Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms. APUJA KAIVATAAN

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Mb w124 200D Käyttiksen siistimistä yms. APUJA KAIVATAAN

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Joo elikkäs aattelin tehä tämmösen esittelyn tuosta käyttiksestä kun tuo näyttää pikkuhiljaa siistimmäksi aina vaan muotoutuvan.. Ainakin omaan silmään.

Auton historiikkiä: Auto on myyty uutena paikkaan Pojanluoma ja ollut siellä taksina pari vuotta.. (87-89/ 123tkm) Siitä eteenpäin kukapas tietää missä on käynyt mutta jokatapauksessa Ylivieskasta tämä tuli haettua.

Kuvia ostokunnosta:
Kuva
(kuvan puuttuva vanne tuli "jälkijunassa")
Kuva

Autossa on jo jonkunmoinen tehtaalla valittu taksivarustus(?) koska takapenkkiläisten valoja on kolme, (keino)nahkasisusta, takaovipahveissa tuhkakupit on yläosassa, kojelauta on viilletty auki (en ole palasta irti käyttänyt mutta luultavimmin tuo on irroitettava (kuva alempana) ja taksamittarin sulakkeet löytyy vieläkin hansikaslokerosta..

Pari kuvaa sisustasta:
Kuva
Ostettaessa käsinojaa ei ollut ollenkaan kun sen joku oli autosta "pöllinyt".. Joten metästimpä tuohon käsinojan joka oli kangaspäällysteinen, myöskin kuskin penkki on kulunut kuvassa puhki selkänojasta.

Kuva
Kuva

Noh.. Aikani pähkäiltyäni päätin pirauttaa yhdelle paikalliselle verhoilijalle joka sitten päättikin ottaa meikäläisen penkin hoitoon.. Ja tulos oli tämä:
Kuva
Kuvassa näkyy hyvin verhoiltu käsinoja ja selkänojan reuna.. On hieman puhtaampia.. :lol: Otin käyttöön nahanhoitoaineen ja tulos oli tämä:
Kuva

Sisusta on nyt kuvien mukaisessa kunnossa, tulossa on ainakin paremmat lattiamatot ja nahanhoitoainetta muihinkin penkkeihin. :)

Sitten lähdinkin ulkokuorta kovertamaan, ostin uudet kesärenkaat ja tilasin ja vaihdoin Vögtlandin Made in Germany madallusjouset alle joilla tulikin jo hieman näköä lisää..:
Kuva
Kuvasta poiketen taakse vaihdoin korkeammat jousikumit (2 --> 3) jotta sai tuon laahaakoeikälaahaalaahaakoeikälaahaa ilmeen pois pienen etukenon siivittämänä.
Kuva

Ulkokuoreen on sittemmin tullut takavaloille päivitystä, xenonia keulille, usaparkkeja keulille ja lisäriäkin kun tuntuu tuo talvi yllättävän.
Kuva
Kuva

Tässä tilanteessa ollaan tällä hetkellä.

Suunnitelmia osista ja muutoksista joita olisi viimeistään keväällä tulossa:
kunnon ruostesuojaus
muovihelmat
ritilä etupuskuri
e-mallin takapuskuri
e-mallin peräkontinluukku (?)
ylimaalaus(?)
jotku huulelliset vanteet, joko uudet/uudehkot siistit tai kunnostettavat purettavat

Syksyllä tulossa:
sähkölasit eteen
tummennuskalvot edestä taakse asti 35% kalvolla
keskuslukitus jollei ole aivan mahdoton homma (varaosa-auto seisoo pihalla josta osaa löytyy)
mahdollisesti avarimaski



Parannusehdotuksia ja -muutoksia otetaan vastaan! :lol:
Viimeksi muokannut JiiTee_, Ti 08.03.2011 12:36. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

On muuten keinonahkaa tuo sisustus.
Ylimaalausta ei kannata edes harkita, jollei koko maalipinta ole aivan paskana. Aina parempi on paikkamaalaus häivytyksellä.
Oikeen fiksun näkönen lankku kyllä ikäsekseen.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Siisti on ikäisekseen.
Minä jättäisin ulkokuoren tuollaiseksi, eli siis ei sitä e-lookkia. Nuo vanhemmat kapealistaiset alkaa entistä enemmän näyttää paremmilta kuin e-mallit. Leveät huulivanteet alle niin on bueno.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Whaeva kirjoitti:On muuten keinonahkaa tuo sisustus.
Ylimaalausta ei kannata edes harkita, jollei koko maalipinta ole aivan paskana. Aina parempi on paikkamaalaus häivytyksellä.
Oikeen fiksun näkönen lankku kyllä ikäsekseen.
Joo eikös se oo oikealta nimeltään joku mb-tex tms? Tiedossa tuo oli vaan piti nyt päästä sanomaan että nahkasisusta :D

Maalipinta on oikeasti aika heikko, niistä paikoin mistä maalipinta on 'hyvä' niin maali on niin kulunut että vetää aina myllytyksen jälkeen kuukauden sisällä vaaleammaksi, ja sitten löytyy aika paljon maalivirheitä..

Kyllä näillänäkymin muovihelmat on ainakin tulossa mutta saa nähä tuleeko muuta.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ke 16.01.2008 17:46

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Näppärän oloinen käyttövehjes. Onko muuten setäsiniset usaparkeista huomauttaneet? Himottaisi omaan lankkuun laitella myös, mutta on taas vääntämistä setien kanssa, jos tienvarteen pysäyttävät.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Kiitoksia.

Eivätpä ole huomauttaneet vaikka muutaman kerran oon vastaan tullut ja kerran poliisi on ollut "t-risteyksessä" kun oon suoraa ajanut hämärällä että kylläpä ne ne tais huomatakkin.. :lol:

Kiinnostaako ketään ostaa nuita vanteita pois? Olisi oivat vaikkapa mannekopan alle.. Eivät toimi lankussa oikein hyvin madallettuna kun et on 21 niin tulevat melko likelle kaaria. Vanteet merkkiä MiM ja niissä on päällä n. 2000km ajetut 195/65-15 Maborit joista pitäisi 250e kuitti löytyä.

Pitäisi saada jotkut 16-17 tuuman vanteet alle niin tulisi vähän lisää näköä tuohon kamppeeseen. 8)
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Tulipa ostettua pari xenon-muutossarjaa lisää ja niitä ja sähkölaseja pitäis lähtä kohta asentelemaan. :lol:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Jooh, sähkölasien asennus on vieläkin kesken.. Oon ajellu nyt muutaman viikon ilman ovipahveja.. :shock: Mutta, maanantaina alkaisi syysloma ja tarkoituksena olisi nyt alkaa purkamaan sisusta pois että saa ne sähkölasit ja keskuslukon pelaamaan..

Tänään vaihdettiin tähän perä-, laatikko- ja moottoriöljyt, ja tietenkin moottoriöljyn suodatin. Johan tuota on itse kerennyt yheksisen tuhatta ajella.. :lol:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Taas on äherretty, pohjaan laitettu kaksi paikkaa ja oveen kaksi.

Sitten aloin ihmettelemään että mikä p*rkele tästä on tukittu, näyttäisi letku menevän lohkoon ja ulkomuistista heittämällä se anturihommeli liittyi jotenkin polttoaineensaantiin kylmänä (lisää ruokaa pumpulta?)
Kuva
Koitin liittää letkut, ei muuta vaikutusta kuin se ettei sammunut avaimesta.. :? Mikäs tuohon mahtaa tulla tai mikä on paskana?
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Letkun lähdön jo tiiätkin.

Letku alkaa muovisena:

Kuva

Ja päättyy kumisena tänne:

Kuva

Eli noista tuo ylempi letku on se, joka on sulta tulpattu. Jos en väärin kattonu. :)
Viimeksi muokannut Lestrange, Ti 26.10.2010 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Jees juurikin tuosta puhutaan mutta mikä on tuo osa ja mitä se tekee ja mikä on paskana jos auto ei sammu kun nuo letkut on liitetty?
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

JiiTee_ kirjoitti:Jees juurikin tuosta puhutaan mutta mikä on tuo osa ja mitä se tekee ja mikä on paskana jos auto ei sammu kun nuo letkut on liitetty?
Nyt täytyy pahoitella, nimittäin minulla ei ole harmainta aavistustakaan mikä se on.

Toivottavasti nuista kuvista on helpompi päätellä mikä se on.. :)
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Eikös kellään ole tietoa?
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Liittyykös tuo tyhjäkäynnin korotukseen kylmänä? Minulla taitaa olla samanlainen systeemi omassa autossa.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

AriK123 kirjoitti:Liittyykös tuo tyhjäkäynnin korotukseen kylmänä? Minulla taitaa olla samanlainen systeemi omassa autossa.
Tuo on juurikin se "anturi." Tuosta pumppuun menevä letku menee siinä pumpun takana olevaan joutokäynnin hienosäätöpalikkaan, joka sitten korottaa kylmemmällä joutokäyntiä. Sulla saattaa olla sit jonkilainen vuoto siellä letkuissa, mikäli ne yhdistämällä ei sammu.

Toisaalta, mulla oli sieltä pumpun päästä irti tuo korottimen letku, ja silti sammu avaimesta aivan nätisti.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Lestrange, Ti 26.10.2010 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Lestrange kirjoitti:Letkun lähdön jo tiiätkin.

Letku alkaa muovisena:

[ http://img301.imageshack.us/img301/6508/nimetnk.jpg ]

Ja päättyy kumisena tänne:

[ http://img25.imageshack.us/img25/8499/nimetn222.jpg ]

Eli noista tuo ylempi letku on se, joka on sulta tulpattu. Jos en väärin kattonu. :)
Ei taida olla sama letku kun kylmäkäynninkorotuksen letku.

Ylläolevissa linkittämissäni kuvissa näkyy kaksi eri letkua.

Punaisella merkitty letku on kylmäkäynninkorotuksen letku ja keltaisella merkitty on se letku, jonka kohtaloa yritetään kovasti ratkaista.

Kylmäkäynninkorotuksen letku päättyy syöttöpumpun taakse tänne:

Kuva
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Oonkohan nyt sit ihan ulkona, mutta tuonne tyhjäkäynnin korotukseen tarvitaan kaksi letkua? Kerran se anturi toimii ikäänkuin "kytkimenä" tuolle alipaineelle, eli avaa sille "reitin" tuolle pumpun kalvolle.

Eikös tuon kadoksissa olevan letkun sijainti jo tiedetä, kerran alku- ja lähtöpää on tiedossa? Pitääkö tässä lähteä tuolta ulkoa koplaamaan tota konehuonetta jotta saadaan vastaus. :lol:

Voipi olla, että oon hyvinnii väärässä, mutta näin mä olen asian ymmärtänyt. :roll:
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Eli keltaisella merkitty letku tulee alipainepumpulta ja punainen menee syöttöpumpulle. Näiden letkujen välissä on kannessa oleva "anturi".
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

AriK123 kirjoitti:Eli keltaisella merkitty letku tulee alipainepumpulta ja punainen menee syöttöpumpulle. Näiden letkujen välissä on kannessa oleva "anturi".
Eli keltaisella ja punaisella merkitty letku yhdistyy kannessa olevaan "anturiin"?

Jotain tekemistä näillä on toisten kanssa?
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

ThaBandit^ kirjoitti:
Oonkohan nyt sit ihan ulkona, mutta tuonne tyhjäkäynnin korotukseen tarvitaan kaksi letkua? Kerran se anturi toimii ikäänkuin "kytkimenä" tuolle alipaineelle, eli avaa sille "reitin" tuolle pumpun kalvolle.
Taidettiinpa saada tuosta hyvinkin selvä vastaus mihin sitä puuttuvaa letkua tarvitaan? :)
ThaBandit^ kirjoitti:
Eikös tuon kadoksissa olevan letkun sijainti jo tiedetä, kerran alku- ja lähtöpää on tiedossa? Pitääkö tässä lähteä tuolta ulkoa koplaamaan tota konehuonetta jotta saadaan vastaus. Laughing
Miksi menisit koplaamaan autoa, koska letkun alku- ja loppupää on tiedossa ja tiedetään miksi siinä kuuluisi olla letku? ;)
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Kyllä, pitääpä tutkia että miten tuo systeemi pelaa tai miten sen saa pelaamaan.. Ainakin viittaisi ettei tuo systeemi toimi kun kylmänä auto joskus sammuu jos ei polkase kaasua ja käy muutenkin melko raskaasti.. Saattaa viitisenkin sekunttia vierähtää ennenku öljynpainemittari värähtääkään.. :?
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

JiiTee_ Mulla oli just sama ongelma tuossa pari talvea sitten. Ihmettelin, kun piti aina käynnistää pienellä kaasulla, ja pitää sillä käynnissä parisen minuuttia, jotta jäi käymään. Jos ilman kaasua starttas, niin sahuutti ja sit rupes käymään joutavaa jotain 400rpm. :wink: Ei kovin kauniin kuulosta.

Oli tosiaan pumpun päästä letku irti -> laitoin paikalleen eikä oo vielä tarvinnut kaasuun hipaistakaan käynnistäessä sen jälkeen. 8) Sen kyllä huomaa, kun on tuo "ryyppy" toiminnassa. Käy heti käynnistyttyään reippaasti, ja omassa ainakin pienen kaasuttelun jälkeen käy melkein 1000rpm, kunnes kone lämpiää tarpeeksi -> "ryyppy" lähtee pois päältä. :idea:

Lestrange, ajattelin vain jotenkin mielipuolesti, että haarautuuko tuo letku vielä tuosta johonkin. :roll: Mutta ei näköjään haaraudu. :mrgreen:
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Jees pitää koittaa tutkia..

Kuva
Kuva
Käväsin pari kuvaa räpsäsemässä.. Naapurifoorumin tarra takaluukussa.. :?

Nyt ois mersusta penkit purettu pois, huomenna imurointia sun muuta puunausta luvassa.. :roll:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Kylmänä pitäisi olla tosiaan selvästi suuremmat tyhjäkäyntikierrokset, jos tuo alipainesysteemi toimii. Ei tarvitse koskea kaasuun pakkasellakaan. :wink:
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

ThaBandit^ kirjoitti:Lestrange, ajattelin vain jotenkin mielipuolesti, että haarautuuko tuo letku vielä tuosta johonkin. :roll: Mutta ei näköjään haaraudu. :mrgreen:
Tarkoitatko kuvissa keltaisella merkittyjä letkuja?

Tuo toinen letku (punaisella merkitty) kyllä haarautuu, noin puolesta välistä, ennen kuin toinen letku päättyy syöttöpumpulle, mutta toisen päätöstä en oo selvittäny. :shock:
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Pikkusen on jälleen edistytty, huomenna purkuauto talliin sisälle josta pitää kunnolla merkata alipaineletkut ja ottaa sähkölasien moottori ja johtosarjat.

Kuva
Kuva

Mitä helvettiä tämä tarkottaa? Kardaanitunnelissa on kiinni keskipenkkien turvavöitten kiinnikkeet jotka on katkaistu.. :lol: Näkyy paremmin sisätilakuvissa.
Kuva

Mylläyttääkkin kokeilin hieman, hyvä maalipinta tulisi vielä jos ruostekohtia ei olisi noin paljoa.. :?
Kuva

Tämmöstä tänään, pikkuhiljaa, pikkuhiljaa..
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Värkätty on tänäänkin:

Kuva
Tuommonen anturi piti vaihtaa josa on paikka keskuslukon liittimellekkin.
Kuva

Sain keskuslukon pelaamaan. (kaikkialle muualle paitsi peräkontinluukkuun, siihen puuttuu se tappi lukon ja "alipainemotukan" väliin, saa tarjota jos löytyy?

Sitten aloin värkkäämään sähkölaseja;

Kuva

Ylimääräinen sulakerivi tulee, ompahan nyt valmiina sulakkeet ortopedin penkille/sähkösäätöiselle penkille.. :lol: Mutta mistä tuohon otetaan jännite? Joltain releeltä näytti tulevan mutta kun koitin oman auton samanlaiseen (numeroiltaan) releeseen kytkeä niin ei toiminut, sähkölasit toimi ainoastaan kun suoraan akulta otin jännitteen tuolle sulakeriville..

Kuva

Ei tuu autovarasta meikäläisestä, vaihoin siis lukkopesän tuohon mersun oveen kun ei ollut sopivaa avainta siihen..
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Oisko tästä apua? ;)

Sähköikkunoiden asennus w124
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Oli kyllä, kiitoksia.. Ainakaan tuosta varaosa-autosta purkaessa ei löytynyt tosin minkäänlaisia releitä takapenkin alta.. :?

"4.Relerasian paikka on kuskin puoleisella takapenkin alla. Jos jälkiasennat sähköikkunoita niin korvaa vanha releboksi uudella."

E: Tutkittuani hetkosen tajusin että taitaa tuo takapenkin alla oleva relerasia liittyä siihen comfort-toimintoon tms? Sitä mulla tosiaan ilmeisesti ei ole.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Vastaa Viestiin