
kumpi parempi diesel w124 vai w210?? -noobi-
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 27.10.2010 16:18
- Paikkakunta: Jyväskylä
kumpi parempi diesel w124 vai w210?? -noobi-
Oon hankkimassa MB:n farkku dieseliä. Kattellu w124 ja w210 korisia tdt tai cdi tai jotain sinnepäin. mikä moottori tai malli olisi hyvä (saisi olla hieman tehoakin)? mikä olisi kohtuullinen ylläpitää (tarkoitus rekata pakuksi)? Näistä varmaan puhuttu tällä foorumilla jo liian monta kertaa mutta kysyn nyt kuitenkin. 

Hyvyys riippuu kysyjän tarpeista, kun eri autot ja moottorit sopivat
eri tarpeisiin. Noin vanhoissa autoissa tuurikin ratkaisee, jos onnistuu
löytämään hyvän yksilön, voi tinkiä hiukan vaikka varusteissa.
Paras hinta-laatusuhde lienee s124 200 dieselissä, kun löytyy ehjä ja
ruosteeton yksilö. Jollekulle se voi olla liian laiska.
Ominaisuudet ovat usein myös kompromissejä. Mitä vähemmän autossa
on varusteita, sen vähemmän siinä on korjattavaa, mutta mukavuus
kärsii.
Minulle neliveto oli tärkeä, samoin turbodiesel ja farkkukori. s124 oli
paras valinta.
eri tarpeisiin. Noin vanhoissa autoissa tuurikin ratkaisee, jos onnistuu
löytämään hyvän yksilön, voi tinkiä hiukan vaikka varusteissa.
Paras hinta-laatusuhde lienee s124 200 dieselissä, kun löytyy ehjä ja
ruosteeton yksilö. Jollekulle se voi olla liian laiska.
Ominaisuudet ovat usein myös kompromissejä. Mitä vähemmän autossa
on varusteita, sen vähemmän siinä on korjattavaa, mutta mukavuus
kärsii.
Minulle neliveto oli tärkeä, samoin turbodiesel ja farkkukori. s124 oli
paras valinta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: kumpi parempi diesel w124 vai w210?? -noobi-
Paljonko noissa farkkupakuissa on verot ensi vuonna?mistreated100 kirjoitti:Oon hankkimassa MB:n farkku dieseliä. Kattellu w124 ja w210 korisia tdt tai cdi tai jotain sinnepäin. mikä moottori tai malli olisi hyvä (saisi olla hieman tehoakin)? mikä olisi kohtuullinen ylläpitää (tarkoitus rekata pakuksi)? Näistä varmaan puhuttu tällä foorumilla jo liian monta kertaa mutta kysyn nyt kuitenkin.
esim. 2002 hiacessa vuotuinen ajoneuvovero nousee 377euroon plus dieselvero 127€? Taitaa kevytkuorma-autot yleistyä yksityiskäytössä, niissä pelkkä dieselvero.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: kumpi parempi diesel w124 vai w210?? -noobi-
aika +/-0 on toi kevytkuorma-auto juttu...niitten arvo laskee kuin lehmän häntä kun ei tulevalla sukupolvella ole ABC kortteja....sitten vielä joka vuosi katsastus ja lippua ja lappua nopeuden rajoittajasta jne.vkama kirjoitti:Paljonko noissa farkkupakuissa on verot ensi vuonna?mistreated100 kirjoitti:Oon hankkimassa MB:n farkku dieseliä. Kattellu w124 ja w210 korisia tdt tai cdi tai jotain sinnepäin. mikä moottori tai malli olisi hyvä (saisi olla hieman tehoakin)? mikä olisi kohtuullinen ylläpitää (tarkoitus rekata pakuksi)? Näistä varmaan puhuttu tällä foorumilla jo liian monta kertaa mutta kysyn nyt kuitenkin.
esim. 2002 hiacessa vuotuinen ajoneuvovero nousee 377euroon plus dieselvero 127€? Taitaa kevytkuorma-autot yleistyä yksityiskäytössä, niissä pelkkä dieselvero.
nyt jo ongelma liikkeissä myydä ulos....mitä se on tulevaisuudessa.
nuoriso ei aja enää C:tä jolleivat ole oikeasti menossa kuorma-autokuskiksi...vaaditaan kaikki kuljettajakortit sun muut kurssit jne...
no olihan tuo pakujen verotus ihan hieno valtiovallan järjenkäytön esimerkki.parhaita tais olla korotukset noihin asuntoautoihin...voi olla että moni karavaanari vaihtaa vaunuun...?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: kumpi parempi diesel w124 vai w210?? -noobi-
ei sitä ole aina pakko niin uudella ajaa, että siinä pitää rajoittaja ollaLopenUupunut kirjoitti:
aika +/-0 on toi kevytkuorma-auto juttu...niitten arvo laskee kuin lehmän häntä kun ei tulevalla sukupolvella ole ABC kortteja....sitten vielä joka vuosi katsastus ja lippua ja lappua nopeuden rajoittajasta jne.



W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: kumpi parempi diesel w124 vai w210?? -noobi-
ihan tottahan tuo on.napa kirjoitti:ei sitä ole aina pakko niin uudella ajaa, että siinä pitää rajoittaja ollaLopenUupunut kirjoitti:
aika +/-0 on toi kevytkuorma-auto juttu...niitten arvo laskee kuin lehmän häntä kun ei tulevalla sukupolvella ole ABC kortteja....sitten vielä joka vuosi katsastus ja lippua ja lappua nopeuden rajoittajasta jne.
ja nyt kun olen tuolla työmaan -01 mallisella sprintterillä vähän enemmän ajellut, niin ei tarvitse kyllä ihmetellä, miksi ne mersun kevyt kuorma-autot ainakin on vaikea myydä liikkeestä ulos... oman ducaton "arvo" on noussut omassa mielessä ainakin 400 % muutaman kuukauden aikana
en olisi ikinä uskonut, että sprintteri on niinkin huonosti suunniteltu
siis lähinnä ajo-ominaisuuksien ja kuljettajan egronomian kannalta...
itsellä ei paljon ole noista rinttereistä kokemuksia, paitti 2007 uudemmista...ainakin ihan uusi 318 on ihan jees ajettava, automaatti jne.
ergonomia oli kohdillaan mutta ekonomia ihan kateissa...70t€!?....tuttu just sellaisen hankki...ja vielä asuntoauto...se liesiviritys on muuten suorastaan hauska lakipykälä...mulle olis kyllä yrittäjänäkin vähän vaikeeta perustella alvivähennyksiä jne perusteeksi ostolle...työkalu mikä työkalu.
mitä ducatoon tulee, on siinä varmaan yksi parhaita pakettiautoja työkäyttöön...mukavinhan se ei ole eikä varmaan kestävin eikä varmaan mitään muutakaan monen mielestä mutta: siinä on kaikki mitä pakussa pitää olla...eihän se matka-auto ole mutta suht hiljainen ja kulkee vaivattomasti..kontti on tasan kantti joten tavaran kuskaamiseen ihan optimi, sopivan leveä jotta ei tartte lisäpeilejä jos kärri tai asuntovaunu perässä..jne.
ja jottei poiketa aloittajan jutusta, ota W210.....mun mielipide.
Opel, "weird lieben autos"....
Juuri näin. Jopa 210-korisista alkavat vanhimmat olla 15-vuotiaita eli jo ikääntymään päin, joten yhtä tarkkana on oltava. Eri aikakauden autoja 124 ja 210 joka tapauksessa ovat, mutta hyvä 124 voi olla paljon varmempi ostos kuin puhkin***ttu 210 ja päin vastoin.JarkkoN kirjoitti:Hyvyys riippuu kysyjän tarpeista, kun eri autot ja moottorit sopivat
eri tarpeisiin. Noin vanhoissa autoissa tuurikin ratkaisee, jos onnistuu
löytämään hyvän yksilön, voi tinkiä hiukan vaikka varusteissa.
Siinä riippuu, mitä haetaan. Itse päädyin s124:aan sen "sähköttömyyden" ja kohtuuhintaisen korjaamisen vuoksi. Vanhalla esikammiokoneella raksutetaan todennäköisesti aina kotiin asti ilman cdi:n häiriöitä eikä tuossa elektrisisteettiä ole muutenkaan. Hakemani auton piti siis olla vaan ennakoivasti korjattavissa oleva, kohtuulliseesti kulkeva työkalu, joka pelaa luotettavasti yli tuhat kilsaa viikossa. Tähän asti näin onkin todella ollut, hiljaisuus ja lämpimyys ovat mersun mukava bonus. Hakemista hyvän yksilön saaminen toki vaati.Paras hinta-laatusuhde lienee s124 200 dieselissä, kun löytyy ehjä ja
ruosteeton yksilö. Jollekulle se voi olla liian laiska.
Ominaisuudet ovat usein myös kompromissejä. Mitä vähemmän autossa
on varusteita, sen vähemmän siinä on korjattavaa, mutta mukavuus
kärsii.
Minulle neliveto oli tärkeä, samoin turbodiesel ja farkkukori. s124 oli
paras valinta.
Jos nyt saisin valita uudestaan, tämä olis kyllä 4matic, mutta ok näinkin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No, tuo ruostuminenkin on enempi liiottelua kuin asiaa. Harva 210 on vieläkään tarvinnut hitsikoneen elvytystä. Vanhimmat on kohta 16 vuotiaita ja netin mukaan niiden piti ruostua jo viimeistään 5 vuotiaina harsotasolle.
Taas jos tekniikkaa tarkastellaan niin samanhintaiset 124 ja 210 on melkein samalla tekniikalla. Ei ratkaisevaa eroa. Enempi makuasia kummasta sattuu tykkäämään. CDI-tekniikasta taas sanoisin että se kyllä kestää, samoin kuin siihen liittyvä elektroniikkakin, mutta vaatii hiukka jumppaamista. Kaikkien O-renkaiden vaihdot ja EGR:n tulppaus niin ollaan jo melko korkealla luotettavuustasolla. Turha kuitenkaan pelätä, ainakaan minusta. Jos löydät hyvän yksilön niin älä välitä mallista.
Taas jos tekniikkaa tarkastellaan niin samanhintaiset 124 ja 210 on melkein samalla tekniikalla. Ei ratkaisevaa eroa. Enempi makuasia kummasta sattuu tykkäämään. CDI-tekniikasta taas sanoisin että se kyllä kestää, samoin kuin siihen liittyvä elektroniikkakin, mutta vaatii hiukka jumppaamista. Kaikkien O-renkaiden vaihdot ja EGR:n tulppaus niin ollaan jo melko korkealla luotettavuustasolla. Turha kuitenkaan pelätä, ainakaan minusta. Jos löydät hyvän yksilön niin älä välitä mallista.

Niin jos eroja hakee niin onhan 210 korimallissa kuitenkin sähköikkunat vakiona kaikissa luokissa. Muuten tekniikka on lähes samaa kuin 124 korimallissa. Koneet vaan tehokkaampia. Näyttäähän noita 210 korisia olevan myynnissä 700000km ajettuna että ei ne nyt ihan huonoja voi olla.
290TD jos löytyy jostain kohtuukilsoilla niin siinä vois olla aika varma kuljetin.
290TD jos löytyy jostain kohtuukilsoilla niin siinä vois olla aika varma kuljetin.
Ei kait 210 voi moittia.löytyy se ruosteeton kun kun malttaa hakea.
Niin ja niistä vioista.Ennakoimalla ja huoltamalla ajoissa molempia mallia säästyy aika monelta harmilta.
w 124 on kyllä hyvä auto,mutta ilman asd:etä talvella hankala kun vertaa esp vehkeisiin.
Niin ja niistä vioista.Ennakoimalla ja huoltamalla ajoissa molempia mallia säästyy aika monelta harmilta.
w 124 on kyllä hyvä auto,mutta ilman asd:etä talvella hankala kun vertaa esp vehkeisiin.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
[quote="barton"]No, tuo ruostuminenkin on enempi liiottelua kuin asiaa. Harva 210 on vieläkään tarvinnut hitsikoneen elvytystä. Vanhimmat on kohta 16 vuotiaita ja netin mukaan niiden piti ruostua jo viimeistään 5 vuotiaina harsotasolle.quote]
Kyllä se on ihan asiaa ja hitsauselvytystä on kuules saanut antaa jo kaksi vuotta vanhoihin väyrysiin aikoinaan! Nyt on hyvä ruveta puhumaan, että w210 on jo 16 vuotiaita. Se on hyvä nykyisille omistajiille, ei tarvitse enää hävetä, kun muutaman vuoden ikäinen arvoauto lahoaa. Väyrysessä voi olla ruostetta aivan missä tahansa-katossakin kupruja, keskellä ovipeltejä, joka pitäisi olla mahdottomuus. Jos ei muuta ole hitsattu, niin suurella todennäköisyydellä ainakin jousikupit.
Tää ruostuminen on niin totta, että ei sitä voi millään kiistää vaikka olisi mitkä tähtilasit päässä. Onhan täällä joskus joku yrittänyt väittää, että E39 BMW ja muutkin merkit ruostuu, mutta ei herran jestas lähellekkään niin kuin väyrynen.
Mä nään aina punaista, kun joku sanoo, että W210 parjataan turhaa ruostumisesta, kun se on niin helppo nähdä ja todeta liikenteessä jo alusta alkaen. Yhtä paljon nään punaista, kun joku väittää, että suola aiheuttaa W124:sten vetoakseleiden katkeamisen-siihenhän syynä on joo suola, mutta miksi W123:sen vetoakselit ei katkea koskaan vaikka ne on kohta 40 vuotiaita?? Sitä voi miettiä, kun samassa suolassa ne kuiteskin ui.
Mutta vastaus kysymykseesi: Varmin vaihtoehto olisi 400-600 Tkm. ajettu S124 250 D, jossa on tehty kansiremontti, vaihdettu uudenmallinen alipainepumppu ja jakopään ketju, mutta se ei sovi kriteereihisi voiman tarpeessa. Väyrysistä sitten 290 TDT, raksuttaa kohtuu taloudellisesti kokoonsa nähden ja on vanhan liiton moottori ja taitaa olla tarjollakin nuita jonkun verran maailmalla. Voimaa ei tuossakaan hirveästi, mutta vääntöä nyt kuitenki sen 300 Nm.
Kyllä se on ihan asiaa ja hitsauselvytystä on kuules saanut antaa jo kaksi vuotta vanhoihin väyrysiin aikoinaan! Nyt on hyvä ruveta puhumaan, että w210 on jo 16 vuotiaita. Se on hyvä nykyisille omistajiille, ei tarvitse enää hävetä, kun muutaman vuoden ikäinen arvoauto lahoaa. Väyrysessä voi olla ruostetta aivan missä tahansa-katossakin kupruja, keskellä ovipeltejä, joka pitäisi olla mahdottomuus. Jos ei muuta ole hitsattu, niin suurella todennäköisyydellä ainakin jousikupit.
Tää ruostuminen on niin totta, että ei sitä voi millään kiistää vaikka olisi mitkä tähtilasit päässä. Onhan täällä joskus joku yrittänyt väittää, että E39 BMW ja muutkin merkit ruostuu, mutta ei herran jestas lähellekkään niin kuin väyrynen.
Mä nään aina punaista, kun joku sanoo, että W210 parjataan turhaa ruostumisesta, kun se on niin helppo nähdä ja todeta liikenteessä jo alusta alkaen. Yhtä paljon nään punaista, kun joku väittää, että suola aiheuttaa W124:sten vetoakseleiden katkeamisen-siihenhän syynä on joo suola, mutta miksi W123:sen vetoakselit ei katkea koskaan vaikka ne on kohta 40 vuotiaita?? Sitä voi miettiä, kun samassa suolassa ne kuiteskin ui.
Mutta vastaus kysymykseesi: Varmin vaihtoehto olisi 400-600 Tkm. ajettu S124 250 D, jossa on tehty kansiremontti, vaihdettu uudenmallinen alipainepumppu ja jakopään ketju, mutta se ei sovi kriteereihisi voiman tarpeessa. Väyrysistä sitten 290 TDT, raksuttaa kohtuu taloudellisesti kokoonsa nähden ja on vanhan liiton moottori ja taitaa olla tarjollakin nuita jonkun verran maailmalla. Voimaa ei tuossakaan hirveästi, mutta vääntöä nyt kuitenki sen 300 Nm.
kardaani kirjoitti:barton kirjoitti:No, tuo ruostuminenkin on enempi liiottelua kuin asiaa. Harva 210 on vieläkään tarvinnut hitsikoneen elvytystä. Vanhimmat on kohta 16 vuotiaita ja netin mukaan niiden piti ruostua jo viimeistään 5 vuotiaina harsotasolle.quote]
Kyllä se on ihan asiaa ja hitsauselvytystä on kuules saanut antaa jo kaksi vuotta vanhoihin väyrysiin aikoinaan! Nyt on hyvä ruveta puhumaan, että w210 on jo 16 vuotiaita. Se on hyvä nykyisille omistajiille, ei tarvitse enää hävetä, kun muutaman vuoden ikäinen arvoauto lahoaa. Väyrysessä voi olla ruostetta aivan missä tahansa-katossakin kupruja, keskellä ovipeltejä, joka pitäisi olla mahdottomuus. Jos ei muuta ole hitsattu, niin suurella todennäköisyydellä ainakin jousikupit.
Tää ruostuminen on niin totta, että ei sitä voi millään kiistää vaikka olisi mitkä tähtilasit päässä. Onhan täällä joskus joku yrittänyt väittää, että E39 BMW ja muutkin merkit ruostuu, mutta ei herran jestas lähellekkään niin kuin väyrynen.
Mä nään aina punaista, kun joku sanoo, että W210 parjataan turhaa ruostumisesta, kun se on niin helppo nähdä ja todeta liikenteessä jo alusta alkaen. Yhtä paljon nään punaista, kun joku väittää, että suola aiheuttaa W124:sten vetoakseleiden katkeamisen-siihenhän syynä on joo suola, mutta miksi W123:sen vetoakselit ei katkea koskaan vaikka ne on kohta 40 vuotiaita?? Sitä voi miettiä, kun samassa suolassa ne kuiteskin ui.
Mutta vastaus kysymykseesi: Varmin vaihtoehto olisi 400-600 Tkm. ajettu S124 250 D, jossa on tehty kansiremontti, vaihdettu uudenmallinen alipainepumppu ja jakopään ketju, mutta se ei sovi kriteereihisi voiman tarpeessa. Väyrysistä sitten 290 TDT, raksuttaa kohtuu taloudellisesti kokoonsa nähden ja on vanhan liiton moottori ja taitaa olla tarjollakin nuita jonkun verran maailmalla. Voimaa ei tuossakaan hirveästi, mutta vääntöä nyt kuitenki sen 300 Nm.
Kardaani tietää mistä puhuu. Suosittelen itse ainakin etsimään hyväkorisen W124:en, ne on melkoisen varmoja ja 250D moottorina on justiinsa passeli peli.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Huomaat sitten, että 210 on ajettavuudeltaan ja mukavuudeltaan ihan eri auto kuin 124 työkone. Mä ajoin -92 124 300d aut 320tkm ja -95 210 220dAM kirjoitti:Käy ajamassa molempia ja ottaa sen mikä miellyttää itseä enemmän. Näin tein minäkin 500000 124:sella ajetun km jälkeen eikä kauheasti tarvinnut enää miettiä...
aut 400tkm ja ei tarvinnut kahta kertaa miettiä vaan ostin halvemman eli 210. Tehossakaan ei juuri huomannut eroa, väännössä kyllä.
Topickin aloittaja etsii farkkua, ja sitä ei saa kyllä tuolla 95 heppaisella ja lucaksen vuotavalla pumpulla. Ei minulla ole kyllä mitään vastaansanottavaa 210 muusta hyvyydestä. Kyllä oli makoisaa aloittaa ajamaan taksia uudella W210 200 CDI:llä 2001 vuonna. SItä sai ajaa aivan uudesta, joten kyllä se hyvä oli. Mokoma oli erittäin hiljainen suurissakin nopeuksissa-lumen päällä kun pääsi ajamaan, niin eipäs kuullut juuri hälyääniä. Nuokin on nykyään ajettu järjestään sen 500 tkm, joten niissä on todennäköisesti arvokkaita korjauskohteita. Jos meisseli pysyy kädessä ja on lukulaitteet, niin mikä jottei, mutta noinkin vanhojen autojen ylläpitokulut ovat niin tuurista kiinni, kuten aina. 124:sella riskit ovat pienemmät, mutta niin myös kulkupuoli.vilkku kirjoitti:Huomaat sitten, että 210 on ajettavuudeltaan ja mukavuudeltaan ihan eri auto kuin 124 työkone. Mä ajoin -92 124 300d aut 320tkm ja -95 210 220dAM kirjoitti:Käy ajamassa molempia ja ottaa sen mikä miellyttää itseä enemmän. Näin tein minäkin 500000 124:sella ajetun km jälkeen eikä kauheasti tarvinnut enää miettiä...
aut 400tkm ja ei tarvinnut kahta kertaa miettiä vaan ostin halvemman eli 210. Tehossakaan ei juuri huomannut eroa, väännössä kyllä.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 27.10.2010 16:18
- Paikkakunta: Jyväskylä
kiitokset asiantuntevista kommenteista! Olen selaillut noita saksan autosivustoja ja kiinnostus heräsi w124 300tdt, w210 320cdi ja 300turbo diesel (farkku). Suurin osa näytti olevan koriltaan hyvä kuntoisia ja hintataso mielestäni halpa. w124 200d minulla on joskus ollut ja todella varman oloinen auto olikin, tällä kertaa ajattelin jotain menevämpää dieseliä.
Tämä poikkeaa hieman aiheesta, mutta jos jollain on tästä tietoa. Voiko auton rekisteröidä jo ulkomailla pakettiautoksi ja mitenkä se vaikuttaa auton verotukseen? Kuullut jotain juttuja...Mikä ihmeen superturbo??

Tämä on kuulo puhetta, mutta jo ulkomailla tapahtuva pakettiautoksi rekisteröinti ei vaikuta (juurikaan?) varotukseen.
SEN SIJAAN TÄMÄ ON TIETO!!!
Jos sen rekisteröi ulkomailla pakuksi niin sitten sitä ei saa takaisin henkilöautoksi suomessa muuten kuin maksamalla aivan sairaat verot...
Eli vaikka muutoskatsastus maksaa muutaman kympin niin kannattaa ensin rekisteröidä hlö autoksi jotta haluttaessa voi sitten muuttaa takaisinkin.
No, tietysti sillä edellytyksellä että tuo jotenkin on haluttavaa tuo mahdollisuuden säilyttäminen.
Itsellä juuri menossa nääs pakun muutos takaisin henkilövaunuksi ja en olisi ostanut ko kärryä jos en olisi tiennyt sitä mahdolliseksi.
SEN SIJAAN TÄMÄ ON TIETO!!!
Jos sen rekisteröi ulkomailla pakuksi niin sitten sitä ei saa takaisin henkilöautoksi suomessa muuten kuin maksamalla aivan sairaat verot...
Eli vaikka muutoskatsastus maksaa muutaman kympin niin kannattaa ensin rekisteröidä hlö autoksi jotta haluttaessa voi sitten muuttaa takaisinkin.
No, tietysti sillä edellytyksellä että tuo jotenkin on haluttavaa tuo mahdollisuuden säilyttäminen.
Itsellä juuri menossa nääs pakun muutos takaisin henkilövaunuksi ja en olisi ostanut ko kärryä jos en olisi tiennyt sitä mahdolliseksi.
300td -91, manuaali.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Kumpi parempi...mitä sitten haetaan sanalla "parempi". Asiaa voi tarkastella monelta eri kantilta, henkilökohtaiset painoarvot asettavat vaakakuppien lopullisen asennon, joskus jopa samat faktat on mahdollisuus nähdä päinvastaisesti.
Minulle, riippumatta pitkästä harrastuneisuudesta ajoneuvojen ja koneiden parissa, on aina ollut käyttöautossa pääasia luotettavuus, varmuus perille pääsystä, käynnistyvyys eri keliolosuhteissa jne. Lisäksi en ole pystynyt omaksumaan koskaan omakseni muita kuin isoja takavetoisia autoja, omaa rajoittuneisuutta, mutta kun itse kulkineensa maksaa saa kriteerit olla oudompiakin, niitä tässä sen kummemmin perustelematta
Puolimiljoonaa itse ajettua kilometriä 123:sarjan 300D:llä ovat entisestään lisänneet edellä mainittujen seikkojen painoarvoja henkilökohtaisissa autovalinnoissa. Kun ajaa samalla autolla puoli miljoonaa kilometriä, ilman, että se leviää tielle, ilman koneremonttia (lähes 800tkm nyt mittarissa), ilman ensimmäistäkään vikakoodia, on vaikeaa valita seuraajaa.
Itse päädyin valitsemaan 124-sarjan auton, koska löysin hyväkuntoisen yksilön. 123:nkin olisi kelvannut, mutta ei niitä hyviä kukaan myy, omistajat tietävät auton todellisen arvon, käyttöarvon, jota ei nykyään rahallakaan saa automaattisesti ostettua valitsemalla uuden auton. Väyrystä en edes ajatellut, en nähnyt sitä minkäänlaisena vaihtoehtona. Miksikö? Kaikki tuntemani henkilöt, jotka ovat autoilleet mersuilla, ovat kertoneet vuolaasti kokemuksista erilaisista mersumalleista, tämä lisättynä omiin toiveisiin ja tarpeisiin yhdistettynä minun kohdallani ei anna pisteitä väyrysellä, kuin 123:sta ja 124:sta halvemmalla ostohinnalla, mitä häh? Niin se vaan on, sekä hyvä 123:en, että 124:n maksaa nykyään niin Suomessa kuin Saksassa 1.sukupolven vanhimpia väyrysiä enemmän.
Monelle suorituskyky on suoraan = auton hyvyys / paremmuus, minulle 3-litraisen 88hv heppaa on riittänyt mainiosti, vaikka välillä on vetokoukussa ollut yli 2000kg
Henkilökohtaiset painoarvot varmasti sen lopullisen ratkaisun antavat. Jos ajaa autolla puolen vuoden sijaan yli 10-vuotta, huomaa myös mikä merkitys on korjauskustannuksilla verrattuna polttoainemenoihin... Mitä järkeä on työpaikan kahvikämpässä elvistellä 5-litran kulutuslukemilla ja seuraavana päivänä kiukutella kun menee ihmedieselin remontteihin pari tonnia kuussa???
Onko autolla tarkoitus viestittää jotain itsestään muille? Silloin valinta varmasti on väyrynen. Farmari 124:lla ei pahemmin viestitellä taloudellista tilanteesta kuin trendikkyydestäkään
Minulle, riippumatta pitkästä harrastuneisuudesta ajoneuvojen ja koneiden parissa, on aina ollut käyttöautossa pääasia luotettavuus, varmuus perille pääsystä, käynnistyvyys eri keliolosuhteissa jne. Lisäksi en ole pystynyt omaksumaan koskaan omakseni muita kuin isoja takavetoisia autoja, omaa rajoittuneisuutta, mutta kun itse kulkineensa maksaa saa kriteerit olla oudompiakin, niitä tässä sen kummemmin perustelematta

Puolimiljoonaa itse ajettua kilometriä 123:sarjan 300D:llä ovat entisestään lisänneet edellä mainittujen seikkojen painoarvoja henkilökohtaisissa autovalinnoissa. Kun ajaa samalla autolla puoli miljoonaa kilometriä, ilman, että se leviää tielle, ilman koneremonttia (lähes 800tkm nyt mittarissa), ilman ensimmäistäkään vikakoodia, on vaikeaa valita seuraajaa.
Itse päädyin valitsemaan 124-sarjan auton, koska löysin hyväkuntoisen yksilön. 123:nkin olisi kelvannut, mutta ei niitä hyviä kukaan myy, omistajat tietävät auton todellisen arvon, käyttöarvon, jota ei nykyään rahallakaan saa automaattisesti ostettua valitsemalla uuden auton. Väyrystä en edes ajatellut, en nähnyt sitä minkäänlaisena vaihtoehtona. Miksikö? Kaikki tuntemani henkilöt, jotka ovat autoilleet mersuilla, ovat kertoneet vuolaasti kokemuksista erilaisista mersumalleista, tämä lisättynä omiin toiveisiin ja tarpeisiin yhdistettynä minun kohdallani ei anna pisteitä väyrysellä, kuin 123:sta ja 124:sta halvemmalla ostohinnalla, mitä häh? Niin se vaan on, sekä hyvä 123:en, että 124:n maksaa nykyään niin Suomessa kuin Saksassa 1.sukupolven vanhimpia väyrysiä enemmän.
Monelle suorituskyky on suoraan = auton hyvyys / paremmuus, minulle 3-litraisen 88hv heppaa on riittänyt mainiosti, vaikka välillä on vetokoukussa ollut yli 2000kg

Onko autolla tarkoitus viestittää jotain itsestään muille? Silloin valinta varmasti on väyrynen. Farmari 124:lla ei pahemmin viestitellä taloudellista tilanteesta kuin trendikkyydestäkään

Re: kumpi parempi diesel w124 vai w210?? -noobi-
Riippuu siitä mitä vuosimalleja Fiiatista ja Mersusta vertaa, mutta kannattaa myös verrata huoltokustannuksia jne.napa kirjoitti: en olisi ikinä uskonut, että sprintteri on niinkin huonosti suunniteltusiis lähinnä ajo-ominaisuuksien ja kuljettajan egronomian kannalta...
2001-2005 ajoin useaa uutta Ducatoa työkseni ja hirvitti kuunnella Teltta-auton huoltohintoja sekä harvoin noita tulee vastaan yli miljoona ajettuna. Nyt on omissa nimis -99 Sprinu ja pirun halvaksi tullut. Ei enää Ducatoa vaikkakin ruoste ei niitä vaivannu.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: kumpi parempi diesel w124 vai w210?? -noobi-
etrade kirjoitti:Riippuu siitä mitä vuosimalleja Fiiatista ja Mersusta vertaa, mutta kannattaa myös verrata huoltokustannuksia jne.napa kirjoitti: en olisi ikinä uskonut, että sprintteri on niinkin huonosti suunniteltusiis lähinnä ajo-ominaisuuksien ja kuljettajan egronomian kannalta...
2001-2005 ajoin useaa uutta Ducatoa työkseni ja hirvitti kuunnella Teltta-auton huoltohintoja sekä harvoin noita tulee vastaan yli miljoona ajettuna. Nyt on omissa nimis -99 Sprinu ja pirun halvaksi tullut. Ei enää Ducatoa vaikkakin ruoste ei niitä vaivannu.
totanoin, saako udella mitä ne huoltohinnat oli?
sen tiedän että huoltoväli on lyhyt (10tkm öljy ja "iso" huolto 20tkm) mutta sitä en tiennyt että huollot olisivat kalliitta....?
öljynvaihto huolto oli 90€ luokkaa (sis suodatin jne) ja iso huolto oli vajaat 300€ sis kaikki suodattimet ja öljyt jne....
no onhan se kallista tietty jos vertaa itse tehtyyn öljynvaihtoon motonetin öljyllä....50€....mutta kun noista heltta-auton hinnoista ottaa yrittäjänä vielä alvit ja kelvit pois ei niistä kummoista jää hinnaksi...
ja odottaessa sai aina auton mukaan....noin 20min meni öljynvaihtohuollossa ja tunti pari isossa....yleensä soittelin huoltoajan ohiajellessa ja kaarsin pihaan....
noihin korjaushintoihin en sitten ota kantaa, ne voi olla hurjia mutta ne on kaikilla automerkeillä....esim. ducaton etujousien ylälaakerit maksoi vaihdettuna 2001 ducatoon muistaakseni sen 150€ (molemmat yht)....eipä innostanut itse mennä autoa tuolla rahalla sorkkimaan kun koskelossa odottaessa vaihtoivat ja samaan rahaan sai kahvit ja pullat

Opel, "weird lieben autos"....
mä en osaa ducaton tai sprintterin "huoltohintoja" vertailla sen kummemmin, kun molempiin olen lähinnä itse tehnyt ne huollot
luulisin niiden hyvin saman hintaisia olevan/km, koska sprintterissä on 2x öljynvaihtoväli, mutta siihen meneekin 2x öljymäärä sitten kerralla...
ducaton etujousien yläpään laakerointi on kyllä ns. heikko paikka, mutta kun sen kerran tekee itse, niin siinä alkaa miettimään millä sitä sais paranneltua
nyt ei ole tarvinnutkaan viimeiseen 4 vuoteen niitä enää uusia, kun ne on kerran itse vaihtanut...
eikä sprintteristä muuta pahaa sanottavaa ole, mutta se on tosiaan vähän ahdas kuskin paikalta ja huono ajaa (liian pieni ratti, jotan ohjaus on yliherkkä...), jos vertaa ducatoon...

ducaton etujousien yläpään laakerointi on kyllä ns. heikko paikka, mutta kun sen kerran tekee itse, niin siinä alkaa miettimään millä sitä sais paranneltua

eikä sprintteristä muuta pahaa sanottavaa ole, mutta se on tosiaan vähän ahdas kuskin paikalta ja huono ajaa (liian pieni ratti, jotan ohjaus on yliherkkä...), jos vertaa ducatoon...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Omalle kohdalle tuli kolme 120tkm huoltoa Ducatoilla (eri autoja). Laskut niistä yhteensä noin 5300e ja lisäksi normaalit huollot.
Raskaita eri mersuja tuli ajettua noin 20kpl ja istuessa Sprintteriin oli "kotoinen fiilis" eli taas kerran polvet kurkussa kiinni. Mersun henkilöautoissa on tilaa mutta eri merkkien parhaita puolia on vaikea yhdistää.
Raskaita eri mersuja tuli ajettua noin 20kpl ja istuessa Sprintteriin oli "kotoinen fiilis" eli taas kerran polvet kurkussa kiinni. Mersun henkilöautoissa on tilaa mutta eri merkkien parhaita puolia on vaikea yhdistää.