w124 sisäkierto
w124 sisäkierto
Tervehdys kaikille!
Aikaisemmin oli jo puhetta,mutta en vielä ole saanut asiaan täydennystä.
Nimittäin w124 sisäkierto.Eikös tuo sisäkierto ole ohjattu sähköllä,mutta läppää ohjaa alipaine.Otin hanttimiehen bagin pois ja tunnustelin venttiiliä,johon tulee sähköjohtoja ja lähtee alipaineletkuja.Sormin tunnustellen venttiili napsuu,mutta mitään muuta ei mielestäni tapahdu.
Käsittääkseni ääni pitäis muuttua melkoisesti esim. puhalluksen ollessa päällä,jos sisäkiertonappia painaa.
Alipainetta tuntuu tulevan,ainakin ajovalojen nostajat pelaavat hyvin.Ovat muistaakseni samassa putkilinjassa.
Mistä siis vikaa hakemaan?Tuon läppäsysteemiin näkee aika huonosti bagin aukosta.
Ainakin talvella tuntuu,että sisäkierto olis koko ajan päällä,kun ei ikkunat tahdo lähteä höyrystä pitkälläkään matkalla.
Lämityslaitteen kenno ja raitisilmasuodatin ovat kunnossa.
Aikaisemmin oli jo puhetta,mutta en vielä ole saanut asiaan täydennystä.
Nimittäin w124 sisäkierto.Eikös tuo sisäkierto ole ohjattu sähköllä,mutta läppää ohjaa alipaine.Otin hanttimiehen bagin pois ja tunnustelin venttiiliä,johon tulee sähköjohtoja ja lähtee alipaineletkuja.Sormin tunnustellen venttiili napsuu,mutta mitään muuta ei mielestäni tapahdu.
Käsittääkseni ääni pitäis muuttua melkoisesti esim. puhalluksen ollessa päällä,jos sisäkiertonappia painaa.
Alipainetta tuntuu tulevan,ainakin ajovalojen nostajat pelaavat hyvin.Ovat muistaakseni samassa putkilinjassa.
Mistä siis vikaa hakemaan?Tuon läppäsysteemiin näkee aika huonosti bagin aukosta.
Ainakin talvella tuntuu,että sisäkierto olis koko ajan päällä,kun ei ikkunat tahdo lähteä höyrystä pitkälläkään matkalla.
Lämityslaitteen kenno ja raitisilmasuodatin ovat kunnossa.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Sisäkierto
Ulkolämpömittari toimii.Asiasta sivuten,en tiedä mikä anturi on ulkopuolella
raitisilmasuodattimen kyljessä?
Liekö vika jossain alipainemokkuloissa(kelloissa),joita nuo vaaleanpunaiset ovat.
Sisäkierrolla ei ole juuri käyttöä,mutta täytys saada varmuus,ettei se ole koko ajan päällä.
Mistä muusta asiasta ikkunoiden höyryyntyminen voi johtoa?
Sisätiloissa ei ole kosteutta.
raitisilmasuodattimen kyljessä?
Liekö vika jossain alipainemokkuloissa(kelloissa),joita nuo vaaleanpunaiset ovat.
Sisäkierrolla ei ole juuri käyttöä,mutta täytys saada varmuus,ettei se ole koko ajan päällä.
Mistä muusta asiasta ikkunoiden höyryyntyminen voi johtoa?
Sisätiloissa ei ole kosteutta.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
perusasennossa sisäkierto on päällä, kun auto parkissa
Saisi perusasenossaan olla auki. Auto tuulettuisi
Omassani tiiviste tarttuu kiinni reunoihin (varsinkin pari päivää seisottuaan) ja selkeästi kuulee, kun alipainetta tulee riittävästi ja läppä aukeaa
Jos haluaa selvittää onko näin
puhaltajan puolelta aukaiset läpän ja laitat mekaanisen "pönkän"
Harvoja on tilanteet, että sisäkiertoa tarvitsee...
- jotkut lämmittää autoa nopeammin talviaamuina
- joskus ajaa jonkun "pilven" läpi, eikä halua sitä sisään
- kesällä oikein kuumalla ilmastointi toimii tehokkaammin sisäkierrolla tai osittaisella sisäkierrolla
Saisi perusasenossaan olla auki. Auto tuulettuisi
Omassani tiiviste tarttuu kiinni reunoihin (varsinkin pari päivää seisottuaan) ja selkeästi kuulee, kun alipainetta tulee riittävästi ja läppä aukeaa
Jos haluaa selvittää onko näin

Harvoja on tilanteet, että sisäkiertoa tarvitsee...
- jotkut lämmittää autoa nopeammin talviaamuina
- joskus ajaa jonkun "pilven" läpi, eikä halua sitä sisään
- kesällä oikein kuumalla ilmastointi toimii tehokkaammin sisäkierrolla tai osittaisella sisäkierrolla
autodidakti
Sisäkierto
Puhallin vaihdettu noin pari vuotta sitten.Toimii hyvin.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Sisäkierto
Ahaa,mielenkiintoista.Kuinka päin siis puhaltimen kuuluis pyöriä,jos katsotaan auton edestäpäin?Tuulilasi olis tarkoitus vaihtaa,niin siinä samassa yhteydessä vois vähän purkaa muoveja ja kurkata puhaltimelle.
Mutta eikös puhaltimelle tule vain pari johtoa.Olen kerran vaihtanut tuon moottorin.Olisko johdon paikat muuttuneet,vaikuttaako tämä pyörimissuuntaan?
Mutta eikös puhaltimelle tule vain pari johtoa.Olen kerran vaihtanut tuon moottorin.Olisko johdon paikat muuttuneet,vaikuttaako tämä pyörimissuuntaan?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Teoriassa puhallinta ei voi väärin asentaa, koska niissä on värit ja uros naaras liittimet, mutta minun tapauksessa moottorissa oli johot väärinpäin. menny varmaa tehtaalla väärinpäin, niin se sitten pyöri väärinpäin. en muista pyörimis suuntaa et kummi päin sen pitäis pyöriä, puhaltaako sun puhallin silllain tukkoisen oloisesti, ilmaa tulee mut ei kunnolla, ja puhallusnopeus on sama 1 - 4 kohina vaan lisääntyy,
W124 300d-24v
Sisäkierto
Empä tiedä,kyllä ilmaa tulee. 1-asennolla melko vaisua,mutta kyllä tukka heiluu jo nelosasennolla.Yleensä pidän 3-asennossa maksimissaan.Jos pitkään pitää nelosasennossa,niin sulake kärvähtää.En tiedä tälle syytä,mutta on tehnyt sitä uudesta saakka.Onko uudessa puhaltimessa aavistuksen enemmän tehoa,ettei sulake kestä.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Sisäkierto
Täytyypä tuo selvittää,pyöriikö tosiaan oikein päin.Järjellisesti ajatellen eikä kuuluisi pyöriä myötäpäivään etupäästä katsoen?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
semmonen vielä että siitä keskipaneelistako se puhaltaa sillain että tukka hulmuaa? mulla puhalsi siitä tosi hyvin, sillain että tukka hulmus, mutta kun läppä oli auki niin tuulilasille ja sivulaseille tuli vaa semmonen pieni hönkä. ja sitte ku laitto läpän kiinni nii alko vähä paremmin puhaltaa. mutta tosiaa mulla ei oo enää ollu yhtää ongelmaa huurteen kans kun tein muutoksen.
W124 300d-24v
Sisäkierto
Kyllä mielestäni tuulilasillekin tulee hyvin,jos on puhallus käännetty
sinne päin.
Ilmastoinnilla lähtee huurre nopeasti ainakin sadekeleillä.Talvella taas on sitten vähän eri juttu.Kompura ei silloin käynnisty.
sinne päin.
Ilmastoinnilla lähtee huurre nopeasti ainakin sadekeleillä.Talvella taas on sitten vähän eri juttu.Kompura ei silloin käynnisty.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: Sisäkierto
hä, ei käynnisty kompura talvella, mikseiPetromax kirjoitti:Kyllä mielestäni tuulilasillekin tulee hyvin,jos on puhallus käännetty
sinne päin.
Ilmastoinnilla lähtee huurre nopeasti ainakin sadekeleillä.Talvella taas on sitten vähän eri juttu.Kompura ei silloin käynnisty.

kyllä meidän rellussa ainakin ilmastointi lähtee päälle, kun käskee, vaikka olis -40 C pakkasta

ilmastointihan on siis ilmankuivain, vaikka usein virheellisesti kuvitellaan sen olevan ilman viilennin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w124 sisäkierto
Mitenkäs ton sisäilmakiertoläpän nyt siis kuuluis toimia? Mulla manuaali ilmastointi. Läppä on kokoajan yläasennossa eikä ääni muutu ajaessa millään tapaa vaikka laittaa sisäilmakierron? Mulla on joku myös vähän viritelly sitä puhaltimen koteloa, siitä läpän etupuolelta on leikattu aika iso pala muovia pois ja laitettu tiheää verkkoa tilalle.
Sekin vielä että jotenki tuntuu että puhallusteho olis jotenki aika kämänen, ei paljo tukka hulmua täysilläkään.
Sekin vielä että jotenki tuntuu että puhallusteho olis jotenki aika kämänen, ei paljo tukka hulmua täysilläkään.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: w124 sisäkierto
Manuaalinen ilmastointi mullakin.Joskus vaihdettiin ilmastoinnin höyrystin,kun alkoi vuotamaan.Aika työ oli tuosta.
Sisäkierto pelasi hetken aikaa remontin jälkeen. En tiedä sitten,onko jokin alipaineletku irronnut tai "alipainekello"
kajahtanut.Ääni ei muutu sisäkiertonappia painamalla,niinkuin ennen.Epäilen,että sisäkierto olisi jäänyt kiinni asentoon.
Voi olla,että huurtuminen johtuu raitisilmasuodattimista.Ilman niitä puhallusteho on parempi. Varmaan tätä ongelmaa on ollut edellisellä omistajalla sakemannilla.Ei ollut suodattimia.Tässä on vaan se huono puoli,että kaikki rojut menee tuonnne höyrystinkennon eteen.Paksu ja kostea roinakasa oli syövyttänyt rikki tuon kennon.
Ajattelin,että täytyy tutkia ottamalla vielä apumiehen bagi pois.Sieltä näkee vähän,huonosti tosin.Ehkä jollain tarkistuskameralla vois nähdä pitemmälle.
Sisäkierto pelasi hetken aikaa remontin jälkeen. En tiedä sitten,onko jokin alipaineletku irronnut tai "alipainekello"
kajahtanut.Ääni ei muutu sisäkiertonappia painamalla,niinkuin ennen.Epäilen,että sisäkierto olisi jäänyt kiinni asentoon.
Voi olla,että huurtuminen johtuu raitisilmasuodattimista.Ilman niitä puhallusteho on parempi. Varmaan tätä ongelmaa on ollut edellisellä omistajalla sakemannilla.Ei ollut suodattimia.Tässä on vaan se huono puoli,että kaikki rojut menee tuonnne höyrystinkennon eteen.Paksu ja kostea roinakasa oli syövyttänyt rikki tuon kennon.
Ajattelin,että täytyy tutkia ottamalla vielä apumiehen bagi pois.Sieltä näkee vähän,huonosti tosin.Ehkä jollain tarkistuskameralla vois nähdä pitemmälle.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95