Kokemuksia 609 pakusta
Kokemuksia 609 pakusta
Jos jollain on kokemuksia kyseisestä kärrystä, hyviä tai huonoja, niin mielenkiinnolla lueskelisin.
Kannattaako tuollaista edes harkita ostavansa..?
Kannattaako tuollaista edes harkita ostavansa..?
609
609 pakettiautolla olen ajanut satoja-ehkä miljoona km Varma peli kun vaan muistaa pitää öljytikun kosteena, tarkistettava viikottain moottoriöljy määrä. 609 myyty myös alustana jossa suomessa tehty koppi. nyt mulla työnalla vm- 85 oleva 508 jossa korirakenteet ruostuneet--samaa voi olla 609 .-ssä
http://www.youtube.com/watch?v=oDMZxa_DGCA
auton tekniikka luja kestää ajoa uskomattomattomia km määriä
Jos löytyy jostan 609 kannattaa harkita vakavasti ostoa --vaikka kunnostettavaksi.
http://www.youtube.com/watch?v=oDMZxa_DGCA
auton tekniikka luja kestää ajoa uskomattomattomia km määriä
Jos löytyy jostan 609 kannattaa harkita vakavasti ostoa --vaikka kunnostettavaksi.
MB 207
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
totanoin.
tietty nyt vastaan vähän väärään kysymykseen koska kysyit kokemuksia.
mutta kun et speksannut oletko harrastukseksi vai käyttöön ostamassa....kerron käytön puolelta kokemuksia.
ensin kaupan kautta, kuulosuojaimet ja lämmintä vaatetta.
melu on ihan mieletön ovat nykypeleihin verrattuna toooodella laiskoja.
ruostuvat viikoissa kun muissa lasketaan edes kalenterilla....
ihan kamalia ajaa.
mulla oli työautona 2.. ja 3.. pakuja pari helsingin energialla aikanaan...tais olla yksi pienempikin onko se alkukantainen viton esinahkamalli sellainen ihan neliö, vanhan hiacen näköinen....paskaa ne on.
mersuhan ei ole ennen vuotta 2000 osannut paljon pakettiautoja tehdä...sitten onkin vauhdilla ponnahdettu ihan ykköspallille....
niin ja tuosta 609:stä on sen verran kokemusta että yhdellä ystävällä on motocross kuljetuskalustona tuollainen....tilaa on....
mutta jos harrastuskäyttöön niin suosittelen, noita ei ole ja niiden arvo onkohdallaan hyvässä kunnossa.
ja harrastustahan NOISSA ON!.
tietty nyt vastaan vähän väärään kysymykseen koska kysyit kokemuksia.
mutta kun et speksannut oletko harrastukseksi vai käyttöön ostamassa....kerron käytön puolelta kokemuksia.
ensin kaupan kautta, kuulosuojaimet ja lämmintä vaatetta.
melu on ihan mieletön ovat nykypeleihin verrattuna toooodella laiskoja.
ruostuvat viikoissa kun muissa lasketaan edes kalenterilla....
ihan kamalia ajaa.
mulla oli työautona 2.. ja 3.. pakuja pari helsingin energialla aikanaan...tais olla yksi pienempikin onko se alkukantainen viton esinahkamalli sellainen ihan neliö, vanhan hiacen näköinen....paskaa ne on.
mersuhan ei ole ennen vuotta 2000 osannut paljon pakettiautoja tehdä...sitten onkin vauhdilla ponnahdettu ihan ykköspallille....
niin ja tuosta 609:stä on sen verran kokemusta että yhdellä ystävällä on motocross kuljetuskalustona tuollainen....tilaa on....
mutta jos harrastuskäyttöön niin suosittelen, noita ei ole ja niiden arvo onkohdallaan hyvässä kunnossa.
ja harrastustahan NOISSA ON!.
Opel, "weird lieben autos"....
Kylläpäs videolla olevaan on korroosio iskenyt.
Olis joo tiedossa tollanen 609, mikä on aika vähillä kilometreillä ja saattais tulla myyntiin jossain vaihees. Eikä se päällisin puolin kovin ruosteiselta näytä. Lähinnä harrastekäyttöön se tulis.
Kaveri väitti, että tää 609 on paljon parempi ajaa, mitä niillä ennen tota ollut 207? oli. Ja kulkupuolikin on parempaa, vaikka iso vehje onkin.
Onko uudemmat sprintterit yhtä lujia, mitä nämä vanhat? Jotenkin on sellanen mielikuva ettei olis..
Olis joo tiedossa tollanen 609, mikä on aika vähillä kilometreillä ja saattais tulla myyntiin jossain vaihees. Eikä se päällisin puolin kovin ruosteiselta näytä. Lähinnä harrastekäyttöön se tulis.
Kaveri väitti, että tää 609 on paljon parempi ajaa, mitä niillä ennen tota ollut 207? oli. Ja kulkupuolikin on parempaa, vaikka iso vehje onkin.
Onko uudemmat sprintterit yhtä lujia, mitä nämä vanhat? Jotenkin on sellanen mielikuva ettei olis..
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
mitä mulla on kokemuksia (siis tutuilla on sprintereitä) niin kyllä ne vahvoja on...vimakuus kirjoitti:Kylläpäs videolla olevaan on korroosio iskenyt.
Olis joo tiedossa tollanen 609, mikä on aika vähillä kilometreillä ja saattais tulla myyntiin jossain vaihees. Eikä se päällisin puolin kovin ruosteiselta näytä. Lähinnä harrastekäyttöön se tulis.
Kaveri väitti, että tää 609 on paljon parempi ajaa, mitä niillä ennen tota ollut 207? oli. Ja kulkupuolikin on parempaa, vaikka iso vehje onkin.
Onko uudemmat sprintterit yhtä lujia, mitä nämä vanhat? Jotenkin on sellanen mielikuva ettei olis..
sprinter ei mun mielestä ole kovinkaan harrastepeli?

kivahan tollasta 609:ä on laitella, ei tule elektoniikka ongelmaksi kun ei sitä ole...

ja on ainakin tilaa jokapuolella tinailla....sitähän noissa riittää...
kaverilla on nyt 30(789) mikä lie....sillä on joo ajettu +700tkm mutta on siihen tehty töitäkin....kaksi kertaa se on purettu ihan osiksi ja maalattu ja vaihdettu konetta ja laatikkoa....nyt se on taas kerran mätä ja paikkaa korjata kun ei ole niin siinä se seisoo....
jos nyt jotain positiivista pitäis etsiä...ruoste löytyy helposti noista


Viimeksi muokannut LopenUupunut, Su 31.10.2010 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
- lavaautomies
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Su 28.12.2008 18:13
- Paikkakunta: Tampere
Noi 609 mersut on lujia kun ratakiskot.Meillä oli semmonen monta vuotta.Rungollinen laite,ei paljo korin ruosteet haittaa,toimii vaikka muuntajaöljyllä.Joo yks tärkee asia,kun muistaa että öljy on halvempaa kun rauta!!!!Muistaa huolehtia et koneessa on öljyä ja jäähdytysnestettä(mielellään eri tiloissa)niin toimii kun junan vessa.Mahtava laite ja herättää jo katseita ja kunnioitusta :D
508
http://hane111.kuvat.fi/kuvat/LOKA-10+024.jpg
Tässä muutama remontti kuva.
Kaikki ruostuneet pelti ja korin-osat uusitaan tai kunnosetetaan,,,työ on hidasta mutta antoisaa,,,vielä tästä tulee tyylikäs mersu .
Autossa on eriomainen jousitus ja hyvä ajoltaan -paras aikansa pakuista -volkswagen LT -tuli myöhemmin jossa hyvät ajo-ominaisuudet myös.-melua kabiinissa kyllä-mutta miellyttävä soundi-tuntee ajavansa autoo eikä mitään muovihelistintä--laiskahko kiihttyvyys-vauhtiinku saa kulkee ku juna.
---ja kuljettajan istuin --enpä oo sen voittanutta tavannu.
Tässä muutama remontti kuva.
Kaikki ruostuneet pelti ja korin-osat uusitaan tai kunnosetetaan,,,työ on hidasta mutta antoisaa,,,vielä tästä tulee tyylikäs mersu .
Autossa on eriomainen jousitus ja hyvä ajoltaan -paras aikansa pakuista -volkswagen LT -tuli myöhemmin jossa hyvät ajo-ominaisuudet myös.-melua kabiinissa kyllä-mutta miellyttävä soundi-tuntee ajavansa autoo eikä mitään muovihelistintä--laiskahko kiihttyvyys-vauhtiinku saa kulkee ku juna.
---ja kuljettajan istuin --enpä oo sen voittanutta tavannu.
MB 207
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
Paljonko tollanen vie sitä öljyä "normaalisti" ?lavaautomies kirjoitti:Noi 609 mersut on lujia kun ratakiskot.Meillä oli semmonen monta vuotta.Rungollinen laite,ei paljo korin ruosteet haittaa,toimii vaikka muuntajaöljyllä.Joo yks tärkee asia,kun muistaa että öljy on halvempaa kun rauta!!!!Muistaa huolehtia et koneessa on öljyä ja jäähdytysnestettä(mielellään eri tiloissa)niin toimii kun junan vessa.Mahtava laite ja herättää jo katseita ja kunnioitusta
Entäs polttoainetta? Jostain muistan lukeneeni, et 12-14l satasella..
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
ei kai noi öljyä paljon vie....mutta kun ilmanvastuskerroin on turuntuomiokirkon luokkaa niin.....tota löpöä menee ihan varmasti.vimakuus kirjoitti:Paljonko tollanen vie sitä öljyä "normaalisti" ?lavaautomies kirjoitti:Noi 609 mersut on lujia kun ratakiskot.Meillä oli semmonen monta vuotta.Rungollinen laite,ei paljo korin ruosteet haittaa,toimii vaikka muuntajaöljyllä.Joo yks tärkee asia,kun muistaa että öljy on halvempaa kun rauta!!!!Muistaa huolehtia et koneessa on öljyä ja jäähdytysnestettä(mielellään eri tiloissa)niin toimii kun junan vessa.Mahtava laite ja herättää jo katseita ja kunnioitusta
Entäs polttoainetta? Jostain muistan lukeneeni, et 12-14l satasella..
ehkä en olisi niin huolissani naftan menekistä, ei kai tollasella kukaan jaksa vuodessa ajaa 1000km enempää?....

Opel, "weird lieben autos"....
Yhdestä kisareissusta tulee helposti se tuhat kilsaaw210 e420 kirjoitti:ei kai noi öljyä paljon vie....mutta kun ilmanvastuskerroin on turuntuomiokirkon luokkaa niin.....tota löpöä menee ihan varmasti.
ehkä en olisi niin huolissani naftan menekistä, ei kai tollasella kukaan jaksa vuodessa ajaa 1000km enempää?....

Ja toiseksi mä olen ajanut G:llä vuoden aikana yli 2000km eikä siitä hirveempää ajettavaa voi olla!


öljyä
Kuluttaaa öljyä vähän jo uutena, muistaakiseni tästä on maininta jo käyttöohje,kirjassa ..,100tktk jälkeen kulutys liasääntyhyy vähitellen..400tkm jälkeen voi hyvinki olla 1L--3L /1000KM
tämä 508 -ssa on 1 männänrengas vähepi ku uudemmissa--öljyn määrä tarkistettava 1000 kn välein että tikku pysyisi ees vähän kosteena.
ohjaustehostin puuttuu vanhemmista ..jolloin raskas kääntää -välttämätön varuste.
tämä 508 -ssa on 1 männänrengas vähepi ku uudemmissa--öljyn määrä tarkistettava 1000 kn välein että tikku pysyisi ees vähän kosteena.
ohjaustehostin puuttuu vanhemmista ..jolloin raskas kääntää -välttämätön varuste.
MB 207
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
508
Vielä yks juttu-käsijarru mekanismi jumittuu vanhemmiten --jolloin takarummut irti ja herkitely jollain irroitus öljyllä--yks vanha mersumies laittoi lopuksi mekanismiin tervaa??muuten helpposäätöiset mehu-jarrut -verrattuna joihinki renault kuormureihin..joissa polttaa hermonsa ennen kuin saa kuntoon.
MB 207
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
MB 200 D 124
MB 508
200 CDI
- lavaautomies
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Su 28.12.2008 18:13
- Paikkakunta: Tampere