Onko tämä siis vain moniventtiilikoneiden ongelma? Jotenkin voisi kuvitella, että jos johtonipun päälle kietoisi jonkun halkaistun kumiletkun tms.saattaisi johtosarja hiukan paremmin säilyä? Öljy kai ne kuoret haperruttaa.DB605A kirjoitti:Johtonippu tulee näkyviin keskeltä äänieristettä konehuoneen takapäässä ja menee sieltä imusarjan alle.Ei sitä katastrohvia voi välttää kun ne johtojen päälliset murenee niin ne murenee.Ainoo konsti on vaihdella ne johdot tai ostaa uusi johtosarja.
24 venttiilinen diesel, hyvä vaiko ei?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
tämä on kai lähinnä niiden johtojen materiaalin ongelmaNuffield56 kirjoitti:
Onko tämä siis vain moniventtiilikoneiden ongelma? Jotenkin voisi kuvitella, että jos johtonipun päälle kietoisi jonkun halkaistun kumiletkun tms.saattaisi johtosarja hiukan paremmin säilyä? Öljy kai ne kuoret haperruttaa.


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Lämpötila.napa kirjoitti:tämä on kai lähinnä niiden johtojen materiaalin ongelmaNuffield56 kirjoitti:
Onko tämä siis vain moniventtiilikoneiden ongelma? Jotenkin voisi kuvitella, että jos johtonipun päälle kietoisi jonkun halkaistun kumiletkun tms.saattaisi johtosarja hiukan paremmin säilyä? Öljy kai ne kuoret haperruttaa.ei ne öljystä tai muusta syystä hajoa, vaan ne on ns. biohajoavaa materiaalia

sähköä menee vaan laturille ja hehkuille pääosin tämmöses konees... toki jos syöttöpumppu on mallia sähköinen niin sitte menee sinnekkin mutama piuha.. eikai tuo johtosarjakaan mitään rakettitiedettä ole. piuhat poikki ja uutta tilalle.. väriväriin, sopivanväristä teippiä ja hillosilmä päälle nii avot
yleensähän tuo pumppu laitetaankin mekaaniseksi kun koneenvaihtoa harrastellaan 


2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Joo ei tällä mitään tekemistä ole OM606 koneen kanssa.Kyllä näitä haurastumis ongelmia on ollut muillakin esim Felmit paini saman asian kanssa.Se johtosarja on varminta tehdä ihan uusiks kokonaan jättämättä vanhaa ollenkaan jäljelle.Minullakin johtosarja oli haurastunut sieltä sun täältä.Kun yhdestä kohtaa koitti korjata,niin toisesta kohtaa mureni kuoret päreiksi.En vannomaan mene mutta ainakin 1994-1995 W124 kärsii tästä ongelmasta.Jotenkin näyttää laatu tippuneen johdotuksissa.Kuumuus noi johdot pilaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Ei siellä montaa piuhaa kulje siellä johtokiskossa (imusarjan alla): Hehkujen piuhat, muutama vesianturin piuha, ELR:n piuhat, oisko öljyntason ja paineen anturit siinä kans, ja sitten tietenki ne saastelaitteiden piuhat ( niitä onki sitte aika monta, en muista ku revin kaikki ylimääräset pois). Ei oo iso homma uusia.
Tuntus olevan ihan tyyppivika tuo venttiilien kanteen painuminen, tossa video omasta koneesta http://www.youtube.com/watch?v=gkVsmg5iGaQ
Taitaa olla w124E:n OM606:ten pumpuissa 5,5mm elementit. Vasta sähköohjatuissa monivenojen pumpuissa on 6mm tapit.
Mutta ei noita vikoja kannata pelätä, hyvä kone se on. Se EGR(pakopaasun takaisinkierrätys) kannattaa vaan välittömästi ottaa pois käytöstä ja putsailla se imusarja.
Tuntus olevan ihan tyyppivika tuo venttiilien kanteen painuminen, tossa video omasta koneesta http://www.youtube.com/watch?v=gkVsmg5iGaQ
Taitaa olla w124E:n OM606:ten pumpuissa 5,5mm elementit. Vasta sähköohjatuissa monivenojen pumpuissa on 6mm tapit.
Mutta ei noita vikoja kannata pelätä, hyvä kone se on. Se EGR(pakopaasun takaisinkierrätys) kannattaa vaan välittömästi ottaa pois käytöstä ja putsailla se imusarja.
mulla oli tässä kapeekantisessa vähän samoja vikoja, mitä tässä on tullu esille. hehkujen johtojen eristeet kuoriutuu lämmöstä tms. ja lopulta huonolla tuurilla vetää oikkariin. (melkein sytty palaan koko auto, kun 1 pytyn hehkun piuha oli oikkarissa imusarjassa ja kipinöi ja lämpeni..
venttiilitkin oli jonkun verran eri tasossa kanteen nähden. pisti vaan silmään, että osa oli pikkasen jo painunu. (mittarissa jotakin 250tkm.)
eli aika samoja vikoja, mitä noissa kapeissa koneissa. turha niitä on pelätä ja murehtia. viat voi korjata. ostaa vaan semmosen, mistä tykkää, jos on paalua.
venttiilitkin oli jonkun verran eri tasossa kanteen nähden. pisti vaan silmään, että osa oli pikkasen jo painunu. (mittarissa jotakin 250tkm.)
eli aika samoja vikoja, mitä noissa kapeissa koneissa. turha niitä on pelätä ja murehtia. viat voi korjata. ostaa vaan semmosen, mistä tykkää, jos on paalua.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Minä suosittelen vaihdattmaan ne sellaisessa liikkeessä missä on erikoistyökalut sitä varten. Ja täytyy olla muutakin kuin se onneton sarja, jos hehku on ollut pitkään palaneena niin melkeinpä turha porailla sinne mitään tappeja. Seinäjoen seudulla kannattaa viedä moottorihiomolle, ja kannattaa viedä suoraan niin saavat helpommin ne pois kun ei oo mitään tappeja sinne porailtu. Tämä nyt koskee lähinnä cdi koneita mutta taitaa ne olla noissa monivenoissakin aika lujasti 

ostin kans tuossa joku aika sit laittoon virosta tuollase E300D siin oli konees kans pieni jännä sivuääni purin imusarjan pois ja kaikki läpät viimisestä läpästä puuttuu puolet löysin siitä puolesta puolet venttiilin päältä kun putsailin aukkoja. ääni katos nyt käy kone hyvin.
sit kun tyhjäkäynti vähä heijaili vuoti se polttoainetta vaihdoin kaikki ulkopuoliset tiivisteet ei loppunu vuoti pumpusta käynti mynädiesel nyt käy hyvin tyhjäkäyntiä ja on vetoja.
laitettiin maksimi kierrokset 6000 ja vetävät on jotakin 5400 nyt on kyl tosi kiva auto liikkumaan.
vaihdettiin samalla vanhan mallinen suodatin jalka ei tarvitse leikkiä enää o-renkaitten kanssa.
sit kun tyhjäkäynti vähä heijaili vuoti se polttoainetta vaihdoin kaikki ulkopuoliset tiivisteet ei loppunu vuoti pumpusta käynti mynädiesel nyt käy hyvin tyhjäkäyntiä ja on vetoja.
laitettiin maksimi kierrokset 6000 ja vetävät on jotakin 5400 nyt on kyl tosi kiva auto liikkumaan.
vaihdettiin samalla vanhan mallinen suodatin jalka ei tarvitse leikkiä enää o-renkaitten kanssa.

Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
kaverilla on yhdessä voorttissa myös pieni johtosarja ongelma
tosin tämä johtuu bensan vuotamisesta johtosarjaan, ei varsinaisesti johtojen materiaali viasta... n. 40 johtoa pitäis tehdä uusiksi vaihdelaatikolta -> ecu:lle...


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
terve, mikä homma! ei muutaku väri väriin ja loput oven väliin.napa kirjoitti:kaverilla on yhdessä voorttissa myös pieni johtosarja ongelmatosin tämä johtuu bensan vuotamisesta johtosarjaan, ei varsinaisesti johtojen materiaali viasta... n. 40 johtoa pitäis tehdä uusiksi vaihdelaatikolta -> ecu:lle...
[ http://jysal.pp.fi/Cossu/johtosarja.JPG ]
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E