300d lämpenee ajossa
300d lämpenee ajossa
mikähän mahtaisi olla vialla kun w124 300d on alkanut kuumenemaan, kun tarpeeksi kauan ajaa motarilla?
Tyhjäkäynnillä lämmöt pysyvät ok.
termari vaiko vesipumppu vai mikä tässä nyt saattaisi mättää
Tyhjäkäynnillä lämmöt pysyvät ok.
termari vaiko vesipumppu vai mikä tässä nyt saattaisi mättää
Onko pakkaskestävyys kunnossa?
Eli alkaako alavesiletku jäätämään?
Eli alkaako alavesiletku jäätämään?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Termarin vaihto ei ole iso eikä kallis homma, voihan sitä kokeilla eri yksilöllä.patchy kirjoitti:Tarkistin ja nesteet ovat ihan pakkaskestävät.
Mikäpä tuossa sitten voisi olla vialla? Tuntuisi hassulta jos termari toimii tyhjäkäynnillä, mutta ajossa ei?
Mutta siis kaupungissa ei kuumene eikä rauhallisessa ajossa jollain seututiellä`?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juu taidan kokeilla vaihtaa termarin maanantaina. Jos ei auta, niin onpahan ainakin varastossa toimiva, jos hajoaa.Aku P kirjoitti:Termarin vaihto ei ole iso eikä kallis homma, voihan sitä kokeilla eri yksilöllä.patchy kirjoitti:Tarkistin ja nesteet ovat ihan pakkaskestävät.
Mikäpä tuossa sitten voisi olla vialla? Tuntuisi hassulta jos termari toimii tyhjäkäynnillä, mutta ajossa ei?
Mutta siis kaupungissa ei kuumene eikä rauhallisessa ajossa jollain seututiellä`?
Ja kaupungissa ei kuumene. Hirveästi ei tosin ole ollut tarvetta kaupungissa ajaa, mutta hiljaisessa vauhdissa ei lämmöt nouse.
Jotenkin edelleen liputtaisin sen syylärin puolesta, että kuormilla ei jäähdytysteho enää riitä. Tai sitten se vesipumppu,joka tässä jo mainittukin.patchy kirjoitti:Juu taidan kokeilla vaihtaa termarin maanantaina. Jos ei auta, niin onpahan ainakin varastossa toimiva, jos hajoaa.Aku P kirjoitti:Termarin vaihto ei ole iso eikä kallis homma, voihan sitä kokeilla eri yksilöllä.patchy kirjoitti:Tarkistin ja nesteet ovat ihan pakkaskestävät.
Mikäpä tuossa sitten voisi olla vialla? Tuntuisi hassulta jos termari toimii tyhjäkäynnillä, mutta ajossa ei?
Mutta siis kaupungissa ei kuumene eikä rauhallisessa ajossa jollain seututiellä`?
Ja kaupungissa ei kuumene. Hirveästi ei tosin ole ollut tarvetta kaupungissa ajaa, mutta hiljaisessa vauhdissa ei lämmöt nouse.
Syylärinkin putsaamiseen tietty on ihan järkihintaisia aineita.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juu poraaminen on vaihtoehto, joka ei kyllä hirveästi innosta. Lukkopihdeillä ei saa otetta.
Mahtaisikohan sitä laippaa, johon siis termarikotelo kiinnittyy saada mistään?
Vai minkäslainen systeemi siinä on? Hermostuksissani heitin hanskat tiskiin sen kummemmin tutkimatta. Ja auto on tallilla 30km päässä.
Mahtaisikohan sitä laippaa, johon siis termarikotelo kiinnittyy saada mistään?
Vai minkäslainen systeemi siinä on? Hermostuksissani heitin hanskat tiskiin sen kummemmin tutkimatta. Ja auto on tallilla 30km päässä.

Jäikö senverran näkyville ruuvinpäätä että siihen saa MIG:llä mutterin kiinni?patchy kirjoitti:Kylläpä meni taas vituiksi. Päätin vaihtaa termostaatin ja ne koteloa kiinni pitävät ruuvit halkesivat puolestavälistä ja jäivät koloihinsa sisään.
Milläs ihmeellä nuo nyt sitten saadaan tuolta irti?
puhhuh
Eipä oekeastaan. Ruuvinpää ei tule kolostaan milliäkään ulos. Joten saa aika taitava olla, jotta mutterin saisi päähän kiinni. Omilla taidoillani en lähtenyt edes yrittämään.jpeltoma kirjoitti:Jäikö senverran näkyville ruuvinpäätä että siihen saa MIG:llä mutterin kiinni?patchy kirjoitti:Kylläpä meni taas vituiksi. Päätin vaihtaa termostaatin ja ne koteloa kiinni pitävät ruuvit halkesivat puolestavälistä ja jäivät koloihinsa sisään.
Milläs ihmeellä nuo nyt sitten saadaan tuolta irti?
puhhuh
EDIT: ostin uuden termarin runko-osan, että ruuviongelma on nyt ainakin ohitse. toivottavasti lämpöongelmat loppuvat samalla, kun jaksaa tuon laittaa kiinni.