w201 öljynpaineongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

w201 öljynpaineongelma

Viesti Kirjoittaja pe »

Elikkä 2l ruisku bensa tenava rassannut jo pitkään öljynpaineilla.
Yleensä paineet ihan normaalit, eli tyhjäkäynnillä reilu 2bar ja kun vähän napauttaa kaasua niin nousee kiltisti sinne 3bar mittari.
Mutta joskus joko heti käynnistyksen jälkeen tai kesken ajon paineet eivät vain enään nouse millään kuin reiluun 2bar, tuntuu kuin mittari jumittuisi vain siihen, eikä nouse vaikka kuinka polkisi kaasua, mutta tyhjäkäynnillä pysyy kuitenkin normaalisti siinä 2bar. Muutaman kerran paineet jääneet vain reiluun 1bar. Sitten kun käynnistää muutaman kerran autoa niin aina sen saa taas pelaamaan normaalisti.
Oon kokeillu vaihdella öljyjä ja suodattimia ja öljynpaine anturikin on vaihdettu ja testattu myös erillisellä mittarilla että mittari pitää kutinsa.

Mikä ihme voi tämmöistä aiheuttaa? Olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa :)
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Tänään taas aamulla lähdin ajamaan niin paineet normaalit, menin tankille ja tankkauksen jälkeen käynnistin auton niin ei noussu paineet kuin alle 2bar vaikka kuinka kaasutti. Sitten 4-5 uudelleen käynnistystä niin paineet menivät taas normaaliksi.

Autolla ajettu muuten 270tkm ja kansiremontti tehty vuosi sitten ja vasta sen jälkeen ilmaantunut tämä ongelma, jos näistä tiedoista on jotain hyötyä. :)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Öljypumpun paineenrajotusventtiili jää todennäköiseseti välillä auki.

Venttiilin kuuluu kierroksilla rajata öljynpaine 5kiloon.
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Tuota paineenrajoitusventtiiliä olen epäillyt itsekkin, mutta kaikki jotka ovat asiasta tietäneet "enemmän" ovat sanoneet että silloin pitäisi tyhjäkäynnillä paineet olla lähempänä nollaa.
Mutta kai tuo on helpoin kokeilla ensin, pitää vaan veholta tilata osat nähtävästi.

Oisko mitään muuta mikä voisi tuollaista yleensäkkään aiheuttaa?
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Osaako joku kertoa kaikki mahdolliset syyt tämmöiseen ongelmaan?
Varmaan ylipaineventtiili on yksi ja jokin vieras esine öljypohjassa pyörimässä toinen mahdollisuus joka voi selittää, mutta liekkö mitään muuta mahdollisuuksia?
Huoltoaika on jo varattu, mutta ois mukava saada jokin mielen rauha, että ei voi olla mikään vakavampi ongelma?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei siinä oiken montaa vaihtoehtoa noilla oireilla ole.

Toinen samallalailla oireileva vika voi olla tukossa oleva öljypumpun imusihti.
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

Mika.T kirjoitti:Ei siinä oiken montaa vaihtoehtoa noilla oireilla ole.

Toinen samallalailla oireileva vika voi olla tukossa oleva öljypumpun imusihti.
No näitä samoja olen itsekkin ajatellu, eikä kumpikaan niin iso remppa ole, toivotaan että jommasta kummasta löytyy vika :)
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Viesti Kirjoittaja wolf »

Pääseekös siihen venttiiliin käsiksi öljypohjaa irroittamatta näissä 2litraisissa pensamyllyissä?
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Eihän öljyfilsussa lue biltema?
Terveisin
Tero
pe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 31.10.2009 16:53

Viesti Kirjoittaja pe »

dieselflosse kirjoitti:Eihän öljyfilsussa lue biltema?
Heh :D Ei lue, ihan saksalainen on, ja suodattimiaki oon kokeillu jo kolmea eriä, joten tuskin siellä ongelma.
Vastaa Viestiin