om605 vapari/turbo erot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

om605 vapari/turbo erot

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

Eli minkälaisia eroja löytyy om605 vaparista ja turbosta? :roll:
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Männäntappi ja veivit on erilaisia ainakin. Männät taitaa myös olla erilaiset, mutten ole ihan varma..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Männät ja veivit on erinlaiset. Löytyypi netistä kuviakin mistä erot on nähtävisä ja tosiaanki männätappi on pienempi vaparisa

turbo vs vapari
Kuva

turbo vs vapari
Kuva
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

Kiitoksia! Sellainen kysymys vielä että sopiiko om602 turbosta seuraavat osat om605 vapariin:männät ja kanget?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

aa-pee kirjoitti:Kiitoksia! Sellainen kysymys vielä että sopiiko om602 turbosta seuraavat osat om605 vapariin:männät ja kanget?
Eipä sovi. Kammiot eri kohdassa =kolisee mäntään.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
wiltsu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 27.08.2010 23:43

Viesti Kirjoittaja wiltsu »

miten tuo vapari kone kestäisi turbokäytössä?niitä näyttäisi olevan tarjolla edulliseen hintaan. :roll:
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja iso E »

eikös ne väittäsi et se monivena vapari olis yhtä hyvä kuin kapee kantinen turbo, monivena turbot on sit ihan eriluokkaa.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
wiltsu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 27.08.2010 23:43

Viesti Kirjoittaja wiltsu »

löytyykö tuosta om0605 vapari koneesta öljyruutia ja onko niitä muuten om604vaparissakaan?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

iso E kirjoitti:eikös ne väittäsi et se monivena vapari olis yhtä hyvä kuin kapee kantinen turbo, monivena turbot on sit ihan eriluokkaa.
No ei varmasti ole ilman öljyruuttia ja niille tarkoitettuja mäntiä :roll:

Etsi vain suosiolla alkuperäinen turbolohko, mieluiten moniventtiilinen ja vähän ajettu. Nekin kun on ongelmajätettä muissa maissa paitsi suomessa tänä päivänä. Pienellä vaivalla selviää minimaalisella budjetilla ja kun valkkaa hyvä moottorin lähtökohdaksi säästät laakerointi- rengastus- ja koneistuskuluissa hurjasti kun konetta ei tarvite aukaista ollenkaan. Pakosarja, imusarja, välijäähdytin, ahdin ja muutama letku paikalleen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jytky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Pe 09.11.2012 10:02

Re: om605 vapari/turbo erot

Viesti Kirjoittaja jytky »

mitenkäs näissä om605 vapareissa onko kiertokangen laakerit samat kuin om605 turbossa?vai oliko sama juttu kuin kapeakantisissa 602:ssa että kannattaa vaparia reilummin virittäessä vaihtaa ne turbomallit liuskat tilalle?
Luoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Su 10.07.2011 16:17

Re: om605 vapari/turbo erot

Viesti Kirjoittaja Luoti »

Onko turbollisen ja vaparin kannessa/sen missää hilppeissä eroa?
Ois tos turbollinen moottori mis on 5-palotila kärsiny aika hyvin ja myös 5 mäntä. Ois tarjolla 300e vaparimosa, et kannattaakohan ostaapelkän kannen takia. :eh:
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
Vastaa Viestiin