Mikä perävälitys 124 E200D:n kanssa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Mikä perävälitys 124 E200D:n kanssa?

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

päivää!

- 230 TE:n dieselöinti on nyt suoritettu ja takanapäin (Ah!). Yksi mutta: 230sen perävälitys tuntuu aivan liian harvalta.

Vaan ei kertakaikkiaan mistään tunnu löytyvän tietoa perävälityksistä..

Joten auttakee: mikä on E200D:n koneen kanssa vakiovälitys, tai sopivin? Ja mistä perävälityksistä saa tietoa?

kiittäen,

PKivireki


P.S. Älkää tilatko KL-Varaosien myymää äänieristettä 124 dieseleihin, tulee erittäin kallis palanen telttapatjaa!
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

3.29 ja 3.42 näyttää olleen ainakin. Katso itse www.varaosahaku.fi
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Sinänsä mielenkiintoista. Lähteeni antavat molemmille perävälityksen arvoiksi 3,46. Olettaen siis kyseessä olevan 4-vaihteisten laatikkojen yhteydessä olleet
perät. Lisäksi 200 D:ssä oli -89 asti 3,42 välitys.

Muistelen itsekin koeajossa joskus olleen 230 E:n, joka oli dieselöity 200 D-koneella. Perävälitys tuntui siinäkin liian harvalta. :?
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Tähänkin löytyi lääke forumilta. En enää muista kuka tämän linkin lähetti (omille sivuilleen muistaakseni) jo ajat sitten, mutta perävälityksiä löytyy.

http://www.tp.spt.fi/~anolhalm/mersu/pera.htm
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Loistavaa! Mistähän tommonen taulukko löytyi, täytyy varmaan tulostaa ja kehystää vessan seinälle! Kiitoksia Saul! Ja muut. (Tämä tuntuu olevan onnenpäivä, kun opetushomistakin pääsin lopullusesti ja ikiajoiksi eroon..)

Eiköhän tolla pärjätä, paitsi että nyt pitäisi kurkistella onko kysseessä iso vai pieni perä..

Hyvää pääsiäistä!
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

PKivireki kirjoitti:Loistavaa! Mistähän tommonen taulukko löytyi, täytyy varmaan tulostaa ja kehystää vessan seinälle! Kiitoksia Saul! Ja muut. (Tämä tuntuu olevan onnenpäivä, kun opetushomistakin pääsin lopullusesti ja ikiajoiksi eroon..)
Ole hyvä! Kiitos kuuluu nimimerkille "aomh". Tässä vielä yksi linkki: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5655
PKivireki kirjoitti:Hyvää pääsiäistä!
Sitä samaa ja kaikille tasapuolisesti!
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vastaa Viestiin