w203 270cdi ja kysymyksiä.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Kooman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

w203 270cdi ja kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja Kooman »

Olis kysymyksessä otsikon mukainen auto. Tarvisin hieman apua muutaman asian kanssa. Ajelin tuossa moottoritiellä ja kokeilin vakionopeudensäädintä, mutta jostain kumman syystä en sitä toimimaan saanut. Kaikki limitit kyllä pystyin säätämään, mutta kun olisi pitänyt nopeutta pitää niin ei.. tiputti vaan ja ei kai pysynyt päällä. Siis miten ihmeessä se laitetaan päälle ja mihin suuntaan sitä vipua painetaan/vedetään/työnnetään et se vakionopeudensäädin menee päälle? Joo, siis eka auto missä tällainen on niin apua tarvisin.

Sitten sellainen että mistäs Suomesta saa englanninkielisen/suomenkielisen levykkeen, kun tuossa keskikonsolissa on tollainen kauhee telkkarin kokoinen näyttö ja navigaattoria ja muuta hässäkkää tarjolla, mutta se puhuu saksaa- minä en. Meillä kommunikaatio ongelma, voisko joku tarjota apuaan että saadaan meidän suhde toimimaan hyvin. Vivusta kun kiskaisin ja saksaa yritin puhua niin ei se tajunnut. Jos apua ei saa - tuo vieraskielinen täti lähtee.. Tätä soitinta voi kuulemma päivitellä, mutta ei ihan Vehon hintaan viitsis.

Niin, ja xenonien korkeussäädöistä jo kyselin että missä lienee korkeussäätöjen boksit että vois tarkistaa onko johdoissa vikaa kun ei kuulemma automatiikka toimi....
Auto saksasta tuotu, siksi kyselen kun käyttöohjeista en mitään tajua. Kiitos.
-jorkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Vakkari menee päälle nostamalla viikseä ylöspäin.
S212 & W639
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kielet vaihtuu valikosta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
markoala
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja markoala »

Viiksen päästä painamalla syttyy oranssi valo viikseen, silloin on nopeuden rajoitin päällä. Viiksen päästä uudelleen painamalla orassi valo sammuu ja cruise on päälllä. Minä muistelen että viikseä painamalla tallentaa ja nostamalla palauttaa edellisen tallennetun nopeuden.
W213 220d +W242 electric drive
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Viikseä nostamalla ylös tai painamalla alas menee vakkari päälle. Työntämällä eteenpäin menee pois päältä ja vetämällä itseään päin menee päälle ja palauttaa viimeksi "tallennettuun nopeuteen" ... Kuulostaa siltä, että oot kyllä kokeillut joka suuntaan painella, ja on mahdollisesti vakkari rikki...

Mitä tulee kieliongelmaan, niin eikun sanakirja käteen (netistä löytyy) ja etit valikoista asetukset ja vaihdat kielen.
Kooman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jees. Kiitos tiedoista. Kyllä vakkari toimii, mut mä aloitin sen kokeilemalla niin että painoin ensin siitä että siihen tuli valo :oops: vasta sen jälkeen yritin saada sitä toimimaan.. Nyt kun laskettelin pohjanmaalta alaspäin niin hienosti toimi kun tiesi mitä tekee :D ja mitä tohon kieliongelmaan tulee, niin tietokoneen sain vaihdettua, mutta comandin kieli edelleen saksa, vaikka maa-asetuksiin sain vaihdettua "finnland". Ja kun toisesta viiksestä kiskaisen, täti puhuu edelleen saksaa ja kyselee mitä olis tehtävä. Kyllähän mä saksaksi sain jos cd:n päälle eli kieliongelma ollaan jo rikottu :) Lisäksi navigointi ei näy suomen puolella ollenkaan, tai ei tajua missä ollaan. Kyllä tää jollain tapaa tarvii saada suomen puolelle niin katsotaan osaako se navigoida täällä pohjolassa. Milläs ihmeellä mä tän comandin nyt muutan vaikka englanniksi - siis että noi nyt näytöllä näkyvät sanat olis vaikka lontoota eikä saksaa.
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kooman kirjoitti:Jees. Kiitos tiedoista. Kyllä vakkari toimii, mut mä aloitin sen kokeilemalla niin että painoin ensin siitä että siihen tuli valo :oops: vasta sen jälkeen yritin saada sitä toimimaan.. Nyt kun laskettelin pohjanmaalta alaspäin niin hienosti toimi kun tiesi mitä tekee :D ja mitä tohon kieliongelmaan tulee, niin tietokoneen sain vaihdettua, mutta comandin kieli edelleen saksa, vaikka maa-asetuksiin sain vaihdettua "finnland". Ja kun toisesta viiksestä kiskaisen, täti puhuu edelleen saksaa ja kyselee mitä olis tehtävä. Kyllähän mä saksaksi sain jos cd:n päälle eli kieliongelma ollaan jo rikottu :) Lisäksi navigointi ei näy suomen puolella ollenkaan, tai ei tajua missä ollaan. Kyllä tää jollain tapaa tarvii saada suomen puolelle niin katsotaan osaako se navigoida täällä pohjolassa. Milläs ihmeellä mä tän comandin nyt muutan vaikka englanniksi - siis että noi nyt näytöllä näkyvät sanat olis vaikka lontoota eikä saksaa.
siellä commandisa on kieli valikko myös, ja vaatii suomi/pohjoismaat cdlevyn niin alkaa navi näkymään suomen puolella
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Kooman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jatketaan tätä hyvin alkanutta "minä kysyn tyhmiä- viisaat vastaa" threadia. Käytin kyllä yövuoron foorumilla seikkailemiseen ja lueskelin kaikkea autosta mutta vielä olis asiaa... Eli:

1. Alustasarjan kanssa paininut. Onko autossa automaattinen korkeudensäätö? Ja olen ymmärtänyt että tuollaiset 18" vanteet menee heittämällä alle, kunhan pysyy normaaleissa mitoissa.

2. Ilmastoiniin kanssa pähkäillyt. Lueskelin että ongelmia voi olla, itsellä automatiikka napin painamisen jälkeen systeemi pysähtyy täysin (kai) ja ei kuulu mitään. Ei vielä kylmä ollut mutta talven tultua voi olla. Kun olen parkissa ja auto ei käy, ilmastointi toimii mielestäni paremmin, eli kuulee selvästi kuinka puhallin huutelee. Tein tuon resetoinnin, mutta se huuteli yhteenmenoon 20 minuuttia ja testaili kyllä varmasti jokapaikan mutta ei sitten sammunut. Kuulostelin että joku suulake ei varmaan avautunut oikein kun kuului aina välillä napsahdus, ikäänkuin joku ei nyt auennut kunnolla. Tarvii tarkistella mutta mistäs tuolta mitään etsit. Keskikonsolin takaa kuului.

3. Xenonien automaattisäätö, katsastusmiehen mielestä ei toiminut. Auto ei ollut käynnissä ja valot olivat päällä. Jostain luin että auton pitä käydä jotta tuo automatiikka toimii. Jos rikki, mistä/miten etenen ja paljo maksaa uusi anturi?

4. A-B huollot. Itsellä b-huolto tulossa ja käsittänyt että se on se isompi. V*holle en mee, paikkoja onneksi muitakin. Tältäkin foorumilta löytänyt jo monta hyvää huoltopaikkaa, kiitos siitä!

5. Toin auton saksasta. Onko jotain mitä pitää varmasi vaihtaa/tehdä kun Suomen talvea odotellaan? Öljyt menee kohta vaihtoon ja jäähdytinnesteet myös, mutta mites tuo termostaatti? Onko muilla saksalaisilla autoilla mennyt se vaihtoon vai pärjääkö sillä?

Auto ollut alla nyt viikon. Tarvii sanoa että tykkään kyllä mersusta kuin hullu puurosta. Edellisiin voorteihin verrattuna tämä on kyllä auto isolla A:lla.
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ana007 »

Kooman kirjoitti:Jatketaan tätä hyvin alkanutta "minä kysyn tyhmiä- viisaat vastaa" threadia. Käytin kyllä yövuoron foorumilla seikkailemiseen ja lueskelin kaikkea autosta mutta vielä olis asiaa... Eli:

1. Alustasarjan kanssa paininut. Onko autossa automaattinen korkeudensäätö? Ja olen ymmärtänyt että tuollaiset 18" vanteet menee heittämällä alle, kunhan pysyy normaaleissa mitoissa.

2. Ilmastoiniin kanssa pähkäillyt. Lueskelin että ongelmia voi olla, itsellä automatiikka napin painamisen jälkeen systeemi pysähtyy täysin (kai) ja ei kuulu mitään. Ei vielä kylmä ollut mutta talven tultua voi olla. Kun olen parkissa ja auto ei käy, ilmastointi toimii mielestäni paremmin, eli kuulee selvästi kuinka puhallin huutelee. Tein tuon resetoinnin, mutta se huuteli yhteenmenoon 20 minuuttia ja testaili kyllä varmasti jokapaikan mutta ei sitten sammunut. Kuulostelin että joku suulake ei varmaan avautunut oikein kun kuului aina välillä napsahdus, ikäänkuin joku ei nyt auennut kunnolla. Tarvii tarkistella mutta mistäs tuolta mitään etsit. Keskikonsolin takaa kuului.

3. Xenonien automaattisäätö, katsastusmiehen mielestä ei toiminut. Auto ei ollut käynnissä ja valot olivat päällä. Jostain luin että auton pitä käydä jotta tuo automatiikka toimii. Jos rikki, mistä/miten etenen ja paljo maksaa uusi anturi?

4. A-B huollot. Itsellä b-huolto tulossa ja käsittänyt että se on se isompi. V*holle en mee, paikkoja onneksi muitakin. Tältäkin foorumilta löytänyt jo monta hyvää huoltopaikkaa, kiitos siitä!

5. Toin auton saksasta. Onko jotain mitä pitää varmasi vaihtaa/tehdä kun Suomen talvea odotellaan? Öljyt menee kohta vaihtoon ja jäähdytinnesteet myös, mutta mites tuo termostaatti? Onko muilla saksalaisilla autoilla mennyt se vaihtoon vai pärjääkö sillä?

Auto ollut alla nyt viikon. Tarvii sanoa että tykkään kyllä mersusta kuin hullu puurosta. Edellisiin voorteihin verrattuna tämä on kyllä auto isolla A:lla.
3: Eli sulla se säätö toimii kun auton laittaa käymään? Just vaihdoin xenon polttimot ja totesin saman, että kun laittaa valot päälle niin se ei säädä niitä ennekuin laittaa auton käymään. Kyl sen näkee selvästi pimeellä kun se nostaa ylös ne.
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Hokke
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Vastauksia joihikin...

1. ei ole automaattista tason säätöä vakiona
2. joissakin on on ollut jonkun pienen vivun särkymisiä, koeta hakua
3.pitää olla kone käynnissä, toiminna näkee kun laitata valot päälle. niin valokuvio hieman nousee ylöspäin.
4. itse huollattanut Virossa.
5. Vaihda termari 92:seen. vaihdata myös vaihdelaatikon öljyt
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Kooman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Elikä nyt ollaan vaihdettu öljyt, termostaatti sekä jäähdytysnesteet. Öljynvaihtokeskuksessa ei kaveri uskaltanut vaihtaa vaihdelaatikon öljyä, ei löytynyt papereista tietoa millaiset sinne menee. Ja samaa sanoi peräöljyistä. No, hain veholta tiedon mitä sinne oikeasti menee ja mitä voi käyttää tarvikkeena (mb suositus siis).

Ja ilmastointi toimii paremmin kun termari vaihdettiin, nyt siis puskee normaalisti myös ajossa lämpöä eikä vain henkäile jotain.

Korkeussäätö näyttää toimivan vain koneen ollessa käynnissä.
Vastaa Viestiin