300d lämpenee ajossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
patchy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 28.04.2009 18:04

300d lämpenee ajossa

Viesti Kirjoittaja patchy »

mikähän mahtaisi olla vialla kun w124 300d on alkanut kuumenemaan, kun tarpeeksi kauan ajaa motarilla?
Tyhjäkäynnillä lämmöt pysyvät ok.

termari vaiko vesipumppu vai mikä tässä nyt saattaisi mättää
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Onko pakkaskestävyys kunnossa?
Eli alkaako alavesiletku jäätämään?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jos kuorman kasvaessa alkaa lämmetä, on syylärissä jotain tukkeumaa. Onko tässä eroja, ajaako ihan tasamaalla vai mahtuuko matkalle pitkiä nousuja?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
patchy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 28.04.2009 18:04

Viesti Kirjoittaja patchy »

Aku P kirjoitti:Jos kuorman kasvaessa alkaa lämmetä, on syylärissä jotain tukkeumaa. Onko tässä eroja, ajaako ihan tasamaalla vai mahtuuko matkalle pitkiä nousuja?
Ihan tasamaalla, kun satasta ajelee niin lämmöt nousee.
patchy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 28.04.2009 18:04

Viesti Kirjoittaja patchy »

JeremyH kirjoitti:Onko pakkaskestävyys kunnossa?
Eli alkaako alavesiletku jäätämään?
Hittoviekään voisikohan olla noin yksinkertainen vika. Lämmöt pysyy kurissa kuitenkin ensimmäiset 20km, joten voisi viitata letkun jäätymiseen. Nesteiden pitäisi kuitenkin olla ihan pakkaskestävät.
patchy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 28.04.2009 18:04

Viesti Kirjoittaja patchy »

Tarkistin ja nesteet ovat ihan pakkaskestävät.

Mikäpä tuossa sitten voisi olla vialla? Tuntuisi hassulta jos termari toimii tyhjäkäynnillä, mutta ajossa ei?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

patchy kirjoitti:Tarkistin ja nesteet ovat ihan pakkaskestävät.

Mikäpä tuossa sitten voisi olla vialla? Tuntuisi hassulta jos termari toimii tyhjäkäynnillä, mutta ajossa ei?
Termarin vaihto ei ole iso eikä kallis homma, voihan sitä kokeilla eri yksilöllä.
Mutta siis kaupungissa ei kuumene eikä rauhallisessa ajossa jollain seututiellä`?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Vesipumpusta siipi irti. :roll:
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
patchy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 28.04.2009 18:04

Viesti Kirjoittaja patchy »

Aku P kirjoitti:
patchy kirjoitti:Tarkistin ja nesteet ovat ihan pakkaskestävät.

Mikäpä tuossa sitten voisi olla vialla? Tuntuisi hassulta jos termari toimii tyhjäkäynnillä, mutta ajossa ei?
Termarin vaihto ei ole iso eikä kallis homma, voihan sitä kokeilla eri yksilöllä.
Mutta siis kaupungissa ei kuumene eikä rauhallisessa ajossa jollain seututiellä`?
Juu taidan kokeilla vaihtaa termarin maanantaina. Jos ei auta, niin onpahan ainakin varastossa toimiva, jos hajoaa.

Ja kaupungissa ei kuumene. Hirveästi ei tosin ole ollut tarvetta kaupungissa ajaa, mutta hiljaisessa vauhdissa ei lämmöt nouse.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

patchy kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
patchy kirjoitti:Tarkistin ja nesteet ovat ihan pakkaskestävät.

Mikäpä tuossa sitten voisi olla vialla? Tuntuisi hassulta jos termari toimii tyhjäkäynnillä, mutta ajossa ei?
Termarin vaihto ei ole iso eikä kallis homma, voihan sitä kokeilla eri yksilöllä.
Mutta siis kaupungissa ei kuumene eikä rauhallisessa ajossa jollain seututiellä`?
Juu taidan kokeilla vaihtaa termarin maanantaina. Jos ei auta, niin onpahan ainakin varastossa toimiva, jos hajoaa.

Ja kaupungissa ei kuumene. Hirveästi ei tosin ole ollut tarvetta kaupungissa ajaa, mutta hiljaisessa vauhdissa ei lämmöt nouse.
Jotenkin edelleen liputtaisin sen syylärin puolesta, että kuormilla ei jäähdytysteho enää riitä. Tai sitten se vesipumppu,joka tässä jo mainittukin.
Syylärinkin putsaamiseen tietty on ihan järkihintaisia aineita.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Smouk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 26.10.2007 01:16
Paikkakunta: Tixi,Vantaa

Viesti Kirjoittaja Smouk »

Luistaisko wisco lämpimänä? (huonohkon syylärin lisäksi)
wanhemmassa vara parempi...
patchy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 28.04.2009 18:04

Viesti Kirjoittaja patchy »

Kylläpä meni taas vituiksi. Päätin vaihtaa termostaatin ja ne koteloa kiinni pitävät ruuvit halkesivat puolestavälistä ja jäivät koloihinsa sisään.

Milläs ihmeellä nuo nyt sitten saadaan tuolta irti?

puhhuh
Avatar
Smouk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Pe 26.10.2007 01:16
Paikkakunta: Tixi,Vantaa

Viesti Kirjoittaja Smouk »

Kuullostaa (näkemättä) poraus/kierretappihommilta jos ei lukkopihdeillä pysty otetta enää saamaan. :( Helicoil'illa hoituu sit ainaki...
wanhemmassa vara parempi...
patchy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 28.04.2009 18:04

Viesti Kirjoittaja patchy »

Juu poraaminen on vaihtoehto, joka ei kyllä hirveästi innosta. Lukkopihdeillä ei saa otetta.

Mahtaisikohan sitä laippaa, johon siis termarikotelo kiinnittyy saada mistään?
Vai minkäslainen systeemi siinä on? Hermostuksissani heitin hanskat tiskiin sen kummemmin tutkimatta. Ja auto on tallilla 30km päässä. :oops:
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

patchy kirjoitti:Kylläpä meni taas vituiksi. Päätin vaihtaa termostaatin ja ne koteloa kiinni pitävät ruuvit halkesivat puolestavälistä ja jäivät koloihinsa sisään.

Milläs ihmeellä nuo nyt sitten saadaan tuolta irti?

puhhuh
Jäikö senverran näkyville ruuvinpäätä että siihen saa MIG:llä mutterin kiinni?
patchy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 28.04.2009 18:04

Viesti Kirjoittaja patchy »

jpeltoma kirjoitti:
patchy kirjoitti:Kylläpä meni taas vituiksi. Päätin vaihtaa termostaatin ja ne koteloa kiinni pitävät ruuvit halkesivat puolestavälistä ja jäivät koloihinsa sisään.

Milläs ihmeellä nuo nyt sitten saadaan tuolta irti?

puhhuh
Jäikö senverran näkyville ruuvinpäätä että siihen saa MIG:llä mutterin kiinni?
Eipä oekeastaan. Ruuvinpää ei tule kolostaan milliäkään ulos. Joten saa aika taitava olla, jotta mutterin saisi päähän kiinni. Omilla taidoillani en lähtenyt edes yrittämään.


EDIT: ostin uuden termarin runko-osan, että ruuviongelma on nyt ainakin ohitse. toivottavasti lämpöongelmat loppuvat samalla, kun jaksaa tuon laittaa kiinni.
Vastaa Viestiin