Auto kuitenkin oli pakko hankkia, ja kun W210 ei kelvannut allekirjoittaneelle sitten millään, niin piti etsiä hieman karummalla varustetasolla olevaa W211. Velimies bongasi ilmoituksen kohtuukilometreillä olevasta E220 Classic touring CDI:stä jonka johdosta soittelin myyjälle ja kahden puhelun jälkeen oli kauppa jo sovittu. Auto oli mielestäni kuitenkin hyvä vaihtoehto sillä valkoisena se tuntui erikoiselta ja siinä oli kuitenkin mustat nahat.
Yllätyksiltä ei kuitenkaan vältytty kun autoa haettiin, mutta väsyksissä sitä tekee ehkä hieman hätiköityjä päätöksiä. Joitakin maalausta vaativia paikkoja autosta löytyy, mutta ajan sillä nyt tuollaisenaan ainakin talven yli. Auto on lähtenyt tehtaalta taksina, mutta myyjän ja 1. omistajan mukaan sillä ei ole työajoa ajettu. 1. omistajalla se on viihtynyt vain 6kk ja 27tkm jonka jälkeen 2. omistaja teki siitä kaupat. Itse olen siis 3. omistaja.
Sisältä laite on erittäin siisti, ainoastaan jostain lisälaitteesta johtuva kojelaudan jälki pistää silmään. Autolla oli mittarissaan ostohetkellä 203tkm.

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_3129.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_3130.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_3131.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_3132.jpg
Fiksausta...
Jo aiemmin hankin autoon uudet MB:n original kangasmatot. Autossa olleet matot oli jostain VAG:stä kotoisin, mistä lie mersuun eksynyt.
Ulkokuoressa häiritsi eniten tarvikemallinen antennipiiska, josta oli vielä itse piiska kateissa. Samoin kattolistassa oli muovinen suoja jonka alla oli kyltin valoliitin. Purkaamolta löysin alkuperäisen mersun "Evä" antennin, jonka vaihdoin piiskan tilalle kunhan sen ensin maalasin korin väriin. Lisäksi vaihdoin kattolistan yksiosaiseen jolloin pääsin muoviläpäreestä eroon. Liitin läpyskän alla näytti käyttämättömältä, mutta mistä sitä tietää.. Listan vaihto oli suhteellisen työlästä, sillä koko kattoverhoilu on irroitettava että pääseen kattokaiteeseen käsiksi. Ebaysta lähti matkaan myös Elegancen maski. Elegance siitä syystä että valkoiseen sopii mielestäni paremmin harmaa ritilä kuin musta. Takavalon sisempi osa oli apparin puolella halki, joten purkaamolta piti käydä etsimässä sopiva elimenluovuttaja. Auto myllytettiin ja putsattiin ympäriinsä, vaikkei se nyt kovin paha alkujaankaan ollut.

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ut/7-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ut/5-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ut/3-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ut/2-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ut/1-2.jpg
Mitäs nyt...
Auto ei täysin vastaa sitä mitä W211:ltä haluaisin. Lähinnä se johtuu siis varusteista, tai niiden puutteesta. en ikinä ole liiemmin tykännyt tuosta classicista sen karuuden vuoksi ja niiden perkeleen kromilistojen puuttumisesta johtuen. Auto toimii hyvin, se on taloudellinen (4.3-5.5l/100km matka) ja muutaman metrin päästä ihan näyttäväkin.. mutta mutta kun se musta pitäisi olla kuitenkin ja vielä Avantgarde. Suurimmat puutteet ovat Xenon-valot, Airmatic, Webasto ja metalliväri. Ilma-alusta siksi, koska tykkään pelailla noiden vanteiden kanssa niin olisi mukava saada säätää alustaa tarpeen mukaan. Halogeenit nyt on tässä autossa jopa surkeammat kuin 124:ssa jotne syy xenoneihin lienee selvä. Ja webastoon tottui tuon 250D:n kanssa, joten vaikea on siitä päästä eroon. Näistä syistä johtuen olen autoa kaupitellutkin ja tietenkin pääsyynä oma henk.koht. taloustilanne. Jos auto olisi juuri sellainen kuin haluaisin voisin vaikka säilyttää sitä tallissa seisonnassa, mutta kun se ei ole niin tuntuu turhalta taas maksella siitä sievoisia käyttömaksuja jne.
Tosiasia kuitenkin on, että auto ei ole vielä mennyt kaupan, ja kuitenkin olen siitä oppinyt pitämään puutteista huolimatta. Olen ajanut sillä nyt 13500km ja aivan huippu matka-autohan tuo on.
Olenkin siis pohtinut että jos nyt ajaisin sillä talven yli ja katsotaan mitä sen kanssa jatketaan. Näin ollen auto olisi siis siirtymässä projektiksi.
Listalla olisi seuraavat muutkoset:
- Ollon Xenon muutossarja lyhyet+pitkät
- Tai vaihtoehtoisesti OEM Bi-Xenon umpiot
- LED parkit
- H&R -30mm jouset eteen, tasonsäätö alemmas takana.
- Lohkolämmitin + sisäpistoke (Tai Webasto jos tilanne sallii)
- Mummopyörät mäkeen ja isompaa vannetta
- Mittariston kromirinkulat
- Iso "F" huolto olisi myös edessä, tai myöhässä kuten auto sen ilmoittaa.
- Ylimaalaus keväällä (Alkup. valkoinen + lakka)
Näillä mentäisiin näin aluksi, mutta jos auto jää niin olen ajatellut myös faceliftin AMG etupuskuria, V-maskia ja facelift umpioita.. tietenkin jotain pitäisi keksiä silloin myös helmoihin ja taakse.
Tälläistä siis tällä erää, eräs projetki on jo lopumetreillä autoa koskien joten siitä pian lisää.