W202 Mittaristo ongelma.
W202 Mittaristo ongelma.
C180 '95 mittaristo on alkanut oireilla seuraavasti. Mittariston neulat jäävät liikkeelle lähtiessä pohjaan. Aina vikaa ei kuitenkaan esiinny. Mistä vikaa voisi lähteä hakemaan?
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Uusi mittaristo kehiin
Tuttu (tyyppi)vika C-malleissa. Itsekkin koitin paikallistaa vikaa viime kesänä ja selviteltyäni asiaa paljastui että piirilevyyn tulee katkoksia mitkä aiheuttavat tuon jumittumisen.
Ainoa keino päästä eroon vaivasta on osataa uusi mittaristo Veholta (noin 700 - 800 erkkiä) tai sitten takuukunnostettu (vuoden takuulla) Saksasta (hintaan noin 350 erkkiä).
Kontaktispraytä mittariston taakse suihkuttamalla tilanne paranee muutamaksi päiväksi mutta sitten taas hapettuma iskee; eli kannattaa suosiolla ostaa uusi.
Suomessa Veho ei jostain
syystä mainosta noita takuukorjattuja. Olisikohan katteet liian pienet?
Ainoa keino päästä eroon vaivasta on osataa uusi mittaristo Veholta (noin 700 - 800 erkkiä) tai sitten takuukunnostettu (vuoden takuulla) Saksasta (hintaan noin 350 erkkiä).
Kontaktispraytä mittariston taakse suihkuttamalla tilanne paranee muutamaksi päiväksi mutta sitten taas hapettuma iskee; eli kannattaa suosiolla ostaa uusi.
Suomessa Veho ei jostain

Mittaristossa vikaa
Minullakin oireilee välillä kierroslukumittari, se ei lähde liikkelle, joskus siihen auttaa kun nyrkillä kopauttaa kojelautaan
Joka mallissa tahtoo olla joku tyyppivika, ja W202 mallissa yksi tyyppivioista on tuo mittaristo.

Joka mallissa tahtoo olla joku tyyppivika, ja W202 mallissa yksi tyyppivioista on tuo mittaristo.
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Joo, ihan vapaasti voi yrittääno jos siitä on juotokset katkenneet, niin eikös ne ole helppo juottaa uudestaan?

Mittariston valojen vaihtamisesta ja kilsojen rullauksesta
Tuli topicista vähän offtopiccina mieleen: yksi lamppu on mittariston takaa palanut, eikä sinänsä haittaa paljoakaan. Eli onko näiden lamppujen vaihtaminen vaikeaa harrastuneelle autonrukkaajalle? (eli pystyykö kaltaiseni pystynäppi siihen?
) Kuulemma nuo lamput tulevat omassa levyssään pois mittariston takaa, eli ratin alapuolisen levyn joutuu irrottamaan.
Hyvä teoria tuo kilometrien rullaus mittariston hajoittajana; kyllä varmasti asiantuntemattomasta käpistelystä jäljet jää?
Olen pari vuotta kyylännyt oman saksantuontikiesini kuntoa ja toimintaa, josko siitä joku ahne saksalainen ois rullannut kilsoja. (2000 joulukuussa auton ostaessani kilsoja oli 78tkm ja nyt 120tkm). Mikään ei oikein ole viitannut kyllä mihinkään sellaiseen. Tosin voihan se olla niin, ettei Mersussa tosiaan tunnu kilsat ihan heti?
(esim. 100tkm ja 200tkm on melkein sama asia?)
Pikkuriesaa on ruosteisista takajarrulevyistä (pitäisi kait vaihtaa, vaikka katastusmies ei mitään sanonutkaan tällä kertaa) ja pakoputkistosta, josta törinät ovat vähän uutta putkea kovemmat. Lisäksi pakoputken alkuosan lämpöeriste on hapantunut pois ja resonoi hieman (se seosmetallinen vaippa mikä ilmeisesti auttaa katalysaattoria lämpenemään hiukan nopeammin?)

Hyvä teoria tuo kilometrien rullaus mittariston hajoittajana; kyllä varmasti asiantuntemattomasta käpistelystä jäljet jää?

Olen pari vuotta kyylännyt oman saksantuontikiesini kuntoa ja toimintaa, josko siitä joku ahne saksalainen ois rullannut kilsoja. (2000 joulukuussa auton ostaessani kilsoja oli 78tkm ja nyt 120tkm). Mikään ei oikein ole viitannut kyllä mihinkään sellaiseen. Tosin voihan se olla niin, ettei Mersussa tosiaan tunnu kilsat ihan heti?

Pikkuriesaa on ruosteisista takajarrulevyistä (pitäisi kait vaihtaa, vaikka katastusmies ei mitään sanonutkaan tällä kertaa) ja pakoputkistosta, josta törinät ovat vähän uutta putkea kovemmat. Lisäksi pakoputken alkuosan lämpöeriste on hapantunut pois ja resonoi hieman (se seosmetallinen vaippa mikä ilmeisesti auttaa katalysaattoria lämpenemään hiukan nopeammin?)
............................................................
C180T (202 farkku) -96 Esprit
C180T (202 farkku) -96 Esprit
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Mittaristo vaan reilusti pöydälle ja lamput vaihtoon. Ovat omissa kannoissaan eivätkä edellytä purkamista. "Omasta levystä" en ole kuullutkaan?Tuli topicista vähän offtopiccina mieleen: yksi lamppu on mittariston takaa palanut, eikä sinänsä haittaa paljoakaan. Eli onko näiden lamppujen vaihtaminen vaikeaa harrastuneelle autonrukkaajalle? (eli pystyykö kaltaiseni pystynäppi siihen? ) Kuulemma nuo lamput tulevat omassa levyssään pois mittariston takaa, eli ratin alapuolisen levyn joutuu irrottamaan.
Urbaania legendaa. Jos mittaristoa rukataan joudutaan suljetut muovikuoret avaamaan jonka seurauksena paperisinetti rikkoutuu. Yksinkertaista sillä normaalilla käyttäjällä ei ole mitään asiaa avata mittaristoa! Ja mitäpä se ensikertalainen sieltä etsisi kun homma hoidetaan tietokoneella kytkemällä se mittariston ic-piiriin. Ammattilaiset sitten kyllä tietäävät mitä puuhaavat ...Tossa yks asentaja heitti. Että arvaas mistä tietää onko 202 mittaria rukattu tai muuten fiksailtu. Sen kuulemma eka kertalainen hajottaa noin 90% varmuudella. On muka sen verra haurasta tavaraa se piirilevy. Pitänöökö paikkansa?
Taitaa tulla aika useassa w202 ennenpitkää eteen tuo mittarinneulojen nousu
"milloin sattuu".
Neulat tarttuu niiden alarajoittimiin kiinni kun tuo systeemi magnetisoituu, ja homma korjataan niin että rajoitintappien päälle laitetaan pätkät hirmuisen ohuesta "letkusta".
Mittarihuolto tekee tuon homman 60 € kun lähettää irtomittarin sinne, en tiedä kuuluuko hintaan lisäksi jonkinlainen "antimagnetisointi", mutta kuntoon saa itsekin kun löytää sopivaa suojusta tapeille.
Autosähkö ym. liikkeet ei saa näitä kuntoon kun niissä ei tiedetä mistä vika johtuu, kuten tekin varmaan ymmärrätte...
Älkää nyt ihmeessä tuommoisen vian takia uusia mittaristoja ostelko.
"milloin sattuu".
Neulat tarttuu niiden alarajoittimiin kiinni kun tuo systeemi magnetisoituu, ja homma korjataan niin että rajoitintappien päälle laitetaan pätkät hirmuisen ohuesta "letkusta".
Mittarihuolto tekee tuon homman 60 € kun lähettää irtomittarin sinne, en tiedä kuuluuko hintaan lisäksi jonkinlainen "antimagnetisointi", mutta kuntoon saa itsekin kun löytää sopivaa suojusta tapeille.
Autosähkö ym. liikkeet ei saa näitä kuntoon kun niissä ei tiedetä mistä vika johtuu, kuten tekin varmaan ymmärrätte...
Älkää nyt ihmeessä tuommoisen vian takia uusia mittaristoja ostelko.

wiimax.fi
Niin, on niitä varmaankin muitakin vikoja noissa mittaristoissa, mutta tuo on tosi yleinen juttu, viimeksi männä viikolla oli C220 josta tuli OK tuolla mittarihuollon 60€ korjauksella.
Viisarit oli jääneet alas vähän mikä milloinkin ja nyrkillä kun kolautti niin saattoi alkaa toimia.
Muuten, kohta joku kysyy että voiko autolla ajaa sillä aikaa kun mittaristo on korjattavana; ei oikein voi sikäli että laturi ei lataa, muuten kyllä jos uskaltaa ilman mittariston antamaa informaatiota...
Viisarit oli jääneet alas vähän mikä milloinkin ja nyrkillä kun kolautti niin saattoi alkaa toimia.
Muuten, kohta joku kysyy että voiko autolla ajaa sillä aikaa kun mittaristo on korjattavana; ei oikein voi sikäli että laturi ei lataa, muuten kyllä jos uskaltaa ilman mittariston antamaa informaatiota...
wiimax.fi
Mittarista vielä
Mitenkähän tämä...
Omassa kiesissä reistaili polttoaine mittari, kun vaihdoin akun (muista syistä) temppuilu lakkasi, joku jännite jutska vai?
Omassa kiesissä reistaili polttoaine mittari, kun vaihdoin akun (muista syistä) temppuilu lakkasi, joku jännite jutska vai?
124 / -90 200d
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
190 / -88 2.0e autom
1500 kupla 67 MR
ex C200CDI autom -99
Tee-se-itse oppaassa kuvailtiin mittariston lamppujen olevan kiinni tällaisessa erillisessä levyssä joka on mittariston takana. Lamput ovat siinä kiinni jne. Hankala kuvailla, mutta varmaan kaiken kaikkiaan tuo homma on varmaan aika veemäinen. Oisko peräti ohjauspyörääkin irroiteltu...
Eipä noita mittarivikoja ole täälläpäin nähty, onneksi. Kaverin -97 classicissa c-sarjan diisselifarkussa oli ulkolämpötilamittari pimeänä, tai sitten sitä ei siinä autossa ollut laisinkaan. Tähän asti olen olettanut lämpömittarin olevan vakiorekvisiittaa.

Eipä noita mittarivikoja ole täälläpäin nähty, onneksi. Kaverin -97 classicissa c-sarjan diisselifarkussa oli ulkolämpötilamittari pimeänä, tai sitten sitä ei siinä autossa ollut laisinkaan. Tähän asti olen olettanut lämpömittarin olevan vakiorekvisiittaa.
............................................................
C180T (202 farkku) -96 Esprit
C180T (202 farkku) -96 Esprit
Onhan se aika työläs vaihtaa ne valot!jamavi kirjoitti:Tee-se-itse oppaassa kuvailtiin mittariston lamppujen olevan kiinni tällaisessa erillisessä levyssä joka on mittariston takana. Lamput ovat siinä kiinni jne. Hankala kuvailla, mutta varmaan kaiken kaikkiaan tuo homma on varmaan aika veemäinen. Oisko peräti ohjauspyörääkin irroiteltu...![]()
Kaiken kaikkiaan noin minuutin homma rauhallisesti tehtynä

Joku mersupurkaamo??
Agip ; minuutin homma? Et kai sinä ole opetellut tupakoimaan ?
Ei vainenkaan.
jamavi ; Kyllä se on helppo homma, kun vetää mittariston irti niin pitää varoa ettei koukku lipsahda, voipi mennä "lasi" halki.
Jos ottaa mittariston kokonaan pois, pitää samalla painaa ratin keskiön päällyosasta alaspäin, on vähän ahdasta.

Ei vainenkaan.
jamavi ; Kyllä se on helppo homma, kun vetää mittariston irti niin pitää varoa ettei koukku lipsahda, voipi mennä "lasi" halki.
Jos ottaa mittariston kokonaan pois, pitää samalla painaa ratin keskiön päällyosasta alaspäin, on vähän ahdasta.
wiimax.fi
Tämä vanha aihe on varmaan sopiva näille kysymyksille.
Vika on sellainen, että kierroslukumittari jää joskus alas käynnistyksen jälkeen, toisinaan toimii normaalisti. Onko vikana juuri tuo mangnetisoituminen?
Toinen vika(ko?) on, että kaikki mittarivalot jäävät palamaan käynnistyksen jälkeen noin kymmenen sekunnin ajaksi ja sammuvat sitten. ???
Auto C-sarjaa ja 200D.
Vika on sellainen, että kierroslukumittari jää joskus alas käynnistyksen jälkeen, toisinaan toimii normaalisti. Onko vikana juuri tuo mangnetisoituminen?
Toinen vika(ko?) on, että kaikki mittarivalot jäävät palamaan käynnistyksen jälkeen noin kymmenen sekunnin ajaksi ja sammuvat sitten. ???
Auto C-sarjaa ja 200D.
Jos w202:sen mittaristo alkaa ryppyilemään niin että esim neula jää alas voi syynä olla seuraavat:toni kirjoitti:Tämä vanha aihe on varmaan sopiva näille kysymyksille.
Vika on sellainen, että kierroslukumittari jää joskus alas käynnistyksen jälkeen, toisinaan toimii normaalisti. Onko vikana juuri tuo mangnetisoituminen?
Toinen vika(ko?) on, että kaikki mittarivalot jäävät palamaan käynnistyksen jälkeen noin kymmenen sekunnin ajaksi ja sammuvat sitten. ???
Auto C-sarjaa ja 200D.
1. Mittarin kulunut koneisto -> tätä korjataan asettamalla pieni holkki tukineulaan -> koneiston asento muuttuu hieman -> alkaa toimimaan oikein
2. Kylmäjuotokset mittariston levyssä
Luulisin että sulla on kylmäjuotoksia levyssä ja asiantunteva mittarikorjaaja voi käydä läpi tuon mittariston/juotokset.
MB C180 vm -95
On ne nykyajan autot tyypivikoineen sun muineen... taidan ruveta boikotoimaan kaikkia -90 vm uudempia rasseja
W123 alle vaan niin ei tarvitse murehtia..
No ei vaineskaan.. Mutta on se kumma näissä "uusissa" autoissa.. justiinsa sisko vei -98 audin huoltoon kun oli mittaristossa jotain häikkää= 200€.
Mersu toki on aina mersu, mutta onko UUSI mersu enää kunnon mersu??

W123 alle vaan niin ei tarvitse murehtia..

No ei vaineskaan.. Mutta on se kumma näissä "uusissa" autoissa.. justiinsa sisko vei -98 audin huoltoon kun oli mittaristossa jotain häikkää= 200€.

Mersu toki on aina mersu, mutta onko UUSI mersu enää kunnon mersu??

W124 300D autom. -86