Tuontiauton tuontiohjeita?
Tuontiauton tuontiohjeita?
Olen nyt kypsytellyt päätöstä ostaa perheeseen uusi auto, todennäköisesti Mersu.
Olen päätymässä Saksasta ostoon, vaikka se onkin Viroa hankalampaa. Netistä löytyy ohjeita, mutta omia kokemuksia foorumilaisilta olisi myös mukava kuulla ja saada lisäinfoa.
Jos sopiva auto löytyy, kuinka pian sen saa ajoon itselleen? Rekisteröintiapua olisi varmaan hyvä saada myyjältä? Osaako ne kauppiaat ylipäätään englantia?
Jos otan esim. lennon saksaan ja vuokraan auton kentältä niin miten toimia tämän jälkeen? Vuokra-auto kun pitää varmaan palauttaa takaisin vuokrapisteeseen ja hoitaa itsensä jotenkin takaisin myyjäliikkeeseen noutamaan ostamaansa autoa. Sehän saattaa olla ihan eri kaupungissakin... Mikä ylipäätään olisi hyvä keino liikkua? Bussi? Taksi? Juna?
Olisin siis menossa todennäköisesti yksin marraskuussa. Tuolloin varmaan selviää vielä Saksassa kesärenkailla ja Ruotsin halki päässee suolatuilla teillä myös? Ajattelin täräyttää tulomatkan Puttgardenista Rödbyhyn ja ehkä Hesingöristä Helsingborgiin tai sitten Iso-Beltin sillan kautta..
Auttakaa ensikertalaista ihan kaikilla vinkeillä! Kiitos!
Olen päätymässä Saksasta ostoon, vaikka se onkin Viroa hankalampaa. Netistä löytyy ohjeita, mutta omia kokemuksia foorumilaisilta olisi myös mukava kuulla ja saada lisäinfoa.
Jos sopiva auto löytyy, kuinka pian sen saa ajoon itselleen? Rekisteröintiapua olisi varmaan hyvä saada myyjältä? Osaako ne kauppiaat ylipäätään englantia?
Jos otan esim. lennon saksaan ja vuokraan auton kentältä niin miten toimia tämän jälkeen? Vuokra-auto kun pitää varmaan palauttaa takaisin vuokrapisteeseen ja hoitaa itsensä jotenkin takaisin myyjäliikkeeseen noutamaan ostamaansa autoa. Sehän saattaa olla ihan eri kaupungissakin... Mikä ylipäätään olisi hyvä keino liikkua? Bussi? Taksi? Juna?
Olisin siis menossa todennäköisesti yksin marraskuussa. Tuolloin varmaan selviää vielä Saksassa kesärenkailla ja Ruotsin halki päässee suolatuilla teillä myös? Ajattelin täräyttää tulomatkan Puttgardenista Rödbyhyn ja ehkä Hesingöristä Helsingborgiin tai sitten Iso-Beltin sillan kautta..
Auttakaa ensikertalaista ihan kaikilla vinkeillä! Kiitos!
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
muutaman reissun kokemuksella.
osta joko guntherilta tai merkkiliikkeestä.
osaavat englantia.
hoitavat sun puolesta kaikki paperit jne. ja selittävät sulle asiat.
valmistele matka täällä ja kerää autojen tiedot joita olet menossa katsomaan, varmista emaililla vielä ennen lähtöä että ne on olemassa.
auton saa ajoon heti kun on maksanut sen...käteinen heti ja visallakin luultavasti vieläkin heti....maksusiirtona voi mennä parikolme päivää.
tai kuten me ollaan tehty.
halvimmat lentoliput hampuriin (50-70€ tampereelta).
ei mitään etukäteissuunnittelua.
paikanpäällä ensin bubiin ja sitten taksilla hotelliin.
hotellissa netistä paikallinen autotarjonta esille ja tiedot printaten.
sitten autovuokraamoon aamulla
ja eikun liikkeelle, oma navigaattori mukaana....
kun hyvä löytyy eikun kaupoille.
montahan noita tapoja on....toi extempore on mun mielestä aika kiva...
ps.kierrä karvaranteiden häkit kaukaa.
osta joko guntherilta tai merkkiliikkeestä.
osaavat englantia.
hoitavat sun puolesta kaikki paperit jne. ja selittävät sulle asiat.
valmistele matka täällä ja kerää autojen tiedot joita olet menossa katsomaan, varmista emaililla vielä ennen lähtöä että ne on olemassa.
auton saa ajoon heti kun on maksanut sen...käteinen heti ja visallakin luultavasti vieläkin heti....maksusiirtona voi mennä parikolme päivää.
tai kuten me ollaan tehty.
halvimmat lentoliput hampuriin (50-70€ tampereelta).
ei mitään etukäteissuunnittelua.
paikanpäällä ensin bubiin ja sitten taksilla hotelliin.
hotellissa netistä paikallinen autotarjonta esille ja tiedot printaten.
sitten autovuokraamoon aamulla
ja eikun liikkeelle, oma navigaattori mukaana....
kun hyvä löytyy eikun kaupoille.
montahan noita tapoja on....toi extempore on mun mielestä aika kiva...

ps.kierrä karvaranteiden häkit kaukaa.

Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ma 25.10.2010 22:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
no eipä oikein mitenkään etukäteen....paikanpäällä kyllä siitä että ne pälättää ja ne on kohtuu tummiatn62634 kirjoitti:mistä sen tietää etukäteen, kuka on itämainen kauppias ja kuka ei, jos sitä ei pysty myynti-ilmoituksen nimistä päättelemään?

ja vaikka se netin ilmoituksen perusteella olis kuinka kiinnostava, pysy erossa.
gunther ja merkkiliike on ainoat kunnon ostopaikat, yksityiseltäkin voi löytää helmen jolla ei ole ajettu lähes ollenkaan. yleensä niitten autot on kohtuu hyvin katsottu ja jos jotain löydät niin korjaavat ne seuraavalle päivälle jos teet kaupat.
mun mielestä ensikertalaiselle paras paikka on merkkiliike, laittelin jossain vaiheessa esim. munishin (munchen) veholta kuvia....siellä niitä jungesternejä oli yksi kerros...
on varmasti hyvä ostos jollei erinomainen.
olis kiva joskus järjestää palstalaisten kanssa yhteismatka saksaan hakemaan autoja...?
oktooperfestin aikaan


Opel, "weird lieben autos"....
Viron potuile on vaihtoehtona myös ruotsi. Valikoima 10x isompi ja parempi kuin virossa.
Tarpeeks halpaa ku on ostamassa, ei kannata kauempaa hakea, ja ruottiin reissut maksaa kymppejä. Bonuksena se että paperihommat sujuu kuten ostaisi auton kotimaasta (poislukien tulliasiat).
Tarpeeks halpaa ku on ostamassa, ei kannata kauempaa hakea, ja ruottiin reissut maksaa kymppejä. Bonuksena se että paperihommat sujuu kuten ostaisi auton kotimaasta (poislukien tulliasiat).
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
No juu, olishan sekin lähellä, mutta autojen hinnat ovat kyllä kalliimpia. Olen ostamassa ehkä ~10000e hintaluokan autoa.Sergey kirjoitti:Viron potuile on vaihtoehtona myös ruotsi. Valikoima 10x isompi ja parempi kuin virossa.
Tarpeeks halpaa ku on ostamassa, ei kannata kauempaa hakea, ja ruottiin reissut maksaa kymppejä. Bonuksena se että paperihommat sujuu kuten ostaisi auton kotimaasta (poislukien tulliasiat).
Re: Tuontiauton tuontiohjeita?
Heti kun oot maksanut sen ja löytänyt jostakin sopivat kilvet. Ensikertalaisen kannattaa pyytää kilpien hankintaan kauppiaalta apua jos byrokratia aiheuttaa päänkipua. Kilpikonttorit on kaupungin viranomaisten pyörittämiä ja usein työviikko loppuu jo puolelta päivin perjantaina. Muita jobbareita seuraamalla pääsee juonesta perille.tn62634 kirjoitti:Jos sopiva auto löytyy, kuinka pian sen saa ajoon itselleen? Rekisteröintiapua olisi varmaan hyvä saada myyjältä?
Prosessi alkaa pistäytymisellä vakuutuskauppaan josta saa myös kilpiä mutta ensin täytyy hakea viskaalilta rekisterinumero, sitten pistäytyä teetättämässä kilvet, sitten takaisin konttoriin eri luukulle josta saa kilpiin kauniin kaupunginvaakunatarran ja papereihin leimat. Isommissa kaupungeissa on usein iltapäivystys pidempään vuorotellen jollakin asemalla. Lyhytaikaiset kilvet ("keltainen pää" + green card) ovat voimassa koko EU:n alueella ja ne saa myös hankittua etukäteen ilman autoa, eli ensin kilvet kainaloon ja sitten vasta valitsemaan on täysin mahdollinen menettelytapa.
Jotkut osaa, jotkut ei. Yhdelle työkaverille valkkasin Mersun, hän lensi paikanpäälle ja kauppias hoiti homman siitä eteenpäin englanniksi. Toiselle soiteltiin kotoa käsin sopiva Audi, varattiin lento, printattiin pari karttaa ja juna-aikataulut kaverin mukaan. Kauppias ei puhunut sanaakaan englantia tai suomea ja kaveri ei puhunut saksaa. Homma sujui muuten hyvin mutta kun kaveri halusi vinkkejä talvirenkaiden ostopaikoista piti sitten jo antaa puhelimitse etätulkkausapua.tn62634 kirjoitti:Osaako ne kauppiaat ylipäätään englantia?
(Kuulemma ainoat kielitaitoiset puolen päivän mittaisen Saksan vierailun aikana oli turistipariskunta lentokentällä - olivat kysellyt englanniksi millä junalla pääsee keskustaan ja mistä lippu ostetaan. Vaunuun päästyä kaverin kännykkä oli pärähtänyt soimaan ja kun hän vastasi, neuvotut totesivat puhelua kuunnellessaan "ai säkin oot Suomesta...")
Vuokra-auton voi yleensä palauttaa lähinnä olevaan pisteeseen, siksi isot ketjut (Herz/Avis/Europcar jne) on hyviä.tn62634 kirjoitti:Jos otan esim. lennon saksaan ja vuokraan auton kentältä niin miten toimia tämän jälkeen? Vuokra-auto kun pitää varmaan palauttaa takaisin vuokrapisteeseen ja hoitaa itsensä jotenkin takaisin myyjäliikkeeseen noutamaan ostamaansa autoa. Sehän saattaa olla ihan eri kaupungissakin... Mikä ylipäätään olisi hyvä keino liikkua? Bussi? Taksi? Juna?
Kaikki keinot on sallittuja, vuokra-auto on hyvä, junalla on joskus päässyt liikkeen ääreen ja kerran oli hotelli niin lähellä että kävellenkin pääsi.
Iso-Beltin silta voi olla vähän nopeampi kun Hgör-Hborg (Kööpenhaminasta pohjoiseen menevä tie oli pari vuotta sitten remontissa, en tiedä joko on valmistunut)tn62634 kirjoitti:Puttgardenista Rödbyhyn ja ehkä Hesingöristä Helsingborgiin tai sitten Iso-Beltin sillan kautta
Talviaikaan ja varsinkin kesärenkailla myös laivat Saksasta Suomeen on hyvä vaihtoehto, koko hytin + autopaikan saa tarjouksesta alle kolmeensataan ja sillä hintaa ei paljon saa ajopalkkaa Ruotsin kautta tullessa.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Ja ruotsissa hyvin varusteltu juuri mieleinen hankalampi löytää kuin saksasta.tn62634 kirjoitti:No juu, olishan sekin lähellä, mutta autojen hinnat ovat kyllä kalliimpia. Olen ostamassa ehkä ~10000e hintaluokan autoa.Sergey kirjoitti:Viron potuile on vaihtoehtona myös ruotsi. Valikoima 10x isompi ja parempi kuin virossa.
Tarpeeks halpaa ku on ostamassa, ei kannata kauempaa hakea, ja ruottiin reissut maksaa kymppejä. Bonuksena se että paperihommat sujuu kuten ostaisi auton kotimaasta (poislukien tulliasiat).
Isojen vuokraamoiden auton voit jättää useaan eri kaupunkiin...
merkkiliikkeestä yksityishenkilönä todella turvallinen ostaa.... hieman kalliimmat voi ostaa jopa näkemättä, kuten itse tein, maailman vanhimmalta mersukauppiaalta (110 vuotta.... taitaa vehokin olla pari vuotta tuoreempi pulju?)
www.sug.de
Kauppakirjaan sain ajomäärätakuun, kolaroimattomuustakuun ja aukottoman mb huoltohistorian todistuksen... (kysyppä näitä todistuksia 2 vuotta vanhan auton kauppakirjaan veholta, ei välttämättä tule eka pyynnöllä) ja jälkikäteen vielä uudet contin kesärenkaat, kun vanhat oli jo 4 mm kuluneet. Muuta huomauttamista autossa ei ollutkaan.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Näytä ilmoitus jollekin joka ymmärtää paikallista kirjoitusta. Suuri osa jobbareista osaa saksaa huonommin kun matematiikkaa (jos koulua on käyty niin sekin vähä eri kielellä) joten ilmoitukset on kuin kotimaisella pöllöpalstalla tyyliin "Hiase relukse, alla gromivandeet"tn62634 kirjoitti:mistä sen tietää etukäteen, kuka on itämainen kauppias ja kuka ei, jos sitä ei pysty myynti-ilmoituksen nimistä päättelemään?
em.listaan pari asiaa
1. Kiire ei saa olla.Jos kaikesta huolimatta ei löydy sopivaa niin ota reissu loman kannalta äläkä väkisin osta kun "aika loppuu".
2. Autovuokraamoilla ei ole navigaattoreita jokaiseen autoon. ts. jos et ota navigaattoria Suomesta mukaan (saksan kartoilla) niin muista ainakin varata se navi myös jos varaat vuokra-auton netin kautta suomesta.Eivät suostu antamaan navigaattoria erikseen ja loma-aikoina heillä ei edes välttämättä ole mitä antaa.
3. Tuon rekkarikilpipyörittelyn voi suosista jättää myyjäliikkeen huoleksi pientä korvausta vastaan (100-150 eur). Jos ostat yksityiseltä niin pienellä vaivalla sekin onnistuu jos ei ole se kuuluisa 84 vuotias eläkeläisherra jolta puolet suomen jälkituoduista W124:sista on ostettu...
1. Kiire ei saa olla.Jos kaikesta huolimatta ei löydy sopivaa niin ota reissu loman kannalta äläkä väkisin osta kun "aika loppuu".
2. Autovuokraamoilla ei ole navigaattoreita jokaiseen autoon. ts. jos et ota navigaattoria Suomesta mukaan (saksan kartoilla) niin muista ainakin varata se navi myös jos varaat vuokra-auton netin kautta suomesta.Eivät suostu antamaan navigaattoria erikseen ja loma-aikoina heillä ei edes välttämättä ole mitä antaa.
3. Tuon rekkarikilpipyörittelyn voi suosista jättää myyjäliikkeen huoleksi pientä korvausta vastaan (100-150 eur). Jos ostat yksityiseltä niin pienellä vaivalla sekin onnistuu jos ei ole se kuuluisa 84 vuotias eläkeläisherra jolta puolet suomen jälkituoduista W124:sista on ostettu...
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06
Joo ei se myyjän etninen tausta välttämättä tarkoita, että autossa olisi säilytetty kebabvartaita. Myyjähän vaan myy eteenpäin edellisen omistajan autoa ja vetää välistä rahaa.
Esimerkki 1: http://tinyurl.com/34y3or7 Verot 4461e
Esimerkki 2: http://tinyurl.com/36wu4bf Verot 3813e
Esimerkki 2 näyttäisi selkeästi turkinkauppiaan kulkuneuvolta, mutta ei siinä kuvien perusteella vikaa ole.
Esimerkki 1: http://tinyurl.com/34y3or7 Verot 4461e
Esimerkki 2: http://tinyurl.com/36wu4bf Verot 3813e
Esimerkki 2 näyttäisi selkeästi turkinkauppiaan kulkuneuvolta, mutta ei siinä kuvien perusteella vikaa ole.
Mun käsityksen mukaan keltapäiset kilvet ja varsinkin niiden vakuutus on voimassa vain Saksan alueella. Punapäiset kilvet sen sijaan muuallakin. Keltapäiset kilvet ei sinänsä haittaa, jos ajat auton laivaan, laiva tulee Suomeen ja sieltä ajat tulliin. Mutta jos ajelet niillä Ruotsin läpi ja jotain sattuu siellä niin sulla ei ole vakuutusta... Punaiset kilvet maksaa tietty hieman enemmän.
Korjatkaa jos teillä on parempaa tietoa.
Korjatkaa jos teillä on parempaa tietoa.
Joo näin luin myös jostain. Ilmeisesti ainakaan Tanskaan ei oikein pääse niillä keltaisilla.
Tuolla on ihan hyvää yleisinfoa tästä tuontiasiasta: http://www.sompsa.fi/AutoSaksasta.htm
Tuolla on ihan hyvää yleisinfoa tästä tuontiasiasta: http://www.sompsa.fi/AutoSaksasta.htm
Keltaisiin kilpiin saa parin euron lisähinnalla vakuutuksen joka on voimassa koko EU:ssa (Grüne Karte), vaikkapa tuosta: http://www.deckungskarte-online.com/det ... odukt_id=8
Aiemmin tanskalaiset on haranneet näillä ajelua vastaan - tilapäiskilvet hyväksytään vastavuoroisuusperiaatteella - mutta ilmeisesti nykyään EU on antanut noottia niin että on ollut pakko antaa periksi. Olen ajanut läpi mutta en ole pysähtynyt/pysäytetty keskustelemaan asiasta paikallisten kanssa joten ei ole varma tietoa.
Mä kyllä etsisin merkkiliikkeestä ainakin yhden varman tapauksen ennen matkaanlähtöä, niitä "päävoittoja" voi sitten etsiä siinä matkan aikana. Oon kirjoitellut täälläkin joskus ekan auton hausta vajaat 8 vuotta sitten jolloin kiersin noita tarhoja parituhatta kilometriä turhaan. Vuosi sitten kävin kokeilemassa yhtä lupaavalta vaikuttavaa pientä yksityistä liikettä ilmoituksen perusteella ja kuinka ollakaan autossa oli ovia 3 kun piti olla 5 ja kunto oli jotakin muuta kun piti...
Aiemmin tanskalaiset on haranneet näillä ajelua vastaan - tilapäiskilvet hyväksytään vastavuoroisuusperiaatteella - mutta ilmeisesti nykyään EU on antanut noottia niin että on ollut pakko antaa periksi. Olen ajanut läpi mutta en ole pysähtynyt/pysäytetty keskustelemaan asiasta paikallisten kanssa joten ei ole varma tietoa.
Mä kyllä etsisin merkkiliikkeestä ainakin yhden varman tapauksen ennen matkaanlähtöä, niitä "päävoittoja" voi sitten etsiä siinä matkan aikana. Oon kirjoitellut täälläkin joskus ekan auton hausta vajaat 8 vuotta sitten jolloin kiersin noita tarhoja parituhatta kilometriä turhaan. Vuosi sitten kävin kokeilemassa yhtä lupaavalta vaikuttavaa pientä yksityistä liikettä ilmoituksen perusteella ja kuinka ollakaan autossa oli ovia 3 kun piti olla 5 ja kunto oli jotakin muuta kun piti...
Autohusin autot ovat olleet yritys tai yksityisleasing käytössä. Yleensä pieniä naarmua ei ole meikattu. Ihan ok paikka. Helppo mennä ryanairilla bremeniin . Autohusin vieressä on myös autovuokraamo jonne voi palauttaa helposti vuokra-auton Myös kilpipajan on Bremenin autohusin vieressä.
Tässä yhden kertomus toiminnasta autohussissa:
Olen tuonut vajaan neljän vuoden aikana autoja täysin harrastusmielessä tahtiin 2-3 kpl/vuodessa. Osa harrasteautoja ja osa uudenkarheita käyttöautoja. Kokemuksia on siis kertynyt useista eri kauppiaista. Ainoa jota kehotan karttamaan, on aaf.de Hampurissa...
Dat Autohus on ehdottomasti paras kokonaisuus tähän mennessä, ja jos vain sieltä tulevaisuudessa autoja löytyy niin tuskinpa muualle tarvitsee mennä jatkossakaan?
Ensimmäinen yhteydenotto voi vähän takkuilla, kun tekeevät noin 50 kauppaa päivittäin muutaman myyntimiehen voimin. Soittoihin vastaa yleensä sihteeri, joka ensimmäisenä kysyy auton numeroa (mainittu ilmoituksessa). Kertoo tämän jälkeen sujuvalla englannin kielellä, onko auto vapaa, varattu vai onko siitä jopa kaupat jo tehty. TÄmän jälkeen yhdistää autosta vastaavalle myyntimiehelle tai ottaa soittopyynnön, mikäli ko myyntimies on varattu. Itseltä meni vajaa vuorokausi, ennen kuin sain myyntimiehen langan päähän. Tämän jälkeen asiat alkoivatkin rullata nopeasti ja hyvällä englannin kielellä.
Voit varata haluamasi auton 24 tunniksi ilman varausmaksua. Tarvittavat tiedot autosta (kolmannen osapuolen tekemä kuntotarkastusraportti = autotohtorin raportti, paperit ja ennakon maksulappu) tulee faksilla ja voit varata auton max 10 päiväksi hintaan 50€/vuorokausi. TÄmä ennakko toki hyvitetään ostohinnasta. Kuntoraportti on saksalaisen pilkun nu***nnan tarkkuudella tehty (omassani oli mainittu vikoina kolme pientä naarmua, joista tosin yhden vain itse löysin ja sekin lähtee pois vahauksessa) ja auto on todellisuudessa paljon parempi kuin hieman pessimistinen raportti kertoo. Toki myyntimieskin sinulle kaikki nämä asiat kertoo puhelimessa, mutta yllättävää kyllä, ei juurikaan kehu autoa. Ainoastaan kertoo faktat...
Ennakon maksun jälkeen on siis 10 päivää järjestää auton nouto. Sekä Bockel ja Buch ovat sen verran kaukana kaikesta, että vaatii käytännössä vuokra-auton. Itse lensin Myncheniin ja otin kentältä vuokra-auton, jolla ajoin yöksi Illertisseniin. Aamulla keskellä ei mitään-sijaitsevalle autoliikkeelle ja kaupan tekoon. Kaikki sujui erittäin nopeasti, ja auto oli valmiiksi ajettu luovutusaitaukseen, missä sitä oli mahdollisuus vielä tarkastella (parempi kuin kuvaus antoi odottaa, huolto tehty aivan hiljakkoin ja kaikki kuluvat osat jarruja myöten uusittu, uudet kalliit Good Year 225-55-16 renkaat alla, oljyt ja nesteet tarkastettu ikkunatarrojen perusteella jne jne). Liikkeellä on oma export service-paketti hintaan 110€, joka kattaa rekisteröinnin, vakuutukset ja kilvet. Halpaa kuin mikä joten kannattaa ottaa. Toki viralliset leimat joutuu käydä hakemassa Illertissenin poliisiasemalta, mutta se sujuu nopeasti. Tämän jälkeen liikkeeseen tekemään vielä loput viilaukset. Vihjeenä voisi mainita, että Europcarin vuokra-auton voi jättää Buchin liikkeeseen 25€ lisämaksusta ja he hoitavat sen palautuksen aikanaan. Vihjeenä vielä, että rekisteröinti on mahdollista Illertissenissä 8-12, joten paikalla kannattaa olla ajoissa.
Plussat: Liikkeen tilat ovat viihtyisät ja uudet, mutta eipä tuolla juurikaan liikaa aikaa mene. Myyntimiehet saksalaisen kohteliaita ja homma sujuu kokemuksen tuomalla rutiinilla. Suomalaiset tuntuivat olevan erityisen haluttuja asiakkaita. Autot muutaman vuoden vanhoja yritysautoja tai liisareita; kaikissa aukoton merkkihuollon huoltohistoria, kaikissa autoissa autotohtorin kuvallinen tarkastusraportti, valinnanvaraa riittää jos ei aivan eksoottista peliä hae..., yhteyden pito englanniksi, joululahja asiakkaalle ,vuokra-auton jättömahdollisuus, kertakaikkisen miellyttävä kokemus
Miinukset: Sijainti syrjässä kaikesta, reksiteröintitoimsston aukioloajat ainakin Illertissenissä
Suosittelen varauksetta! Onnistuu ensikertalaiseltakin eli vaikeusaste 1 (skaala 1-5).
Tässä yhden kertomus toiminnasta autohussissa:
Olen tuonut vajaan neljän vuoden aikana autoja täysin harrastusmielessä tahtiin 2-3 kpl/vuodessa. Osa harrasteautoja ja osa uudenkarheita käyttöautoja. Kokemuksia on siis kertynyt useista eri kauppiaista. Ainoa jota kehotan karttamaan, on aaf.de Hampurissa...
Dat Autohus on ehdottomasti paras kokonaisuus tähän mennessä, ja jos vain sieltä tulevaisuudessa autoja löytyy niin tuskinpa muualle tarvitsee mennä jatkossakaan?
Ensimmäinen yhteydenotto voi vähän takkuilla, kun tekeevät noin 50 kauppaa päivittäin muutaman myyntimiehen voimin. Soittoihin vastaa yleensä sihteeri, joka ensimmäisenä kysyy auton numeroa (mainittu ilmoituksessa). Kertoo tämän jälkeen sujuvalla englannin kielellä, onko auto vapaa, varattu vai onko siitä jopa kaupat jo tehty. TÄmän jälkeen yhdistää autosta vastaavalle myyntimiehelle tai ottaa soittopyynnön, mikäli ko myyntimies on varattu. Itseltä meni vajaa vuorokausi, ennen kuin sain myyntimiehen langan päähän. Tämän jälkeen asiat alkoivatkin rullata nopeasti ja hyvällä englannin kielellä.
Voit varata haluamasi auton 24 tunniksi ilman varausmaksua. Tarvittavat tiedot autosta (kolmannen osapuolen tekemä kuntotarkastusraportti = autotohtorin raportti, paperit ja ennakon maksulappu) tulee faksilla ja voit varata auton max 10 päiväksi hintaan 50€/vuorokausi. TÄmä ennakko toki hyvitetään ostohinnasta. Kuntoraportti on saksalaisen pilkun nu***nnan tarkkuudella tehty (omassani oli mainittu vikoina kolme pientä naarmua, joista tosin yhden vain itse löysin ja sekin lähtee pois vahauksessa) ja auto on todellisuudessa paljon parempi kuin hieman pessimistinen raportti kertoo. Toki myyntimieskin sinulle kaikki nämä asiat kertoo puhelimessa, mutta yllättävää kyllä, ei juurikaan kehu autoa. Ainoastaan kertoo faktat...
Ennakon maksun jälkeen on siis 10 päivää järjestää auton nouto. Sekä Bockel ja Buch ovat sen verran kaukana kaikesta, että vaatii käytännössä vuokra-auton. Itse lensin Myncheniin ja otin kentältä vuokra-auton, jolla ajoin yöksi Illertisseniin. Aamulla keskellä ei mitään-sijaitsevalle autoliikkeelle ja kaupan tekoon. Kaikki sujui erittäin nopeasti, ja auto oli valmiiksi ajettu luovutusaitaukseen, missä sitä oli mahdollisuus vielä tarkastella (parempi kuin kuvaus antoi odottaa, huolto tehty aivan hiljakkoin ja kaikki kuluvat osat jarruja myöten uusittu, uudet kalliit Good Year 225-55-16 renkaat alla, oljyt ja nesteet tarkastettu ikkunatarrojen perusteella jne jne). Liikkeellä on oma export service-paketti hintaan 110€, joka kattaa rekisteröinnin, vakuutukset ja kilvet. Halpaa kuin mikä joten kannattaa ottaa. Toki viralliset leimat joutuu käydä hakemassa Illertissenin poliisiasemalta, mutta se sujuu nopeasti. Tämän jälkeen liikkeeseen tekemään vielä loput viilaukset. Vihjeenä voisi mainita, että Europcarin vuokra-auton voi jättää Buchin liikkeeseen 25€ lisämaksusta ja he hoitavat sen palautuksen aikanaan. Vihjeenä vielä, että rekisteröinti on mahdollista Illertissenissä 8-12, joten paikalla kannattaa olla ajoissa.
Plussat: Liikkeen tilat ovat viihtyisät ja uudet, mutta eipä tuolla juurikaan liikaa aikaa mene. Myyntimiehet saksalaisen kohteliaita ja homma sujuu kokemuksen tuomalla rutiinilla. Suomalaiset tuntuivat olevan erityisen haluttuja asiakkaita. Autot muutaman vuoden vanhoja yritysautoja tai liisareita; kaikissa aukoton merkkihuollon huoltohistoria, kaikissa autoissa autotohtorin kuvallinen tarkastusraportti, valinnanvaraa riittää jos ei aivan eksoottista peliä hae..., yhteyden pito englanniksi, joululahja asiakkaalle ,vuokra-auton jättömahdollisuus, kertakaikkisen miellyttävä kokemus
Miinukset: Sijainti syrjässä kaikesta, reksiteröintitoimsston aukioloajat ainakin Illertissenissä
Suosittelen varauksetta! Onnistuu ensikertalaiseltakin eli vaikeusaste 1 (skaala 1-5).
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tuontiauton tuontiohjeita?
Itsekin olen muutaman Mersun Saksasta tuonut. Kerran ostin yksityiseltä, jonka kanssa ei yhteistä kieltä aluksi löytynyt, mutta asia korjaantui, kun hänen englantia taitava äitinsä tuli tulkiksi. Sillä kertaa tuli hoidettua rekisteröintibyrokratiakin itse (tai no samainen rouva oli avustamassa), ja nyt osaan arvostaa eri tavalla sitä, kun liike hoitaa asian. Eri jonoissa meni valehtelematta pari tuntia. Toki paikkakuntakohtaisia eroja varmasti on.
Kuulemma nyt kesällä on tullut muutos, että niihin punaisiin siirtokilpiin pitää maksaa vielä vähintään kuukauden ajalta jotain verojakin. Siitä kannattaa ottaa selvää, jos sellaisia mielit. Suosittelen keltaisia kilpiä, niillä pärjää ihan hyvin.
Käsittääkseni Auto Saksasta -oppaasta ei kovin usein tehdä uusia painoksia, joten sen tiedot ovat joiltakin osin vanhentuneita.
Saksassa automarkkinat toimivat siinä mielessä hyvin, että hinnoittelu pelaa. Halpa tarkoittaa suurella varmuudella huonoa. Parilla ensimmäisellä reissulla ihmettelin, miten kaikki katsomani autot olivat ihan pommeja. Sitten hotellissa uutta hakua korkeammalla hintahaarukalla ja kas, johan löytyi hyviä.
Kuulemma nyt kesällä on tullut muutos, että niihin punaisiin siirtokilpiin pitää maksaa vielä vähintään kuukauden ajalta jotain verojakin. Siitä kannattaa ottaa selvää, jos sellaisia mielit. Suosittelen keltaisia kilpiä, niillä pärjää ihan hyvin.
Käsittääkseni Auto Saksasta -oppaasta ei kovin usein tehdä uusia painoksia, joten sen tiedot ovat joiltakin osin vanhentuneita.
Saksassa automarkkinat toimivat siinä mielessä hyvin, että hinnoittelu pelaa. Halpa tarkoittaa suurella varmuudella huonoa. Parilla ensimmäisellä reissulla ihmettelin, miten kaikki katsomani autot olivat ihan pommeja. Sitten hotellissa uutta hakua korkeammalla hintahaarukalla ja kas, johan löytyi hyviä.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
yks kamu lähti tänään tukholmaan kattoon yhtä väykkyä, vielä maanantaina se kehu et ei oo mikään kiire hommata totaSergey kirjoitti: paperihommat sujuu kuten ostaisi auton kotimaasta

tais iskee pieni autokuume

ja höpistiin siitä paperihommasta ja soitinkin yhelle kamulle niin se meinas että pitää saada joku keltainen paperi mukaan tai ainakin kopio siitä, mikäs toi keltainen on jos vertaa suomen paperitouhuihin?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Pari kertaa Saksasta autoja hakeneena voin sanoa että ainakin nuo kaupat on menneet tosi hienosti.
Ekalla kerralla lähdin mukaan ostamaan kaverille uudehkoa BMW:tä. Ryanairilla mentiin Bremeniin josta vuoka-auto alle. Päivä ajelua ja sopiva löytyi Guterslohista. Merkkiliikkeessa halusivat tehdä autoon vielä "kuovutushuollon" joten etsiskelin itselleni autoa ja löytyi E420 MB ja Turkkilaiselta kauppiaalta. Loppujen lopuksi mulla oli auto alla ennkuin saatiin se BMW ajoon. Vuokra-auto jätettiin sinne Guteriin.Silloin vuosi sitten saatiin ne punapäiset kilvet joissa 4vk ajoaikaa.
Nyt kuukausi sitten lähdin mukaan toiselle kaverille ostamaan CLK:ta.
Katoin kyllä lähtiessä jotain itsellenikin. Samoin lennetiin Bremeniin ja vuokra-autoa alle. Nyt lento oli iltapäivällä joten ei sinä päivänä kerennyt paljoa autoja katella vaan mentiin sukulaisille yöksi Hannoverin lähistölle.
Sit seuraavana päivänä mulle löytyi tuo Pösö 407 Coupe ihan merkkiliikkeestä vuoden EU-takuulla. Kaverille kateltiin CLK:ta mutta oli myyty. Illalla majapaikassa netistä uusia ja seuraavana aamuna Bielefeldistä löytyi sopiva josta saattin kaupat tehtyä. Myyjä oli vissiin joku Puolalainen jobbari mutta hommas paperit ja kilvet reilussa tunnissa. Sitten palautettiin vuokra-auto sinne ja mentiin hakemaan Pösö Mindenistä jossa olivat huoltaneet sen ja paprut ja kilvet oli valmiina.
Nyt ei saanut kuin ne keltapäiset 5pv kilvet mutta ne siitti hyvin suomeen asti.
Sitten vaan ajeltiin Travemundeen josta autot täyteen kaljaa ja laivalla kohti Suomea. Näinhän se homma toimii.
Ekalla kerralla lähdin mukaan ostamaan kaverille uudehkoa BMW:tä. Ryanairilla mentiin Bremeniin josta vuoka-auto alle. Päivä ajelua ja sopiva löytyi Guterslohista. Merkkiliikkeessa halusivat tehdä autoon vielä "kuovutushuollon" joten etsiskelin itselleni autoa ja löytyi E420 MB ja Turkkilaiselta kauppiaalta. Loppujen lopuksi mulla oli auto alla ennkuin saatiin se BMW ajoon. Vuokra-auto jätettiin sinne Guteriin.Silloin vuosi sitten saatiin ne punapäiset kilvet joissa 4vk ajoaikaa.
Nyt kuukausi sitten lähdin mukaan toiselle kaverille ostamaan CLK:ta.
Katoin kyllä lähtiessä jotain itsellenikin. Samoin lennetiin Bremeniin ja vuokra-autoa alle. Nyt lento oli iltapäivällä joten ei sinä päivänä kerennyt paljoa autoja katella vaan mentiin sukulaisille yöksi Hannoverin lähistölle.
Sit seuraavana päivänä mulle löytyi tuo Pösö 407 Coupe ihan merkkiliikkeestä vuoden EU-takuulla. Kaverille kateltiin CLK:ta mutta oli myyty. Illalla majapaikassa netistä uusia ja seuraavana aamuna Bielefeldistä löytyi sopiva josta saattin kaupat tehtyä. Myyjä oli vissiin joku Puolalainen jobbari mutta hommas paperit ja kilvet reilussa tunnissa. Sitten palautettiin vuokra-auto sinne ja mentiin hakemaan Pösö Mindenistä jossa olivat huoltaneet sen ja paprut ja kilvet oli valmiina.
Nyt ei saanut kuin ne keltapäiset 5pv kilvet mutta ne siitti hyvin suomeen asti.
Sitten vaan ajeltiin Travemundeen josta autot täyteen kaljaa ja laivalla kohti Suomea. Näinhän se homma toimii.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)