
Hinattiin jo. Saako PA pumppuun relettä tarvikeosana?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: To 07.08.2008 14:18
- Paikkakunta: Helsinki
laittakaa nyt joku jo vihdoin kuva ja numerosarjat tuollaisesta pa-pumpun releestä tänne foorumille, niin minäkin oppisin sen tunnistamaan... mulla voi olla noita useita toimivia kappaleita, joita sitten vois tarvittaessa lahjoitella pois, minä kun en niillä kuitenkaan mitään tee... (300E:ssä on megasquirt ja se osaa kyllä hoidella bensapumppua ihan normaalilla 5 euron releelläkin
200E saa sitten omat kytkennät, jos se siitä hajoaa... )

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Se on täsmälleen saman näköinen ja samalla numerolla, kuin ilmastoinnin kompuran ohjaus rele.
(ainakin ryssä sivujen mukaan)
Pikaisella googlella:
0025451205

Bee:llähän se on varmaan koko ajan taskussa, joten numerosarjan tarkistus ei liene ongelma.
Talvella pärjää ilman ilmastointia, joten sieltä voi lainata relettä
Ja saa niitä tarvikkeenakin, esim. laittamalla tuon numerosarjan googlen hakuun, niin alkaa löytymään, tuon kuvankin lainasin myynti-ilmoituksesta jossa hinta oli 22 dollaria.

(ainakin ryssä sivujen mukaan)

Pikaisella googlella:
0025451205

Bee:llähän se on varmaan koko ajan taskussa, joten numerosarjan tarkistus ei liene ongelma.

Talvella pärjää ilman ilmastointia, joten sieltä voi lainata relettä
Ja saa niitä tarvikkeenakin, esim. laittamalla tuon numerosarjan googlen hakuun, niin alkaa löytymään, tuon kuvankin lainasin myynti-ilmoituksesta jossa hinta oli 22 dollaria.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Huomenta!
No itse asiassa oli kyllä tuossa taskussa se palikka mikä otettiin irti
Siinä se on:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6978986.jpg
Poikkeaa hieman tuosta ylemmästä... Onkohan tämä nyt oikea...
Helkkari.
No itse asiassa oli kyllä tuossa taskussa se palikka mikä otettiin irti

Siinä se on:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6978986.jpg
Poikkeaa hieman tuosta ylemmästä... Onkohan tämä nyt oikea...
Helkkari.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.
________________________
Aarteet:
w201, w203
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.
________________________
Aarteet:
w201, w203
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 21.06.2004 10:37
Pari relettä löysin Huuto.netistä
Tässä uusi bensapumpun rele 002 545 05 05, ei ainakaan hinnalla pilattu 45e
http://www.huuto.net/kohteet/mercedes-- ... /155230553
Käytetty 001 545 41 05 ,26e
http://www.huuto.net/kohteet/mercedes-- ... /155240971
Käytetty 001 545 78 05, 35e
http://www.huuto.net/kohteet/mercedes-- ... /155241457
Tässä uusi bensapumpun rele 002 545 05 05, ei ainakaan hinnalla pilattu 45e

http://www.huuto.net/kohteet/mercedes-- ... /155230553
Käytetty 001 545 41 05 ,26e
http://www.huuto.net/kohteet/mercedes-- ... /155240971
Käytetty 001 545 78 05, 35e
http://www.huuto.net/kohteet/mercedes-- ... /155241457
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Olikohan niin että jos laitat 4 pyttysen releen, niin rajotin tulee vastaan n. 4000 rpm, joku viisaampi varmistakoon muistikuvani. Pitäis kuitenkin pystyä ajelemaan. 

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Sorry, jotenkin oletin pikkumersun olevan pikkukoneellaBee kirjoitti:Poikkeaa hieman tuosta ylemmästä... Onkohan tämä nyt oikea...
Helkkari.

eli tuo mun höpinä oli nelipyttyselle.
Kuutos koneessa on juuri tuo kuvaamasi A 003 545 24 05
Esim. Hata:lta kannattaa kysyä. http://www.autosahko.suntuubi.com/index.php?cat=551
Ja jos käytettyä hinkuat, niin niitä löytyy forumin kautta.
Esim. W124 kolmesatasessa bensassa on samanlainen. (katso viesti nimimerkiltä napa)

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Sitä ei tehdä enään, Korvaaja: 003 545 2005super_majuri kirjoitti:Löytyykö toimivaa relettä numerolla 003 545 1905, vois olla käyttöä.
(ainakin mikäli uskomme mbspecialist.com nimistä firmaa)

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Eihän sellainen nyt soviJani426 kirjoitti:Olikohan niin että jos laitat 4 pyttysen releen, niin rajotin tulee vastaan n. 4000 rpm, joku viisaampi varmistakoon muistikuvani. Pitäis kuitenkin pystyä ajelemaan.

Jos siitä ei tosiaan muuta haittaa (

JeremyH: Juu, kyseessä on 2,6 koneella oleva 190E


Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.
________________________
Aarteet:
w201, w203
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.
________________________
Aarteet:
w201, w203
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Älä tee mersustasi fiiattia. Aina kun joka osan korvaa epsaania tai italialaisella tarvikeosalla, niin on hetken päästä alla takakopallinen Punto, jossa vaan tähti nokalla, ellei vandaali ole sitäkin jo pöllinyt. Ei releissä kannata säästää. Valmistenumeron mukaan tilaa Veholta tai KL-osilta, niin saa laakista oikeanlaisen ja auton luotettavuus säilyy alkuperäisellä tasolla.
Kun ei nukuta niin kirjoitellaan tähän. Tarvitset juuri autoosi sopivan relen. Relen malliin vaikuttaa juurikin sylinteriluku, onko automaatti vai manuaali, onko ilmastointia vai ei. Saattaa muukin vaikuttaa jo tenavassa.Bee kirjoitti:Eihän sellainen nyt soviJani426 kirjoitti:Olikohan niin että jos laitat 4 pyttysen releen, niin rajotin tulee vastaan n. 4000 rpm, joku viisaampi varmistakoon muistikuvani. Pitäis kuitenkin pystyä ajelemaan.![]()
Jos siitä ei tosiaan muuta haittaa () ole, niin kävisi kyllä ihan hyvin. Kunhan sais tuon auton taas kulkemaan. Alkaa olla se tässä suurimpana prioriteettina.
JeremyH: Juu, kyseessä on 2,6 koneella oleva 190E. En nyt yhtäkkiä muista onko tämä tullut ilmi sen kummemmin aiemmissa viesteissä. On tässä tullu löpistyä jo kaiken laista. Tai siis lähinnä kyseltyä
..
Onko molemmat entiset samalla osanumerolla? Tinaamalla saattaa lähteä pelaamaan. Omassa tenavassa aikanaan oli juotosvika kerran relessä.
Tina pois tinaimusukalla tai tina-imurilla. Uutta tinaa tilalle (vanhanajan lyijytinaseosta mielellään)
Hyvän värinen on tenava! Elä myy tietämättä

Jos ei uskalla paikkakuntaa sanoa julkisesti niin suunnilleen mainitsemalla vaikka yv:llä voin ilmiantaa mahdollisen paikallisen kaverin jolla relen tinaus onnistuu jos ei ole pahasti vikkaavikkavikkaa.
Ammattikoululle en veisi releä, koska sitä saa odotella sieltä kolme kuukautta

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Huomenia! Kiitos taas, kun viitsitte vastailla
.
Tarkka pitää tottakai olla ja otta huomioon juuri nuo AK47 mainitsemat seikat. Eihän sinne mikä tahansa lego passaa. Pitää varmaan taipua ostamaan
Kysyitpä vaikeita... Täytyy tarkistaa tuo osanumero, että oliko se molemmissa sama. Tuo, jonka kuvan laitoin, oli se vanhin rele. Autossa on tällä hetkellä paikalla K.A.E:n vastaava, joka siis myös rikki. Sitä ei ole auottu, mutta tuo vanhempi on nyt levällään pöydällä ja siitä löytyi ainakin vika juotoksesta. Ihan selvästi kulunut kohta erottui jopa näin amatöörin silmään
.
Ei ole kyllä käynyt myynti mielessä. Valitettavasti moniin autoihin kehittyy tunnearvo. Vaikka eihän näihin romuihin kannata rakastua
.
Selvitetäämpä nyt sitten tarkalleen millainen kullanmuru on kyseessä:
W201 190E 2,6 automaatti vm. -93
Löytyy myös se ilmastointi.
Paha se on antaa neuvoja jos on epäselvää millainen rassi on kyseessä.
AK47: Voin ottaakin yhteyttä, jos ei tästä omasta piiristä löydy apua
.

Tarkka pitää tottakai olla ja otta huomioon juuri nuo AK47 mainitsemat seikat. Eihän sinne mikä tahansa lego passaa. Pitää varmaan taipua ostamaan
Kysyitpä vaikeita... Täytyy tarkistaa tuo osanumero, että oliko se molemmissa sama. Tuo, jonka kuvan laitoin, oli se vanhin rele. Autossa on tällä hetkellä paikalla K.A.E:n vastaava, joka siis myös rikki. Sitä ei ole auottu, mutta tuo vanhempi on nyt levällään pöydällä ja siitä löytyi ainakin vika juotoksesta. Ihan selvästi kulunut kohta erottui jopa näin amatöörin silmään

Ei ole kyllä käynyt myynti mielessä. Valitettavasti moniin autoihin kehittyy tunnearvo. Vaikka eihän näihin romuihin kannata rakastua

Selvitetäämpä nyt sitten tarkalleen millainen kullanmuru on kyseessä:
W201 190E 2,6 automaatti vm. -93
Löytyy myös se ilmastointi.
Paha se on antaa neuvoja jos on epäselvää millainen rassi on kyseessä.
AK47: Voin ottaakin yhteyttä, jos ei tästä omasta piiristä löydy apua

Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.
________________________
Aarteet:
w201, w203
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.
________________________
Aarteet:
w201, w203