c220 hävittää nestettä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Fortum
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Fortum »

Termostaattia kans etsiskelen, kellään kokemusta.

Sitte vielä muutakin Ongelmaa, tai eihän se ole ongelma ellei siitä tee sitä.

Netistä kattelin videoita kun löy kylmänä koneen käyntiin ja ottaa öljykorkin pois niin tulee painetta sieltä reiästä ja öljykorkki pomppii kolossaan iloisesti, vissiin aihetta huoleen kun mulla tekee ihan samaa :P

Tsutsuttaa aika mukavasti myös öljypisaroita kun ottaa öljyntäytökorkin pois.

muutenkin tyhjäkäynnillä pitää tsutsutusta, etenkin kylmänä.

Öjyä ei juuri vie mutta jäähdytysneste on öljyistä. Mikä Vikana, hyvin toimii mutta onko kansiremppa tulossa? :?
W123 - 83. 2.4D. 4-vaiht. Manuaali
Fortum
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kellään muka kokemuksia? :?
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

täytyy omastapuolesta sanoo et minä oon kyy nii sokkee etten oo termaria löytänä itekkää. vaan eikö muka löytyny haulla vinkkiä?
Fortum
Sisäänajossa
Sisäänajossa

kattelin tossa ja näyttäs joku mötti oleven alavesiletkun päässä siinä imupuolen alla lohkoa vasten. En tiedä mutta meinaan sen ainakin katsoa kun kerkeen.

Tartteeko jotain tiivisteitä vaihtaa jos meinaa ton imusarjan puhdistella...?

entä naftasuodattimen kun vaihtaa niin joutuuko paljon sahaamaan että ilmaantuu taas, ohjekirjassa lukee että jopa 60 sek 8) no sittenhän ton näkee....
finnpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja finnpower »

eikai se ilimasu paha oo. mutta perkele nii se vaa oma lintta veilä muka kusee onko se sit se lämppäri/moottori/kenno mikä kusee? jumakauta vaan kun missää nei märkää näy. noh otettava vissii ja tutkittava tämä asia tarkemmin minä jo säikähin et asetu rkele tuolla vastusken tiivisteen korjuulal mutta eiiiiiii
Maikkl
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re:

Viesti Kirjoittaja Maikkl »

Minulla on W204 220 CDI 2008, joka työntää painetta paisuntasäiliöön ja korkki vuotaa vähän ajaessa. Muualta ei ole vuotoja löydetty. Painetta on järjestelmässä seuraavanakin päivänä kun korkin avaa. Noin 1000 km välein lisään 1 -2 dl jäähdytysnestettä. Jäähdytysneste on pysynyt koko ajan puhtaana, eikä sinne tule kuplia moottorin käydessä. Öljyä ei ole lisääntynyt ja öljynvaihdon yhteydessä ei ole ollut mitään poikkeavaa. Moottorin öljynkulutus on noin 1 l/20 000 km. Tämä ilmiö on pysynyt samana jo 60 000 km. Paikallinen Tähtihuolto Jyväskylässä ei osannut sanoa mistä johtuu, eikä löytänyt vuotokohtia. Auto on siellä huollettu useamman kerran ja tästä on heille mainittu. Mooottori käy hyvin ja dieselkulutus on kaikki erilaiset ajot huomioon ottaen ollut 5,58 l - 6,77 l/100 km laskettuna, ei ajotietokoneen mukaan, joka valehtelee noin 0,5 l/100 km. Itse olisin kuitenkin sitä mieltä, että kansitiiviste vuotaa, mutta onko se pysynyt samassa tilassa näin pitkään? Minusta tämä on hieman kummallinen ja outo ilmiö. Onko teillä ollut vastaavanlaisia ongelmia?

Olli Lajunen kirjoitti:Nykyisen C220-käyttöpelin kannentiiviste vuoti 2-sylinteristä paineet vesitilaan moottorin käydessä ja sammuksissa kävi sitten toisinpäin eli paineistettu jäähdytysjärjestelmä vuoti hitusen nestettä palotilaan. Pikkuhiljaa paheni niin että kylmäkäynnistyksessä kävi ensin hetken huonosti kunnes vesi poistui ja sitten käynti parani. Vesitilaan ei tullut öljyä tai öljyjen sekaan vettä, kuplintaa ei näkynyt paisarissa kaasun kanssakaan koska vuoto oli sen verran pieni. Korkki sammutuksen jälkeen auki ja seuraava käynnistys korkki kiinni -> kävi ongelmitta. Painetta siis kertyi paisuntasäiliöön -> letkut oli suhteellisen kivikovat käydessä ja löystyivät selvästi korkin aukaisun jälkeen sekä nestepinnan merkkivalo syttyi aika-ajoin, muita oireita ei ilmennyt.

Homma tokeni kannentiivisteen vaihdolla.

Helpotuksesta voit huokaista jos lohkolämppärin rukkaamisella selviät. ;)
Vastaa Viestiin