päivää!
- 230 TE:n dieselöinti on nyt suoritettu ja takanapäin (Ah!). Yksi mutta: 230sen perävälitys tuntuu aivan liian harvalta.
Vaan ei kertakaikkiaan mistään tunnu löytyvän tietoa perävälityksistä..
Joten auttakee: mikä on E200D:n koneen kanssa vakiovälitys, tai sopivin? Ja mistä perävälityksistä saa tietoa?
kiittäen,
PKivireki
P.S. Älkää tilatko KL-Varaosien myymää äänieristettä 124 dieseleihin, tulee erittäin kallis palanen telttapatjaa!
Mikä perävälitys 124 E200D:n kanssa?
3.29 ja 3.42 näyttää olleen ainakin. Katso itse www.varaosahaku.fi
Sinänsä mielenkiintoista. Lähteeni antavat molemmille perävälityksen arvoiksi 3,46. Olettaen siis kyseessä olevan 4-vaihteisten laatikkojen yhteydessä olleet
perät. Lisäksi 200 D:ssä oli -89 asti 3,42 välitys.
Muistelen itsekin koeajossa joskus olleen 230 E:n, joka oli dieselöity 200 D-koneella. Perävälitys tuntui siinäkin liian harvalta.
perät. Lisäksi 200 D:ssä oli -89 asti 3,42 välitys.
Muistelen itsekin koeajossa joskus olleen 230 E:n, joka oli dieselöity 200 D-koneella. Perävälitys tuntui siinäkin liian harvalta.

Tähänkin löytyi lääke forumilta. En enää muista kuka tämän linkin lähetti (omille sivuilleen muistaakseni) jo ajat sitten, mutta perävälityksiä löytyy.
http://www.tp.spt.fi/~anolhalm/mersu/pera.htm
http://www.tp.spt.fi/~anolhalm/mersu/pera.htm
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Loistavaa! Mistähän tommonen taulukko löytyi, täytyy varmaan tulostaa ja kehystää vessan seinälle! Kiitoksia Saul! Ja muut. (Tämä tuntuu olevan onnenpäivä, kun opetushomistakin pääsin lopullusesti ja ikiajoiksi eroon..)
Eiköhän tolla pärjätä, paitsi että nyt pitäisi kurkistella onko kysseessä iso vai pieni perä..
Hyvää pääsiäistä!
Eiköhän tolla pärjätä, paitsi että nyt pitäisi kurkistella onko kysseessä iso vai pieni perä..
Hyvää pääsiäistä!
Ole hyvä! Kiitos kuuluu nimimerkille "aomh". Tässä vielä yksi linkki: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5655PKivireki kirjoitti:Loistavaa! Mistähän tommonen taulukko löytyi, täytyy varmaan tulostaa ja kehystää vessan seinälle! Kiitoksia Saul! Ja muut. (Tämä tuntuu olevan onnenpäivä, kun opetushomistakin pääsin lopullusesti ja ikiajoiksi eroon..)
Sitä samaa ja kaikille tasapuolisesti!PKivireki kirjoitti:Hyvää pääsiäistä!
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial