onnistuuko kuin helposti ja onko siel jotain momentti paikkoja ja onko nyt kuin suuri työ? kiitos näin etu käteen jo
venttiilit nakuttaa
-
lemmenpeitsi
- Sisäänajossa

- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:52
- Paikkakunta: kerava
venttiilit nakuttaa
mulla on 190 w201 2.5 D pitäis vaihtaa noi hydraaliset nostimet!
onnistuuko kuin helposti ja onko siel jotain momentti paikkoja ja onko nyt kuin suuri työ? kiitos näin etu käteen jo
onnistuuko kuin helposti ja onko siel jotain momentti paikkoja ja onko nyt kuin suuri työ? kiitos näin etu käteen jo
- j.s.lehti.
- Mersumies

- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Venttiilit naputtaa
Ensin kannattaisi vaihtaa kunnon öljyt Mobili vaikka 0-40
Ja kuunnella vieläkö nakuttaa,.
Ja kuunnella vieläkö nakuttaa,.
-
lemmenpeitsi
- Sisäänajossa

- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:52
- Paikkakunta: kerava
-
lemmenpeitsi
- Sisäänajossa

- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:52
- Paikkakunta: kerava
hemi413 kirjoitti:Paljoko laitoit 2tahtia ja mihin määrään? ja mitkä ölpät vaihdoit?lemmenpeitsi kirjoitti:joo öljyt on vaihettu noin 1000 kilsaa sit ja koeiltu on tuota 2t lisäämistä tankilliseen niin on vaikuttanut jonkin verran että öljyissä ei vika oo
siis tankilliseen eli noin 45 litraa niin 2desiä ja öljy on korjaamolla laitettu mikä on mersuun suositeltua voipihan se olla että on jotain halpa öljyykin
Jospa vastaisin alkuperäiseen kysymykseen, eli onnistuu kohtuu vaivalla ja siellä on momenttipaikkoja. Kirjastosta korjauskäsikirja (tai haulla täältä), niin löytyy nokka-akselin pukkien irroitusjärjestys ja momentit. Niitä ei saa irroittaa/asentaa satunnaisessa järjestyksessä.
Nokka-akseli otetaan siis pois ja sen alta löytyvät ne nostajat.
Toivottavasti ei ole kannentiivistevikaa, joka aiheuttaa napinan...tai venttiilit uponneet liikaa kanteen tjms.
Nokka-akseli otetaan siis pois ja sen alta löytyvät ne nostajat.
Toivottavasti ei ole kannentiivistevikaa, joka aiheuttaa napinan...tai venttiilit uponneet liikaa kanteen tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
lemmenpeitsi
- Sisäänajossa

- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:52
- Paikkakunta: kerava
veskola kirjoitti:Jospa vastaisin alkuperäiseen kysymykseen, eli onnistuu kohtuu vaivalla ja siellä on momenttipaikkoja. Kirjastosta korjauskäsikirja (tai haulla täältä), niin löytyy nokka-akselin pukkien irroitusjärjestys ja momentit. Niitä ei saa irroittaa/asentaa satunnaisessa järjestyksessä.
Nokka-akseli otetaan siis pois ja sen alta löytyvät ne nostajat.
Toivottavasti ei ole kannentiivistevikaa, joka aiheuttaa napinan...tai venttiilit uponneet liikaa kanteen tjms.
tuota noin aina kun lisää öljyä polttoaineen sekaan niin loppuu se kilkatus niin voiko olla että on suuttimissa sitten vika koska nyt taas käy hienosti kun on tankilla käynyt ja alkaa öljy vaikuttaan
Teeppäs pikainen suutintesti. Ota jokaisesta suutinputkesta vuoronperään peukalo/etusormi-otteella kiinni kun auto on käynnissä. Jos sormissa tuntuu sellainen terävä sytkäys, suutin todennäköisesti jumii.lemmenpeitsi kirjoitti:veskola kirjoitti:Jospa vastaisin alkuperäiseen kysymykseen, eli onnistuu kohtuu vaivalla ja siellä on momenttipaikkoja. Kirjastosta korjauskäsikirja (tai haulla täältä), niin löytyy nokka-akselin pukkien irroitusjärjestys ja momentit. Niitä ei saa irroittaa/asentaa satunnaisessa järjestyksessä.
Nokka-akseli otetaan siis pois ja sen alta löytyvät ne nostajat.
Toivottavasti ei ole kannentiivistevikaa, joka aiheuttaa napinan...tai venttiilit uponneet liikaa kanteen tjms.
tuota noin aina kun lisää öljyä polttoaineen sekaan niin loppuu se kilkatus niin voiko olla että on suuttimissa sitten vika koska nyt taas käy hienosti kun on tankilla käynyt ja alkaa öljy vaikuttaan
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
lemmenpeitsi
- Sisäänajossa

- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:52
- Paikkakunta: kerava
jos huomaat että yksi on erilainen, niin silloin sitä on syytä epäillä vialliseksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kummat on viallisia, ne joissa sytkäys tuntuu vai ne joissa ei
, mulla intuitiolla tuollaisen testin tehneenä neljässä tuntuu selvä terävä sykäys ja kahdessa ei ja olen kuvietellut että ne joissa ei sykäystä tunnu on niitä huonoja ja kusee tms. kun aikaisemmissa autoissa ollut kaikissa pytyissä tuollainen sykäys tai tärähdys...
No, suutin remppaa tuo auto odottaa kunhan varallisuus on kohdallaan.
Onko tietoa jotta onko esim. KL-varaosan kokonaiset vaihtosiittimet valmiiksi säädettyjä eli asennusvalmiita vai pitääkö nekin käyttää penkissä? Toki pelkät kärjet varmaan riitäisi ja se säätö ja olisi halvempikin mutta mutta...
No, suutin remppaa tuo auto odottaa kunhan varallisuus on kohdallaan.
Onko tietoa jotta onko esim. KL-varaosan kokonaiset vaihtosiittimet valmiiksi säädettyjä eli asennusvalmiita vai pitääkö nekin käyttää penkissä? Toki pelkät kärjet varmaan riitäisi ja se säätö ja olisi halvempikin mutta mutta...
300td -91, manuaali.
-
lemmenpeitsi
- Sisäänajossa

- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma 01.11.2010 22:52
- Paikkakunta: kerava
roiala kirjoitti:Kummat on viallisia, ne joissa sytkäys tuntuu vai ne joissa ei, mulla intuitiolla tuollaisen testin tehneenä neljässä tuntuu selvä terävä sykäys ja kahdessa ei ja olen kuvietellut että ne joissa ei sykäystä tunnu on niitä huonoja ja kusee tms. kun aikaisemmissa autoissa ollut kaikissa pytyissä tuollainen sykäys tai tärähdys...
No, suutin remppaa tuo auto odottaa kunhan varallisuus on kohdallaan.
Onko tietoa jotta onko esim. KL-varaosan kokonaiset vaihtosiittimet valmiiksi säädettyjä eli asennusvalmiita vai pitääkö nekin käyttää penkissä? Toki pelkät kärjet varmaan riitäisi ja se säätö ja olisi halvempikin mutta mutta...
paljonhan tollanen huvitus maksaa sitten jos ei onnistu omilla konsteilla jos esim veholla tai muulla korjaamolla??
Kun kaikki suutinputket käy läpi ja jokaista putkea pidät hyppysessä jonkun tovin, huomaat sen miten se potkii(jos potkii). Käyt kaikki putket läpi ja jos joku lyö niistä huomattavasti terävämmin kuin muut, niin silloin se suutin todennäköisesti jumii.
Tällä operaatiolla on tullut paljastettua muutamasta koneesta jumivat suuttimet.

Tällä operaatiolla on tullut paljastettua muutamasta koneesta jumivat suuttimet.
Osta Bosion kärjet vanhoihin runkoihin, jos ne muuten on ehjät. On vähän kalliimmat kuin Boschin kärjet, mutta hiukka laadukkaammat. Vaihtaa ne kärjet ja testaa penkissä.Onko tietoa jotta onko esim. KL-varaosan kokonaiset vaihtosiittimet valmiiksi säädettyjä eli asennusvalmiita vai pitääkö nekin käyttää penkissä? Toki pelkät kärjet varmaan riitäisi ja se säätö ja olisi halvempikin mutta mutta...
Bosion kärjet maksaa noin 40e/kpl. Yhden suuttimen purku, kärjen vaihto, testaus ja asennus hoituu vartissa. Etelän pajoista ei tietoa, mutta eiköhän siellä muitakin pajoja ole ,jossa on suutinpenkki, kuin Vehopaljonhan tollanen huvitus maksaa sitten jos ei onnistu omilla konsteilla jos esim veholla tai muulla korjaamolla??
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D



