPu

suoraanko mahtuu? eikös ne yleensä oo t4 laipalla ja mersun oma t3?
Muistaakseni noi 14, 16 portittomat ja ainaki 14 portilline o jaettu t3
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

sitäpä kanssa muuten kun ton ahtimen pääsen ostamaan kohta niin millä pakopesällä se pitäs ottaa??

ja mitäs mittareita ois hyvä olla. ahto ja pakopaineen lisäks.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

16 pesällä ottasin.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

oltzi kirjoitti:sitäpä kanssa muuten kun ton ahtimen pääsen ostamaan kohta niin millä pakopesällä se pitäs ottaa??

ja mitäs mittareita ois hyvä olla. ahto ja pakopaineen lisäks.
Varmaan öljyn lämmöt, koneesta sekä laatikosta. :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

nyt on raktori myynnissä ni voi olla et rojekti pääsee alkuun vähä vikkelämmin. viikon päästä joutuu jo laskee hintaa pari sataa jos ei kauppa käy :D

eka ostan kkd motorssista pakosarjan, ahtimen ja hukkaportin. ahdin on siis tuo hx40 super 16 pakopesällä ja portiton. sinne menee sit se ekat 1500e

ahtimeen ei varmaan sovi vakio öljynkiero palikat? eli meno otetaan suodatin kotelon kyljestä? minkä kokosta letkua pitää olla? ja paluu vakio paikkaan.

5000 euroa saa menee kyl melko helpolla :D

nuoku saa eka ostettua ni sit pääsee tekee putkistoa.

down pipe 4" jos vaan mahtuu ja loput 3,5" rööriä. 2 resonaattori pönttöä ja taitaa tarvia vielä jonku loppu pöntön.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Vakio öljyn tuloon voi vaikka teetättää pätkän letkua jossa toisessa päässä 10mm helmiliitos joka sopii orkkis putken päälle, kun katkasee haluamastaan paikasta ja sitten toiseen päähän letkua ahtimeen sopiva nippa. Noin on itelle tehty nyt. Tai sitten suoraan lohkoon sopiva kaksoisnippa ja siitä letkulla ahtimelle, miten vain.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

mielessä on pyöriny mitkä asiat pitäs olla paremmin kun edellisessä st:s ja mieleen tuli heti ahtopaineen säätö.

onko joku rakentanut tai onko mahdollista digitaalinen ahtopaineen säätö?

ei pakosti portaaton tarvis olla. olis vaikka 3 eri painetta mistä valita. 0,5bar 1,2bar ja 1,8bar tyyliin.

joskus kun sattuu jotain sattumaan niin olis hyvä saada penkki paineet helposti päällensä.. ja muutenkin kun ei halua ajaa täysillä paineilla.[/url]
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Unohda tommoset painekikkailut. Korkeintaan morkooli käytössä ja pois, se riittää.

Paljonko raktori maksaa ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

veskola kirjoitti:Unohda tommoset painekikkailut. Korkeintaan morkooli käytössä ja pois, se riittää.

Paljonko raktori maksaa ?
niikö meinaat.. no joo sais sen morkoolillaki ns. vakioks.

2500e http://www.nettikone.com/fordson/major/882420

paikanpäällä tinkaaja vois saada nyt edullisesti, mut ei halvalla :lol:
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Vastaa Viestiin