W211 uusi jarru yksikkö mutta vika jäi?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 18:27
W211 uusi jarru yksikkö mutta vika jäi?
Kertokee ystävät ja kylämiehet missä vika kun autoon vaihdettiin takuuseen SBC yksikkö ja "sbc hold" vika jäi?
Ennen yksikön vaihtoa testeri antoi vika ilmoituksen,että sbc yksikkö viallinen niin kuin olikin.
Mutta vaan ei vika korjaantunut eli kun painaa esim.valoissa polkimella holdin päälle niin syttyy näyttöön se punainen SBC H varoitus ja ilmoittaa että pitäis ajaa pajalle.Tämän jälkeen auto on pariin otteeseen laitettu testeriin mikä näyttää,että missään ei ole vikaa?
Onko kellään vastaavanlaista vikaa tai kokemuksia tällasesta jutusta?
Ennen yksikön vaihtoa testeri antoi vika ilmoituksen,että sbc yksikkö viallinen niin kuin olikin.
Mutta vaan ei vika korjaantunut eli kun painaa esim.valoissa polkimella holdin päälle niin syttyy näyttöön se punainen SBC H varoitus ja ilmoittaa että pitäis ajaa pajalle.Tämän jälkeen auto on pariin otteeseen laitettu testeriin mikä näyttää,että missään ei ole vikaa?
Onko kellään vastaavanlaista vikaa tai kokemuksia tällasesta jutusta?
Re: W211 uusi jarru yksikkö mutta vika jäi?
Siis minkälaiseen testeriin se auto on laitettu jos sieltä ei mitään vikakoodia löydetty?Marsumarsu kirjoitti:Kertokee ystävät ja kylämiehet missä vika kun autoon vaihdettiin takuuseen SBC yksikkö ja "sbc hold" vika jäi?
Ennen yksikön vaihtoa testeri antoi vika ilmoituksen,että sbc yksikkö viallinen niin kuin olikin.
Mutta vaan ei vika korjaantunut eli kun painaa esim.valoissa polkimella holdin päälle niin syttyy näyttöön se punainen SBC H varoitus ja ilmoittaa että pitäis ajaa pajalle.Tämän jälkeen auto on pariin otteeseen laitettu testeriin mikä näyttää,että missään ei ole vikaa?
Onko kellään vastaavanlaista vikaa tai kokemuksia tällasesta jutusta?
Re: W211 uusi jarru yksikkö mutta vika jäi?
Kumma vika
Hold ei ainakaan toimi jos vaihdekepin sähköinen yksikkö on rikki. Mutta ei sen pitäisi noin kuitenkaan ankeasti ilmoittaa ajamaan korjaamolle, vaan ilmoittaa "Unavailable"

Hold ei ainakaan toimi jos vaihdekepin sähköinen yksikkö on rikki. Mutta ei sen pitäisi noin kuitenkaan ankeasti ilmoittaa ajamaan korjaamolle, vaan ilmoittaa "Unavailable"
S203 C220 CDI A, Avantgarde (Sport Edition) -07
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 18:27
Ihan se oli mersun omassa testerissä viimeksikin,mutta ei antanut enään ilmoitusta etta sbc yksikkö olisi rikki.
Jäi muuten kysymättä,että millaisia vika koodeja se antoi viimeisellä kerralla.Sellaisen kumman juttun myös huomasin kun ensimmäistä kertaa laitoin korjaamolla auton käyntiin vikamuistin nollauksen jälkeen,niin sbc hold toimi kerran,mutta ei sen jälkeen?
Auto on manuaali joten ei vaihdekepukan kanssa probleemaa.
Mitä auto herjaa kun yrität polkaista holdin päälle on SBC H go to workshop tai jotain muuta vastaavaa en nyt tarkalleen muista.
Jäi muuten kysymättä,että millaisia vika koodeja se antoi viimeisellä kerralla.Sellaisen kumman juttun myös huomasin kun ensimmäistä kertaa laitoin korjaamolla auton käyntiin vikamuistin nollauksen jälkeen,niin sbc hold toimi kerran,mutta ei sen jälkeen?
Auto on manuaali joten ei vaihdekepukan kanssa probleemaa.
Mitä auto herjaa kun yrität polkaista holdin päälle on SBC H go to workshop tai jotain muuta vastaavaa en nyt tarkalleen muista.
Millä metodilla SBC-Hold toimii käsin hämmennettävällä laatikolla varustetussa Mersussa?
En siis ollenkaan epäile, ettei toimisi, kun niin ymmärsin viesteistä, mutta en oikein ymmärrä sen funktiota...?
En siis ollenkaan epäile, ettei toimisi, kun niin ymmärsin viesteistä, mutta en oikein ymmärrä sen funktiota...?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 18:27
Niin onhan toi hold toiminto yhtä pätevä manuaalissa ja tomaatissa.
Rupes vaan nyt ihmetyttään toi merkkiliikkeet korjaamon juttu kun kysyin ,että mitä vikaa testeri herjaa kun kuitenkin aina se punaisen "väläys" jäljen sinne jättää.
Sanoivat vain,että ei herjaa enään sbc yksiköstä,mutta pakkohan sen on jotain vikaa antaa kun kerran auton mittarikin sen ilmoittaa?Outoa?
Rupes vaan nyt ihmetyttään toi merkkiliikkeet korjaamon juttu kun kysyin ,että mitä vikaa testeri herjaa kun kuitenkin aina se punaisen "väläys" jäljen sinne jättää.
Sanoivat vain,että ei herjaa enään sbc yksiköstä,mutta pakkohan sen on jotain vikaa antaa kun kerran auton mittarikin sen ilmoittaa?Outoa?
Mistä päin Suomea tämä auto on? Voisit mennä jonnekin asialliseen paikkaan luetuttamaan ne vikakoodit. Tuosta saa sen kuvan että korjaamo vain peittelee että heidän tekemänsä homma ei ollut turhaa eikä osaa hakea sitä oikeata/toista vikaa. Esim. Etelä-Suomesta löytyy kuusen alta ihan hyvä paikka mutta eiköhän tuosta muutkin selviä.Marsumarsu kirjoitti:Niin onhan toi hold toiminto yhtä pätevä manuaalissa ja tomaatissa.
Rupes vaan nyt ihmetyttään toi merkkiliikkeet korjaamon juttu kun kysyin ,että mitä vikaa testeri herjaa kun kuitenkin aina se punaisen "väläys" jäljen sinne jättää.
Sanoivat vain,että ei herjaa enään sbc yksiköstä,mutta pakkohan sen on jotain vikaa antaa kun kerran auton mittarikin sen ilmoittaa?Outoa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 18:27
Tuli kyllä itselläkin mieleen,että jotain "hämärää" tässä asiassa on kun autosta ei korjaajan mukaan löydy mitään vikaa ja testeri ei ilmoita mitään vikaa.
Nimen omaan mulle aikaisemmin painotettiin kyseisestä merkkiliikkeestä että aina kun siellä mittaristossa joku vikailmoitus näkyy/käy niin näkyy koneella varmasti.Ihmeellistä touhua mutta maanantaina homma selviää.
Pystyykö tollasta vikaa yrittää korjata jossain vaikka pätevässä autosähkö korjaamossa eli onko heillä laitteita moiseen korjaukseen?
Nimen omaan mulle aikaisemmin painotettiin kyseisestä merkkiliikkeestä että aina kun siellä mittaristossa joku vikailmoitus näkyy/käy niin näkyy koneella varmasti.Ihmeellistä touhua mutta maanantaina homma selviää.
Pystyykö tollasta vikaa yrittää korjata jossain vaikka pätevässä autosähkö korjaamossa eli onko heillä laitteita moiseen korjaukseen?
Eikös tossa tullut aika hyvä neuvo? Ilmoita missä päin suomea asut niin voisit saada foorumilaiselta palvelua joka osaa auttaa noissa vikokaadien luvussa ym.DBFI kirjoitti:Mistä päin Suomea tämä auto on? Voisit mennä jonnekin asialliseen paikkaan luetuttamaan ne vikakoodit. Tuosta saa sen kuvan että korjaamo vain peittelee että heidän tekemänsä homma ei ollut turhaa eikä osaa hakea sitä oikeata/toista vikaa. Esim. Etelä-Suomesta löytyy kuusen alta ihan hyvä paikka mutta eiköhän tuosta muutkin selviä.
Ihmetykseni liittyy siihen, että ei kai vaihde voi olla silmässä, kun manuaalivaihteisessa autossa pistää SBC-holdin päälle? Tai ainakin silloin pitänee painaa kytkintä pohjassa? Vapauttanee siis vain jarrujalan?Marsumarsu kirjoitti:Niin onhan toi hold toiminto yhtä pätevä manuaalissa ja tomaatissa.
Rupes vaan nyt ihmetyttään toi merkkiliikkeet korjaamon juttu kun kysyin ,että mitä vikaa testeri herjaa kun kuitenkin aina se punaisen "väläys" jäljen sinne jättää.
Sanoivat vain,että ei herjaa enään sbc yksiköstä,mutta pakkohan sen on jotain vikaa antaa kun kerran auton mittarikin sen ilmoittaa?Outoa?
Automaatissa se toimii niin, että vaihde on normaalisti päällä, mutta mihinkään polkimiin ei tarvitse koskea.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Vertailun vuoksiMarsumarsu kirjoitti:Niin onhan toi hold toiminto yhtä pätevä manuaalissa ja tomaatissa.
Rupes vaan nyt ihmetyttään toi merkkiliikkeet korjaamon juttu kun kysyin ,että mitä vikaa testeri herjaa kun kuitenkin aina se punaisen "väläys" jäljen sinne jättää.
Sanoivat vain,että ei herjaa enään sbc yksiköstä,mutta pakkohan sen on jotain vikaa antaa kun kerran auton mittarikin sen ilmoittaa?Outoa?
Jonnekin muualle *:rin piuhan päähän
(josko vaikka löytyisi jotain vika koodia/taphtuma lokia)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 uusi jarru yksikkö mutta vika jäi?
Hei,
Autoni oli tänään C-huolossa ja tuli ilmi, että SBC huoltokynnys on saavutettu. Eli yksikkö on vaihdettava.
Meneekö tämä takuuseen? kokonaan/puoliksi tai ei yhtään? Onko kokemusta?
MB E 320 Cdi
vuosimalli 2003
KIITOS!
Autoni oli tänään C-huolossa ja tuli ilmi, että SBC huoltokynnys on saavutettu. Eli yksikkö on vaihdettava.
Meneekö tämä takuuseen? kokonaan/puoliksi tai ei yhtään? Onko kokemusta?
MB E 320 Cdi
vuosimalli 2003
KIITOS!
Re: W211 uusi jarru yksikkö mutta vika jäi?
Otappas yhteyttä YV:llä CDI203
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK