Tuohon minun autooni w211 e320 cdi -06 facelift niin moottorinilmansuodatin täällä 70.00€ alkuperäinen ja britteissä 42,00€ alkuperäiinen.PaHa kirjoitti:Tääläpäin ainakin saa viedä omat moottoriöljyt, ei se tietenkään mikään suositus ole! Suodattimet varmaankin pitää olla heidän/mersun omat, luulisin. Mitään goodwilliä täälläpäin ei ole muutenkaan "voimassa", ja listahinnoilla mennään.PEPI kirjoitti:Mitenköhän valtuutettu huoltoliike (ei veho) suhtautuu siiheen, että jos viet auton huoltoon ja viet varaosat ja öljyt ite sinne. Kuittaavatko huoltokirjan? Pysyykö esim. goodwill voimassa. Oli huollossa aika suolanen hinta tuolle öljylle kun velotti hieman yli 22€ / litra. Shell helix ultra. Varaosatkin meni ihan ovh:n mukaan ja vittuilut tuli kaupan päälle kun yritti tingata. Tämä siis Hämeenlinnassa. Meinasin, että jos alottas ite vittuilun liikettä kohtaan elikkä vie kaikki tarvikkeet mukana kun vie auton huoltoon.
Meinaan, että aika helppo tuon w211 kanssa kun pääsee ratin napeilla huoltovalikkoon ja sieltä näkee ne huoltokohteet.
Meinasin, että jos alkais tilaan varaosat ulkomailta ja öljyt hakis tuosta jostakin tavaratalosta. Tavaroitten tilauksessakin niin esim. suodattimia tilais jokaista vaikka kolme kappaletta. On muuten hivenen (aika paljonkin) halvempia saksassa tai britteissä kuin suomessa.
Onko noissa suodattimissa ja huolto-osissa todella niin paljon hinta eroa että kannattaa ulkomailta tilata, ja laatu?
Osaako näihin kukaan kertoa mitä sisältävät (suomeksi ja suomessa)?
Service 1 eli lisätyöt: exh. -gas analysis ja general inspection, ja Service 14 ?
E320 cdi w211 huolto c
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
tuolta löytyy ainakin
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... world.html
vähän tosin hinnat nousseet tuosta..just tais toissapäivänä kolahtaa postiluukusta uusin Driver's World
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... world.html
vähän tosin hinnat nousseet tuosta..just tais toissapäivänä kolahtaa postiluukusta uusin Driver's World
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Ookko kahtonnu suodattimen vai suodattimien hinnan? Tässä V6 moottorissa on ilmansuodattimet molemmin puolin moottoria elikkä kaksi kappaletta samoin kuin ilmamassamittareitakin.RikuK kirjoitti:Ja KL-varaosista alkuperäinen Mann-filter 35euroa...PEPI kirjoitti: Tuohon minun autooni w211 e320 cdi -06 facelift niin moottorinilmansuodatin täällä 70.00€ alkuperäinen ja britteissä 42,00€ alkuperäiinen.
Niin ja tulee mersun laatikossa? Nyt oli puhetta alkuperäisvaraosisa.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Muutama viikko sitten vaihdoin ko. osat ja paketissa 2kpl suodattimia. No ei ollut MB:n pahvilaatikossa, mutta Mann-filter on Mercedeksen alkuperäinen tai vähintään alkuperäislaatuinen varaosa.PEPI kirjoitti: Ookko kahtonnu suodattimen vai suodattimien hinnan? Tässä V6 moottorissa on ilmansuodattimet molemmin puolin moottoria elikkä kaksi kappaletta samoin kuin ilmamassamittareitakin.
Niin ja tulee mersun laatikossa? Nyt oli puhetta alkuperäisvaraosisa.
Ei siinä huoltovihossakaan sanota mitä se sisältää. On vaan pieni ja iso sbc huolto.PaHa kirjoitti:Sama lehti tuli myös. Sieltä löysinkin nuo aijemmin kirjoittamani huollot.villeeino kirjoitti:tuolta löytyy ainakin
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... world.html
vähän tosin hinnat nousseet tuosta..just tais toissapäivänä kolahtaa postiluukusta uusin Driver's World
Lähinnä kiinnostaisi mitä tuo Service 14 -huolto pitää sisällään(toki muutkin).
Sehän on se huolto ilman jarrunesteiden vaihtoa, mutta mitä sisältää. Huoltovihkoni kun on saksaksi ja kukaan ei ilmeisesti ehdi esim. valokuvata sitä sivua suomenkielisestä huoltovihkostaan?
tuossa edellisellä sivulla on vastaus tuohon service 14- huoltoon. pääpiirteittäin...PaHa kirjoitti:Sama lehti tuli myös. Sieltä löysinkin nuo aijemmin kirjoittamani huollot.villeeino kirjoitti:tuolta löytyy ainakin
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... world.html
vähän tosin hinnat nousseet tuosta..just tais toissapäivänä kolahtaa postiluukusta uusin Driver's World
Lähinnä kiinnostaisi mitä tuo Service 14 -huolto pitää sisällään(toki muutkin).
Sehän on se huolto ilman jarrunesteiden vaihtoa, mutta mitä sisältää. Huoltovihkoni kun on saksaksi ja kukaan ei ilmeisesti ehdi esim. valokuvata sitä sivua suomenkielisestä huoltovihkostaan?
Audi Q7
Ex: E-mersuja
Ex: E-mersuja
Ei siinä huoltovihossakaan sanota mitä se sisältää. On vaan pieni ja iso sbc huolto.[/quote]villeeino kirjoitti:
kyllä ainakin minun huoltokirjassa on nuo kohdat vähän tarkemmin selostettu kuin "pieni tai iso sbc-huolto"[/quote]
Niinpä se olikin. Muistelin tosiaan tuossa aiemmin tuota drivers club lehteä.
Tässäpä ois service 14 sanasta sanaan huoltovihosta kopsattuna.
Moottoritila:
Nestemäärän tarkastus ja korjaus oikeaksi
Jarrujärjestelmä
Lasinpesin (sis. lasinpesutiiviste kesä/talvi)
Konepellin lukon ja tuulihaan herkkäliikeisyyden tarkastus (vaihda osat jos pieninkin vika)
Auton sisätila
Toiminnan tarkastus:
-Äänimerkki,kaukovalovilkku,merkkivalot,katkaisimien valaistus ja sisävalot
-Akustinen varoitusjärjestelmä
-Lasinpyyhkimet,lasinpesin,valonpesimet
-Sensotronic Brake Control (SBC) - järjestelmän tarkastus
-Mittariston huoltonäytön nollaus
Pyörät ja jarrut:
- Rengaspaineiden korjaus oikeaksi
Auton etu- ja takaosa:
-Pyyhinsulkien tarkastus(tarvittaessa vaihto erikseen laskuttaen)
Tavaratila:
-Tavaratilan valon tarkastus
Kannattaako noista tarkastuksista(valohoidosta) sitten maksaa on jokaisen oma asia. Eihän tuossa oikeasti ole mitään muuta kuin tuo SBC- jarrujärjestelmän tarkistus mitä ei ehkä itse voi tehdä.
[/b]
Moottoritila:
Nestemäärän tarkastus ja korjaus oikeaksi
Jarrujärjestelmä
Lasinpesin (sis. lasinpesutiiviste kesä/talvi)
Konepellin lukon ja tuulihaan herkkäliikeisyyden tarkastus (vaihda osat jos pieninkin vika)
Auton sisätila
Toiminnan tarkastus:
-Äänimerkki,kaukovalovilkku,merkkivalot,katkaisimien valaistus ja sisävalot
-Akustinen varoitusjärjestelmä
-Lasinpyyhkimet,lasinpesin,valonpesimet
-Sensotronic Brake Control (SBC) - järjestelmän tarkastus
-Mittariston huoltonäytön nollaus
Pyörät ja jarrut:
- Rengaspaineiden korjaus oikeaksi
Auton etu- ja takaosa:
-Pyyhinsulkien tarkastus(tarvittaessa vaihto erikseen laskuttaen)
Tavaratila:
-Tavaratilan valon tarkastus
Kannattaako noista tarkastuksista(valohoidosta) sitten maksaa on jokaisen oma asia. Eihän tuossa oikeasti ole mitään muuta kuin tuo SBC- jarrujärjestelmän tarkistus mitä ei ehkä itse voi tehdä.
[/b]
Re: E320 cdi w211 huolto c
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58
Re: E320 cdi w211 huolto c
Voiko joku tarkistaa mitä kuuluu w211 c-huolto ja service 15? Ei tuo saksa oikein taivu. Service 13 kuitenkin ilmeisesti öljyt ja suodatin.
Re: E320 cdi w211 huolto c
13 on siis moottorin ölyt ja suodatin. 15 on se pitkä lista erilaisia tarkastuksia, varmaan foorumille postattu muutamaan otteeseen aiemmin.Talotaikuri kirjoitti:Voiko joku tarkistaa mitä kuuluu w211 c-huolto ja service 15? Ei tuo saksa oikein taivu. Service 13 kuitenkin ilmeisesti öljyt ja suodatin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58
Re: E320 cdi w211 huolto c
Näkyki tuossa ylhäällä olevan englanniksi. Onkos tuossa nyt jotain ihmeellistä muuta kuin enempi ja vähempi "tyhjänpäiväsiä" tarkastuksia?DBFI kirjoitti:13 on siis moottorin ölyt ja suodatin. 15 on se pitkä lista erilaisia tarkastuksia, varmaan foorumille postattu muutamaan otteeseen aiemmin.Talotaikuri kirjoitti:Voiko joku tarkistaa mitä kuuluu w211 c-huolto ja service 15? Ei tuo saksa oikein taivu. Service 13 kuitenkin ilmeisesti öljyt ja suodatin.
Re: E320 cdi w211 huolto c
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Re: E320 cdi w211 huolto c
Jos itse tekee niin maalaisjärki mukaan. Kyllähän tuo tietsikka ilmoittelee noita kohteita kilometrien mukaan. Huollothan voi vielä täsmätä *:rilla. Jarrunesteet voi ns. ruksata vaikka jälkikäteen jos vaihdosta vähän aikaa yms (jarruremppa). Ilmanputsarin vaihtoikä on aika pitkä tuon mukaan, mutta itse olen vaihtanut useammin. (vaihto taisi olla 120Tkm välein) Ekan kerran omani oli huollossa ns. valtuutetulla, mutta luottamuksen kasvettua ja maksullisen huollon pintapuollisuuden huomattua olen tehnyt itse niin paljon kun pystyy.
Mikäli on paikka, niin harrastuksen piikkiin menee suositellusti. A-huollosta laskin kustannuksia n.70 eur (sis. öljyt,ö-suti,naftasuodin, poislukien ilmasuodin koska oli ok, vain pintapölyt paineilmalla pois, jarrut oli jo katsottu) Vkl aamusta tein kun muut nukkui. Word-tekstin kokosin kuvineen ja mikäli kiinnostaa niin yvllä
Mikäli on paikka, niin harrastuksen piikkiin menee suositellusti. A-huollosta laskin kustannuksia n.70 eur (sis. öljyt,ö-suti,naftasuodin, poislukien ilmasuodin koska oli ok, vain pintapölyt paineilmalla pois, jarrut oli jo katsottu) Vkl aamusta tein kun muut nukkui. Word-tekstin kokosin kuvineen ja mikäli kiinnostaa niin yvllä
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su 30.01.2011 16:58
Re: E320 cdi w211 huolto c
Toivottavasti joku viitsii..CustomMB kirjoitti:En ota vastuuta oikeellisuudesta, englanninkielisiltä nettisivuilta tuo service15 listani. Jos joku viitsisi tarkistaa suomenkielisestä kirjastaan..Talotaikuri kirjoitti:Näkyki tuossa ylhäällä olevan englanniksi.
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Re: E320 cdi w211 huolto c
Ei jaksanut lukea kaikkea tekstiä. Sorry...kuinka paljon on oikea määrä lisätä öljyä? Auton oma mittari näytti nyt 6,7L
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Re: E320 cdi w211 huolto c
Hyvä ja asiapitoinen ketju.
Mullekin oli edellisistä paljon apua, vielä näyttäs itsellä (S211 E320) että special work service 10. Mitähän siinä mahtaa olla? Ja mitä sisältyy service 6 ja 7? Huoltokirjasta löytyy"Bremsflussigkeit", joka on tehty noin 30tkm välein ja olis taas ajankohtainen. Kuka tietää mikä se on?
Oma c-huolto näyttäs tältä service 2,3,5,6,7,13,14 ja speciaalina 1 ja 10. Huh hellettä (ja rahanmenoa..?)
Harmillisesti ei toimi just nyt tuo aiempi linkki ylempänä, se on kyllä jossain tulostettuna.
Tuolta http://www.mese.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; -foorumilta löytyi tietoa, että tuo 10 olisi tulppien vaihto? Kilometrit ei täyty, vuodet kylläkin. Kannattaako vaihtaa? V6-moottoreihin se yleensä maksaa hunajaa? Ja onko tuo 6 sitten jarrunesteet ilmeisesti. 7 jonkun tulkinnan mukaan kattoluukun testailu ja voitelu.
Mullekin oli edellisistä paljon apua, vielä näyttäs itsellä (S211 E320) että special work service 10. Mitähän siinä mahtaa olla? Ja mitä sisältyy service 6 ja 7? Huoltokirjasta löytyy"Bremsflussigkeit", joka on tehty noin 30tkm välein ja olis taas ajankohtainen. Kuka tietää mikä se on?
Oma c-huolto näyttäs tältä service 2,3,5,6,7,13,14 ja speciaalina 1 ja 10. Huh hellettä (ja rahanmenoa..?)
Harmillisesti ei toimi just nyt tuo aiempi linkki ylempänä, se on kyllä jossain tulostettuna.
Tuolta http://www.mese.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; -foorumilta löytyi tietoa, että tuo 10 olisi tulppien vaihto? Kilometrit ei täyty, vuodet kylläkin. Kannattaako vaihtaa? V6-moottoreihin se yleensä maksaa hunajaa? Ja onko tuo 6 sitten jarrunesteet ilmeisesti. 7 jonkun tulkinnan mukaan kattoluukun testailu ja voitelu.
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: E320 cdi w211 huolto c
Jarruneste.Qtamo kirjoitti:"Bremsflussigkeit"
Re: E320 cdi w211 huolto c
Onko zundkerzenit (umlautilla) sytystulppia? Huoltokirja näyttäis, että vaihdettu ed. huollossa, mutta tietsikkä näyttää,että pitäsi vaihtaa?
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: E320 cdi w211 huolto c
On.Qtamo kirjoitti:Onko zundkerzenit (umlautilla) sytystulppia?
Re: E320 cdi w211 huolto c
Kiitos Rikuk:lle. Edelleen vähän hämmentää, että miksi ajotietokone pyytää niitä vaihtamaan, jos on vaihdettu alle 20 tkm sitten. Onko jäänyt vain kuittaamatta? Miten huollon kuittaus muuten toimii, pitääkö kaikki servicet kuitata erikseen?
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: E320 cdi w211 huolto c
Tässä on asian ydin.Edelleen vähän hämmentää, että miksi ajotietokone pyytää niitä vaihtamaan, jos on vaihdettu alle 20 tkm sitten. Onko jäänyt vain kuittaamatta? Miten huollon kuittaus muuten toimii, pitääkö kaikki servicet kuitata erikseen?
Valtaosassa näitä autoja huollot pitäisi tehdä tarkistaen huoltokirjasta mitä on milloinkin tehty ja jätetty tekemättä eikä niin että tehdään sen mukaan mitä assyst pyytää koska kuittaukset on kuitenkin todennäköisesti tehty jossain vaiheessa väärin.
Auto EI tiedä huollon tarvetta ellei huoltoja ole kuitattu oikein.
Se on eri juttu jos auto on ollut omassa käytössä esim. muutaman vuoden ja 100tkm ja on itse pitänyt huolta siitä että kuittaukset on tehty kuten pitää...
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E320 cdi w211 huolto c
Ja kun homma käytetyn auton niin ei ole ollenkaan liika varmistelua huoltaa se vaikka assyt ja huolto kirja näyttäisi mitä (monissa apikoissa kirjoihin ruksitan vaikka mitä ja assyt kuittailaan miten sattuu)dealer kirjoitti:Tässä on asian ydin.Edelleen vähän hämmentää, että miksi ajotietokone pyytää niitä vaihtamaan, jos on vaihdettu alle 20 tkm sitten. Onko jäänyt vain kuittaamatta? Miten huollon kuittaus muuten toimii, pitääkö kaikki servicet kuitata erikseen?
Valtaosassa näitä autoja huollot pitäisi tehdä tarkistaen huoltokirjasta mitä on milloinkin tehty ja jätetty tekemättä eikä niin että tehdään sen mukaan mitä assyst pyytää koska kuittaukset on kuitenkin todennäköisesti tehty jossain vaiheessa väärin.
Auto EI tiedä huollon tarvetta ellei huoltoja ole kuitattu oikein.
Se on eri juttu jos auto on ollut omassa käytössä esim. muutaman vuoden ja 100tkm ja on itse pitänyt huolta siitä että kuittaukset on tehty kuten pitää...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: E320 cdi w211 huolto c
Kyllä, on asiallista suositella täydellistä huoltoa autolle niille jotka tuovat hankkimansa käytetyn mersun ensimmäistä kertaa omistusaikanaan huoltoon ellei huoltokirjassa ole todella varmat merkinnät aiemmista huolloista - ja esim. vaihteistoöljyn osalta erikseen kirjoitettu merkintä tai kuitti siitä että huolto on tehty huuhtelemalla.Ja kun homma käytetyn auton niin ei ole ollenkaan liika varmistelua huoltaa se vaikka assyt ja huolto kirja näyttäisi mitä (monissa apikoissa kirjoihin ruksitan vaikka mitä ja assyt kuittailaan miten sattuu)
Huoltokirjaan on saatettu merkkailla rasteja tietämättä mitä mikäkin tarkoittaa, kuten täällä on kyselty:
Onko zundkerzenit (umlautilla) sytystulppia?
Kaikilla korjaamoillakaan ei noita tiedetä, eikä välitetä ottaa selvää.Huoltokirjasta löytyy"Bremsflussigkeit", joka on tehty noin 30tkm välein ja olis taas ajankohtainen. Kuka tietää mikä se on?
Autolla on mukavampi lähteä keräämään kilometrejä kun tietää että huolto on tehty perusteellisesti ja kaikki öljyt, suodattimet ja nesteet uutta.
wiimax.fi