Uuden pölykapselin kiinnitys MB W123
Uuden pölykapselin kiinnitys MB W123
Ostin auton, mersun jälleen (kun mikään muu automerkki ei ole edes vaihtoehto..) , yksi hienoista kapseleista puuttui. Takakontissahan se sitten oli, pussissa, aivan uusi kapistus. Rupesin sitä sitten asentamaan ja katoin että kettu, eihän tässä ole minkäänlaisia kiinnityshakasia.
Ihan uusi hartikaiselta hankittu pöläri.
Millä helvetillä tuon nyt sitten kiinni saa? Rautalanka / nippuside patentit eivät tule kyseeseen.
Ihan uusi hartikaiselta hankittu pöläri.
Millä helvetillä tuon nyt sitten kiinni saa? Rautalanka / nippuside patentit eivät tule kyseeseen.
Peltipölykapselit on tällaisilla klipseillä kiinni. Niitä on normaalisti 4 kpl mutta joku kuulemma käyttää viittä paikoillaanpysymisen varmistamiseksi. Klipsi työnnetään kapselin sisäpuolella oleviin reunuksiin kiinni ja kapseli pamautetaan paikoilleen.

Ei varmaan pahan hintaisia merkkiliikkeesä, Saksassa 1,20 kappale.
http://www.mbclassics.de/product_info.p ... 272&cPath=

Ei varmaan pahan hintaisia merkkiliikkeesä, Saksassa 1,20 kappale.
http://www.mbclassics.de/product_info.p ... 272&cPath=
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Voi jeesus mitä shaissea. Miksi nuo eivät voi olla siinä kapselissa kiinni jo valmiiksi? mitä helvettiä kukaan tekee pelkällä kapselilla jota ei saa kiinni. Saksassa tosiaan 1.2e kpl + postikulut 20e. Eli kyllä se on merkkiliikkeeseen marssittava...
Kiitos tiedosta kuitenkin!
e: Hartikaiselta 2.6e kpl. Ei todellakaan tarvitse saksasta tilata...
Rahastusta sinänsä. Tuollainen kapselisarja maksaa uutena 190e (!!!!) + nuo kiinnikkeet sitten siihen lisäksi 41-52e (riippuen laittaako neljällä vai viidellä). En ihmettele yhtään kun noita käy porukka varastelemassa prkl..
Noiden kapseleiden ja kiinnikkeiden hinnalla saisi jo uudet alumiinivanteet
Mutta ei toki yhtä komeita kuin orkkiskapselit.
Kiitos tiedosta kuitenkin!
e: Hartikaiselta 2.6e kpl. Ei todellakaan tarvitse saksasta tilata...
Rahastusta sinänsä. Tuollainen kapselisarja maksaa uutena 190e (!!!!) + nuo kiinnikkeet sitten siihen lisäksi 41-52e (riippuen laittaako neljällä vai viidellä). En ihmettele yhtään kun noita käy porukka varastelemassa prkl..
Noiden kapseleiden ja kiinnikkeiden hinnalla saisi jo uudet alumiinivanteet

Mutta ei toki yhtä komeita kuin orkkiskapselit.
Viimeksi muokannut Mulsu, Pe 29.10.2010 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulsu kirjoitti:Voi jeesus mitä shaissea. Miksi nuo eivät voi olla siinä kapselissa kiinni jo valmiiksi? mitä helvettiä kukaan tekee pelkällä kapselilla jota ei saa kiinni.
Kääntäen voi ajatella myös niin, että kapseliin saa myös vaihdettua nuo klipsit, kun ne kuitenkin vanhuuttaan ruostuvat. Vaihtoehtoisesti voit myös ottaa, jos vaikka kolhit kapselin katukivetykseen, klipsit vanhasta kapselista uuteen.
Kuinkakohan moneen automalliin, jonka valmistus on loppunut 25 vuotta sitten, yleensäkään saa merkkiliikkeestä uusia alkuperäisiä pölykapseleita? (Tai yleensäkään mitään osia.) Ja eihä noita oo pakko uusina ostaa, jos ne kalliilta tuntuu. Romikset on vanhoja mersuja puolillaan, joista vielä saattais kelvollisen kuntoset pölärit löytyä.Mulsu kirjoitti:Rahastusta sinänsä. Tuollainen kapselisarja maksaa uutena 190e (!!!!) + nuo kiinnikkeet sitten siihen lisäksi 41-52e (riippuen laittaako neljällä vai viidellä). En ihmettele yhtään kun noita käy porukka varastelemassa prkl..
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
En minä uusia ostakaan.
Vanhat oli sillä samalla dark blue värillä kuin autokin, ne kolme kappaletta siis. Ja tuo yksi kirkas. Otin ne kolme muuta pois, hioin ja maalasin samanväriseksi kuin uusi kapseli. Nyt kunhan maanantaina tulee ne klipsit niin saa tuon paikalleen. Pahasti särähtää silmään kun yksi kapseli puuttuu.
Alkuperäiset pyöränpultit joissa mersun risti jokaisessa = 7e/kpl, ja sellaiset joissa ei ole = 0.95e kpl.
Merkki maksaa , mutta hyvästä on hyvä pyytää.
Vanhat oli sillä samalla dark blue värillä kuin autokin, ne kolme kappaletta siis. Ja tuo yksi kirkas. Otin ne kolme muuta pois, hioin ja maalasin samanväriseksi kuin uusi kapseli. Nyt kunhan maanantaina tulee ne klipsit niin saa tuon paikalleen. Pahasti särähtää silmään kun yksi kapseli puuttuu.
Tosiaan. Mutta ovathan mersun orggistavarat silti ylihintaisia tai vähintäänkin kalliitaKuinkakohan moneen automalliin, jonka valmistus on loppunut 25 vuotta sitten

Merkki maksaa , mutta hyvästä on hyvä pyytää.
Hakaset on jousiterästä ja kapseli peltiä/rosteria joten ne ei voi olla yhtä puuta. Monissa vanhoissa autoissa tosin oli yhtä puuta kapseli ja klipsu mutta tienpenkkaan ne päätyivät kun "reuna" löystyi. Mutta tää nyt on vaan mun mielipide.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40