190 cossu om603 st, Feenikslintu?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ei kasvakkaan ei, mutta jos joskus olis sellaset sisuskalut että kestää antaa soppaa, ja pakopuoli ei ahistais, niin siinähän joutuis pian paineistamaan pa-linjatkin. :D

Siis hydrauliikkaputkea tuo onkin, mutta rautaahan se on sekin. Jonkinlainen pinnotus siinä kyllä on, en tiiä mikä mutta ei se puhtaalla raudalla ole.

Lähinnä aattelin tuolla rosteripäällysteisellä sellasta missä vaan olis tuo punos päällä, ettei ruostuis. Olis periaatteessa ikuinen tuo letku. Mutta, korihan tästäkin tod. näk. ennen loppuu kun tuo uusi pa-linja.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

veskola kirjoitti:
Nailonputki taipuu mukavasti...esim volkkarissa on painepuolella jotain muoviputkea...riittää varmasti dieselin minipaineisiin.
Mulla oli omas katiskasa hydr firmasta saatavaa pneumatiikka letkuu linijat.
Hyvi ajo asiansa eikä maksanu palijoo.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

jeemu kirjoitti:
veskola kirjoitti:
Nailonputki taipuu mukavasti...esim volkkarissa on painepuolella jotain muoviputkea...riittää varmasti dieselin minipaineisiin.
Mulla oli omas katiskasa hydr firmasta saatavaa pneumatiikka letkuu linijat.
Hyvi ajo asiansa eikä maksanu palijoo.
näin on myös peten bemarissa jossa siirtopaine noin 3bar pumpulle ja pysyy liemet kyllä sisällä.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

juu sellasta pneumatiikka letkua on kuorma auton paineilma jarrutkin. kestää bensaakin usean vuoden.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

...eli pneumatiikkaletku on semmosta 'muovista' vaiko ? Mulla on jotain semmosta mustaa, mitä käytetään jossain paineilmapneumatiikkahärveleissä, mutta se on vain ohjaustarkoituksiin eli soveltuu lähinnä mehupilliksi perjaintai-illan rientoihin tallissa.

Onko kumiletku ihan vaan klemmarilla siinä putkessa kiinni ja ei ole liukunut poijes ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

minen ny tajua jotain.. eiseny ihime ookkaan.. nomutta tuota miten ootte suurentaneet sen tankista lähtevän pa linjan? sehän on samaa 8mm putkea sielä... eikö tuo mahda alkaa ahdistamaan ennemmin vaikka suodattimenjalasta? ja kokemuksella tiän kyllä kertoa ettei muuten ollu ensimmäänen kossumersu joka piiputtaa tuollatavalla mut (se vanha tärpättipumppu oirii)
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Terho P kirjoitti:minen ny tajua jotain.. eiseny ihime ookkaan.. nomutta tuota miten ootte suurentaneet sen tankista lähtevän pa linjan? sehän on samaa 8mm putkea sielä... eikö tuo mahda alkaa ahdistamaan ennemmin vaikka suodattimenjalasta? ja kokemuksella tiän kyllä kertoa ettei muuten ollu ensimmäänen kossumersu joka piiputtaa tuollatavalla mut (se vanha tärpättipumppu oirii)
Mistä ihmeen suodattimenjalasta... :shock: :wink:
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

norsu kirjoitti: Mistä ihmeen suodattimenjalasta... :shock: :wink:
niinno emminä tiä moniko nuita enää käyttääkään mut tarkotan sitä nassesetä suodatinta koneen edessä jossa paljon ahtaita panjoja tai mitäny ovatkaan.. en osaa ees kunnolla laskee niin moneen ku niitä panjoja on .. ainaki enempi ku 2 .. :shock:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mulla ainakin on tankinpohjasta sellanen letku, että sinne mahtuu sormi melekeen sisälle. Se letku vaan tuon 12mm putken päälle haitan kans ja avot. :P

Ahistaa ne banjotkin. Mutta kyllä se riittää (kai?) 500hv asti, mutta kun tuo oma dieselin siirtopumppu joutu imemään sen bensapumpun, suodattimen ja tankin pohjassa olevan sihdin läpi, niin siinä se ahistus oli. nyt vaan laiton ylilyönti letkun, että ei tartte enää ikuna vaihtaa tuota pa-linjaa. :roll:

Ja bensapumppuhan ei pyöriny, ku se ei saanu mistään koneen pyörimisestä tietoa ku ei oo niitä antureita tuossa kiisselissä.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mulla on 4 pyttyisessä kuorma-auton suodatinjalka :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Dieseleis tankin pohojasa on noin 5mm reikä letkukarasa.
Pensa peleis vissii on isompi.

Mikä se suojatin jalaka o?

http://jeemu.kuvat.fi/kuvat/550hp%20K%E ... r.JPG/full
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Joku yleismallin dieselhuollosta, siihen sopii ihan tavallinen boshin suodatin. Banjot on isommat mitä vakiossa, mutta perkeles, ei se banjon koko tehoa lisännyt mitenkään, tarvii varmaan vielä suurentaa niitä :lol:

Esisuodatin ja lämmitin on roskakopassa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

http://www.fassride.com/

pumput ja suotimet yhessä setissä :wink:
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Tuollanenhan se pitäs laittaa, mutta piisannee tähän vehkeeseen nyt ihan nuo vakio hilppeet. Ehkä sitte seuraavaan rojektiin, jos tämän ensimmäisen nyt sais kunnolla pelaamaan... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Kummeli kirjoitti: Ehkä sitte seuraavaan rojektiin, jos tämän ensimmäisen nyt sais kunnolla pelaamaan... :roll:
eiköös sul oo kuiten ollu aikasemmin jo e500 lok 124 24v moottorilla? vai oonkomäny ihan hakoteillä?
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ei oo ollu. Tarkotat varmaan kirjottajan "Villes" autoa. Harmaa sellanen levitetty/madallettu infinity tarroilla. 606 vapari koneesta tehty.

Sinänsä ei kaukaa hiponu, kun asuu ko. heppu samalla kylällä. :wink:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nonni, nyt olis taas auto kasassa. Pa-linja isonnettu ja toimii ihan normaalisti. Vähän tiputtaa ööliä, kun (joku...? :P) kiristäny helmilähön väärinpäin tuonne suodatinjalalle, niin ei oikeen meinaa kiristyä. Pikkasen nokottaa aina käynnissä ollessa. :roll:

Mutta asiaan. Elikkä kävin tuossa yön pimeinä tunteina pari vetoa tekemässä, ja ei siinä kyllä tunnu 400hv olevan. En tiiä mikä on, mutta jostain syystä ei vaan tunnu siltä. Kaverilla oli 602 hx35, 140mm syöttö, ja siinä oli vielä vakio kanget, ja pesä aivan sairaan pieni, että pakopaine hyppäsi varmasti pilviin. Niin tuossa yhistelmässä tuntu olevan paljon enemmän. Se oli heti melkeen niinku lekalla olis selkään päästäyn ku lähti ahin heräämään, ja nyt tässä kutosessa ei tapahu juurikaan mitään. Kyllä renkaat helposti pyörii, että jos kakkosella lähtee paikalta, ja repäsee kolmosen niin ei minkäänlaista pitoa että piirtää niin pitkästi ku haluaa. (getrak ja 3.27) Mutta tosin jostain syystä voima ei tunnu... :roll:

Voisko syyt olla siinä, että jos ennakko on vähän pielessä (pitää se tarkistaa/säätää vielä) ja syöttöä kumminki vähän laisesti jos savua ei tule (eilen oli pimeä...), ja sitten myös lyhkäset väli? Kun vetävät kierrokset on nyt siinä 5600rpm, niin jos meno alkaa 3500rpm, niin n.2000rpm on täys rähinä päällä. Niin se on nuilla lyhkäsillä väleillä vitosellakin 1-2s ku se on alueella... Kierrokset nousee liian äkkiä ja vaihteet loppuu kesken.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja muuris »

Kummeli kirjoitti:Ja bensapumppuhan ei pyöriny, ku se ei saanu mistään koneen pyörimisestä tietoa ku ei oo niitä antureita tuossa kiisselissä.
Oletettavasti alunperin bensapumpun relettä maadoittaa ecu, jota sulla ei varmaan enää ole. Ei ne anturit mitään ohjaa itessään.

Mulla samantapaisia ongelmia 606:ssa, ei tunnu menevän 400 rikki vaikka mitä tekis. Käytännössä samat tehot vuos sitten 110 kuutiomillillä ja nyt 134:llä. Ahto- ja pakopainetta vaan on nyt selvästi enemmän. Banjot kairattu, ventt jouset vaihdettu, hukkista suurennettu ym. Ennakkoa merkkien mukaan Mynän ohjearvo + varmuudeks vähän päälle.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ompas hyytyny keskustelu... :roll:

Njoo, huomenna pakoputki tarkotus laittaa kiinni, ja tarkistaa nyt se ajotus ja lisätä sitten syöttöä. Toiveet olis vielä saaha rekisteriin tämän vuoden puolella.

Yö aikaan ku testailee, niin ei oikeen naapurit tykkää kun alkaa holsetti vinkumaan ni lähtee jonku verran ääntäki pelkällä dp:llä. Olis hyvä saada rekkariin, että vaikka soittasivat poliisit ni olis vähän ees jotaki mahollisuuksia päästä iliman sakkoja...

Tympäsee tuollaset vinkujat... Ei vaan oo täälläpäin ruukattu soitella poliiseja vaikka on ollu vähän jos jonkinlaista heppua ja vehettä liikkeellä. Naapurit muutti etelästä, ja kyllä on tarkkaa... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Sitähän se on.. Mutta kun riittävän mettässä asuu, saa rauhassa touhuta mitä tykkää :D

Kyllähän jossakin pitää vikaa olla, ja PALJON, jos ei 400hv ylity 603/606 koneella..

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Leimaaminen kannattaa ainaki käyä alottaa. Ei polizei tykkää hyvää ku selvii et nakuvehkeesä pensan paperit :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Kummeli kirjoitti:Naapurit muutti etelästä, ja kyllä on tarkkaa... :roll:
ne on varmaan kuullut jostain, että "maalla" saa elää omassa rauhassa ja seesteisessä ympäristössä :P mikä pitää kyllä hyvin usein paikkansa, ellei satu tosiaan muuttamaan johonkin maatilan/koneurakoitsijan naapuriin, jossa on sopivan ikäisiä poikalapsia...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

napa kirjoitti:
Kummeli kirjoitti:Naapurit muutti etelästä, ja kyllä on tarkkaa... :roll:
ne on varmaan kuullut jostain, että "maalla" saa elää omassa rauhassa ja seesteisessä ympäristössä :P mikä pitää kyllä hyvin usein paikkansa, ellei satu tosiaan muuttamaan johonkin maatilan/koneurakoitsijan naapuriin, jossa on sopivan ikäisiä poikalapsia...

voi olla että meilläki naapuri haki rauhaa,,,toisinkävi poliisi sedälle :lol:
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ovat olleet siinä jo pari vuotta, ja kun itte oli vielä mopo iässä, niin oikeen lupa kysyttiin että saako mopedilla ajaa pihan läpi. No, sitte erehyin kerran ajamaan rossipyörällä pihasta, ni taas tuli sanomista. Sitte taas ite ajelevat rehuaumojen ylitte moottorikelkalla ja hiihtolatu veetään meidän pihan läpi. :lol: Että kaikkia piruja se leipä elättää... Äkkiä moottorikelkan hinta menee rehuaumassa pilalle kun sattuu muovi menemään rikki... :roll:

Nojoo, meni vähän OT:ksi, mutta pakkohan sitä jossain on höyryjä päästää, eivätkä ne ainakaan tätä foorumia lue. (Toivottavasti :lol: )
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

NO NYT! Käyntiin kylymänä, ja ei lähteny kaikilla. Tärisee, ja yks sylinteri on pois pelistä koko ajan. :cry: Kun nostaa kierroksia, ni sitte alkaa paremmin käymään kaikilla, mutta voiko olla... voiko tosiaan... ottaa... se kanki iteesä noin pienestä? En ny aatellu että ne noin tosikkoja on... Leikkiähän minä vaan... :cry: :cry: :cry:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Kääntelitkö ennakkoa ennen starttausta? Ei se nyt noin vähästä kun ei oo päästy edes kunnolla ajamaan!
IG: @pyrytakkunen
h.hartikainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 04.10.2007 21:17
Paikkakunta: 08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

vai oisko venttilipuolella? omassa meni kutosen pakoventtiili solmuun eikä käyny ku kierroksilla.. oli varresta kiero ja jäi 0.5mm auki.. :shock:
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

En käännelly. Suoraan käyntiin. Kävi olevinaan sen verran hyvin sillon... :roll:

Sitä minäkin että pitää olla tosi huono tuuri, jos nuin pienestä itteensä ottaa. Olihan siellä jo 2.8bar ahtoa yhessä vaiheessa, mutta ei siellä syöttöä ollu kun pa-linja ahisti. Eikä sillä ole keretty ees verää kunnolla...

Voihan se olla venttiilikin, jotenkin vaan vaikuttaa pahalta. Toisaalta voi olla vuotava suutinrunkokin, ku 3kpl kupeissa on dieseliä. Jostain vuotaa, paluuletkuista ainakin vähän mutta vuotaa jostain muualtakin. Kun suutinkäret vaihettu, niin voi olla että jääny runko löysälle tms. Sumut on kyllä testattu nekin.

Vähän ihmetyttää venttiilikin, jos on väärässä. Pitäs olla aivan oikea kyllä nokan ajotus. Pumpun ajotus ennemmin pielessä, mutta jos se on pielessä niin sehän ei vaikuta siihen että yks syl. jää koko ajan pois.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 02.06.2008 11:35
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja muuris »

Jos sulla on ennakko huomattavan myöhäsellä niin voi tehdä niinkin ettei käy kylmillä keleillä kaikilla. Kannattaa tarkastaa.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

kyllähän tietenki diiselistäki voi mäntäki ottaa ihteesä jos 2.8 ahtoja ja löpöä liian vähä :roll:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Vastaa Viestiin