mynä 7mm vs mynä 8mm
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
On siinä morkooli kiinnes, aika paksulla oli vaan ahtamaton alue mynäsen jäljiltä, voi olla että on vielläki liian paksulla ahtamaton ja sen takia ainettaki vie..laineracing kirjoitti:tu ny vaikka hakeen ekaks semmonen asennus tappi lainaan ni saat ainakin ennakot paremmin kohilleen ku sormella kokeillen...jotai muuta ku pumppua koklailet sitte sormella...
miten toimiii ilman säädin mokkuloita? tulooko nökköstä koko ajan?
Toi mersun oma pumpun kyljes oleva polttoaine pumppu on herkku, siitä oon ylpee
No välillä repeillään täällä pääss ihan huolellalaineracing kirjoitti:jotai muuta ku pumppua koklailet sitte sormella..
No mitäs nyt on keksitty, kerro ?Sami T kirjoitti:Toi mersun oma pumpun kyljes oleva polttoaine pumppu on herkku, siitä oon ylpee
Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei mitään, tuo 8mm vaan varmaan vois ruveta tarviin jotain sähköistä siirtopumppua.. Toi oma o nii surkee, tai ei surkea, toimii usein vakiomoottoreissa hienosti.veskola kirjoitti:No mitäs nyt on keksitty, kerro ?Sami T kirjoitti:Toi mersun oma pumpun kyljes oleva polttoaine pumppu on herkku, siitä oon ylpee
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
helmijatkosta + rautatapista sitten kohtuu helppo tehä kirittävä asennustyökalu...jos ei siiis joku viel tiennyTerho P kirjoitti:peili ja lamppu on kans vähä notkeempi ku sormi poranterä ja siihen viiste on myös mutta ei niinkään tarkka ja kohtuu kettumainen pidellä se terä paikallaan asennusvaihees
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
juu ei mutta pe-ma yönä pirunhankala hakea klannia mistääjeemu kirjoitti:Eise omakaa nii palijoo maksa että kannattaa alakaa leipoo
Ite hommasin Klanin värkin ja kyllä seo vaa pätevä. Tosin pirun tylsähä seo ku ei pääse sormilla lipsauttelee, mutta säästyypähä mielenkiinto lipsauttelee muita juttuja
Tääläpäi löytyy ainaki 3 eri tallista 10km säteellälaineracing kirjoitti:juu ei mutta pe-ma yönä pirunhankala hakea klannia mistääjeemu kirjoitti:Eise omakaa nii palijoo maksa että kannattaa alakaa leipoo
Ite hommasin Klanin värkin ja kyllä seo vaa pätevä. Tosin pirun tylsähä seo ku ei pääse sormilla lipsauttelee, mutta säästyypähä mielenkiinto lipsauttelee muita juttuja
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Niin ja pikkuisen kun haku sädettä kasvattaa niin muutama lisääjeemu kirjoitti:Tääläpäi löytyy ainaki 3 eri tallista 10km säteellälaineracing kirjoitti:juu ei mutta pe-ma yönä pirunhankala hakea klannia mistääjeemu kirjoitti:Eise omakaa nii palijoo maksa että kannattaa alakaa leipoo
Ite hommasin Klanin värkin ja kyllä seo vaa pätevä. Tosin pirun tylsähä seo ku ei pääse sormilla lipsauttelee, mutta säästyypähä mielenkiinto lipsauttelee muita juttuja
Itse tein ja säästin
Paljo ne maksaa ja mistä saa ?
Pariin tappiin jo viilattu ura, mutta taas on tapit jossain metallinkeräyksessä
Pariin tappiin jo viilattu ura, mutta taas on tapit jossain metallinkeräyksessä
Lisää tietoa: www.skg.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
juu kyllä mullaki niitä ojeemu kirjoitti:Tääläpäi löytyy ainaki 3 eri tallista 10km säteellälaineracing kirjoitti:juu ei mutta pe-ma yönä pirunhankala hakea klannia mistääjeemu kirjoitti:Eise omakaa nii palijoo maksa että kannattaa alakaa leipoo
Ite hommasin Klanin värkin ja kyllä seo vaa pätevä. Tosin pirun tylsähä seo ku ei pääse sormilla lipsauttelee, mutta säästyypähä mielenkiinto lipsauttelee muita juttuja
Jos ostaisi viis pulloa kossua ja painuisi talliin tekemään sen itte...tuliskohan hyvä. Kustannukset olisi samat, mutta kumpi on hauskempaa
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuossa sanottiin että 14 litraa normiajossa, ja jos kaiken polttaa niin mihin se energia katoaa, jos ei kerran takarenkaan pyörittämiseen Energia kun ei voi kadota, näin kertoi joku viisas mies joskus kauna aikaa sitten.JarkkoN kirjoitti:Jospa se polttaa kaiken niin ei nokea...
Mikäli ei tule nokena, eikä polttoaineena ulos, eikä tehona renkaan kautta niin se energia pitää jäädä jäähdytysnesteeseen, ja mersun jäähdytin ei moista määrää kykene hävittämään taivaalle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllä se eka pullo saadaan helpositikkin kulumaan tuonkin loven suunnittelussa ja siinä millä sen tekisi
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mä mittasin 300:n turbon kiertokangista yli kolmen gramman heittoja sekä männistä miltei 12 grammaa, ja nämä olivat samaa sarjaa, siis samasta moottorista. Sitä en tiedä oliko ne alunperin koitettu tehtaalla kumota siten, että painavammalla kangella oli kevyempi mäntä, mutta eihän se tasapainotus nyt ihan niin mene oikeaksi. Onko tuo miten yleistä selvinnee kun puran pari seuraavaa mersun turboa atomeiksi.
Bensavolkkarissa taasen oli männät huomattavasti tarkemmin saman painoisia, jos sillä nyt on tasapainon kanssa mitään tekemistä. Dieselin mäntä 615,3 grammaa ja bensamoottorin 313,0 grammaa.
Bensavolkkarissa taasen oli männät huomattavasti tarkemmin saman painoisia, jos sillä nyt on tasapainon kanssa mitään tekemistä. Dieselin mäntä 615,3 grammaa ja bensamoottorin 313,0 grammaa.
Käytössä ollut absoluuttinen punnitustarkkuus oli parempi kuin 0,1 grammaa, joten siitä tässä nyt ei ollut kyse.25 Heinä 2009, 19:08
Punnitsin neljä käyttöön tulevaa kankea, jotka ovat siis 6 sylinterisestä turbosta. Kevein painoi 726,4 grammaa ja painavin 729,2 grammaa, pulttien kanssa, ilman laakeriliuskoja. Lähes kolmen gramman ero. Yllätys minulle oli kuitenkin kun kiertokangen jakoi kahteen osaan, tällöin painavin alaosa painoi 229,0 grammaa ja kevein 224,6 grammaa, nyt eroa noissa pikkuosissa oli 4,4 grammaa.
Ruusuinen kuva joka minulla alkuun oli, jotta kaikki osat olisivat ainakin gramman tarkkuudella samanpainoisia ja hieman paperilla sutaisen niitä niin, että saadaan kymmenyksen tarkkuudella sama paino.
Todellinen pommi oli tämänpäiväinen mäntien punnitus. Todellakin kuvittelin, että männät ovat niin tarkkaa valua/koneistusta, että edes ne ovat samanpainoisia. Paskat olleet...painavin mäntä painoi 615,3 grammaa ja kevein 603,4 grammaa, eroa siten lähes 12 grammaa
Lisää tietoa: www.skg.fi
ahaa, no sitten muistan väärin.bmw:n m51d25 ja m57d30 padoissa oli ainakin molemmissa alle 1gramman sisään tasapainossa rojut. muistin että mersullakin olisi ollut helvetin tarkasti tasapainossa nuo kamat jo tehtaan jäljiltä, bmw:n osat itse punnitsin kun oli moottorit pöydällä. no mut se siitä, kyllä sitä ruiskutusennakkoa ilmeisesti jokaisessa viritetyssä mersussa on säädetty aikaisemmalle, vaikkei olisi edes moottorin sisuskaluja tasapainoitettukkaan ja hyvin kai pelaavat. vai onko jollain siitä syystä moottori rikkoutunut? ja ihan kai ihminen niitä on säätänyt
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
en ole pp dieseliin ollut vielä yhteydessä, ja sulta tarvin sen ajoitustapin lainaan. en mä ole ton vehkeen ennakkoon koskenutkaan.laineracing kirjoitti:kato lassikun ne pumput laitetaan siihen ennakkoon jonka pumpun tekijä antaa,eikä suinpäin summamutikassa vedetä siiitä aikasemmalle... jo näiden kirjotuksien aikana säkin olisit tarkistanu sen oman autos ennakon ku kerran lähtee huonosti tulille....
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Kertokaa joku se oikee ajotus sitten ku tiiätte. Mynältä tulleessa lapussa luki että 20 astetta. No, ite sitten kiskasin dampperin ja pumpun suunnilleen kohalleen, eli periaatteessa pitäis olla +/- 2 asteen sisällä ainakin. Mutta, miten sen saa justiin kohilleen? Ku aattelin sillon että sen saa sitte hienosäätää siitä hienosäätöruuvista. Mutta mitä sille osaa tehä? Kun tyhjäkäynti vähän seilaa, kylämänä oikeen kunnolla, mutta lämpösenä ei juurikaan. Niin että justiin huomaa. Mutta silti tuntuu muuten toimivan (mitä nyt muista häiriöistä johtuvaa juttua...), mutta mistä sen tietää, että se on justiin eikä melekeen kohalla? Siis jälkeenpäin, tuota pumppua kääntämällä.
Ajotuksessa oli kyllä kunnon työkalut, mutta vähän tuli kesällä "räkästyä" pumppu kiinni, kun tosin aattelin sen hienosäädön toimivan, mutta nyt vasta sain tietää, että kukaan ei sitä ennakkoa tunnu oikeesti tietävän muutakun mynän lapusta lukemalla, ja siihen mahollisimman tarkasti laittamalla... Vaihteeks epäselvää tekstiä taas, koittakaa ymmärtää...
Ajotuksessa oli kyllä kunnon työkalut, mutta vähän tuli kesällä "räkästyä" pumppu kiinni, kun tosin aattelin sen hienosäädön toimivan, mutta nyt vasta sain tietää, että kukaan ei sitä ennakkoa tunnu oikeesti tietävän muutakun mynän lapusta lukemalla, ja siihen mahollisimman tarkasti laittamalla... Vaihteeks epäselvää tekstiä taas, koittakaa ymmärtää...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
No sitten kun se asteluku on laitettu 20 astetta, ja huomattu, että kone käy ja kaikki toimii hienosti ja jakokoetju on asettunut paikalleen (kireyteen) yms. suoritetaan hienosäätötarkastus.
Pyörität koneen johonkin 22 astetta EYKK. Kurkkaat vaikka silmällä sinne pumpun reikään, siellä pitäisi näkyä jo se "ruuvarin" kärki. Sitten sen tapin laitat siihen hollille ja toisella kädellä pyörität konetta, kun tappi loksahtaa paikalleen niin kammesta näet tarkan asteluvun.
Mikäli on pielessä niin hetken aikaa pitää miettiä kumpaan suuntaan pumppua pitää kallistaa. No sehän menee silleen, että kallistamalla ulospäin, poispäin lohkosta, se ennakko pienenee/ruiskutus myöhästyy. -> kolme pulttia auki ja ruuvaat arviolta kohdilleen jos se hienosäätöruuvi siellä on...sitten vaikka pari kierrosta konetta ympäri ja tarkistus.
Ruiskutusputket kannattaa löysätä/irroittaa pumpun päältä, jos joutuu paljon vielä kallistelmaan, ettei ne sitten hajoa.
Henkilöautossa tonne reikään taitaa nähdä vielä kohtuu kivasti, vitossa piti rakennella semmonen tangon päässä oleva peili yms. kivaa.
Kai sitä 20 asteesta voi vielä koittaa optimoida jotenkin, kun ei ne mersun ajotusmerkit vältämättä ole kohdillaan, jollei niitä ole itse tarkistanut / säätänyt kohdalleen.
Tärkeintä tuossa muuten on, että aina pyöritetään oikeaan suuntaan, jotta jakoketju pysyy kireällä kammen ja pumpun välillä. Se ei ole kovin oleellista jos se siellä kiristäjän puolella vaikka vähän löysäilee (öljynpaine puuttuu).
Pyörität koneen johonkin 22 astetta EYKK. Kurkkaat vaikka silmällä sinne pumpun reikään, siellä pitäisi näkyä jo se "ruuvarin" kärki. Sitten sen tapin laitat siihen hollille ja toisella kädellä pyörität konetta, kun tappi loksahtaa paikalleen niin kammesta näet tarkan asteluvun.
Mikäli on pielessä niin hetken aikaa pitää miettiä kumpaan suuntaan pumppua pitää kallistaa. No sehän menee silleen, että kallistamalla ulospäin, poispäin lohkosta, se ennakko pienenee/ruiskutus myöhästyy. -> kolme pulttia auki ja ruuvaat arviolta kohdilleen jos se hienosäätöruuvi siellä on...sitten vaikka pari kierrosta konetta ympäri ja tarkistus.
Ruiskutusputket kannattaa löysätä/irroittaa pumpun päältä, jos joutuu paljon vielä kallistelmaan, ettei ne sitten hajoa.
Henkilöautossa tonne reikään taitaa nähdä vielä kohtuu kivasti, vitossa piti rakennella semmonen tangon päässä oleva peili yms. kivaa.
Kai sitä 20 asteesta voi vielä koittaa optimoida jotenkin, kun ei ne mersun ajotusmerkit vältämättä ole kohdillaan, jollei niitä ole itse tarkistanut / säätänyt kohdalleen.
Tärkeintä tuossa muuten on, että aina pyöritetään oikeaan suuntaan, jotta jakoketju pysyy kireällä kammen ja pumpun välillä. Se ei ole kovin oleellista jos se siellä kiristäjän puolella vaikka vähän löysäilee (öljynpaine puuttuu).
Lisää tietoa: www.skg.fi