190 cossu om603 st, Feenikslintu?
Tohon pitääki jonkinlainen tuki vielä värkätä. Jos ja kun ottaa koneen pois, ni saa muuttaa noita, ku saa vaihettua tuon oman painekellonsa alkup. paikkaan.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Mulla lähtee suodatinjalasta letkunpätkä paikasta johon "kuuluu" öljynpainekello. Sen letkun päässä on sitten se öljynpainekello ja se on pultattu moottoriin kiinni. Varmasti kestää kunnes se letku siitä välistä hajoaa ja sen jälkeen on taas ongelma 
Niin muuten, olikos ne öljynjäähdyttimen liitokset paluulinjassa vai painelinjassa ? itse ajattelin että painelinjassa mutta en mä nyt tajua/muista/osannut katsoa...
Jotenkin kyllä haluaisin nähdä, että ahtimelle menvässä letkussa ei oliis mitäänylimääräsitä riskiä/kelloja kiinni. Se on luultavasti vedossa laakista vainaa kun letku katkeaa/murtuu yms, vaikka kone vielä säästyisikin. Tehdas käyttää metalliputkea kuten kaikki tietääkin.
edit: jaa kuvakin löytyy öljykellosta netin syövereistä:


Niin muuten, olikos ne öljynjäähdyttimen liitokset paluulinjassa vai painelinjassa ? itse ajattelin että painelinjassa mutta en mä nyt tajua/muista/osannut katsoa...
Jotenkin kyllä haluaisin nähdä, että ahtimelle menvässä letkussa ei oliis mitäänylimääräsitä riskiä/kelloja kiinni. Se on luultavasti vedossa laakista vainaa kun letku katkeaa/murtuu yms, vaikka kone vielä säästyisikin. Tehdas käyttää metalliputkea kuten kaikki tietääkin.
edit: jaa kuvakin löytyy öljykellosta netin syövereistä:

Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllä tuo oma mittarinsa varmaan toimii niinku se on alunperinki toiminu. Vaikka virrat päällä näyttää 1bar, ni ku käynnistää niin tippuu ensin 0, ja sitte lähtee taas nousemaan. En tiiä sitte, voi olla että se ilma mikä tuolla mittarin letkussa on, hiastaa tuota nestemittarin toimintaa niin paljon että se ei heti kerkee mukaan... :S Pitää ottaa se video tässä vielä ku kerkee ennen lumia.
Btw. pakoputki tuli tehtyä. Kuvaa tulee jossain vaiheessa. 3.5" rosteri putkea alusta loppuun ilman vaimenninta. Pitää vielä se vaimennin johonki väliin tehä, mutta jossain vaiheessa. Putkistossa on yks sellanen rosteti joustopala, käsissä tuntuu tajuttoman kovalta, ettei jousta. Mutta ku putkea on metrin pari vipuvartena, niin liikkuu ja joustaa yllättävän hyvin.
Nyt on taas syöttöongelmia. Pari vetoa pystyy tehä, mutta sitte alkaa jostain syystä pätkimään ja paukkumaan. Paineet ei nouse, ja ei nosta kierroksiakaan oikeen. Junnaa vaan silleestä oudosti... :S
Voiko olla, että loppuu ruoka kesken? Että olis tuossa polttoainelinjassa joku "tukos", esim. tuo oma bensapumppu, jos se ei pyöri ollenkaan? Ku sitä sihinää ei kuule ku suora putki on metrin päässä... Jos pumpussa oleva polttoaine riittää siihen muutamaan vetoon, mutta sitte se kammio tyhjenee, ku on pari vetoa tehty. Onko oireet liian laihasta seoksesta? Tai siis tosi laihasta, ikäänkuin se ei sais ainetta ollenkaan...?
Outoa tässä on se, että se ensin toimii, ja sitten vähän ajan päästä ei toimi. Ja lämmöt pysyy saman koko ajan, ajotuksestakaan ei voi olla kyse, kun sekin pysyy samana, ja tosin ensin toimii normaalisti.
Btw. pakoputki tuli tehtyä. Kuvaa tulee jossain vaiheessa. 3.5" rosteri putkea alusta loppuun ilman vaimenninta. Pitää vielä se vaimennin johonki väliin tehä, mutta jossain vaiheessa. Putkistossa on yks sellanen rosteti joustopala, käsissä tuntuu tajuttoman kovalta, ettei jousta. Mutta ku putkea on metrin pari vipuvartena, niin liikkuu ja joustaa yllättävän hyvin.
Nyt on taas syöttöongelmia. Pari vetoa pystyy tehä, mutta sitte alkaa jostain syystä pätkimään ja paukkumaan. Paineet ei nouse, ja ei nosta kierroksiakaan oikeen. Junnaa vaan silleestä oudosti... :S
Voiko olla, että loppuu ruoka kesken? Että olis tuossa polttoainelinjassa joku "tukos", esim. tuo oma bensapumppu, jos se ei pyöri ollenkaan? Ku sitä sihinää ei kuule ku suora putki on metrin päässä... Jos pumpussa oleva polttoaine riittää siihen muutamaan vetoon, mutta sitte se kammio tyhjenee, ku on pari vetoa tehty. Onko oireet liian laihasta seoksesta? Tai siis tosi laihasta, ikäänkuin se ei sais ainetta ollenkaan...?

Outoa tässä on se, että se ensin toimii, ja sitten vähän ajan päästä ei toimi. Ja lämmöt pysyy saman koko ajan, ajotuksestakaan ei voi olla kyse, kun sekin pysyy samana, ja tosin ensin toimii normaalisti.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Dieselissä ei ole sellaista käsitettä kuin liian laiha seos...tai on mutta silloin kone on sammunut.
Mikäli siirtolinja ja/tai pumppu ei ruoki ruiskutuspumppua riittävällä määrällä niin se voisi selittää tuon pätkimisen yms. tai sitten pari kunnon vetoa ja se imaisee silloin ilmakuplia polttoaineen joukkoon siis sinne putkistoon, ne sekoittavat kaiken koneesta...siis suuttimet eivät aukea silloin pitäisi yms.
Mikäli ruiskutuspumpun kyljessä olevassa tuloliitoksessa paine laskee nollaan, niin silloin varmasti tulee ongelmia.
Normaalisti ajellessa se siis kuitenkin toimii ihan OK koko ajan...ongelmia vasta kun polkee oikein kunnolla, eli käyttää kaiken tehon ? ja milloin se sitten toipuu tuosta normaaliksi ?
Mikäli siirtolinja ja/tai pumppu ei ruoki ruiskutuspumppua riittävällä määrällä niin se voisi selittää tuon pätkimisen yms. tai sitten pari kunnon vetoa ja se imaisee silloin ilmakuplia polttoaineen joukkoon siis sinne putkistoon, ne sekoittavat kaiken koneesta...siis suuttimet eivät aukea silloin pitäisi yms.
Mikäli ruiskutuspumpun kyljessä olevassa tuloliitoksessa paine laskee nollaan, niin silloin varmasti tulee ongelmia.
Normaalisti ajellessa se siis kuitenkin toimii ihan OK koko ajan...ongelmia vasta kun polkee oikein kunnolla, eli käyttää kaiken tehon ? ja milloin se sitten toipuu tuosta normaaliksi ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
sehän ei kyllä jaksa tuo syöttöpumpun siirtopumppu imeä sähöpumpun läpi jos se ei pyöri se sähöpumppu, varmaa joutuu vetää uuden virta johon sähöpumpulle tai jotai kun olet ottanu ilmeisesti kaikki poksit yms pois siitä
semmoselta oireet vaikuttas, normaalisti toimii mut täys kaasuvedolla loppuu löpö syöttöpumpulta.

semmoselta oireet vaikuttas, normaalisti toimii mut täys kaasuvedolla loppuu löpö syöttöpumpulta.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Juurikin näin. Normaalisti pintakaasulla toimii hyvin. Esim. Jos pari vetoa, ja viimesellä vedolla sammahtaa, niin jos 10min. ajaa pintakaasulla, niin taas toimii yhden vedon -> sammahdus.
Vois hyvin olla, että tuo oma bensapumppunsa ei jostain syystä toimi, ja oma dieselpumppu joutuu imemään suodattimen ja bensapumpun läpi sen aineen ni aikalailla vastustaa.
Toinen huomio on, että suodatinjalalta pumppuun menevässä tulolinjassa näyttää olevan ilmakuplia koko ajan. En tiiä mistä johtuu, mutta voiko olla tuo bensapumppu siihenkin syy?
Vois hyvin olla, että tuo oma bensapumppunsa ei jostain syystä toimi, ja oma dieselpumppu joutuu imemään suodattimen ja bensapumpun läpi sen aineen ni aikalailla vastustaa.
Toinen huomio on, että suodatinjalalta pumppuun menevässä tulolinjassa näyttää olevan ilmakuplia koko ajan. En tiiä mistä johtuu, mutta voiko olla tuo bensapumppu siihenkin syy?

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Siellä on siis kaksi siirtopumppua peräkkäin ?
Ehdottomasti toinen pois, onko se sähköinen jokin pumppu mikä on bensiiniautosta jäänyt, se taitaa olla pullonkaulana ja aiheuttaa ongelmat.
Ehkä kannattaa samalla vaivalla suurentaa ne linjat ja jos oikein hurjaksi heittäydyt niin se ruiskutuspumpun kyljestäkin pois ja tilalle joku semmonen, mikä nyt noissa 606:ssa on hyväksi havaittu. (jeemu tietää ja myy semmosen?)
Ehdottomasti toinen pois, onko se sähköinen jokin pumppu mikä on bensiiniautosta jäänyt, se taitaa olla pullonkaulana ja aiheuttaa ongelmat.
Ehkä kannattaa samalla vaivalla suurentaa ne linjat ja jos oikein hurjaksi heittäydyt niin se ruiskutuspumpun kyljestäkin pois ja tilalle joku semmonen, mikä nyt noissa 606:ssa on hyväksi havaittu. (jeemu tietää ja myy semmosen?)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo siis sähkönen bensapumppu. Tarkotus oli leikisti esipaineistaa polttoaineensyöttöä, mutta se ei vissiin saa pyörintäkäskyä mistään, ku diagnostiikka pistoke on pois käytöstä...
Eikös nuo linjat pitäs riittää siihen määrään mitä uskaltaa 603 kangille antaa... Taitaa piisata yli 500hv, eli tuskin tarttee suurentaa. Ehkä joskus sitten...
Eikös nuo linjat pitäs riittää siihen määrään mitä uskaltaa 603 kangille antaa... Taitaa piisata yli 500hv, eli tuskin tarttee suurentaa. Ehkä joskus sitten...

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Sitten se selviää kun käyt tehopenkissäKummeli kirjoitti:Eikös nuo linjat pitäs riittää siihen määrään mitä uskaltaa 603 kangille antaa...

Pyörimätön pyörä jarruttaa, pumpussakin juu. Poijes vain, ei sillä ole merkitystä dieselissä kunhan se ruiskutuspumpun siirtopumpun kapasiteetti riittää siirtämään sitä tahtia mitä elementit siirtävät sylintereihin.
Ei kai se kangista ole kiinni, kierroksilla sitä ainetta kuluu eniten. Kenen pokka kestää laittaa eniten kierroksia

Lisää tietoa: www.skg.fi
No sepä.
Kierrokset tällä hetkellä vetävät 5600rpm. Ja paine on 1.7bar, mutta vielä pitäs säätää pikkasen korkeemmalle. Syötön näkee sitte vasta ku saa ensin hanat auki. Kaiketi tuolla 2.2bar ja nuilla kierroksilla pitäs nelosella luvut alkaa? Ja jos ei, ni sitte kierroksia lisää.
Tuossa yks 606 alko jättää venttiilit "leijumaan" jo 6000rpm, että en tiiä mitä se tuo kapee meinaa siitä. On nimittäin ihan omat jousensa. olis eriasia, jos olis vaikka kiristetty nokka, ni tulis jousetkin vähän niinku kireemmälle, muttakun ei oo...
Tiiä pitäskö talven illoiks (iloiks) hommata toinen kapee kansi, ja viilais sen tappiin ja tekis nokan. Tekis virtauspenkin jne. Kattos sitte ens kesänä luvut uudestaan. Mutta toisaalta tuntuu vähän niinkun turhalta, kun näkyy vajaa sylinterisistäkin lähtevän enemmän mitä kapeesta kutosesta... Että josko sitä itekkin sortuu leveen seuraavaks laittamaan. Tulee kyllä eriautoon, jos ei saa konetta myityä.
Kierrokset tällä hetkellä vetävät 5600rpm. Ja paine on 1.7bar, mutta vielä pitäs säätää pikkasen korkeemmalle. Syötön näkee sitte vasta ku saa ensin hanat auki. Kaiketi tuolla 2.2bar ja nuilla kierroksilla pitäs nelosella luvut alkaa? Ja jos ei, ni sitte kierroksia lisää.
Tuossa yks 606 alko jättää venttiilit "leijumaan" jo 6000rpm, että en tiiä mitä se tuo kapee meinaa siitä. On nimittäin ihan omat jousensa. olis eriasia, jos olis vaikka kiristetty nokka, ni tulis jousetkin vähän niinku kireemmälle, muttakun ei oo...

Tiiä pitäskö talven illoiks (iloiks) hommata toinen kapee kansi, ja viilais sen tappiin ja tekis nokan. Tekis virtauspenkin jne. Kattos sitte ens kesänä luvut uudestaan. Mutta toisaalta tuntuu vähän niinkun turhalta, kun näkyy vajaa sylinterisistäkin lähtevän enemmän mitä kapeesta kutosesta... Että josko sitä itekkin sortuu leveen seuraavaks laittamaan. Tulee kyllä eriautoon, jos ei saa konetta myityä.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Ootko vaihtanut tankin pohjassa olevaa sihtiä josta lähtee polttoainelinja? Bensamoottorisessa on todella paljon tiheämmällä "verkolla" kun alkuperäisessä dieselissä. Itellä ainakin teki ilmaa pa järjestelmään se kun bensa-autosta dieselin tein. Ei tuu dieseli niin helposti läpi siitä tiheästä suodattimesta....
IG: @pyrytakkunen
Tosiaanki tollaset orig pensa vehkeen pumput saa heivata mäkee ensimmäisenä, vaikkei yli viittäsataa irtookkaa. Ei piisaa vaikka ois kui hyvä matikas.
Veskola: Nakun kierrokset huuettu, täälä toi ympyrät sulkeva ja sisäsesti värinätön mosa kieti 7400rpm.
Veskola: Nakun kierrokset huuettu, täälä toi ympyrät sulkeva ja sisäsesti värinätön mosa kieti 7400rpm.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Mikä on ahtopaineen merkitys vs. kierrosten merkitys (imu)venttiilien leijumisessa?Kummeli kirjoitti: Tuossa yks 606 alko jättää venttiilit "leijumaan" jo 6000rpm,
Nyt ei tajuu.Kummeli kirjoitti:olis eriasia, jos olis vaikka kiristetty nokka, ni tulis jousetkin vähän niinku kireemmälle, muttakun ei oo...![]()

Ei paineen vaikutus kovin suuri ole. "Yli" kierroksista se ottaa nokkiinsa...oli sitten ahtoo 2 tai 3 kiloa.Easy Rider kirjoitti:Mikä on ahtopaineen merkitys vs. kierrosten merkitys (imu)venttiilien leijumisessa?Kummeli kirjoitti: Tuossa yks 606 alko jättää venttiilit "leijumaan" jo 6000rpm,
Tommosta moniventtili turpokutosta kehtaa kuitenkin kierrättää sen 6500 3 kilon ahdoilla ja vakio romuilla.
Tosiaan tähän liittyen, jousi asettuu aina samalle esikireydelle nokasta riippumatta (= seetipaine). Nokan voi ottaa pois ja siellä on se sama jousipaine vaikuttamassa. Tämän esikireyden määrittää ainostaan jousilautanen ja seetin korkeussijanti eli jos seetipainetta halutaan lisätä käytetään jotain prikkoja jousen alla tai erilaista lautasta (tai pidempää/kireämpää jousta). Mitä syvemmälle venttiilit/seetit on uponneet tai koneistettu kannessa, sitä korkealla on jousilautanen suhteessa kanteen ja sitä löysemmällä on jousi.Easy Rider kirjoitti:Nyt ei tajuu.Kummeli kirjoitti:olis eriasia, jos olis vaikka kiristetty nokka, ni tulis jousetkin vähän niinku kireemmälle, muttakun ei oo...![]()
Kireämpi nokka tehdään yleensä hiomalla perusnokasta, jolloin sen perusympyrä pienenee. Nythän syntyisi rako nostajan ja noka välille, mutta se nostaja säätää itsensä pidemmäksi. Tässä kohtaa pitää kellon soida, riittääkö säätövara ja olisi hyvä jos se venttiilin pituus mitoitettaisiin siten, että sitä säätövaraa riittää jatkossakin moottorin kuluessa. Venttiilin varren korkeussijainti (eli pituus) määrittää millä korkeudella nostaja on suhteessa kanteen. Tuossa kohtaa tarvitaan (voidaan tarvita) vakiosta pidempi venttiilin varsi (lautasen lukitusurista pituus venttiilin varren päähän tulee olla pidempi). Hydraulinokan säätövara ei ole kovin montaa milliä. Toisaalta jos venttiili koneistetaan syvemmälle niin silloinhan se varsi tulee ylemmäs, joten ongelma poistuu. Kaikki nämä pitäisi sitten vielä jaksaa mitata ja miettiä sekä pitää mielessä, ettei se jousi saa pohjatakkaan...ei edes lämpötilan muutuessa.
Kireämmän nokan painaessa venttiiliä se jousi painautuu enemmän kasaan verrattuna vakioon ja silloin siellä jousessa vaikuttaa suurempi voima, mutta tosiaan vain hetkellisesti.
Jaa juu, taitaa liittyä just tuohon 606:n kierrosongelmiin. Mikäli ja kun niissä on ongelmana venttiilien uppoaminen kansiin, niin niissä on myös seetipaineet laskeneet, ja sitten ne eivät kestä kierroksia.
-> kaikki virikoneet kannattaa avata ja uusia seetit, jouset ja ties mitä ?

Lisää tietoa: www.skg.fi
Juurikin tuota tarkotin.veskola kirjoitti:Kireämmän nokan painaessa venttiiliä se jousi painautuu enemmän kasaan verrattuna vakioon ja silloin siellä jousessa vaikuttaa suurempi voima, mutta tosiaan vain hetkellisesti.Easy Rider kirjoitti:Nyt ei tajuu.Kummeli kirjoitti:olis eriasia, jos olis vaikka kiristetty nokka, ni tulis jousetkin vähän niinku kireemmälle, muttakun ei oo...![]()
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Pakopaineella onki sitte jo merkitystä.Petehri kirjoitti:Ei paineen vaikutus kovin suuri ole. "Yli" kierroksista se ottaa nokkiinsa...oli sitten ahtoo 2 tai 3 kiloa.Easy Rider kirjoitti:Mikä on ahtopaineen merkitys vs. kierrosten merkitys (imu)venttiilien leijumisessa?Kummeli kirjoitti: Tuossa yks 606 alko jättää venttiilit "leijumaan" jo 6000rpm,
Tommosta moniventtili turpokutosta kehtaa kuitenkin kierrättää sen 6500 3 kilon ahdoilla ja vakio romuilla.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Se ei kuitenkaan auta kun se venttiilin liikkuma matka on pidempi, nokka jyrkempi, eli siellä pitää olla vakiota enemmän voimaa (venttiilille kiihtyvyyttä) vielä silloinkin kun se venttiili alkaa lähestyä kiinni asentoa...siellä on mäntä tulossa uhkaavasti kohti.Kummeli kirjoitti:Juurikin tuota tarkotin.
Tuolleen itse sen ajattelen...
Niin ja sitten vielä ne (pulssimaiset) paine-erot kiinni olevan/menevän venttiilin eri puolilla sekoittavat pakkaa...ei jaksa edes ajatella moisia.
Viimeksi muokannut veskola, La 23.10.2010 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Juurikin näin. Kyllä se imuvena sulkeutuu helpostikkin, eikä ahtopaine vaikuta juuri tirintaria sen elämään (imuvena suljetaan ideaalisti sillä hetkellä kun imusarjapaine on jo pienempi kuin sylinteripaine, mutta virtaus on silti sylinteriin päin massavaikutuksen voimasta). Samalla periaatteella pakonen se sitten leijuu helpomminkin jos sattuu ahdin ahdistaan...jeemu kirjoitti:Pakopaineella onki sitte jo merkitystä.Petehri kirjoitti:Ei paineen vaikutus kovin suuri ole. "Yli" kierroksista se ottaa nokkiinsa...oli sitten ahtoo 2 tai 3 kiloa.Easy Rider kirjoitti:Mikä on ahtopaineen merkitys vs. kierrosten merkitys (imu)venttiilien leijumisessa?Kummeli kirjoitti: Tuossa yks 606 alko jättää venttiilit "leijumaan" jo 6000rpm,
Tommosta moniventtili turpokutosta kehtaa kuitenkin kierrättää sen 6500 3 kilon ahdoilla ja vakio romuilla.
Muuttuva venttilin ajoitus... Mmmm....

-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Mitenkäs vaikka olis jäykemmät jouset vaihdettu, että varmasti riittäis vaikka yli 8000rpm:n kierroksiinkin, ni mites nostimet? Ku nehän on vaihettu vissiin noissa "kierroskoneissa" jäykkiin, että missäs vaiheessa nostimet sitten jää jälkeen? Onko kukaan tutkinu?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Ei ole tieteellistä näyttöä nostinongelmista tai tietystä kierrosluvusta milloin ne lakkaa toimimasta
Koko hommassa on liikaa muuttujia, joten ei kannata varmaankaan sanoa mitään
Mullakin kun on kevyemmät venttiilit, joten _jos_ mulla vaikka toimisi 7000 rpm niin ei se takaa että sun venttiileillä toimisi myös.


Lisää tietoa: www.skg.fi
Noni, nyt olis tankista sihvilät poistettu ja bensapumppu ja suodattimet. No, ku laiton dieseliä tankkiin ja kävin auton alla vielä varmistamassa, ni eikös vanhat polttoaineletkut vuotanu. Elikkä vaihtoon. Nyt pitää sitte tehä sellaset, että varmasti aine riittää. Tapahtuman johdosta ja kiireen takia muutenki, taitaa jäädä muutoskatsastamatta tältä vuodelta... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Polttoaineputki hilppeet hajettu, ja tuleepi sellasta tavaraa, että ei varmaan heti tartte vaihtaa. Ja jos tarttee, niin sitte vois puhua jo paikalta poistumisesta lyllerryksen sijaan... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Aluks aattelin tehä jostain ruostumattomasta teräspunos letkusta tms. mutta ei anna takatasku myöten... Pitää tyytyä 12mm rautaputkeen, vielä mietin että pitääköhän vetää paluupuolikin noin isolla, mutta voi olla että annan paluupuolen olla vanhaa vielä, ja vedän vaan rinnalle tuon uuden tulon. Jonkinlaiset haitat päihin, ja kumiletku liitokset kumpaankin päähän, ku ei sitä paineistettua oo... (ainakaan vielä
)

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Ei se taida paljon paineistamalla teho kasvaa...
vai rautaputkea...entäs hydrauliikkaputki, siinä olisi ainakin jonkin sortin pinnoite päällä vai mikäs pinta siinä oikein on.
Mitäs muita vaihtoehtoja on...toi kumiletku, jossa on teräspunos, se on turhaa tavaraa pitkälle matkalle. Voisikos semmonen nailonputki toimia, ainakin bensalinjat on tehtaan tekemänä tehty semmosesta. Niihin pitää vain saada kumiletkut kiinni, niin että varmasti pitää, mutta oliskohan hydrauliikkafirmalla tuohon apuja.
Nailonputki taipuu mukavasti...esim volkkarissa on painepuolella jotain muoviputkea...riittää varmasti dieselin minipaineisiin.

vai rautaputkea...entäs hydrauliikkaputki, siinä olisi ainakin jonkin sortin pinnoite päällä vai mikäs pinta siinä oikein on.
Mitäs muita vaihtoehtoja on...toi kumiletku, jossa on teräspunos, se on turhaa tavaraa pitkälle matkalle. Voisikos semmonen nailonputki toimia, ainakin bensalinjat on tehtaan tekemänä tehty semmosesta. Niihin pitää vain saada kumiletkut kiinni, niin että varmasti pitää, mutta oliskohan hydrauliikkafirmalla tuohon apuja.
Nailonputki taipuu mukavasti...esim volkkarissa on painepuolella jotain muoviputkea...riittää varmasti dieselin minipaineisiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi