Ja Vitosta taas....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

Ja Vitosta taas....

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

Haku7a yritin käyttää ja jotain löysinkin mutta....ymmärrys ei kait riitä :?

Eli Viton noi kaksi lisälämmitintä, toinen suoraan kuskin penkin alla ja toinen vähän edempänä. Toinen kait ton kellon takana??? Kumpi???
Ja kun kumpikin mykkänä, sulakkeet katselin kuskin penkin alta mitä löysin ja kunnossa, mistä sitä lähtisi sitten seuraavaksi etsimään???

Olenko käsittänyt oikein että tuo mikä on kojetaulussa kytkin(ei kello) ei lähdekkään eloon ennen kun on +5 tai alle??? Entä tuo kellon perässä,onko sama juttu???

Haulla kun etsin niin oli paljon että hehku,kiertovesipumppu jne. aiheuttaako nämä että ihan eloton???

Muuten alkaa tuo hankinta olemaan läpikäyty....mitä nyt sitten kosmeettisia toimenpiteitä jäljellä ja jos jollain löytyy kolhimattomat etu ja takapuskurit sopivaan hintaan niin ostan pois ja keltainen taka luukku suht ehjä... :D
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

ei tuu ittuakaan

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

Ei tuu ittuakaan nyt tuon eeberin kanssa :twisted:
Vaikka en kyllä amatöörina hirveästi ole sille tehnytkään....
sulakkeet penkin alta, liittimet auki ja crc.tä niihin, kylmä spraytä laiton sinne etupuskurin tunnistimeen jne. Ja mykkänä kumpikin laitos, virrat tulee kytkimelle ja kellolle,siihen se sitten jää.... mistähän sitten aloittais vai suoraan pajalle :roll:
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ennen Eberiä on liitin. Siitä voisi tietty mittailla tuleeko löytyykö virtaa ja maata, ja se herätekin sinne tulee kytkimen kautta. En muista enää pinnijärjestystä, netistä niitä joskus kaivelin.

Hehkuvika mykistää myös laitteen kokonaan, ei yritäkään käyntiin. Olisihan se tietysti vähän huonoa tuuria jos molemmissa sama vika mutta eikai ihan mahdotontakaan.
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

sitten vielä....

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

Eli hehku mykistää koko vehkeen, taas ollaan viisaampia,kiitos, ja vielä, kumpainen on kellon kautta, tämä joka ihan kuskin persiin alla vai enempi jalkatilan kohdilla??
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

Ja vieläkin 2

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

Sori, mutta tyhmältä tulee näitä kysymyksiä tänne....
Eberin tai molempien tässä tapauksessa pumppu on siellä tankin "takakulmassa"?? Pumppu siina heti,olenko oikeassa?? Mites jos pumppu pimeenä,antaako nämä vehkeet silloin mitään eloa hengissä olemisesta??? Kun kytken kellosta esim. päälle niin pumpusta ei kuulu mitään "ääniä"?? Luin tuolta haun kautta että pitäisi joku lutkutus kuulua??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kannattaa haketua jonnekin *:rin piuhan päähän
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

lähellä ollaan....

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

No niin, syynä 90% pumppu joka syöttää ebereille aineet :D
Ja sitä tarkemmin tutkittua ei pumppu ollut siellä missä luulin(luulo ei ole tiedon ....jne.)
polttoaineletkut menee tankin päälle, onko se pumppu siellä??? Ei kai :(
Jos on niin kai ainut vaihtoehto tiputtaa tankki alas????
authan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 08.01.2007 20:16
Paikkakunta: virrat

Viesti Kirjoittaja authan »

Kyllä kait ne pumput on eberin lähellä eikä tankin päällä. Itselläni kuitenkin näin. Tankille menee vain imuletkut. Koitappa nollata viat ottamalla sulakkeet irti. Eli eberit ns. käyntiin napista ja kellosta, sit sulakkeet irti, ohjaus ja pääsulake,sulakkeet takaisin ja tämän jälkeen napeista eberit pois päältä ja sit uusi starttaus. Koitappa tapahtuiko mitään ?
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

Tack tack

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

No niin, täytyy käydä heti kokeilemassa kun tuo emäntä kohta tulee biilillä kotio! Olen yrittänyt tota "kuittausta" vähän väärin :D

Pumppua en kyllä ole löytänyt, letkut lähtee kummastakin ja kulkevat rinnakkain tankin takapuolelle jossa sitten t-haara ja jatkaa yhdellä letkulla tankin päälle......vieressä kulkee sähköjohto samaan suuntaan....... vidu kun meikäläinen on urpo näiden kanssa :( No täältä saannut hyviä ohjeita ja neuvoja, kiitoksia siitä kaikille.....

Laittelen miten kävi ton nollauksen kanssa!
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

No ei sitten;)

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

Ei auttanut toikaan nollaus ja nyy män hermo :evil: Pärkele kun ei löydy mistään gookelillakaan mikä rele sieltä penkin alta kuuluu noille lämmittimille... kyllä täytyy tämän kanssa luovuttaa ja alkaa kyselemään josko saisi jossain luettua vikakoodit tosta! "viisas" kaveri epäili ohjauksen relettä kun kumpikin täysin pimeänä ja sulakkeet ehjät,tiedä sitten :oops:
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

kerta vielä

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

Kysästääs nyt kerta vielä :)

Joko tyhmänä en osaa etsiä mutta kaikki mahdolliset googlettanut yms. mutta en löydä mistään missä olisi viton releet "esitelty", eli mikä mihin tyyliin ja etenkin ton eberin rele?
Jostain englantilaiselta foorumilta löytyi "tieto" että sulake k29 ja eberin rele löytyy matkustajan penkin alta, no ei löytynyt....
Paikalliselle merca liikkeelle varaosiin laitoin kyselyn asiasta, ei ole viitsinneet vastata :(

Pitäisi löytyä kuulemma ohjekirjasta, kolmiosainen ja luettu useempaan kertaan ja voin vannoa ettei löydy :D

Jos jollain löytyisi linkki tai muuten apuja tähän niin syvän kumarruksen paikka täältä....
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Onkos tuo vanha etuveto Vito? Jos on niin vikakoodeja ei saa ulos auton diagnostiikan kautta vaan pitää lukea eberiltä suoraan. Jos autossa on viikkokello(en edes tiedä minkä näköinen se on) voi sillä lukea vikakoodit.

Jos Eberi on täysin mykkä eikä edes sen puhallin lähde pyörimään vika on tuskin polttoaine pumpussa. Pumppu alkaa pumppaamaan vasta kun laite on ollut hetken päällä.

Omassa on vain tuo ajonaikainen eberi ilman kelloa, se on siinä kuskin penkin kohdalla.

Tuossa on englanninkielinen ohje, sivulla 19 löytyy ohjeet vikakoodien lukuun kellon avulla: http://www.kotikone.fi/juha.ritala/eber ... nuaali.pdf
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

kiitos

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

joo, ei ollut pumpussa vika, ja vanhempi vito kyseessä. Ei kuulemma pysty lukemaan(??) ja kellokin on tämä "vuorokausi" kello ei viikkokello!!

Ja kun kumpainenkin eberi täysin mykkä niin olisi mukava löytää rele ja katsella se ensin ennen kun tiputtaa ne alas autosta :)

Yritin paikallistaa relettä tökkimällä sulaketta rasiaan jotta kuuluisi missä "naksuu" mutta ei mitään, pitäisi kai joku naksahdus kuulua kun rele saa virtaa??

Täällä kun pajalle vie vekottimen niin äkkiä uuden hinta tuhrattu mersulla toista tonniin laskutus tunti ruottalaista valuuttaa :(
kossu1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.03.2010 21:19

TYÖ VOITTO....

Viesti Kirjoittaja kossu1 »

Tuli ns. työvoitto ton eeberin kanssa, koko helahoito oli pois ja kaikki pelasi, sitten se piuha nippu penkin alta ja, no voi hel..tti se piotää kokea :D sieltä sitten piuha kerrallaan ja ny sitten hurrailee komeasti....tosin monta kertaa tuli mieleen jos antaisi vahingon kiertää ja blockettiin ilmoitus myytävien puolelle....


Sitten vielä "viimeinen"probleema(ei varmasti ole) keskuslukko, pelaa avaimesta kun kaikki piuhat ensin uusittiin ovien välistä mutta hälyn kautta ei pelitä,häly oli pois pelistä otettu varmaan sen takia kun ei aukonut ovia. Laittelin piuhat kiinni ja pelittää hyvin itse häly ja löysin defan kaaviotkin ja nyt ongelma minkä väriset ne piuhat vitossa mihin kytketään defan keltainen(avaus) ja sin/valk (lukitus) johdot, josko jollain omakohtaista kokemusta???

Muuten alkaakin olla tämä "tekniikan" puoli valmista,korin laitto ja maalaus jää ensi keväälle :D
Vastaa Viestiin