A-Mersu Takatukivarsi ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
-Micke-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

A-Mersu Takatukivarsi ongelma

Viesti Kirjoittaja -Micke- »

Moi

Pakko se on tulla tänne kyselemään,kun ei viiti ensimmäisenä maksaa kalliista korjauksesta.

Eli sellasta tietoa kaipaisin,kun tossa olin pesemässä autoa niin huomasin,että toinen takajousi on poikki ja auto muutenkin pitänyt melkoista terävää kolahdus ääntä töyssyissä..

No kävin sitten hakemassa jouset veholta ja ajattelin vaihtaa jouset itse,kun näytti olevan niin hyvin esillä...no kun olin saanut jouset pois,niin rupesin vähän kattelemaan ympäriinsä ja otin reilun otteen takatukivarresta ja kappas vaan koko roskassa oli reilu välys..Kysymys kuuluukin,että millannen klappi siinä takatukivarren laakeroinnissa kuuluu olla?? Kummallakin puolella tuntui sama välys,joten ei ainakaan katkennut jousi ole auheuttanut välystä laakerointiin...

No heitin sitten uudet jouset kiiinni ja elelin siinä toivossa,että kolina lakkaisi,mutta ei...Eli vielä kolisee ja kiinostaisi tietää onko välys normaalia..

Auto on Vm-99 170cdi 103tkm pitäis kohta viedä huoltoon,mutta ei todellakaan innosta maksaa jostain tukivarsien vaihdosta...Niin ja saa suositella jotain hyvää korjaamoa,jossa teettää huolto vehoon en mielellään vie...

Kittos ja toivottavasti saitta jotain selvää.
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Morjens.
Tuskin siellä mitään välystä saisi olla.
KL-varaosat myy jotain takatukivarren korj.sarjaa 39€, ja kumisarjaa 14€.
Eli vaihdettavissa nuo helat ilmeisesti on, eikä osat ole kovin arvokkaita.

Mistä päin maailmaa haeskelet korjaamoa??
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Terve!
Käyppä eka kysymässä jos ne sais vaihdettua mersun takuuseen(veho lähettää kyselyn saksaan että käykö?)koska se on TYYPPIVIKA ! (parannettu syksyllä-00 jolloin paremmat tiivisteet pitävät suolaveden poissa eikä laakerit ruostu).

Jos vaihdetaan niin koko varsi ruukaa tulla uusiksi(nopiampi,halvempi verstaalle).
Itse vaihdoin vain itse laakerin kummaltakin puolelta yli kaks vuotta sitten.
Olen kuullut että voi esiintyä halkeimia tukivarsissa,itselä ei ole vielä ainakaan,tarkista samalla jos meinaat vain vaihtaa laakerit.
Tukivarsissa EI saa olla väljyyttä.

Takajouset muuten ei ole kovin lujat A:ssa. Et ole ainoa joka on niitä vaihdellu!!
Viimeksi muokannut Turbocompound, To 08.04.2004 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A170cdi-00 1999-
-Micke-
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja -Micke- »

Jees kiitti vastauksista..

Joo pitänee mennä vehoon kyselee mitä mieltä ovat asiasta? Epäilen kyllä vahvasti,että eivät mitään takuseen korjaa...

Niin jos ei vehossa onnistu korjaus,niin saa antaa suosituksia 50km säteellä hesasta joka tekisi homman ja samalla huoltaisi auton.....
koskis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja koskis »

Mulla oli omassa kans samanlainen väljyys takatukivarsissa. Sillon sillä oli ajettu ehkä 120tkm. Takatukivarret ei tosi kolissut, mutta kun käytin auton aurrauskulmien säädössä Veholla, niin siellä huomasivat. Ilmoittivat, että on väljää eikä pysty säätämään kulmia. Hinta-arvioksi sanoivat noin 600€. Kiitin vehoa tiedosta ja vein huoltoon tutulle.

- Koskis -
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Vastaa Viestiin