iso E kirjoitti:eikös ne väittäsi et se monivena vapari olis yhtä hyvä kuin kapee kantinen turbo, monivena turbot on sit ihan eriluokkaa.
No ei varmasti ole ilman öljyruuttia ja niille tarkoitettuja mäntiä
Etsi vain suosiolla alkuperäinen turbolohko, mieluiten moniventtiilinen ja vähän ajettu. Nekin kun on ongelmajätettä muissa maissa paitsi suomessa tänä päivänä. Pienellä vaivalla selviää minimaalisella budjetilla ja kun valkkaa hyvä moottorin lähtökohdaksi säästät laakerointi- rengastus- ja koneistuskuluissa hurjasti kun konetta ei tarvite aukaista ollenkaan. Pakosarja, imusarja, välijäähdytin, ahdin ja muutama letku paikalleen.
mitenkäs näissä om605 vapareissa onko kiertokangen laakerit samat kuin om605 turbossa?vai oliko sama juttu kuin kapeakantisissa 602:ssa että kannattaa vaparia reilummin virittäessä vaihtaa ne turbomallit liuskat tilalle?
Onko turbollisen ja vaparin kannessa/sen missää hilppeissä eroa?
Ois tos turbollinen moottori mis on 5-palotila kärsiny aika hyvin ja myös 5 mäntä. Ois tarjolla 300e vaparimosa, et kannattaakohan ostaapelkän kannen takia.
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.