Mercedes E220T CDI -04

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3803
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Mercedes E220T CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Oli aika siirtyä 124:sta tuoreempaan tuossa kesällä, joten tällainen tuli tuliasina Ruotsista. Ei 124:ssa mitään vikaa ole, päin vastoin. Toisaalta kun niitäkin on jo kolme tuossa ehtinyt olla, niin kyllä se alkaa vähän tympimään. Sinänsä auton vaihto ajoittui aivan tajuttoman huonoon aikaan, sillä juuri valmistuneen tuloilla ei paljon juhlita, varsinkaan kun ei työelämään ole vielä(kään) päässyt siirtymään täyspäiväisesti.
Auto kuitenkin oli pakko hankkia, ja kun W210 ei kelvannut allekirjoittaneelle sitten millään, niin piti etsiä hieman karummalla varustetasolla olevaa W211. Velimies bongasi ilmoituksen kohtuukilometreillä olevasta E220 Classic touring CDI:stä jonka johdosta soittelin myyjälle ja kahden puhelun jälkeen oli kauppa jo sovittu. Auto oli mielestäni kuitenkin hyvä vaihtoehto sillä valkoisena se tuntui erikoiselta ja siinä oli kuitenkin mustat nahat.
Yllätyksiltä ei kuitenkaan vältytty kun autoa haettiin, mutta väsyksissä sitä tekee ehkä hieman hätiköityjä päätöksiä. Joitakin maalausta vaativia paikkoja autosta löytyy, mutta ajan sillä nyt tuollaisenaan ainakin talven yli. Auto on lähtenyt tehtaalta taksina, mutta myyjän ja 1. omistajan mukaan sillä ei ole työajoa ajettu. 1. omistajalla se on viihtynyt vain 6kk ja 27tkm jonka jälkeen 2. omistaja teki siitä kaupat. Itse olen siis 3. omistaja.
Sisältä laite on erittäin siisti, ainoastaan jostain lisälaitteesta johtuva kojelaudan jälki pistää silmään. Autolla oli mittarissaan ostohetkellä 203tkm.

Kuva

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_3129.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_3130.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_3131.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_3132.jpg

Fiksausta...

Jo aiemmin hankin autoon uudet MB:n original kangasmatot. Autossa olleet matot oli jostain VAG:stä kotoisin, mistä lie mersuun eksynyt.
Ulkokuoressa häiritsi eniten tarvikemallinen antennipiiska, josta oli vielä itse piiska kateissa. Samoin kattolistassa oli muovinen suoja jonka alla oli kyltin valoliitin. Purkaamolta löysin alkuperäisen mersun "Evä" antennin, jonka vaihdoin piiskan tilalle kunhan sen ensin maalasin korin väriin. Lisäksi vaihdoin kattolistan yksiosaiseen jolloin pääsin muoviläpäreestä eroon. Liitin läpyskän alla näytti käyttämättömältä, mutta mistä sitä tietää.. Listan vaihto oli suhteellisen työlästä, sillä koko kattoverhoilu on irroitettava että pääseen kattokaiteeseen käsiksi. Ebaysta lähti matkaan myös Elegancen maski. Elegance siitä syystä että valkoiseen sopii mielestäni paremmin harmaa ritilä kuin musta. Takavalon sisempi osa oli apparin puolella halki, joten purkaamolta piti käydä etsimässä sopiva elimenluovuttaja. Auto myllytettiin ja putsattiin ympäriinsä, vaikkei se nyt kovin paha alkujaankaan ollut.

Kuva

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ut/7-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ut/5-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ut/3-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ut/2-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ut/1-2.jpg

Mitäs nyt...

Auto ei täysin vastaa sitä mitä W211:ltä haluaisin. Lähinnä se johtuu siis varusteista, tai niiden puutteesta. en ikinä ole liiemmin tykännyt tuosta classicista sen karuuden vuoksi ja niiden perkeleen kromilistojen puuttumisesta johtuen. Auto toimii hyvin, se on taloudellinen (4.3-5.5l/100km matka) ja muutaman metrin päästä ihan näyttäväkin.. mutta mutta kun se musta pitäisi olla kuitenkin ja vielä Avantgarde. Suurimmat puutteet ovat Xenon-valot, Airmatic, Webasto ja metalliväri. Ilma-alusta siksi, koska tykkään pelailla noiden vanteiden kanssa niin olisi mukava saada säätää alustaa tarpeen mukaan. Halogeenit nyt on tässä autossa jopa surkeammat kuin 124:ssa jotne syy xenoneihin lienee selvä. Ja webastoon tottui tuon 250D:n kanssa, joten vaikea on siitä päästä eroon. Näistä syistä johtuen olen autoa kaupitellutkin ja tietenkin pääsyynä oma henk.koht. taloustilanne. Jos auto olisi juuri sellainen kuin haluaisin voisin vaikka säilyttää sitä tallissa seisonnassa, mutta kun se ei ole niin tuntuu turhalta taas maksella siitä sievoisia käyttömaksuja jne.
Tosiasia kuitenkin on, että auto ei ole vielä mennyt kaupan, ja kuitenkin olen siitä oppinyt pitämään puutteista huolimatta. Olen ajanut sillä nyt 13500km ja aivan huippu matka-autohan tuo on.

Olenkin siis pohtinut että jos nyt ajaisin sillä talven yli ja katsotaan mitä sen kanssa jatketaan. Näin ollen auto olisi siis siirtymässä projektiksi.

Listalla olisi seuraavat muutkoset:

- Ollon Xenon muutossarja lyhyet+pitkät
- Tai vaihtoehtoisesti OEM Bi-Xenon umpiot
- LED parkit
- H&R -30mm jouset eteen, tasonsäätö alemmas takana.
- Lohkolämmitin + sisäpistoke (Tai Webasto jos tilanne sallii)
- Mummopyörät mäkeen ja isompaa vannetta
- Mittariston kromirinkulat
- Iso "F" huolto olisi myös edessä, tai myöhässä kuten auto sen ilmoittaa.
- Ylimaalaus keväällä (Alkup. valkoinen + lakka)

Näillä mentäisiin näin aluksi, mutta jos auto jää niin olen ajatellut myös faceliftin AMG etupuskuria, V-maskia ja facelift umpioita.. tietenkin jotain pitäisi keksiä silloin myös helmoihin ja taakse.

Tälläistä siis tällä erää, eräs projetki on jo lopumetreillä autoa koskien joten siitä pian lisää.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3803
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

The Talvivanteet!

Jo aiemmissakin projekteissa olen haavaeillut että auto ei tarttisi "pilata" ulkonäöllisesti talvivanteilla joten olisi kerrankin hienoa saada isot pyörät myös talveksi, vaikkakin mukavuuden kustannuksella.

Auton mukana tuli uudenkarheat AGI:n uusionastat MB:n 16" aluilla jotka oli pahassa kunnossa. Vanteet puhallettiin ja maalattiin joten sarja alkoi näyttää jopa asialliselta.

Päätin kuitenkin kokeilla kepillä jäätä, ja tarjota sarjaa vaihdossa eräisiin AMG:hin ja sain vielä kaupat tehtyäkin tarjoamallani välirahalla.

Sen verran nuo Intran valkoiseksi maalaamani A-linet jäi 250D:stä häiritsemään että päätin tehdä uudet samalla kaavalla. Intrathan meni 250:n mukana, joten niitä ei voinut käyttää.

Vanteet ovat siis SL R129:n alkuperäiset 2-osaiset AMG-vanteet. Niiden koko on 8.5" x 18" kauttaaltaan. Voisin väittää että ovh hinta ei ole ollut vuonna -98 kovinkaan huokea.

Vanteet ostokunnossa:

Kuva

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_0238.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_0241.jpg

Vanteet oli käyneet läpi jonkin asteisen kunnostuksen, mutta vain pintapuolisesti. Sisäkehät oli suhteellisen karussa kunnossa ja kehän kiillotus oli vähän puolitiessä.

Kuva

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_0242.jpg

Lähdin kunnostuksessa tavanomaisella linjalla eli koko kehä uusiksi 240-400-600-800-1000-1200 vesihionta + tahnalla pari krt + vahalla ja lumpulla loput. Tässävaiheessa kehät alkoi näyttää jo asialliselta.

Kuva

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_0247.jpg

Kehäpulteista puolet oli maalissa ja loput metallipinnalla. Puhalsin kaikki pultit lasikuulalla jonka jälkeen kiillotin ne.

Kuva

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_0256.jpg

Vanteisiin tei vanerista suojat hiekkapuhalluksen ajaksi, ja teippasin kiillotetun osat ilmastointiteipillä. Sisäkehät puhallettiin kuten myös keskiöt.

Puhalluksen jälkeen poistin suojat ja maskasin ulkokehän uudelleen lämmönkestävällä teipillä jonka jälkeen vanteet pulverimaalattiin sisäkehältä hopeaksi. Tässä vaiheessa kaikki teipit poistettiin ja koko vanteeseen laitettiin pulverilakka. Tämä siis siksi että yhden talven olen ajanut kiillotettureunaisilla vanteilla ja ne reunat oli aivan hirvittävät jo kahden viikon suolavellin jäljiltä. Jospa ne nyt pysyisi parempana.
Keskiöihin heitettiin kirkkaan valkoinen pulveri ja lakka. Jos aikaa ja kiinnostusta on keväällä, saatan ruiskuttaa näihin vielä helmiäisen.

Kuva

Pientä lisäjumppaa aiheutti pultinreikien suurentaminen, sillä vanhemmissa mersuissa on 12mm pultti kun taas tässä uudemmassa on 14. Kunno työkalulla tuokin hoitui helposti.
Vanteilla on nyt Michelin X-Ice North nastat päällä, mutta auton alle en niitä ole vielä saanut. Piti tilata pidemmät pultit jotka saan varmaankin keskiviikkona.
Keskiöihin hommasin uuden kromitähtiset lätkät joista pohja maalattiin valkoiseksi.

Lisää kuvia ensi viikolla kunhan saan nuo alle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3803
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kiiltovaunu toimitti nopealla aikataululla pultit, joten saatin vanteet alle! Korkeahan tuo, mutta eikähän se siitä madallu.

Kuva

Kuva

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ut/8-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... ut/6-3.jpg

Ja stanssi kertoo pyörien olevan ehtaa tavaraa:

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_3949.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_3948.jpg

Nyt myös sisäkehät näyttää vähän siistimmältä:

http://img.photobucket.com/albums/v433/ ... G_3947.jpg

Sellaista siis. Auto edelleen kaupan, saapi nähdä kumpi tapahtuu ensin auton myynti vai työpaikan saanti... :?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3803
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Mercedes E220T CDI -04

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tämä auto vaihtoi sunnuntaina omistajaa. Nyt nokka kohti uusia haasteita, ja vähällä olin jo ostaa edullisen Bemarin..

Keskiviikkona kuitenkin lähden katsastamaan erästä W203 farkku joten sitten nähdään tuleeko siitä uusi projekti. Valkoiset AMG:t jäi itselle kuten myös ATP:n Nidot joten vannehuolia ei ainakaan mersua ostettaessa olisi heti tiedossa :wink:

..olipas muuten harvinaisen lyhyt projektikertomus totuttuun verrattuna :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Re: Mercedes E220T CDI -04

Viesti Kirjoittaja villeeino »

ite vähän samoilla linjoilla. keväällä ostin samanlaisen classicin, sinisellä nahkasisustalla ja brilliant silver (muistaakseni) värillä. ajoa tullut nyt n.23tkm ja mukava on ajella, paitsi ne varusteet (tai niitten puute). samoja asioita kaipailen: webasto, xenonit, soitin/navi, airmatic... tosin viime viikolla laitoin ollon 35w xenon muutossarjan halogeenien tilalle ja kesäksi laitoin 17" amg vanteet alle. myös takalasien tummennuksen olen teettänyt, mutta muita investointeja en ole tehnyt. tarkoitus nyt ajella ainakin kevääseen asti tällä ja kartoittaa mahdollisuutta hakea/haetuttaa saksasta musta, avantgarde, ehkä myös facelift mallinen farkku...siihen asti mennään nykyisellä.

muuten hienosti sopivat nuo valkoiset vanteet autoon!
Audi Q7

Ex: E-mersuja
Vastaa Viestiin