Paljonko Mersu kuluttaa???
Tuli downgreidattua auto, teho tippui tasan puoleen (210 kW -> 105 kW), sylinteri lkm puolittuu 8 -> 4, mutta kulutus ei aivan puolittunut.w210 e420 kirjoitti:noissa autoissa ei onneksi ollut kun se ero että toi mb sentään kulkee kun polkee pedaalin pohjaan....patu67 kirjoitti:Nyt on ollu C220 CDI -03 alla muutaman tuhat kilsaa ja keskikulutus on 5,9 l/100 Porvoo-Espoo työmatka-ajossa. Puolet motarilla ja puolet Kehä I ruuhkassa.
Edellinen auto (BMW 540i 4,4 V8 ) vei samassa ajossa bensaa 11,5 l/100.

C220T CDI AUT
BMW 1502 projekti
BMW 1502 projekti
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
eli kun tarkkaan mietitään voidaankin tuota bemua pitää egologisena autonapatu67 kirjoitti:Tuli downgreidattua auto, teho tippui tasan puoleen (210 kW -> 105 kW), sylinteri lkm puolittuu 8 -> 4, mutta kulutus ei aivan puolittunut.w210 e420 kirjoitti:noissa autoissa ei onneksi ollut kun se ero että toi mb sentään kulkee kun polkee pedaalin pohjaan....patu67 kirjoitti:Nyt on ollu C220 CDI -03 alla muutaman tuhat kilsaa ja keskikulutus on 5,9 l/100 Porvoo-Espoo työmatka-ajossa. Puolet motarilla ja puolet Kehä I ruuhkassa.
Edellinen auto (BMW 540i 4,4 V8 ) vei samassa ajossa bensaa 11,5 l/100.

Opel, "weird lieben autos"....
- Ammendment
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: Su 20.12.2009 11:51
Viekö nää oikeesti näin vähä 
Ensimmäinen tankillinen W211 280 CDI -04 (05) Farm, aut, jne... ja vielä termari vaihtamatta kun ei lämmötkään ole ku 60-70'C... kulutus 6,9l/100km. Odotin melkein 1-1,5l suurempia lukemia. Enimmäkseen matkaa toki mutta on kaupunkiaki seassa.
Vähäisemmällä pedaalin painamisella (nyt pitänyt hieman kokeilla
) ja termarin vaihdon jälkeen varmaan tippuu vielä tästäkin... alamme olla D4D avensiksen lukemissa kohta... joita itselläni aiemmin 3kpl peräkkäin ja niissä kulutus 5,8-6,4/100km vastaavassa ajossa...

Ensimmäinen tankillinen W211 280 CDI -04 (05) Farm, aut, jne... ja vielä termari vaihtamatta kun ei lämmötkään ole ku 60-70'C... kulutus 6,9l/100km. Odotin melkein 1-1,5l suurempia lukemia. Enimmäkseen matkaa toki mutta on kaupunkiaki seassa.
Vähäisemmällä pedaalin painamisella (nyt pitänyt hieman kokeilla

"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
W124 300d manuaalilaatikolla, PPD:n seiskan pumpulla 8,6l/100km. Sitten laitoin turbokoneen, laatikko sama, PPD:n seiskan pumppu, KKK K27 ja kulutus tipahti 7,2 litraan satasella.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Pari viikkoa ajossa ollut ohjelmoitu C200 cdi. Eilen ajelin Oulusta Seinäjoelle, ajotietokone herjaa 3,9 l/100 km. Tottahan tämä ei voi olla, täytyy tarkastaa tankkauksen kautta kun ehtii ja on saanut termarin vaihdettu, koneen lämmöt 60 astetta.
Kaupungissa pyörii 7 litran kohdalla ajotietokone.

Mb W211 220cdi -07 + pari PSA:n tuotetta käytössä
Näin palio, kun
ajelee suht. iisisti maantiellä W210 320 CDI:llä.
Eli 4,9.
Tuo tosin on optimistinen tuo mittari. Puoli litraa ainaskin optimismia...

Uploaded with ImageShack.us
Eli 4,9.
Tuo tosin on optimistinen tuo mittari. Puoli litraa ainaskin optimismia...

Uploaded with ImageShack.us
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Tässä nyt jotain meillä olleita/olevia:
W123 300D 5v manuali n.7-8/100km, kesällä matka-ajossa ollut muutaman kerran 6,9l/100km.
W123 230 kaasari (M115-kone) +automaatti, matka-ajossakin 13l/100km.
W123 230E +4v manuaali, n.9-10l/100km.
S124 230TE +5v manuaali, n.7,5-8l/100km, tämä toteutunut kahdella eri yksilöllä. Nykyisellä 91 Sportlinellä pääsee maantiellä jopa hyvin lähelle seiskaa.
W115 220D +4v manuaali, ajoi niin taikka näin ja missä vaan, niin vähintään 10l/100km, tosin niin sen kuulukin viedä vanhojen autolehtien koeajojen perusteella
Sitten vielä tutulla oli noin 400tkm ajan W123 200D +4v manuaali ja kulutus siinä oli aika tasan 10l/100km.
Kyllä se niin on, että taloudellisuus mersuilla ajaessa tulee säästyneistä remonttikuluista, eikä polttoaineesta
W123 300D 5v manuali n.7-8/100km, kesällä matka-ajossa ollut muutaman kerran 6,9l/100km.
W123 230 kaasari (M115-kone) +automaatti, matka-ajossakin 13l/100km.
W123 230E +4v manuaali, n.9-10l/100km.
S124 230TE +5v manuaali, n.7,5-8l/100km, tämä toteutunut kahdella eri yksilöllä. Nykyisellä 91 Sportlinellä pääsee maantiellä jopa hyvin lähelle seiskaa.
W115 220D +4v manuaali, ajoi niin taikka näin ja missä vaan, niin vähintään 10l/100km, tosin niin sen kuulukin viedä vanhojen autolehtien koeajojen perusteella

Sitten vielä tutulla oli noin 400tkm ajan W123 200D +4v manuaali ja kulutus siinä oli aika tasan 10l/100km.
Kyllä se niin on, että taloudellisuus mersuilla ajaessa tulee säästyneistä remonttikuluista, eikä polttoaineesta

Krhm. Ehym. Köh köh.Nuffield56 kirjoitti:Kyllä se niin on, että taloudellisuus mersuilla ajaessa tulee säästyneistä remonttikuluista, eikä polttoaineesta

Rohkenisin väittää peräti täysin päinvastaista.

Niinku vm. 2000 320 CDI pohjalta...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
minä taas ajattelen tuon asian niin, että koska auto ei kuluta kohtuuttomasti (n. 7 ltr/100 km)jukka-tre kirjoitti:Krhm. Ehym. Köh köh.Nuffield56 kirjoitti:Kyllä se niin on, että taloudellisuus mersuilla ajaessa tulee säästyneistä remonttikuluista, eikä polttoaineesta![]()
Rohkenisin väittää peräti täysin päinvastaista.![]()
Niinku vm. 2000 320 CDI pohjalta...
korjaus/huolto kustannukset on myös aika minimaaliset (n. 100-150 € saa mennä vuodessa kulutusosiin ja huoltoon/vuosi)
ja pääomakulut on aivan olemattomat (auton arvo 500 €), niin silloin auto on taloudellinen

eli vaikka uudempi auto liikuis ilman polttoainetta, sen ylläpito kuitenkin maksaa jo niin paljon, että se kuluttaa todella paljon rahaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tuo W124 M104 koneella ( 3.0 24v ) on mulla vienyt sen 12 litraa pienimmillään ja 18 parhaimmillaan sataa kilometria kohden, sekalaista ajoahan toi on ollut, matkaa en ole koittanut. Välillä hissuteltu ja välillä sitten menty vähän reippaammin 
Keskimäärin pyöritään siinä 13-14 litran välissä

Keskimäärin pyöritään siinä 13-14 litran välissä

-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Juu, onneksi tämänkin arvo lähenee nollaa hyvää vauhtia, niin halpenee ajot koko aikanapa kirjoitti:minä taas ajattelen tuon asian niin, että koska auto ei kuluta kohtuuttomasti (n. 7 ltr/100 km)jukka-tre kirjoitti:Krhm. Ehym. Köh köh.Nuffield56 kirjoitti:Kyllä se niin on, että taloudellisuus mersuilla ajaessa tulee säästyneistä remonttikuluista, eikä polttoaineesta![]()
Rohkenisin väittää peräti täysin päinvastaista.![]()
Niinku vm. 2000 320 CDI pohjalta...
korjaus/huolto kustannukset on myös aika minimaaliset (n. 100-150 € saa mennä vuodessa kulutusosiin ja huoltoon/vuosi)
ja pääomakulut on aivan olemattomat (auton arvo 500 €), niin silloin auto on taloudellinen
eli vaikka uudempi auto liikuis ilman polttoainetta, sen ylläpito kuitenkin maksaa jo niin paljon, että se kuluttaa todella paljon rahaa...

Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
joo ilmottelehan miten kävi ja olivatko paikat kuin kurassa.. itellä tuntuu kans että hiukan liikaa tuo 200cdi vetää, n.8 menee nyt seka-ajossa..iidaeetu kirjoitti:Katsotaan miten vaikuttaa termarin vaihto ja imusarjan sekä EGR:n putsaus lukemiin.
Alkoi 211 220 cdi viemää ennen putsausta melkein kasia satasella vaikka teki mitä temppuja.
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94

C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Minulla W203 200CDI -07 eikä ole menny alle 6.8 missään ajossa, suurin osa (n.90%) ajoista maantieajoa. Edelliset W203 (-04 ja -05) meni apout 6l/100kmmigger kirjoitti:w203 220 CDI, suunnilleen vuoden ajan mitattu todellinen kulutus 5,5l kaikki ajot huomioiden, matka-ajoa on tosin aika paljon. Ajotietokone näyttää todellista kulutusta 0,4-0,8l vähemmän.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Mulla on E 211 220CDIT vm05. Se vie tällähetkellä about tasan 7/100km. Lämmöt tosiaan tässäkään saksantuonnissa ei nouse koskaan 80:iin. Pitäisikö termaria vaihtaa. Onko siitä ollut oikeasti kulutukselle jeesiä? Myös kommettia jos saa et onnistuuko tuohon ite vaihtaa termari vai vienkö Vänttiselle?
Mese on vaan aina Mese;-)